Ben op zoek naar een provider

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Hallo,

Volgende maand ga ik verhuizen naar een appartement dat ik gekocht heb, en ben dus op zoek naar een provider voor mijn internet/TV.
Waar ik nu woon hebben we een Wigo 10gb abo, maar ik vind dat die prijzen de pan uit swingen, zeker nu ik de knip er moet inzetten.

Ons profiel:
- Zwaar verbruikers, de teller stond regelmatig rond de 1TB per maand (youtube, netflix op 2 tv's)
- Televisie: Enkel veldrijden/Formule 1/Af en toe wat voetbal kijken we op TV, voor de rest kijken we geen enkel programma op TV
- Mobiel verbruik: als we 1gb per maand verbruiken is het veel

Nu ik al jaren niet meer op de hoogte ben van wat er allemaal te verkrijgen is, vroeg ik me af of er ergens een spreadsheet is ofzo waar je kan zien wat er beschikbaar is, of een pagina waar ze allemaal vergeleken worden. (Bestetarief.be vind ik een warboel van jewelste)

Het liefst van al wil ik geen harde limieten meer zoals oa. bij Telenet (750gb, dus moest ik veelal in de daluren al series/films offline beschikbaar maken). Zijn er providers die daadwerkelijk ongelimiteerd zijn op kabel? (ik moet nog uitzoeken of vdsl beschikbaar is).


Wie kan mij wat op goede weg helpen?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

EDPnet biedt voor €35 unlimited download & upload.
Je moet wel eerst even checken welke snelheid je kan halen in uw nieuwe appartement.

Voor TV is het misschien wat moeilijker.
Je hebt sowieso het online aanbod van de zenders: VRT, Vier, ...
Als dat niet voldoet, zal je echter een betalend TV-abonnement moeten nemen bij Proximus, Scarlet, Orange, Telenet. Maar als je gaat combineren in een pack (internet + TV), zit je altijd met downloadlimieten.
Je kan ook nog een schotelantenne plaatsen, maar
- TV Vlaanderen schoffeert zijn abbonnees liever dan ze te verwennen
- TV VL is niet bepaald goedkoop
- op een appartement zal je een duurder type schotelantenne moeten plaatsen, om uw buren of de conciërge niet tegen de schenen te stampen
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Voor TV kan je nog kiezen voor Stievie (als je kan leven met de beeldkwaliteit).
Sport kijk je vooral live veronderstel ik, dan kan ook Antenne TV (DVBT): https://www.tv-vlaanderen.be/antenne-tv/
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Neem EDPnet (34.95) voor internet als de snelheid goed genoeg is. Je kan dat controleren op www.lijntest.be
TV kan je nemen via telenet met een abonnement aan 17.9 + gekochte digicorder, digibox of CI+-kaartje aan respectievelijk 249, 99 of 69 euro.
Voor GSM neem je orange aan 15 euro met 150 minuten en 1.5 GB of scarlet aan 13 euro voor hetzelfde.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hmm

Wat ik vooral jammer vind is dat er geen aanbod op maat is van tv. Ik bedoel dan niet in het uiterste van het woord.

Maar ik zou opteren dat je kan kiezen welke soort zenders je in een pack steekt.

Bv enkel sbs vlaanderen of enkel science etc... of het en en verhaal kan ook uiteraard.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

edpnet:
Goed nieuws!
Op jouw adres is een VDSL-verbinding mogelijk! Met VDSL van edpnet geniet je van snel internet.

VDSL
TE VERWACHTEN DOWNLOADSNELHEID
98.2 Mbps
Max: 100 Mbps
TE VERWACHTEN UPLOADSNELHEID
39.4 Mbps
Max: 40 Mbps
FP: 16

Kan ik hieruit al concluderen dat het mogelijk is om vdsl te nemen in mijn appartement? Of is dit dan nog niet 100% zeker?

Als ik nu bij telenet een abbonement kies van 17,90 + 2 CI-kaartjes, dan kan ik alles zien op TV (er zijn vijf aansluitingen in de kamers), behalve Formule 1 (sports play pakket) ?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Teebee,

Je kan alles zien normaal gezien alleen kan je niet terugkijken/opnemen. Van de sportzenders weet ik het niet.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Teebee schreef: Als ik nu bij telenet een abbonement kies van 17,90 + 2 CI-kaartjes, dan kan ik alles zien op TV (er zijn vijf aansluitingen in de kamers), behalve Formule 1 (sports play pakket) ?
Je kan ook Play Sports nemen, maar dat abonnement kan je niet delen over de 2 kaartjes. Je betaalt een zenderpakket per kaart.
Wat je kan doen, is dit op 1 kaartje activeren.

Bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-kaartje/

Vergeet ook niet dat de prijs van Play Sports afhangt van welke Telenet diensten je afneemt.
Is dat alleen TV? Je betaalt dan €29,95
TV + internet: €24,95
TV + internet + vaste tel: €19,95

Als je gewoon F1 wilt, kan je RTBF kijken of een abonnement nemen op F1:
https://www.formula1.com/en/subscribe-t ... ro.html#en
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

heist_175 schreef:Je hebt sowieso het online aanbod van de zenders: VRT, Vier, ...
Bij Vier gaat dat toch alleen maar over trailers, fragmentjes nooit de programma's zelf ? Enfin, dat is toch wat ik ervaar als ik het probeer met kodi.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Laatst via de site naar de laatste aflevering van de dag gekeken. Eerst wel profiel aanmaken maar ging perfect. Bij Telenet was mijn opname niet gestart en had ik enkel de voorlaatste beschikbaar bij mijn opnames.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik zie enkel een kabel van Telenet in het appartement, zit ik dan gevangen aan een abonnement. Van minstens 70€ in de maand?

Ik wil onbeperkt internet en tv, dus moet ik de volle mep betalen?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Nergens een (oude) Belgacom telefoonstekker te zien?

Is er geen Proximus intro in de kelder?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Je zou Orange kunnen overwegen (zit ook op kabel maar goedkoper). Maar hun TV aanbod zal niet zo goed zijn als dat van Telenet denk ik.
Je hebt ook de FUP bij Orange. Maar ik vermoed dat 1TB geen probleem zal zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Teebee schreef:Ik zie enkel een kabel van Telenet in het appartement, zit ik dan gevangen aan een abonnement. Van minstens 70€ in de maand?
In een vorige post vermeldde je het resultaat van de EDPNet lijntest op het adres van jouw appartement. Daaruit bleek dat je VDSL2 kon krijgen. Er is dus blijkbaar wel aansluitbaarheid op de telefoonkabel op jouw adres?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Hij moet de telefoonkabel dan nog wel tot in het appartement krijgen als die er vandaag de dag niet ligt.

Misschien eens bij de andere bewoners gaan informeren waar hij daar toekomt (als je koper hebben) ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Orange vast internet valt bij mij elke dag minstens 1 keer uit, die tvboxen lopen ook regelmatig vast, heb gisteren terug telenet aangevraagd, Orange vliegt na 2 jaar met regelmatig problemen terug buiten, enkel mobiel is redelijk goed bij hun..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”