Live streamen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
flupke6954
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2018, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Live streamen van vrt.nu, vtm en stevie lukt niet meer bij mij sinds gisterenavond. Nog iemand last hiervan?
X3madsniffer
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2016, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Hier lukt het ook niet meer. Het wordt daar heet bij Dommel vermits er nog meer problemen zijn o.a facturatie, ticket support en andere verbindingen die niet meer werken sinds zaterdagmorgen.
Bij de helpdesk kennen ze slechts 1 standaardantwoord : "wij zijn ermee bezig .........." :nono:
Maandag ga ik een aanvraag doen om terug over te stappen naar EDPnet.
Greth
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2019, 12:51

Is er ergens een een status website die kan geraadpleegd worden? Het beste dat ik momenteel vind is 'allestoring.be' en daar is momenteel niet echt een probleem te merken.

De meeste websites zijn toegankelijk, google, reddit, dit forum. Maar onze bedrijfswebsite (gehost op AWS) niet. En ironisch genoeg 'isup.me' ook niet.

Dus het is een heel selectieve panne. Ik dacht mss aan een DNS probleem - maar pingen gaat ook niet naar de onbereikbare sites.
Gebruikersavatar
bogy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 3 keer

Een paar weken geleden was dit ook al het geval ...
online gamen via steam geeft ook enorm vel problemen (pubg enzo vooral)

het is al van vrijdagmiddag bezig ... vorige keer konden ze het op een half uurke op ne maandagmorgen oplossen, ik snap ni waarom ze dit vrijdag niet in orde gebarcht hebben, nu zit ik gvd ook weer een gans weekend zonder deftig internet...

ik ga toch is ne keer overschakelen denk ik, want begin die kak van dommel tegenwoordig echt wel beu te worden...

leveren niet de beloofde snelheid, bij klagen doen ze er niets aan... dan verlagen ze ineens de snelheden op de abo's, maar dan nog krijg ik niet wat beloofd wordt... en volgens hun is dat allemaal normaal ...

ik ga ook naar edp net gaan, maar ik ga me wel eerst inlezen om te checken of het daar echt wel beter is want ik wil ook ni overschakelen naar een isp waar het niet veel beter is...
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Je zal je de overstap niet beklagen.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

vrt.nu livestream werkt hier wel (Scarlet, PaleMoon browser, DNS 193.121.171.135 & 193.74.208.135), en isup.me werkt ook.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Al een VPN geprobeerd? Ik vraag me af of ik een VPN kan configureren in de Fritzbox om het probleem te omzeilen..

edit:
De FRITZ!Box ondersteunt echter niet de methodes die worden gebruikt door diensten om anoniem gebruik te maken van internet, zoals OpenVPN of het IKEv2-protocol. Daarom is het op dit ogenblik niet mogelijk om met de FRITZ!Box een verbinding tot stand te brengen met een anonimiseringsdienst voor internet. Configureer de verbinding in plaats daarvan op de betreffende eindapparaten volgens de instructies van de provider.
:(
KoenP
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2018, 08:05

Hier in Gent nog altijd noppes. (vrtnu, Stievie, en vreemd genoeg ook isup.me niet bereikbaar?)
Vrtnu geeft fouttmelding : "Error during licence server request"
Begint dit stilaan niet niet een beetje naar sabotage te ruiken? :nono:
Ik vermoed dat ze bij proximus niet graag zien dat je voor 10€/maand (en vrt.nu zelfs "gratis") TV kan kijken en zelfs terugkijken...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Hier PX internet start (zie onderschrift) en streaming werkt hier feilloos! VRTNU beweert al meer dan 1,2 miljoen accounts te hebben, dus waarom zouden zij (PX) in godsnaam saboteur willen spelen?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Winnie
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

De backbone van Dommel is een ramp, met dank aan de gehele incompetentie van Meneer Dom en co.

Daar heeft proximus echt niets mee te zien!

Verander naar edpnet, daar hebben ze de zaken goed in orde
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Hebben jullie al een andere DNS server geprobeerd?
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

cptKangaroo schreef:Hebben jullie al een andere DNS server geprobeerd?
Werkt niet bij mij. TOR wel. Een VPN client zal ook wel perfect werken om websites te bezoeken zoals vrt.nu en te streamen. Echter voor gameconsoles weet ik niet direct een oplossing. Misschien internet sharing via een PC die verbonden is met een VPN..
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”