Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Ik moet toch wel vaststellen dat Telenet geplande werken wel daadwerkelijk doorgeeft aan Orange, maar Orange zelf het blijkbaar niet nodig vindt om zijn eigen klanten hierover te verwittigen.

Van een buurvrouw die bij Telenet zit kregen we te horen dat Telenet per post had aangekondigd dat er werken zijn gepland van 7 nov t.e.m. 13 november met mogelijke onderbrekingen van 7.30 tot 18 uur waarvan een volledige dag met zekerheid geen internet, televisie en vaste telefonie.

Ik belde naar Orange om te informeren of dat ook bij ons het geval zou zijn (waarschijnlijk wel, maar aangezien ze daar niets over laten weten). De werken zijn blijkbaar aan Orange gemeld geweest door Telenet, maar 5! dagen voor de werken nog niets ontvangen van Orange.

Orange waar is de dienstverlening naar jullie klanten?

Edit: Aard van de werken?
Vernieuwen van onderdelen langs de kant van de straat, op palen of aan gevels. Er worden geen wegen of voetpaden opengebroken. De werken gebeuren enkel buiten en niet aan de binneninstallatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door giolovin 02 nov 2018, 18:03, in totaal 3 gewijzigd.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Het standaard antwoord van Orange dat zij enkel hun klanten kunnen inlichten als Telenet dit aan hun doorgeeft blijkt dus niet altijd te kloppen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

En wie zegt dat, het is doorgegeven aan orange ? telenet, jah die zijn van hun eerste leugen noog niet dood !
Dat weten we ondertussen al.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

proximusboyke schreef:En wie zegt dat, het is doorgegeven aan orange ? telenet, jah die zijn van hun eerste leugen noog niet dood !
Dat weten we ondertussen al.
Iemand van de klantendienst van Orange heeft bevestigd dat ze toch een melding hadden gekregen. Volgende week dinsdag beginnen ze aan de werken. Klant verwittigen is blijkbaar niet nodig. Denkt Orange dat Telenet het in hun plaats zal doen???

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

jah dan is dat inderdaad verkeerd.
Misschien vergeten, nuja als u daaraan stoort kan je altijd terug gaan naar het duurdere telenet :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

proximusboyke schreef:jah dan is dat inderdaad verkeerd.
Misschien vergeten, nuja als u daaraan stoort kan je altijd terug gaan naar het duurdere telenet :-D
Vergeten? Is dat tegenwoordig al een geldig excuus? Afbeelding

Naar mijn gevoel hebben ze gewoon geen deftig systeem om werken op te volgen en een manier om de klant hier systematisch van op de hoogte te stellen. Heeft iemand ooit al een melding ontvangen van Orange dat er werken gepland zijn in hun straat???

Meldingen van storingen/werken hoort een basisdienstverlening te zijn. Hoe duur een abonnement is maakt niets uit.





Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Het kan ook anders... Daar wou ik een poos geleden ook een vraag over stellen, maar was het vergeten. :)

Ik kreeg op 17/10 een sms van Telenet: werken in uw buurt op 24/10 van 8 tot 16u.
Ik kreeg op 22/10 een sms van Orange: werken in uw buurt op 24/10 van 8 tot 18u.
Ik kreeg op 23/10 een sms van Telenet: werken in uw buurt op 24/10 van 8 tot 16u.

Goed, ik ben eens terdege geïnformeerd denk ik dan. De realiteit was dat om 07u15 alles al luit lag en om 14u alles weer werkte. Geen enkel probleem mee, maar voor iemand die nog net voor 8u iets wil doen misschien wel een bittere pil.

Wat ik me wel af vraag hoe Telenet dit naar mij verstuurde want ik ben geen klant meer bij hen. Kijken ze dat na via de mast welke GSM nummers er daar in de buurt hangen of hoe werkt dat?

Ik vind het ook straf dat Telenet zelf de werken tot 16u laat duren en Orange tot 18u. :)

Maar dus... Bij Orange verwittigen ze je dus laat, dus er bestaat een kans dat de topic starter zijn SMS nog gaat krijgen. Hou ons even op de hoogte.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb gisteren 2/11 een SMS gekregen dat er op 6/11 werken zijn tussen 7:30 en 19:00h

Ik kan wel eens luisteren of er telenet gebruikers zijn hier in de buurt die ook een bericht ontvangen hebben welke uren er bij hen opstaat.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Slafes schreef:
Maar dus... Bij Orange verwittigen ze je dus laat, dus er bestaat een kans dat de topic starter zijn SMS nog gaat krijgen. Hou ons even op de hoogte.
Nog niets ontvangen. Je zou toch denken dat ze na mijn melding de mensen hiervan op de hoogte zouden brengen? Maandag of dinsdag kan uiteraard nog, maar persoonlijk vind ik dat wel wat aan de late kant. Het kan ook zijn dat we niets ontvangen of wanneer ze al bezig zijn.

Telenet- klanten krijgen naast de periode nog een specifieke dag wanneer er met zekerheid een volledige dag geen internet/tv/telefonie zal zijn.

Orange-klanten zullen het wel zien wanneer het zover is.

Geef toe, de communicatie kan beter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Dat geef ik grif toe, en daarvoor heb ik al eens gebeld. Met precies deze vraag waarom klanten van Telenet wel berichten kregen...

