nieuwe digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Pmartin
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2018, 17:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dus vooruitgang (x2 voortaan ook bij VOD) en achteruitgang (geen geluid) tegelijkertijd. Telenet giveth and Telenet takteth away. :-D Geen geluid is toevallig geen gevolg van een upgrade in geluid? Bij films op Prime bv staat er op het display van m’n HC system Dobly D en dan heb ik ook geen geluid bij x2. Zonder moet ik me toch eens bezinnen of ik volgend jaar wel naar die nieuwe box overstap... Thx voor het snelle antwoord in ieder geval!
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Ik heb het even met enkele zenders gecheckt, maar het ‘type’ geluid maakt bij de nieuwe box niet uit. Je krijgt helaas niks te horen bij x2.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

dus je kan bij telenet niet meer x2 kijken met geluid ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

neen voorlopig niet meer mogelijk maar dit is al vele malen gemeld aan telenet team en ze bekijken of ze dit kunnen terug instellen dat dit kan maar ze kunnen geen periode melden van waneer dit kan en of dit zal terug lukken.
ook is de beeldkwaliteit sinds enkele dagen verminder omdat er problemen zijn met de stabiliteit van de cloud en het internet netwerk.
en met de mindere kwaliteit is het stabieler maar nadeel is de mindere kwaliteit.
je ziet aan de ondertiteling dat de kwaliteit minder is door de gekartelde ondertiteling,
dat was daarvoor niet te zien, ook merk je dat het beeld minder is, opnames van Vier bv zijn niet zo zuiver meer, dat is normaal een zuiver HD beeld, bij opnames en on demand niet meer, Netflix en youtube zijn dan wel zuiver beeld, dus ligt niet aan de box zelf.
word wel opgelost binnenkort maar vind het geen voordeel meer die box.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Dus dat kunnen ze instant aanpassen hun beeldkwaliteit :S
Als er nu al problemen zijn met hun netwerk wat gaat dat geven als iedereen zo'n box heeft :) hopelijk hadden ze gewoon te weinig capaciteit voorzien voor de testgroep :O
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

die cloud word momenteel gedeeld met Nederland en belgie, waardoor er dus veel gebruikers op zitten opeens, in begin toen enkel belgie in juni-juli er gebruik van maakte waren er geen problemen, Ziggo in Nederland begint met testen en er komen zoveel extra testers in belgie erbij en de problemen beginnen,
wie kan tellen kan de link wel leggen ook zeker ;)
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
ulrich
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 apr 2011, 16:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nog mensen die problemen hebben met de netflix app op de nieuwe digicorder?
Heeft even gewerkt in het begin maar nu blijft die gewoon draaien nog voor het login scherm.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Wat me opvalt is dat die nieuwe "TV Box" een test is, maar je nergens feedback kunt loggen.
Ik heb alvast problemen met de TV Theek: bij bestelde programma's komt vanaf je aan de laatste minuut komt steevast een "onbekende fout". Even pogen om de normale klantendienst te contacteren hiermee...

@Ulrich: geen problemen met Netflix hierzo, het werkt zelfs stabieler dan gsm + chromecast vind ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

blaatpraat schreef:Wat me opvalt is dat die nieuwe "TV Box" een test is, maar je nergens feedback kunt loggen.
Hoe heb je die dan bekomen... zit je dan niet in een test programma ?
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer

@ Blaatpraat,

Vroeger was er een afgesloten forum op het Netweters forum voor alle feedback enzo, maar toen er meer tester bijgekomen zijn hebben ze dit veranderd.

Nu moet je moet alle klachten en problemen bellen naar een speciaal telefoonnummer.
ulrich
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 apr 2011, 16:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

stevenvs schreef:@ Blaatpraat,

Vroeger was er een afgesloten forum op het Netweters forum voor alle feedback enzo, maar toen er meer tester bijgekomen zijn hebben ze dit veranderd.

Nu moet je moet alle klachten en problemen bellen naar een speciaal telefoonnummer.

