Deutsche Bank schrapt gratis rekening

Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Deutsche Bank schrapt gratis rekening

Het basispakket voor bankieren (rekeningen en kaarten) is bij Deutsche Bank België niet langer gratis. De bank rekent voortaan 32 euro per jaar aan. Actieve klanten krijgen wel korting.

Naast enkele internetrekeningen en nicheaanbiedingen, blijven er volgens Test-Aankoop slechts twee gratis rekeningen over: Keytrade KeyPack en de Argenta Girorekening.

https://www.tijd.be/ondernemen/banken/d ... 85921.html



Nu Deutsche Bank haar klanten niet langer een gratis zichtrekening aanbiedt, zijn er in ons land nog maar twee rekeningen over die volledig kosteloos zijn. Test Aankoop dringt aan op verandering en vraagt om een debat. “De snelheid waarmee de zaken veranderen, holt heel wat mensen voorbij.”

Het basispakket voor bankieren bij Deutsche Bank, de E-account, is niet meer gratis. Voortaan wordt klanten 32 euro per jaar aangerekend. Afhankelijk van hoe actief de klant is, betaalt hij of zij minder. Alles gratis weggeven kan niet blijven duren, aldus het bedrijf.

Door klanten te laten betalen voor de voordien nog gratis rekening, volgt Deutsche Bank een trend in ons land. Sinds dit jaar moeten de eigenaars van een Lion Account bij ING immers ook betalen als ze geld afhalen bij een automaat van een andere bank, en zo blijven er nog maar twee volledig gratis rekeningen over in ons land: Keytrade KeyPack en de Girorekening van Argenta.

“De bancaire tariefwijzigingen stapelen zich op met opnieuw een forse verhoging van het aantal kosten. Met de tariefwijzigingen willen de banken de consument vooral ontmoedigen om beroep te doen op manuele diensten die bankinstellingen verlenen aan hun klanten. Tegelijkertijd wordt het merendeel van bancaire handelingen tegenwoordig door de klant zelf reeds uitgevoerd. De transitie naar een ‘cashless’ samenleving moet een maatschappelijke keuze zijn. De snelheid waarmee de zaken nu veranderen, holt heel wat mensen voorbij”, klinkt het bij consumentenorganisatie Test Aankoop, die pleit voor een graduele overgang waar de hele bevolking baat bij heeft.

Test Aankoop pleit er ook voor dat elke bank minstens een gratis rekening in haar gamma zou moeten aanbieden. “Er is nood aan een debat”, klinkt het.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190110_04092967

de oude tijden komen terug en de hebzucht van de banken ook.... :x ze verdienen al genoeg met ons geld dat niets meer opbrengt
Laatst gewijzigd door Matthias_VL 10 jan 2019, 16:03, in totaal 1 gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Test-Aankoop is Belfius Pulse dan wel nog vergeten vermelden. Dat pakket is ook nog volledig gratis.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja kan ik er weer eentje opzeggen, zal m'n spaarcentjes dan wel elders parkeren :lol:
Er schiet niet veel meer over hé, benieuwd hoe lang keytrade het nog zal volhouden.
(al zijn die ook niet meer helemaal gratis met een "slapende" kredietkaart)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Is Rabobank ook niet gratis? Anders ga ik er al wat hebben openstaan want ik heb al wat jaren niet meer naar men rekening daar gekeken (staat ook niks op) :) .
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja, maar daar heb je geen bankkaart hé.
Een rekening voor een tweede kredietkaart is wel handig, zo heel soms hebben we die alle twee wel eens op dezelfde dag een kaart nodig nodig.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Staat in elk geval nog niet aangekondigd op hun site: https://www.deutschebank.be/nl/tarieven.html
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Didymus schreef:Zit geen gratis Visa of Mastercard bij, anders zou het lijstje een heel stuk langer zijn.
Als je alles per se bij 1 bank wilt hebben, niet nee. Ik combineer het met een Beobank Visa (voor online aankopen) en een Mastercard voor alle andere aankopen. Ok ik hoor je al denken: die kosten toch 5€ per jaar. Klopt, maar door die cashback verdien ik op die kaarten. :wink:

Ik moet daarvoor geen extra zichtrekening hebben bij Beobank, die kaarten kan je afzonderlijk krijgen zonder enig ander product daar te hebben.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

De context is een gratis totaalpakket, niet het bijeen shoppen bij verschillende aanbieders (waar ik overigens groot voorstander van ben, begrijp me niet verkeerd).

