Satellietforum stopt

Alles over TV en Internet via satelliet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

philippe_d schreef:Ik kom nog eens terug op Duitsland.
Daar zijn de klanten, kwa technologie enz. toch niet achterlijk t.o.v. de Vlaamse kijkers, daar wordt toch ook minder en minder lineair gekeken en "cord gecut" zou je denken?
Maar toch heeft sateliet TV daar nog altijd 46% van de kijkers, meer nog: hun marktaandeel stijgt al jaar na jaar! Grote verliezer is kabel...
Tja, 't is natuurlijk een heel andere situatie.
De Duitsers betalen veel kijk- en luistergeld, maar zijn het gewoon dat ze zowel op DVB-T als op satelliet alle basiszenders (publieke én commerciële) "gratis" hebben.
Het is natuurlijk niet echt gratis, want ze hebben al veel kijk- en luistergeld betaald.
Maar als je dan moet kiezen tussen FTA zenders op satelliet / DVB-T en betalen voor kabel/glasvezel/etc. ga je natuurlijk minder geneigd zijn om daarvoor te betalen.
De situatie is wel al wat geëvolueerd omdat voor de commerciële zenders in HD er ook op satelliet moest betaald worden (HD+, variant van CI+).
Maar als je met een grote geïnstalleerde basis zit, en die kan kiezen tussen een gratis medium, en een betalend, is dat een heel verschil.
Stel dat je Duitser bent, en je hebt in het verleden al een schotel gezet, en de bekabeling ligt er, op een bepaald moment zal dan wel je ontvanger verouderd zijn (geen 4K bijv.).
Maar als je die moet vervangen tov. kabel installeren, en die kabelaansluiting ligt er niet, en je hebt dan minder zenders, is de keuze rap gemaakt.

Maar het succes van satelliet en DVB-T komt dus vooral door een groot gratis aanbod.
Stel je voor dat hier VTM, één, Canvas, Q2, etc. allemaal onversleuteld op satelliet en DVB-T hadden gezeten, en dat al van in de jaren '90, dan kun je toch wel denken dat veel meer mensen een schotel of DVB-T antenne zouden staan hebben / behouden hebben.
En zelfs als TV Vlaanderen dan niet goed was, dan zouden ze gewoon die schotel gebruiken en zonder abonnement die "gratis" zenders bekijken.

Maar dan nog vraag ik mij af of die cijfers van die 46% kloppen.
Iemand kan perfect kabel én satelliet hebben.
En zoals gezegd, als iemand zijn schotel wegdoet, of niet meer gebruikt, zit dat in die cijfers?
Hoe meet men dat, als er geen abonnementsgeld gevraagd wordt?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Of die cijfers nu accuraat zijn of niet, het is wel zo dat in Duitsland Satelliet TV nog altijd populair is, maar daar is heel hard verandering in aan het komen.

Wat er dus wel in Duitsland aan het gebeuren is, is de uitrol van FTTH. In het boerengat waar mijn broer woont, een dorp met 200 inwoners op een heuvel aan de rand van een immens bos, hebben ze fiber.
En iedereen heeft er wel een schotel hangen, maar schakelen massaal over op IPTV, onder andere voor het flexibel kijken.

Magenta TV van T-mobile is enorm populair aan het worden. Zowel verkrijgbaar via VDSL als via Fiber, maar ook via satelliet. Maar dat laatste krijg je enkel als er geen VDSL of fiber gepland staat en is eigenlijk Sky-DSL. Van satelliet TV is dus geen sprake meer.

En wat graaf is, ondanks de internet aanbieder kan je ook kiezen om enkel TV af te nemen, op diezelfde aansluiting. Kunnen we hier alleen maar van dromen.

https://www.telekom.de/zuhause/fernsehen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Tja, die rijke duitsers alweer. Ben benieuwd of fransen en engelsen snel dat goede voorbeeld gaan volgen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

boulder schreef:Maar dan nog vraag ik mij af of die cijfers van die 46% kloppen.
Hoe meet men dat, als er geen abonnementsgeld gevraagd wordt?
We zijn hier nu al weken aan het discuteren over jouw bewering dat satelliet in Vlaanderen sterk achteruit gaat, maar ik heb hierover nog van niemand cijfers gezien.

