[Gezocht] GPU op (wit) PCI slot.

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Voor een project met een oud moederbord wil ik het enige vrije PCI-e 16 slot vrij maken en dien ik er een grafische kaart in te steken met een ouderwets wit PCI slot OF klein PCI-e 1 slot. Wie er op de zolder nog een liggen heeft kan mij er een plezier mee doen.

Moederbord is van asus, nmlk P5P43TD PRO
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb de vraag ook gesteld in mijn vriendenkring.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer

Waarschijnlijk heb je dit bekeken, maar je weet nooit: als het PCIe x1 slot open is kan je er (mogelijk) een PCIe x16 kaart in steken.
Ubremoved_3817
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Ik denk dat het enkel andersom kan: dus een PCIe 1x in een PCIe 16x slot. Je kan het natuurlijk proberen.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Een groot slot in een klein steken is niet mogelijk. Ik ben niet van plan om mijn moederbord te molesteren. Zelfs op e-bay of 2ehands zijn ze matig te vinden. Ik denk dat ik dan maar eentje nieuw ga kopen.

https://www.zotac.com/dk/product/graphi ... b-pcie-x-1
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer

Een groot in een klein is wel degelijk mogelijk. Een grafische kaart die x16 nodig heeft, zou ook moeten werken op x1 (wel is waar met minder bandbreedte, maar zolang je niet gaat gamen maakt dat waarschijnlijk niets uit).
Heel wat moederborden bieden trouwens een x16 slot aan dat bv. maar x8 x4 of zelf x2 of x1 bekabeld is (is stoer en staat mooi op de marketing foto, maar laat gelukkig ook toe een x16 stevig te monteren)!
Sommige kleinere slots zijn zelfs open gelaten aan het einde om langere kaarten toe te laten (voorbeeld).
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

het klopt dat je een groot slot in een klein kan steken, maar dan alleen als het Moederbord dit toelaat met een uitsparing in het slot zoals op voorgaande foto. Met het experimenteel moederbord is het niet mogelijk om aan het slot te prutsen hiervoor. Te riskant ook, terwijl er ook componenten in de weg zitten van de kaart.

PCIe16 sloten werken automatisch op een paar lanes minder als je bijv meerdere grafische kaarten op je moederbord plugt, maar het is dan een combinatie van chipset en CPU dat dat bepaalt.
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 22 keer

Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”