Volgens mij is Test-Aankoop wel Europabank vergeten. Die hebben nu ook een volledig gratis pakket.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Didymus schreef:Europabank
Hmm, een bank met een louche nasmaak bij mij persoonlijk.
Reclame voor cash leningen aan woekerrentes op straat op zeer amateuristische wijze ogend. :bang:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

het enige wat ik nog bij banken hou is een zichtrekening en een spaarrekening, en enkel waar er geen kosten bijzitten voor gewoon de rekening te hebben.
stel je voor dat een internetprovider straks gaat aanrekenen voor een mailadres "want dat zit er toch bij, of je het gebruikt of niet"
(niet te hard roepen of leroy krijgt misschien ideetjes).

ik vind dat een beetje hetzelfde overkomen met al die kosten voor een rekening:
- je betaalt zegelrecht (wtf)
- je moet betalen om "een rekening te MOGEN hebben" (wtf, want je geeft jouw geld al in hun beheer, daar willen ze dan ook nog eens extra geld voor?)
- je moet betalen voor transacties (geld afhalen bij een andere automaat aanrekenen? jezus, ga dan gelijk terug naar de tijd dat het gewoon technisch niet ging he)
- ....

ik heb mijn rekeningen bij argenta en keytrade (ongebruikt, op dit moment) en "visa" gedoe heb ik revolut voor (2 virtuele kaarten).
kost me allebei niks, en nudat revolut ook gewoon dadelijk kan opgeladen worden is dat ook gewoon letterlijk instant ipv met vertraging.

ik haat test-aankoop (personal reasons) en geef hen niet graag gelijk, maar je kan ze moeilijk tegenspreken dat elke bank eigenlijk een gratis rekening zou moeten hebben, al is het maar met beperkingen - maar zeker geen beperking van "enkel online" want er zijn nog genoeg mensen die dat niet kunnen.
(ik ken nog vaag de tijd dat je bankier persoonlijk aan huis kwam, en dat was inbegrepen in hun service... ondertussen zitten we in een tijd waarin je straks mag zoeken naar een filiaal, dan hopen dat het open is, en dan nog eens extra mag betalen voor ernaartoe te gaan. dat is GEEN vooruitgang.)
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

honda4life schreef:Hmm, een bank met een louche nasmaak bij mij persoonlijk.
Reclame voor cash leningen aan woekerrentes op straat op zeer amateuristische wijze ogend. :bang:
Heb er jarenlang een gratis Mastercard gehad en werd altijd professioneel en correct geholpen, maar ik begrijp de perceptie wel. Op dat vlak torst Beobank (het voormalige Citibank) trouwens een nog veel slechtere reputatie met zich mee; die hadden blijkbaar een significant deel van het OCMW-cliënteel als voornaamste leningafnemers.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Splitter schreef:ik haat test-aankoop (personal reasons) en geef hen niet graag gelijk, maar je kan ze moeilijk tegenspreken dat elke bank eigenlijk een gratis rekening zou moeten hebben, al is het maar met beperkingen - maar zeker geen beperking van "enkel online" want er zijn nog genoeg mensen die dat niet kunnen.
(ik ken nog vaag de tijd dat je bankier persoonlijk aan huis kwam, en dat was inbegrepen in hun service... ondertussen zitten we in een tijd waarin je straks mag zoeken naar een filiaal, dan hopen dat het open is, en dan nog eens extra mag betalen voor ernaartoe te gaan. dat is GEEN vooruitgang.)
En wie betaalt voor die "gratis" rekening die elke bank zou moeten aanbieden?
Noem mij eens een andere service die je zomaar bij eender wie kan afnemen die geld kost aan de verstrekker, maar gratis aangeboden wordt?