Als ik dan met cijfers kom over Duitsland, dan worden in twijfel getrokken. Wat wil je hiermee bewijzen?
De cijfers komen van een befaamde Duitse statistiek website, waar gebruikers (die alle details willen) bijna 1.000€ per jaar voor geven. Die zullen wel met goed gefundeerde cijfers komen als ze statistieken produceren :)

En het maakt niet uit of het nu 44% of 48%, het is de trend die interessant is. En deze is duidelijk:
  • - In Duitsland gaat Satelliet TV nog vooruit, zowel in marktaandeel als in absolute cijfers (dit laatste vooral omdat het totaal aantal TV kijkers gestegen is).
    - Grootse verliezer is kabel (wat verstaanbaar is, gezien Kabel het TV monopolie had voor TV aansluitingen).
    - Grootse "winnaar" is IPTV, hoewel dat nog altijd marginaal is (6.8% in 2017)
    - Op de laatste plaats is er DVB-T (dat ook betalend is voor de HD kanalen).
petrol242 schreef:Wat er dus wel in Duitsland aan het gebeuren is, is de uitrol van FTTH. In het boerengat waar mijn broer woont, een dorp met 200 inwoners op een heuvel aan de rand van een immens bos, hebben ze fiber.
En iedereen heeft er wel een schotel hangen, maar schakelen massaal over op IPTV, onder andere voor het flexibel kijken.
Fiber is natuurlijk heel goed nieuws, en zonder twijfel een goede reden om over te schakelen naar IPTV.
Maar je moet dat ook relativeren: in Duitsland is IPTV nog altijd marginaal (7%). Ben benieuwd hoe de "massale" overschakeling naar IPTV zich gaat vertalen in de cijfers :wink: .
petrol242 schreef:En wat graaf is, ondanks de internet aanbieder kan je ook kiezen om enkel TV af te nemen, op diezelfde aansluiting. Kunnen we hier alleen maar van dromen.
Dat is inderdaad het droomscenario: Eén fiber aansluiting, met daarop de mogelijkheid om diensten te leveren van verschillende aanbieders..
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef: Als ik dan met cijfers kom over Duitsland, dan worden in twijfel getrokken. Wat wil je hiermee bewijzen?
De cijfers komen van een befaamde Duitse statistiek website, waar gebruikers (die alle details willen) bijna 1.000€ per jaar voor geven. Die zullen wel met goed gefundeerde cijfers komen als ze statistieken produceren :)

En het maakt niet uit of het nu 44% of 48%, het is de trend die interessant is. En deze is duidelijk:
- In Duitsland gaat Satelliet TV nog vooruit, zowel in marktaandeel als in absolute cijfers (dit laatste vooral omdat het totaal aantal TV kijkers gestegen is).
- Grootse verliezer is kabel (wat verstaanbaar is, gezien Kabel het TV monopolie had voor TV aansluitingen).
- Grootse "winnaar" is IPTV, hoewel dat nog altijd marginaal is (6.8% in 2017)
- Op de laatste plaats is er DVB-T (dat ook betalend is voor de HD kanalen)
Ik zei al in vorig topic dat den Bolder altijd en het laatste woord wil hebben.( de man die zogezegd alles van satelliet tv weet, maar zelf GEEN professionele apparatuur heeft)
Zelf zo'n 10 jaar geleden in de tijd van het telenet digitaal café forum wist hij het altijd beter.
En als je dan met betrouwbare cijfers komt trekt hij het in twijfel.
Maar met tegen bewijs kom hij er niet mee.
Hij verzint dan zelf iets, euhh hoe komen ze aan die cijfers.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Hoedanook, cijfers zijn belangrijk want meten is weten. Al is het mij niet altijd duidelijk waarom zij worden vrijgegeven:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190103_04076613

Dit gaat weliswaar over kijkcijfers, maar waarom is VRT hiermee zo vrijgevig. Zij moeten de adverteerders toch niet overtuigen op deze manier!?