Het enige wat ik gekregen heb is een mail dat ik een nieuwe digicorder ging krijgen via dpd en dat ik de oude kon terugsturen.
Voor problemen stond er niet echt veel in die mail in.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Misschien de gewone support kanalen gebruiken?
Deze moeten ook eerst op kleine schaal getest worden, support kon niet blijven gebeuren via enkel het afgesloten netweters forum.
Voor de Netflix issues, kan een factory reset via het menu gebeuren, dan gaat deze app terug functioneren.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

In geval van problemen mag je inderdaad de gewone supportkanalen gebruiken.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

of bellen naar 015 33 44 88 voor de testers ;)
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
nbrys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Indien je de nieuwe decoders krijgt. kan je ook geen yelotv meer kijken... Weer een handigheidje dat ze even vergaten te melden.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

nbrys schreef:Indien je de nieuwe decoders krijgt. kan je ook geen yelotv meer kijken... Weer een handigheidje dat ze even vergaten te melden.
staat normaal in de mail en online dat dit gebeurt of zal gebeuren.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Waarom dat opeens?
Hopelijk niet permanent zeker nu ze FreeG hebben waarmee je via mobile data extra kan streamen
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het gaat om een test. Dan moet je toch niet verwonderd zijn dat er sommige zaken af en toe niet functioneren.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

zolang de nieuwe app voor de 2de en verdere groepen niet beschikbaar is is dit dus een nadeel dat Yelo niet meer werkt, enkel de tv gids is nog te bekijken.
tegen december zie ik die wel beschikbaar komen voor de andere testers, daar in februari alle mensen die box al kunnen aanvragen.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Het gaat om een test. Dan moet je toch niet verwonderd zijn dat er sommige zaken af en toe niet functioneren.
Ik kan je deels begrijpen maar wat heeft Yelo in hemelsnaam te maken met de decoder die je thuis hebt staan.

Ja, je hebt de opnames maar verder is er toch totaal geen verband... wie bedenkt toch zoiets bij Telenet :bang:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Ik kan je deels begrijpen maar wat heeft Yelo in hemelsnaam te maken met de decoder die je thuis hebt staan.
Om toegang te krijgen tot Yelo controleert Telenet in de back-end of je internetklant én tv-klant bent. Als die test op een gloednieuw platform draait, is het toch mogelijk dat die koppeling met de oude systemen niet meer werkt. Er komt trouwens ook een nieuw streamingplatform dat Yelo moet vervangen.
r2504 schreef:Ja, je hebt de opnames maar verder is er toch totaal geen verband... wie bedenkt toch zoiets bij Telenet :bang:
Casting, opnames, verschillende checks in klantendatabase. Vermoedelijk zit daar een hele spaghetti van verschillende API's achter die zeer onoverzichtelijk geworden is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Vermoedelijk zit daar een hele spaghetti van verschillende API's achter die zeer onoverzichtelijk geworden is.
You made my point :wink: Slecht design dus.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Ik weet niet of het slecht design is... Lijkt me eerder dat het gewoon te complex is om dat in testfase al helemaal uitgewerkt te hebben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Aan de oude Yelo is niets veranderd... staat dus ook niet in test en hoeft dus ook helemaal niet uitgewerkt worden. Er is iets nieuws wat wel in test staat... en dan zorg je dat dit geen impact heeft op de bestaande functionaliteit, eens dat het werkt kan je dan beginnen met integratie scenario's.