Een rekening beheren kost geld, personeel dat de IT doet draaien, kost ook geld.
Dat er banken zijn die €250 per jaar voor een zichtrekening vragen en andere die het gratis aanbieden, is het commerciële spel. Maar banken gaan verplichten eenheidsworst aan te bieden? Ach kom nou?!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef: En wie betaalt voor die "gratis" rekening die elke bank zou moeten aanbieden?
Noem mij eens een andere service die je zomaar bij eender wie kan afnemen die geld kost aan de verstrekker, maar gratis aangeboden wordt?
het geld dat jij op je rekening zet, is hetgene dat de rekeningkost zou moeten betalen.
dat kan de bank gebruiken om op de beurs te 'spelen' etc.

verder is het niet zo dat ze ALLES gratis moeten aanbieden he, alleen een rekening die jij kan gebruiken.
dat is (oversimplified ofcourse) niet meer dan een user en tabel toevoegen in de database die ze toch al hebben voor al de rest.
en de rest van het geld moeten ze verdienen met de bijkomende zaken: leningen, verzekeringen, pensioenspaaroplossingen, ....
dat ze bv voor "exotische" zaken aanrekenen (gebruik van je kaart in het buitenland, bv) is een ander verhaal (hoewel naar analogie met de gsm providers die in de eu niets extra mogen aanrekenen daar ook wel wat geregeld kan/mag zijn)
(voor mij part mogen zaken zoals kredietkaarten trouwens wel degelijk extra geld kosten, gezien die niet noodzakelijk zijn voor het 'day to day life')

Vind je het overigens niet ergens wat vreemd dat bijna alle banken in de laatste jaren filialen sluiten en personeel ontslaan,
en dan toch ineens nog gaan aankomen met dat ze MEER kosten hebben en dus moeten gaan aanrekenen aan hun klanten?
maargoed, als er genoeg mensen het goedpraten als noodzaak, dan kan het blijven voortduren en uitbreiden tot het echt een keer breekt.
en dat duurt bij de gemiddelde belg wel erg lang.

een bank is een bank, en dat is tegenwoordig een financiele instelling met veel meer diensten (en feitelijk veel minder persoonlijke service dan vroeger) die echt niet afhangen van de inkomsten van een zicht of spaarrekening.
als dat wel zou zijn, lijkt het me geen gezonde bank.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

heist_175 schreef:Noem mij eens een andere service die je zomaar bij eender wie kan afnemen die geld kost aan de verstrekker, maar gratis aangeboden wordt?
Nuja, overal geld afhalen. Sinds dit jaar kost zowel men rekening geld, maar als ik een briefje durf afhalen bij een andere bank met men kaart kost het ook nog eens een halve Euro. Dan heb ik het er ook wel mee gehad en ga ik ook kijken naar alternatieven. Men wil iedereen naar de betaalkaart krijgen, prima, dan is een rekening met een kaart een basis service die gratis kan zijn en met al hun andere diensten verdienen ze dik net zoals ze afgelopen jaren gedaan hebben. Om nog maar te zwijgen dat ze beschikking hebben over alles op je rekening en dat ook gretig gebruiken zonder er iets voor terug te geven.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