@ufoman

Geen persoonlijke aanvallen meer AUB..
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@ufoman : Als je niks beters te doen hebt dan forumleden persoonlijk zwart te liggen maken en den boel hier wat komt vervuilen, is eerder de geloofwaardigheid van jouw kant in twijfel te trekken. Ga ergens anders je persoonlijk vete uitvechten aub.

In de BIPT mededeling over de status van de elektronische communicatie- en TV-markt hebben ze zelfs satelliet buiten beschouwing gelaten, net omdat het zo'n marginale cijfers zijn. https://www.ibpt.be/public/files/nl/225 ... lag_nl.pdf (zie p38)

63% kabel tov 37% IPTV. De afrondingsfouten zijn dan voor satelliet? :roll:
Olli
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2018, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

De VRT laat ditmaal graag de cijfers zien...

- ze moeten de politiekers overtuigen dat dit een waardig alternatief is voor DVB-T
- ze moeten de distributeuren (telenet en proximus) waarschuwen dat ze voldoende moeten betalen om hun signaal te mogen uitzenden, want nu kunnen ze met cijfers aantonen dat de kijker anders wel via VRT Nu zal kijken.
- ze hebben zeer zeker reclamemakers te overtuigen van het VRT Nu platform
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

petrol242 schreef: In de BIPT mededeling over de status van de elektronische communicatie- en TV-markt hebben ze zelfs satelliet buiten beschouwing gelaten, net omdat het zo'n marginale cijfers zijn. https://www.ibpt.be/public/files/nl/225 ... lag_nl.pdf (zie p38)

63% kabel tov 37% IPTV. De afrondingsfouten zijn dan voor satelliet? :roll:
Ik dacht dit forum gedeelte alleen voor satelliet bedoeld was en men begint hier over cijfers van IPTV en kabel TV?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

philippe_d schreef:
boulder schreef:Maar dan nog vraag ik mij af of die cijfers van die 46% kloppen.
Hoe meet men dat, als er geen abonnementsgeld gevraagd wordt?
We zijn hier nu al weken aan het discuteren over jouw bewering dat satelliet in Vlaanderen sterk achteruit gaat, maar ik heb hierover nog van niemand cijfers gezien.
Hoe zou men nu aan betrouwbare cijfers komen?
De vragen die ik gesteld heb, en waarop geen antwoord gekomen is :

* Hoe ga je aan cijfers over TV Vlaanderen komen, als die weigeren ze mee te delen?
Wat we echter wel weten is dat Mobistar indertijd ook het satellietaanbod van TV Vlaanderen verspreidde, maar dat aan de straatstenen niet kwijtraakte.
Daarna hebben ze enorm veel moeite gedaan om ook op de kabel te kunnen komen.
Mobistar werd dan Orange, en sedertdien hebben ze een aanbod met kabel, en dat doet het wel goed.
Dat zijn dan wel geen cijfers, maar de trend is dan toch wel duidelijk.