Gewoon te complex is trouwens een synoniem van slechts design :wink:

Nu ja, we kunnen daar lang over discussieren... het lost het probleem niet op (TN heeft dus duidelijk nog wel wat werk).
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

raf1 schreef:
r2504 schreef:Ik kan je deels begrijpen maar wat heeft Yelo in hemelsnaam te maken met de decoder die je thuis hebt staan.
Om toegang te krijgen tot Yelo controleert Telenet in de back-end of je internetklant én tv-klant bent. Als die test op een gloednieuw platform draait, is het toch mogelijk dat die koppeling met de oude systemen niet meer werkt. Er komt trouwens ook een nieuw streamingplatform dat Yelo moet vervangen.
r2504 schreef:Ja, je hebt de opnames maar verder is er toch totaal geen verband... wie bedenkt toch zoiets bij Telenet :bang:
Casting, opnames, verschillende checks in klantendatabase. Vermoedelijk zit daar een hele spaghetti van verschillende API's achter die zeer onoverzichtelijk geworden is.

@Raf, heb je meer info over dat steamingplatform?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

jollito schreef:@Raf, heb je meer info over dat steamingplatform?
Dat zal vooral onder de motorkap zijn. Nu Netflix op de tv-box draait, moet Telenet daaraan kunnen tippen.
Gebruik eens afwisselend Netflix op een tablet en op een smart-tv en je weet wat je mist op Yelo.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

dan moeten eerst de bugs er uit en perfect werken en niet tijdens opstarten blijven hangen op een zwart scherm of gewoon crashen na enkele minuten kijken naar Netflix ;)
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

Wat ik het meest storende vind is dat hun communicatie totaal bagger is misschien bewust zelfs dat weet ik niet.

Men bied mij een test aan met hun nieuwe tv-box het enige wat er vermeld staat in hun originele mail dat enkel de oude digicorder zal moeten vervangen worden en dat je de huidige opnames niet kan overzetten.

Na het bevestigen dat je die test aanvaard krijg je een mail waarin staat dat je dus een nieuwe modem krijgt een power line adapter en ook nog een kleine wijziging aan je abonnement. Kan men dit niet allemaal in de eerste e-mail duidelijk vermelden?

Na een mail te sturen naar de technische helpdesk vermeld men mij s'morgens dat de tv-box prima met een EMTA Modem (modem only) zou werken.
Paar uur nadien krijg ik telefoontje spreekt men in dat dit toch NOG niet mogelijk zou zijn maar dat men er aan werkt.

Dus ik ben benieuwd wat het vervolg gaat worden :bang:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

PleXuS schreef:Dus ik ben benieuwd wat het vervolg gaat worden :bang:
Het is een test, als je de betekenis van dat woord niet begrijpt, doe daar dan niet aan mee!
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

Dat het een test is is zelf niet relevant in dit verhaal.
Als ik een mail stuur naar mijn gebruikers om iets te testen ga ik ook niet zeggen ik ga alleen A doen en uiteindelijk A+B+C gaan uitvoeren :bang:

Als je iets meld vermeld je ook in de eerste mail duidelijk wat er gebeurd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Indien men bij de test opmerkt dat B+C ook moet gebeuren eer A goed werkt... daarvoor dient toch een test?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

Daar heb je gelijk in, maar dit is geen beta test.
Dit is een product dat al jaren bestaat(mits wat software updates/aanpassingen), hier gaat het over een test waar men al op voorhand wist dat B+C moest plaats vinden.
Zeker als je de dag nadien de mail krijgt met alle details in die eigenlijk deels in de eerste mail moest staan.

Men heeft hier bewust zaken uit de eerste mail gelaten voor misschien een grondige reden voor hun.
Maar mij stoort het dat een bedrijf niet transparant communiceert naar de klant.

Een "echte" test krijg je een test toestel en vervangt men je huidige werkende niet.
Daarvoor moet je ook een contract tekenen dat je dit toestel in leen verkrijgt tot het einde van de testen. (als men het correct doet)

Hier gaat het over een test van hoe reageert de box op ons netwerk, hoe werken de diensten van Telenet op deze tv ontvanger.
Maar ook hoe de gebruiker het ervaart.