TomG schreef:Staat in elk geval nog niet aangekondigd op hun site: https://www.deutschebank.be/nl/tarieven.html
Nu staat het wel aangekondigd https://www.deutschebank.be/nl/oplossingen/dbmax.html
8 Euro per trimester
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

na even een minuutje googlen kan je trouwens zien dat voor minstens 2 van de duitse dochterbanken van DB er ook gewoon gratis rekeningen zijn.
(postbank en norisbank)... dus het is nog steeds gewoon perfect mogelijk, maar ze profiteren gewoon van de beperkte actie dat belgen ondernemen.
(goed in klagen, slecht in veranderen)

dit is misschien gewoon zelfs een manier van DB om bij ons geld af te nemen en daarmee in duitsland bij de norisbank hun "100 euro premie om een rekening te openen" te financieren
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Waterboy schreef:
TomG schreef:Staat in elk geval nog niet aangekondigd op hun site: https://www.deutschebank.be/nl/tarieven.html
Nu staat het wel aangekondigd https://www.deutschebank.be/nl/oplossingen/dbmax.html
8 Euro per trimester
Eerste aanrekening 01/04/2019)
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Splitter schreef:Vind je het overigens niet ergens wat vreemd
Ik vind het niet vreemd dat een product of dienst geld kost om te maken of te onderhouden. Kijk naar het buitenland, daar is dat ook zo: betalen voor bankdiensten. In vergelijkingen komt België er telkens als één van de goedkopere landen uit.

Ik ben niet tegen gratis bankieren (Argenta, Keytrade, ...) of gratis bankproducten (Beo kredietkaart etc),
maar om nu elke bank te gaan verplichten een bepaalde dienst gratis ter beschikking te stellen, is toch van de pot gerukt, nee?

@toevoegen aan tabel
Je paseert ook langs een agentschap of belt ook naar de klantendienst bij problemen.
De mensen die daar zitten verdienen weinig, maar toch kost het geld hé.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef: Kijk naar het buitenland, daar is dat ook zo: betalen voor bankdiensten.
heb ik hier iets hoger gedaan voor je: minstens 2 van de dochters van DB in duitsland hebben gratis rekeningen.
sterker: 1 van de 2 geeft nieuwe klanten nu 100 euro cadeau. terwijl DB in belgie hun gratis rekening schrapt.
heist_175 schreef:maar om nu elke bank te gaan verplichten een bepaalde dienst gratis ter beschikking te stellen, is toch van de pot gerukt, nee?
tgoh, ik denk dat je een bank -iets dat toch absoluut nodig is tegenwoordig- wel mag verplichten van een soort "minimale dienstverlening" zonder kost.
hoe die er precies moet uitzien, laat ik aan anderen over, want -voor mij bv- zou "enkel online en betalende support" goed zijn, maar dat zou oudere mensen discrimineren. en die mensen hebben daar al genoeg last van in een tijd van digitalisering.
heist_175 schreef:
Je paseert ook langs een agentschap of belt ook naar de klantendienst bij problemen.
De mensen die daar zitten verdienen weinig, maar toch kost het geld hé.
ik heb voor mijn gewone bankzaken letterlijk nog geen enkele keer een agentschap of klantendienst nodig gehad.
(automaat om af te halen, automaat om te storten, online bankieren, ...)
dus van de zicht en spaarrekening zullen ze het absoluut niet hebben.
daarentegen voor zaken zoals de lening en verzekering, heb je ze wel al eens nodig... maar dat zijn dus andere, niet gratis, producten.

trouwens: wat betreft de klantendienst, waarom zou die kost geintegreerd moeten zijn in de kost van het product?
dat is iets dat me ook bij andere zaken enorm stoort... mensen die elke dag aan de lijn hangen betalen evenveel als mensen die de klantendienst nooit nodig hebben.
van mij mogen ze daar wat van de mosterd halen en bv de klantendienst een 0900nr maken ipv iedereen maar te laten betalen.
(en ik betwijfel dat die kost trouwens gestegen is voor de banken in recente jaren, gezien de daling van het aantal kantoren waar ondersteuning moet worden gegeven)

maargoed, iemand moet opdraaien voor
miljarden aan boetes worden betaald voor misstanden uit het verleden.
( https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 99995.html )
DirkJan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 apr 2017, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Indien de rekening minstens 10k bevat blijft het gratis blijkbaar. Maar gaat dit over de zichtrekening of wordt de spaarrekening ook in rekening gebracht?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Vroeger toen je rekening open wou doen moest je min. 2.500 euro op een rekening hebben. Het mocht ook een spaarrekening zijn.