* Hoe meet je kijkers van FTA satelliet aanbod (of misschien kijkers van Spaanse/Franse/Duitse/Nederlandse/... aanbieders die hier in Vlaanderen wonen)?
Meet je de verkoop van apparatuur?
Dan weet je dat iemand ooit eens een schoteltje gekocht heeft, maar voor hetzelfde geld is die al lang weer van de muur, of hij hangt er nog, maar men kijkt voornamelijk naar kabel.
En hoe ga je daar dubbeltellingen vermijden?
Ik heb ook een USB DVB-C/T tuner, dus voor hetzelfde geld ben ik volgens sommigen een DVB-T kijker, terwijl ik dat antennetje al in geen jaren bovengehaald heb.
Dat is een groot verschil met betalende aanbieders als Telenet of Proximus.
Daar moet je elke maand betalen, en van zodra je stopt met betalen verdwijn je uit de cijfers.
philippe_d schreef:Als ik dan met cijfers kom over Duitsland, dan worden in twijfel getrokken. Wat wil je hiermee bewijzen?
De cijfers komen van een befaamde Duitse statistiek website, waar gebruikers (die alle details willen) bijna 1.000€ per jaar voor geven. Die zullen wel met goed gefundeerde cijfers komen als ze statistieken produceren :)
Er staat zelf bij : Quelle (Bron, voor wie de taal van Göthe niet machtig mocht zijn), Astra.
Het is dus de uitbater van satellieten die de bron is.
Er is ook geen uitleg hoe men aan die cijfers komt, hoe men FTA-only kijkers meet, hoe men omgaat met klanten die bijv. DVB-T en satelliet hebben, enz.
Cijfers is één ding, ze interpreteren is nog iets anders.
Duitse Statistiekwebsite schreef:Alles zusammengenommen kommen die Marktforscher fürs Jahr 2017 auf 250.000 TV-Haushalte mehr als im Jahr zuvor. Aufgrunddessen blieb der Satelliten-Marktanteil trotz des absoluten Anstiegs mit 45,9 Prozent unverändert, der Kabel-Marktanteil ging deutlich von 43,2 auf 42,5 Prozent zurück
of in het Nederlands vertaald :
Duitse Statistiekwebsite vertaald schreef:Alles bij elkaar komen de marktonderzoekers voor het jaar 2017 op 250.000 TV huishouden extra dan in het jaar ervoor. Hierdoor blijft het satellietmarktaandeel ondanks de stijging in aboslute cijfers met 45,9% onveranderd, het kabelaandeel ging van 43,2% naar 42,5% duidelijk achteruit.
Dus de marktleider (in Duitsland: satelliet) heeft in Duitsland 3,4% meer marktaandeel dan de 2e in rij (in Duitsland: kabel).
Maar de marktleider heeft wel een heel groot aantal "gratis" (betaald met kijk- en luistergeld van alle Duitsers, of ze het gebruiken of niet) samen.
Dan is dat toch al heel wat minder schitterend dan je op het eerste zicht zou denken, want een groot percentage is ondanks dit 'gratis' aanbod toch nog bereid om nog eens te betalen voor kabel of IPTV.
DVB-T zakt in de studie, maar er staat ook bij dat dit omgeschakeld is van een gratis naar een betalend aanbod.

En dan blijf ik nog met de vragen zitten hoe ze aan die percentages komen, samengeteld kom ik aan 99,9%, dus met afrondingsfouten kan dat 100% zijn.
Dat wil zeggen dat gezinnen die meerdere manieren van ontvangen hebben, er toch maar één keer inzitten.
philippe_d schreef:- In Duitsland gaat Satelliet TV nog vooruit, zowel in marktaandeel als in absolute cijfers (dit laatste vooral omdat het totaal aantal TV kijkers gestegen is).
Dat staat er dus duidelijk niet te lezen, in absolute cijfers stijgt het, omdat er meer kijkers bijgekomen zijn, maar in absolute cijfers blijft het gelijk.
philippe_d schreef:- Grootse verliezer is kabel (wat verstaanbaar is, gezien Kabel het TV monopolie had voor TV aansluitingen).
Je kunt moeilijk van kabel als monopolie spreken als de dominante speler satelliet is.
Ik denk dat je toch wat meer moet kijken naar het onderscheid : gratis vs. betalend.
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat ondanks het gratis aanbod zoveel Duitsers toch nog kabel- of IPTV nemen.
Wij kennen die situatie niet, omdat wij hier altijd hebben moeten betalen als we bijv. VTM wilden ontvangen.
De Duitsers niet, en dan nog kiest de meerderheid voor een betalend aanbod van kabel of IPTV.
philippe_d schreef:- Grootse "winnaar" is IPTV, hoewel dat nog altijd marginaal is (6.8% in 2017)
Dat is ten gevolge van de achteruitgang van het lineaire kijken, een aantal gaat naar kabel, een ander aantal naar IPTV.
philippe_d schreef:- Op de laatste plaats is er DVB-T (dat ook betalend is voor de HD kanalen).
Ook ergens logisch.
Vroeger was IPTV gratis, nu wordt het betalend, als je dan toch moet betalen, dan ben je geneigd om ofwel naar een gratis aanbod over te schakelen, of naar een ander betalend aanbod, dat dan toch een betere kwaliteit kan leveren (kabel of IPTV).
Satelliet stagneert echter qua marktaandeel.
ufoman_ schreef:Ik zei al in vorig topic dat den Bolder altijd en het laatste woord wil hebben.( de man die zogezegd alles van satelliet tv weet, maar zelf GEEN professionele apparatuur heeft)
Ik dacht dat de moderatoren gevraagd hadden geen persoonlijke aanvallen meer te doen, maar blijkbaar dient het trollprofiel ufoman_ alleen maar daarvoor?
Waarom anders een profiel dat meer dan in 2016 gecreëerd werd, dan 2 jaar lang 'slapende' was (geen enkel bericht geplaast), en dat dan plots het ene na het andere aanvallende bericht plaatst?
Waarschijnlijk een dubbelprofiel, dat dan gemakkelijk kan opgeofferd worden.
Waarschijnlijk zal hier dan plots weer een ander profiel beginnen posten dat jaren geleden aangemaakt werd, en nog nooit gepost heeft.

