Bosch schroefboormachine

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoi,

Gezien er hier wel wat DIY-ers zitten, even een vraag.

Ik zit naar deze aanbieding op iBood te kijken: http://www.ibood.com/diy-be/nl/product- ... 15-ah.html

Ben al even opzoek naar een goeie draadloze schroefboormachine (klopboor hoeft niet), voor wat huis-tuin gedoe - een professioneel model moet niet, maar wel iets dat toch wel even gaat meegaan.

Iemand wat ervaring mee?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik zou een 18V versie kiezen. Ik heb die en heb er geen klagen over.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Liko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 nov 2017, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben voorstander van bedrade schroefboormachine als het enkel moet dienen voor sporadisch gebruik.

Verder ook voorstander van blauwe bosch, hebben een batterij die langer meegaat op 1 lading
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sporadisch, yep, maar ook op locaties waar zo even een geen makkelijke optie is voor stroom te halen. Anders gebruik ik wel m'n gewone boor met een schroef-bit op ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Om eerlijk te zijn... heb er één van den Aldi.
Al behoorlijk veel mee gebeuld, en blijft meegaan.
Het heeft weinig zin een topmodel te kopen waarbij binnen x-jaar je accu van ouderdom versleten is en je toch geen nieuwe meer kan vinden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Ik zou van Bosch ook geen 14,4V kopen, deze batterijen gaan uitgefaseerd worden als ik me niet vergis. Die van 18V daarentegen zullen nog gemaakt worden in de komende jaren. Heb zelf een koffertje van Bosch met 2 batterijen van 18V, zo heb je er eentje reserve en kan je de andere tijdens het verder werken laten opladen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik had tot eind vorig jaar een groene bosch met ingebouwde batterij... ding was 8j en niet op te krijgen.
was een schroefboormachine die ik ook letterlijk gebruikte als hamer voor kleine nagels en plugs de muur in te rammen,
dus je kan niet zeggen dat ik er vriendelijk mee om ging.
enige reden dat ik die momenteel niet meer gebruik is omdat ik ze kwijt ben :roll:

van bosch heb ik dus geen klagen, ook niet wat betreft de levensduur van de batterij (had ik 8j geleden een beetje schrik voor, want batterij stuk is machine weggooien).
een absolute afrader daarentegen zijn die prullen van de action, dat ding heeft al moeite met een schroefje in hout te krijgen.

wat betreft die aanbieding van ibood, zoals hierboven gezegd lijkt het me ook dat de 14.4 afgebouwd werd, want die is bijna nergens nog te krijgen.
in de hubo staat nu een setje voor 150 euro met een 18v klopboorschroefmachine.
wel duurder dan de ibood aanbieding, maar volgens mij heb je der ook wel meer aan.
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

Liko schreef:
Verder ook voorstander van blauwe bosch, hebben een batterij die langer meegaat op 1 lading
Blauwe bosch en sporadisch gebruik :roll:
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb onlangs een Parkside draadloze schroefboor box uit de Lidl gekocht. Extra batterijen zijn €20 en gezien je de andere tools ook apart kan kopen, zijn die dan een stuk goedkoper (met af en toe nog promoties). Wel opletten want prijs online kan verschillen met in de winkel.

't Was een aankoop uit noodzaak en ook omdat ik me het bekloeg dat ik een €60 Powerplus promotie had laten schieten tijdens de winter, maar die had een laadtijd van 5 uur terwijl de Parkside een snellader van 1 uur heeft.

Een 8 cm vijs in een blok hout draaien was alvast geen probleem dus tot hiertoe tevreden -- deze week nog dakherstellingen eens het weer meewerkt, dus eventueel post ik een update als ik van gedacht verander.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

vroeger enkele jaren in de onderhoudsatelier gewerkt van een groot bedrijf, daar waren de accuschroefmachines (en de haakse slijpers) van Makita, degelijk materiaal, heb sinds enkele jaren ook een.

Ach, ik denk dat er tussen de gekende merken niet zoveel verschil zit en dat het voor sporadisch gebruik al helemaal niet uitmaakt.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

De Bosch 18V accus zijn wel van design veranderd en het is mij niet geheel duidelijk of ze backwards compatible zijn...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

cptKangaroo schreef:Ik heb onlangs een Parkside draadloze schroefboor box uit de Lidl gekocht. Extra batterijen zijn €20 en gezien je de andere tools ook apart kan kopen, zijn die dan een stuk goedkoper (met af en toe nog promoties). Wel opletten want prijs online kan verschillen met in de winkel.
.
Heb ook zo'n Parkside boormachine van de Lidl deze was na een jaar defect de klopboorfunctie werkte niet meer heb deze na contact met de klantendienst van Lidl moeten opsturen naar Duitsland en heb dan een nieuw toestel terug gekregen 5 werkdagen later. Dus over de garantie was ik tevreden.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Je kan op Amazon eens kijken naar de Einhell Power X Change reeks.
De eerste aanschaf is omwille van de batterijen en lader wat duurder maar achteraf kan je andere toestellen aan schappelijke prijzen bijkopen.

https://www.amazon.de/s?k=einhell+power ... ef=sr_pg_1
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

https://www.bosch-do-it.com/be/nl/doe-h ... _technical
28Nm is niet echt de moeite
Ik zou gaan voor 40+Nm, dan heb je een krachtiger draaimoment: dikkere/langere vijzen en/of in harder hout etc.

Ik heb zelf een Black+Decker, die al 8 jaar prima meegaat, verbouwingen bij mezelf, mijn broer, mijn zus, ... heeft meegemaakt.
https://www.coolblue.be/nl/product/7389 ... fc-qw.html
https://www.coolblue.be/nl/product/7887 ... 2f-qw.html
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Hier ook een Makita, zeer tevreden van (vroeger een groene Bosch gehad)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Eerlijkgezegd, als je in harder hout en langere vijzen moet doen gebruik ik toch nooit een gewoon schroefmachintje, maar een slagschroevendraaier.

Ik heb zo een combisetje van makita, met een 28Nm schroever en een 90 Nm slagschroevendraaier, die "normale" gebruik ik eigenlijk enkel maar om te boren, de andere om te schroeven.

Maar dan wijken we natuurlijk wel erg ver af van sporadisch gebruik natuurlijk.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

hier zowel al makita als bosch gehad in 12 v uitvoeringen en van beide helemaal niet content, de machientjes van de aldi, lidl of witte producten van de hubo vind ik veel beter op voorwaarde dat je op vandaag idd een 18 volt model neemt, en indien de mogelijkheid een set met 2de batterij die nemen, vorig jaar heb ik me gewoon in den aldi 2 sets gekocht, 40 of 50euro per stuk, had ik meteen 2batterijen en reservemachien :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”