Ik vind het positief dat men zulke testen doet, maar wees transparant. Dat is voor iedereen het beste.
Gigabit
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 apr 2018, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

In het VK heeft LG exact dezelfde box gelanceerd, maar dan met een 1 TB schijf dacht ik. Bestaat de mogelijkheid dit zelf toe te voegen?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Reken er maar op dat dit niet kan. Telenet heeft de touwtjes stevig in handen. De boxen in de andere landen zijn ook een verdieping dikker.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

@plexus
die eerste mail is een standaard mail die men naar elke tester stuurt, soms word eens info gestuurd die niet klopt voor een bepaalde klant,
het systeem geeft soms foutjes door bugs die er inzitten wat door telenet is bevestigd al op hun forum, ze excuseren hen daarvoor.
normaal kunnen modem only personen die nieuwe box niet testen omdat die box op de telenet modem moet aangesloten worden en op een apart netwerk in die modem word gelinkt.
weet niet of er meer dan 1 utp aansluiting is voor internet op die modem only, ik vermoed van niet, waardoor het netwerk voor de telenetbox en het gewone internet voor de klant niet gescheiden kunnen worden.
met een telenet modem/router kan men dit wel scheiden veronderstel ik want met die werkt het deels perfect (zonder de cloud connectie problemen niet mee te rekenen).
vrees dat het dus een probleem is die telenet moet oplossen zodat iedere klant deze box kan testen en in februari kan gebruiken.
laat gerust eens weten of ze u toch laten testen op de modem only, dan is dat weer een stap voorwaarts voor klanten die de box willen als die publiekelijk word losgelaten op het volk ;)
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

Modbreak:
fullquote is tegen de forumregels
master-magic schreef:@plexus
die eerste mail is een standaard mail die men naar elke tester stuurt, soms word eens info gestuurd die niet klopt voor een bepaalde klant,
het systeem geeft soms foutjes door bugs die er inzitten wat door telenet is bevestigd al op hun forum, ze excuseren hen daarvoor.
normaal kunnen modem only personen die nieuwe box niet testen omdat die box op de telenet modem moet aangesloten worden en op een apart netwerk in die modem word gelinkt.
weet niet of er meer dan 1 utp aansluiting is voor internet op die modem only, ik vermoed van niet, waardoor het netwerk voor de telenetbox en het gewone internet voor de klant niet gescheiden kunnen worden.
met een telenet modem/router kan men dit wel scheiden veronderstel ik want met die werkt het deels perfect (zonder de cloud connectie problemen niet mee te rekenen).
vrees dat het dus een probleem is die telenet moet oplossen zodat iedere klant deze box kan testen en in februari kan gebruiken.
laat gerust eens weten of ze u toch laten testen op de modem only, dan is dat weer een stap voorwaarts voor klanten die de box willen als die publiekelijk word losgelaten op het volk ;)
Ik laat zeker iets weten maar op de moment geen response op mijn bericht, ik vermoed dat men het intern nog aan het bekijken is.
Als ik geen antwoord krijg tegen het einde van de week bel ik maandag.

Ik weet niet of de modem only overweg kan met vlans anders zou men perfect de cloud dienst op vlan 10 of andere kunnen zetten.
Mensen met Modem Only hebben meerstal meer advanced technologie in huis waarom neem je anders zo een modem :-)

Maar ik vermoed dat de modem niet met vlans aan ethernet kant overweg kan. Nu er zijn nog manieren om dit te doen, zoals men dit met huidige digibox doet via mac adres.

Wat ik mij ook afvraag is kan je geen 2 modems op 1 coax gebruiken? Volgens mij is dat technisch ook mogelijk maar van wegen Telenet bedrijfs policy waarschijnlijk niet toegelaten ofzoiets? In het begin van Telenet gebruikte men nog aparte modems voor Internet en Telefonie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

PleXuS schreef:Wat ik mij ook afvraag is kan je geen 2 modems op 1 coax gebruiken? Volgens mij is dat technisch ook mogelijk maar van wegen Telenet bedrijfs policy waarschijnlijk niet toegelaten ofzoiets? In het begin van Telenet gebruikte men nog aparte modems voor Internet en Telefonie.
Natuurlijk kan dat... gans je straat zit namelijk op diezelfde coax :lol:

Er zijn trouwens nog genoeg klanten die twee modems hebben... bv. één voor digitale TV en een andere voor internet.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

dat oogt toch niet mooi hé zo 2 modems hebben hangen voor enkel die telenet box die via internet nu grotendeels werkt.
beste oplossing zou zijn dat ze het systeem aanpassen zodat alles op de 2 soorten modems kan werken.
nadeel is dat ze de werkwijze gebruiken van de nieuwe box zoals die in andere landen word gebruikt,
bv de software is overal hetzelfde ingesteld en geregeld en weet niet of ze dit niet zo zijn overeengekomen ook dat het overal hetzelfde moet zijn voor update's en aanpassingen overal hetzelfde te kunnen brengen op die box (in zoverre dat het overal hetzelfde is), bv die tv gids zie ik overal hetzelfde zijn van opzet.
als ik eerlijk mag zijn, ik heb hier een telenet box en een satelliet ontvanger staan, en de laatste weken kijk ik meer via mijn satelliet ontvanger,
niet voor het aantal zenders en aanbod maar omdat de telenet box soms het laat afweten,
opnames die soms eens mislukken of deels maar zijn opgenomen, of de player die 15 seconden nodig heeft om je opname te starten, heb ook al gehad dat een opname gewoon niet gelukt is en ik als ik ze wil zien moet kijken via terugkijk optie als de zender en het programma het aanbied.
er zitten nog veel bugs in die toch snel mag opgelost worden als ze tegen februari deze op het grote volk willen loslaten.
de app is ook al niet perfect, zondag nog gemerkt dat een programma niet in de EPG stond op de app maar wel via de telenet box kon zien.
allemaal dingen die de klant door verwend is momenteel die toch nog niet kan.
maar ieder is vrij om te testen en hem te gebruiken, maar ik vrees als dit blijft zoals nu er klanten niet tevreden gaan zijn.
ze hebben nog 3 maanden, maar het zal er snel zijn, er zijn nog genoeg bugs die niet opgelost zijn zoals de te kleine ondertiteling bij opname's....
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb recent een nieuwe 4K-tv. Zijn er testers die al meer kunnen zeggen over de beeldkwaliteit van de nieuwe box?
Telenet zou werken aan 1080p met HDR hebben ze ooit aangekondigd. De box kan ook 4K aan, maar ik verwacht niet dat gewone TV hierin zal uitgezonden worden... Is de beeldkwaliteit van de nieuwe box een grote upgrade tegenover de huidige box wat betreft 4K tvs?? Niet dat mijn beeld nu al schitterend is maar echte 4K content is uiteraard nog stukken beter! :)
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

Dat ik 2 modems moet steken maakt mij niet uit.
Ik heb nu al 2 modems.. eentje van Telenet en eentje voor VDSL.

Ik ga Telenet alvast nog eens navragen of ik dat mag.
Indien niet gaat hij terug richting telenet.

Men heeft ook gezegd dat er binnenkort wel een oplossing komt voor EMTA (modem only) modems.
Maar dit is momenteel nog niet beschikbaar.

Dus het systeem zal wel met 2 type modems werken alleen is dat nog niet opgezet. Dit is een test fase, de definitieve uitrol is voorzien begin volgend jaar dacht ik?

Wat betreft 4K van de TvBox geen idee maar betwijfel of er al een zender is die 4K uitzend? Technische zou het wel mogelijk zijn de standaard is alvast vast gelegd. Maar wat ik voornamelijk voordelig vind is dat je tot 6 zenders of meer tegelijk kan opnemen en dat er netflix en Youtube op zit.
Ik heb nog geen smartTV. Wel een FullHD maar zelfs geen LED en tot nu toe nog best tevreden. Maar 4K scherm komt er waarschijnlijk wel aan volgend jaar of daarna (Oled of nieuwe LED techniek).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”