En dat van die profiessionele apparatuur is natuurlijk naast de kwestie.
Wie heeft er nu professionele apparatuur?
Dat zijn kaartjes die dus normaal gezien in de industrie gebruikt worden, wat zou een gebruiker thuis zo'n kaartje gaan kopen, als ze al via hun PC zouden willen kijken, natuurlijk...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

boulder schreef: Wie heeft er nu professionele apparatuur?
Dat zijn kaartjes die dus normaal gezien in de industrie gebruikt worden, wat zou een gebruiker thuis zo'n kaartje gaan kopen, als ze al via hun PC zouden willen kijken, natuurlijk...
Feedhunters en satelliet fanaten die gebruik maken van pcie kaarten.
En ook wat aardige programma's die beschikbaar voor pcie kaarten (EBS Pro, CrazyScan,IQ monitor,Smart DVB, DVB Dream,DVB Vieuwer,Prog DVB).
Met deze kunt u ook een spectrumanalyze uitvoeren en 4:2:2 beelden bekijken wat nog geen satellietontvanger kan. 8)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ufoman_ schreef:
boulder schreef: Wie heeft er nu professionele apparatuur?
Dat zijn kaartjes die dus normaal gezien in de industrie gebruikt worden, wat zou een gebruiker thuis zo'n kaartje gaan kopen, als ze al via hun PC zouden willen kijken, natuurlijk...
Feedhunters en satelliet fanaten die gebruik maken van pcie kaarten.
En ook wat aardige programma's die beschikbaar voor pcie kaarten (EBS Pro, CrazyScan,IQ monitor,Smart DVB, DVB Dream,DVB Vieuwer,Prog DVB).
Ik heb in het begin nog satelliet bekeken met PCI kaartjes, ik vond het vooral veel omslachtiger dan via een ontvanger kijken.
ufoman_ schreef:Met deze kunt u ook een spectrumanalyze uitvoeren en 4:2:2 beelden bekijken wat nog geen satellietontvanger kan. 8)
Hoeveel mensen zijn dat dan?
Waarom zou ik ook een spectrumanalyse willen uitvoeren?
Volgens deze site (https://www.totaaltv.nl/tests/azbox-ult ... ontvanger/) zou de AZBox Ultra HD al in 2016 in staat zijn om 4:2:2 beelden te bekijken, dus ook die bewering lijkt niet te kloppen...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

ufoman_ schreef:Ik dacht dit forum gedeelte alleen voor satelliet bedoeld was en men begint hier over cijfers van IPTV en kabel TV?
We zijn hier nochtans het televisiekijkend publiek proberen in kaart te brengen. Als ik zeg dat satelliet kijkend publiek in België zo goed als onbestaand is, gaat dat toch over satelliet TV? In mijn vergelijking van twee zinnen komt 2 keer het woord "satelliet" in voor... :bang:

Dat daar vergelijkend materiaal bij te zien komt, is misschien heel pijnlijk voor de diegene die zijn hobby ziet weg smelten? Technologieën veranderen nu éénmaal.