Denk dat het nu wel hetzelfde is. Zeker gezien saldo vam zichtrekening meestal toch aardig fluctueert...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

I'm not surprised. Uiteindelijk staan de rentes zo laag (voor ons als voor de banken), dat je je kan beginnen afvragen waar ze nog winst kunnen halen puur op deposito's. Dit geld verder beleggen in risicovrije producten haalt maar weinig op, leningen halen ook maar weinig op.. en ze hebben ook personeel/.. te betalen. (en een bank is geen vzw!)

Samengevat: ofwel betaal je de kosten, ofwel word/ben je een verankerde klant met meerdere producten (en betaal je dus op die manier).
Als je 't echt zat bent kan je nog eens kijken naar N26/Revolut - met hun europese banklicenties zijn die ook gedekt door de europese garantie.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

devilkin schreef:Samengevat: ofwel betaal je de kosten, ofwel word/ben je een verankerde klant met meerdere producten (en betaal je dus op die manier).
- ofwel betaal je zelf
- ofwel betaalt iemand voor u -> zo doet Google (Android, Gmail, ...) het

Banken zitten op heel veel data (kredieten, betalingsgegevens, ...) en verkopen die informatie nu nog niet, maar het is een kwestie van tijd.
ING heeft dat ooit eens aan hun voorwaarden toegevoegd en toen was het kot te klein, maar gratis bestaat niet :)
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

DirkJan schreef:Indien de rekening minstens 10k bevat blijft het gratis blijkbaar. Maar gaat dit over de zichtrekening of wordt de spaarrekening ook in rekening gebracht?
Deutsche Bank schreef:Het totaal van de tegoeden (liquiditeiten en beleggingen, verzekeringen inbegrepen) van de bankrelatie is hoger dan of gelijk aan € 10.000 op de laatste werkdag van het voorgaande trimester.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ze moeten het zelf weten natuurlijk. Rekeningen vandaag opgezegd...
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef: Banken zitten op heel veel data (kredieten, betalingsgegevens, ...) en verkopen die informatie nu nog niet, maar het is een kwestie van tijd.
je loopt reeds achter :P
https://tweakers.net/nieuws/147770/goog ... mming.html
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

cloink schreef:Ze moeten het zelf weten natuurlijk. Rekeningen vandaag opgezegd...
Moet je daarvoor langsgaan in een kantoor?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Brief schrijven kan ook.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Splitter schreef:
heist_175 schreef: Banken zitten op heel veel data (kredieten, betalingsgegevens, ...) en verkopen die informatie nu nog niet, maar het is een kwestie van tijd.
je loopt reeds achter :P
https://tweakers.net/nieuws/147770/goog ... mming.html
Ik loop helemaal niet achter, of toch niet over dit topic.
Google is nu een PSD2 TPP, niets nieuws onder de zon, want er zijn massa's TPP's (PRETA heeft er 4000).

Uw bank verdient er niet aan hé, als jij Google toelaat om bij uw bank uw data op te halen.
Uw bank zal er pas aan verdienen als ze partnerships sluiten met weet-ik-veel-wie. En Google zal er geld uit halen, door dat soort partnerships te sluiten.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

cloink schreef:Brief schrijven kan ook.
Mij hebben ze vandaag verteld dat ze het telefonisch konden afsluiten.
M'n saldo stond reeds wel op 0.
Ze vroegen wel een rekeningnummer omdat het geld er nog in transactie was en ik heb gewoon gezegd, zie laatste transactie.
Iets van een "handtekening nodig" maar vermits reeds saldo 0 denk ik dat dit niet nodig was.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

pfff ... vind ik niet leuk ..

zal hier ook opzeggen worden .. want staat amper geld op om die kosten te kunnen betalen lol .

leuke vond ik dat mastercard ook gratis was ..
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kitt schreef:pfff ... vind ik niet leuk ..