Ik zie nog wel toekomst voor de satelliet zoals T-online het momenteel doet door IPTV aan te bieden in combinatie met een SKY-DSL verbinding. Er is zelfs geen upload lijn meer nodig sinds skyDSL2.
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

boulder schreef: Hoeveel mensen zijn dat dan?
Hoeveel dat kan ik niet weten, mocht er geen interesse zijn in deze kaarten dan zouden ze ook niet meer gemaakt en verkocht worden.
Want vorig jaar heeft TBS de 6909X en 6904X uitgebracht, dus zo te zien is er nog wereldwijd een markt er voor.
boulder schreef: Waarom zou ik ook een spectrumanalyse willen uitvoeren?
Voor feedhunters .
boulder schreef: Volgens deze site (https://www.totaaltv.nl/tests/azbox-ult ... ontvanger/) zou de AZBox Ultra HD al in 2016 in staat zijn om 4:2:2 beelden te bekijken, dus ook die bewering lijkt niet te kloppen...
Zomaar afgaan op een waardeloze site doe ik niet, die regelmatig foute informatie weergeeft.
Als ze echt een test deden dan konden ze als bewijs een beeld van een 4:2:2 feed plaatsen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik dacht dat dreammedia zijn 7000 ontvanger ook geschikt ging maken voor 4:2:2 ontvangst. Ik weet niet of ze dat uiteindelijk ook ooit gedaan hebben.
Edit : Wat naspeuring, de 900HD en de 800 zouden het kunnen?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@boulder

Dat veel duitsers ondanks een gratis aanbod voor betaaldiensten kiezen vind ik niet zo moeilijk om te begrijpen. In feite heb ik jaren geleden hetzelfde gedaan door Netflix te gaan betalen. Hierbij kunnen vele keuzes in het spel zijn: programma, onderwerp, geen reclame, niet meer moeten opnemen, perfect werkende app, enz.
Laatst gewijzigd door wied 05 jan 2019, 18:08, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

petrol242 schreef:Ik dacht dat dreammedia zijn 7000 ontvanger ook geschikt ging maken voor 4:2:2 ontvangst. Ik weet niet of ze dat uiteindelijk ook ooit gedaan hebben.
Is er nooit van gekomen, veel beloven maar weinig uitvoeren.
petrol242 schreef: Edit : Wat naspeuring, de 900HD en de 800 zouden het kunnen?
Ook niet je hebt geluid maar beeld blijft zwart, het enige waardoor je wel beeld hebt is de feed naar je laptop streamen en via VLC openen waardoor je wel beeld hebt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@ufoman

TS heeft wel een punt wanneer hij stelt dat ons (lineair) kijkgedrag voor verschuiving zorgt. Mogelijk krijgen de zwakste spelers in dit land (TVV) daarbij wel de hardste klappen. Het (te zegevierend/luidruchtig?) bericht van VRT aangaande 820.000 online kijkers vind ik daarom helemaal niet off-topic...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ufoman_ schreef:Hoeveel dat kan ik niet weten, mocht er geen interesse zijn in deze kaarten dan zouden ze ook niet meer gemaakt en verkocht worden.
Want vorig jaar heeft TBS de 6909X en 6904X uitgebracht, dus zo te zien is er nog wereldwijd een markt er voor.
Professionele kaarten zullen door professionelen gekocht worden, maar dat gaat niet over het publiek hier.
boulder schreef: Waarom zou ik ook een spectrumanalyse willen uitvoeren?
ufoman_ schreef:Voor feedhunters .
Ik denk dat 90% van de lezers hier niet eens weet (of wist, voordat ze het opgezocht hadden) wat feedhunting precies is.
ufoman_ schreef: Zomaar afgaan op een waardeloze site doe ik niet, die regelmatig foute informatie weergeeft.
Ik vertrouw ook niet blindelings op informatie die ik krijg, maar al zeker niet als die gepaard gaan met persoonlijke aanvallen.
ufoman_ schreef: Als ze echt een test deden dan konden ze als bewijs een beeld van een 4:2:2 feed plaatsen.
Niet ieder artikel in een krant of tijdschrift hoeft bewijzen toe te voegen, anders zouden de kranten duizenden blz. dik zijn.
petrol242 schreef:We zijn hier nochtans het televisiekijkend publiek proberen in kaart te brengen. Als ik zeg dat satelliet kijkend publiek in België zo goed als onbestaand is, gaat dat toch over satelliet TV? In mijn vergelijking van twee zinnen komt 2 keer het woord "satelliet" in voor...
Maak je geen zorgen, ufoman_ klaagt daarover alleen als het hem niet goed uitkomt.
Per slot van rekening werd de vergelijking al gemaakt met IPTV en kabel door de moderator op dit forum, maar daarover klaagt hij niet, want het past in zijn kraam...
wied schreef:Dat veel duitsers ondanks een gratis aanbod voor betaaldiensten kiezen vind ik niet zo moeilijk om te begrijpen. In feite heb ik jaren geleden hetzelfde gedaan door Netflix te gaan betalen. Hierbij kunnen vele keuzes in het spel zijn: programma, onderwerp, geen reclame, niet meer moeten opnemen, perfect werkende app, enz.
Da's niet hetzelfde, wied.
Als er Duitsers ondanks gratis satellietaanbod toch voor IPTV of voor kabel kiezen, dan gaat dat nog altijd over lineaire TV.
Hoeveel Duitsers nu lineaire TV volledig opgegeven hebben, en enkel nog Netflix streamen, dat kun je daar niet uit afleiden.
Het stuk kabel en IPTV gaat over mensen die daar TV diensten afnemen, niet over zij die enkel internet gebruiken via kabel of xDSL of glasvezel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