zal hier ook opzeggen worden .. want staat amper geld op om die kosten te kunnen betalen lol .

leuke vond ik dat mastercard ook gratis was ..
Ook dat niet, blijbaar hebben ze me vorig jaar toch 20€ aangerekend.
Ik heb nooit geweten dat ik de "plus"had, dat was vroeger niet hoor
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Heb gevraagd om de rekeningen op te zeggen via online banking ,maar vrees dat ze dat via deze manier niet zullen willen doen.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

honda4life schreef:
Kitt schreef:pfff ... vind ik niet leuk ..

zal hier ook opzeggen worden .. want staat amper geld op om die kosten te kunnen betalen lol .

leuke vond ik dat mastercard ook gratis was ..
Ook dat niet, blijbaar hebben ze me vorig jaar toch 20€ aangerekend.
Ik heb nooit geweten dat ik de "plus"had, dat was vroeger niet hoor
Toevallig niet door een te weinig gebruikte MasterCard?

Ik ben alvast ook bezig met voor te bereiden om Deutsche Bank vaarwel te zeggen ...
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

TomG schreef:
honda4life schreef:
Kitt schreef:pfff ... vind ik niet leuk ..

zal hier ook opzeggen worden .. want staat amper geld op om die kosten te kunnen betalen lol .

leuke vond ik dat mastercard ook gratis was ..
Ook dat niet, blijbaar hebben ze me vorig jaar toch 20€ aangerekend.
Ik heb nooit geweten dat ik de "plus"had, dat was vroeger niet hoor
Toevallig niet door een te weinig gebruikte MasterCard?

Ik ben alvast ook bezig met voor te bereiden om Deutsche Bank vaarwel te zeggen ...
ik gebuikt die DB rekenng vooral voor die mastercard .. dus wel beetje traffic op elke maand .. maar geen enorme grote bedragen .
ook niks van spaargeld daar ..

maar nog nooit 1 euro betaald .. en denk dat ik die rekening al bijna 10 jaar ofzo heb .. vind het eigenlijk jammer om er weg te gaan .
en vooral die andere visa/mastercards moet je heel kruisverhoor invullen ( beobank / ikea etc ) voor je één krijgt ..
Laatst gewijzigd door Kitt 12 jan 2019, 15:18, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Uiteindelijk is het maar normaal dat ze je toch wat info vragen. Het is een krediet dat je krijgt, dus voor hetzelfde geld ben je ter kwader trouw.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

devilkin schreef:Uiteindelijk is het maar normaal dat ze je toch wat info vragen. Het is een krediet dat je krijgt, dus voor hetzelfde geld ben je ter kwader trouw.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
dat is waar ja .. maar heb dat nooit moeten doen bij Deutchebank of andere banken :-)
trouwens denk wel dat er een database bestaat van wanbetalers .. en firmas als cofidis en consoorten ... die leven van de wan betalers met woeker intresten denk ik ..
Herinner me ooit nog bij argenta moest je bepaald bedrag op je rekening hebben voor je visa kaart kreeg ..maar eens je ze had weer er af lol :)
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ooit start een wanbetaler met 1 niet betaalde rekening he

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Mantis
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

De driemaandelijkse vergoeding van € 8 is niet verschuldigd indien aan één van deze voorwaarden is voldaan:
  1. De totale waarde van de activa (contanten, beleggingen inclusief verzekeringsproducten) van de bankrelatie is groter dan of gelijk aan 10.000 euro op de laatste werkdag van het vorige kwartaal.
  2. Een aankoop-/inschrijvingstransactie in een beleggingsproduct, met inbegrip van verzekeringsproducten, werd in het vorige kwartaal op een Deutsche Bank-rekening in de bankrelatie geregistreerd.
  3. Alle rekeninghouders zijn jonger dan 25 jaar op de laatste werkdag van het voorgaande kwartaal.
  4. Een van de titularissen van de DB M@X-bankrelatie was DB Personal- of Private Banking-cliënt in het vorige kwartaal.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”