boulder schreef: Professionele kaarten zullen door professionelen gekocht worden, maar dat gaat niet over het publiek hier.
Er zijn toch wat heel satelliethobbyisten op Duitse en Franse forums die gebruik maken van deze kaarten.
Echte professionele pcie kaarten zijn deze van Novelsat die hun uitzendnorm NS3 en NS4 gebruiken en deze kaarten zijn niet te koop voor de GEWONE consumenten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@boulder

Tja, daar kan ik eerlijk gezegd geen zinnig antwoord voor bedenken. Misschien zijn er hopen duitsers die geen schotel aan de gevel willen, net zoals Orange in Vlaanderen heeft ondervonden. Of er zijn daar hopen gemakzuchtige (rijke?) kijkers, zoals reeds gemeld ook in dit draadje. Of, wie weet...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Een beetje goed nieuws nu...
Astra2 geeft al enige tijd 2 FTA zenders door die mij erg kunnen boeien: ¨yesterday¨, en ¨smithsonian channel¨ :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Straks eens kijken...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

jep interesting docus spelen daar
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ik heb het 20 jaar lang gerooid met satelliet en de gratis vrt's via dvb-t. Vond dit meer dan voldoende .Maar dankzij Gatz lukt dit nu niet meer. doodjammer...

Overgens die tip van de 2 zenders op 28 oost toppie !, zeker die ene die ondertiteling heeft. Zag ook een country tv zender. Ook zeer leuk.

Mochten er nog leuke zenders zijn op diverse sats : post ze ! misschien is er hier plaats voor een topic hieromtrent
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Heb na 1 december j.l. een LNB geplaatst voor ontvangst van BVN/Hotbird (zie onderschrift). Dit geeft dus nog enige vlaamse content via de schotel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Inderdaad BVN, maar zonder epg zeer lastig.....
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja, en low res SD kwaliteit. Ik kan daar niet meer op zien hoor.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Gelukkig heeft mijn sony bravia TV een erg goede upscaling-chip :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kan via mijn dreambox kloon één/canvas in 1280x720 zien. valt nog mee image quality.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satsurfer schreef:Ik kan via mijn dreambox kloon één/canvas in 1280x720 zien. valt nog mee image quality.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk
Dat zou moeten 1920x1080 zijn (oftewel 1080i).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

kaarsenbril schreef:Inderdaad BVN, maar zonder epg zeer lastig.....
EPG voor BVN kan je online binnenhalen met een EPG plugin.
(Rytec EPG, XLMTV EPG Importer, CrossEPG,...)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

via internetstream hé

Sent from my LG-H930 using Tapatalk
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

jep alle VRT zenders via internet stream op openpli image en hans settings channel list
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”