Nu, je hebt ook geantwoord in het andere topic van mezelf. Dan zie je ook dat die info ook vaak gewoon verkeerd is. Dus bij Telenet is het ook niet altijd in orde.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

giolovin schreef:
proximusboyke schreef:jah dan is dat inderdaad verkeerd.
Misschien vergeten, nuja als u daaraan stoort kan je altijd terug gaan naar het duurdere telenet :-D
Vergeten? Is dat tegenwoordig al een geldig excuus? Afbeelding

Naar mijn gevoel hebben ze gewoon geen deftig systeem om werken op te volgen en een manier om de klant hier systematisch van op de hoogte te stellen. Heeft iemand ooit al een melding ontvangen van Orange dat er werken gepland zijn in hun straat???

Meldingen van storingen/werken hoort een basisdienstverlening te zijn. Hoe duur een abonnement is maakt niets uit.





Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Ja:

Info Orange: des travaux sont prevus le 10/10 entre 06:00 et 10:00 h. Vos services Internet + TV pourraient etre perturbes. Toutes nos excuses pour le desagrement.

Ontvangen als sms op 08-10 in VOO gebied.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

iets identiek gemeld via FB op 25-8-2017 13:14, waarbij ik brief doorgestuurd heb van de klanten die Telenet hebben in de wijk!
Die zijn via brief, mail, SMS verwittigd. Orange: 0

Hun antwoord: "In principe zouden we die info moeten krijgen en zou het zichtbaar moeten zijn voor onze agenten."

En iemand anders (iets hoger geplaatst): "dat gaat niet om tegenstrijdigheden hoor Geert. De vrijmaking van de kabel heeft nog wat werk om gestroomlijnd te lopen :-("

1 jaar verder en nog niet op punt.

Daar kan Orange puntje aan zuigen wat edpnet doet hoor. Alle werken netjes via FB gemeld of zelf raadpleegbaar.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Aangekondigde werken worden in mijn geval wel gemeld, spoedherstellingen niet. Regelmatig word ik opgebeld door Orange om te vragen of ik nog problemen tegenkom; qua service herken ik jullie klachten niet.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

road rebel schreef:Aangekondigde werken worden in mijn geval wel gemeld, spoedherstellingen niet. Regelmatig word ik opgebeld door Orange om te vragen of ik nog problemen tegenkom; qua service herken ik jullie klachten niet.
dus om de paar weken bellen die je eens op om een babbeltje te slaan en eens te horen hoe het met je verbinding is? Die hebben daar niets te doen zeker. :p
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Ondertussen 2 dagen voor de werken een berichtje ontvangen:

"Orange-info: er zijn werken gepland op 07/11 07:30 u en 13/11 20:00 u. Je Internet + TV-diensten kunnen hierdoor verstoord zijn. Onze excuses voor het ongemak."

Geen specifieke dag wanneer het internet/tv de ganse dag plat ligt.

We zien wel wanneer het zover is zeker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

road rebel schreef:Aangekondigde werken worden in mijn geval wel gemeld, spoedherstellingen niet. Regelmatig word ik opgebeld door Orange om te vragen of ik nog problemen tegenkom; qua service herken ik jullie klachten niet.
Spoedherstellingen worden bij mijn weten bij geen enkele provider gemeld. Voor het overige kan ik het met u eens zijn over Orange. Telkens verwittigd door Orange bij werken Telenet, géén klachten over de klantendienst.

giolovin schreef:Geen specifieke dag wanneer het internet/tv de ganse dag plat ligt.

We zien wel wanneer het zover is zeker.
Als ik uw verhaal goed lees weten de telenetklanten ook niet welke specifieke dag.... dus is orange zeker niet slechter dan telenet. En maakt het nu echt zoveel meer uit dat je dit 5 dagen of 2 dagen op voorhand weet?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

giolovin schreef:Ondertussen 2 dagen voor de werken een berichtje ontvangen:
Zoals verwacht, maar deze keer wel enorm onduidelijk...
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Med schreef:
road rebel schreef:Aangekondigde werken worden in mijn geval wel gemeld, spoedherstellingen niet. Regelmatig word ik opgebeld door Orange om te vragen of ik nog problemen tegenkom; qua service herken ik jullie klachten niet.
Spoedherstellingen worden bij mijn weten bij geen enkele provider gemeld. Voor het overige kan ik het met u eens zijn over Orange. Telkens verwittigd door Orange bij werken Telenet, géén klachten over de klantendienst.

giolovin schreef:Geen specifieke dag wanneer het internet/tv de ganse dag plat ligt.

We zien wel wanneer het zover is zeker.
Als ik uw verhaal goed lees weten de telenetklanten ook niet welke specifieke dag.... dus is orange zeker niet slechter dan telenet. En maakt het nu echt zoveel meer uit dat je dit 5 dagen of 2 dagen op voorhand weet?
Telenet-klanten weten dit wel. Op zich ze hebben het gemeld, alleen is er tijdens die periode van 5 dagen geen enkele zekerheid wanneer het voor een volledige dag er uit ligt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Slafes schreef:
giolovin schreef:Ondertussen 2 dagen voor de werken een berichtje ontvangen:
Zoals verwacht, maar deze keer wel enorm onduidelijk...
?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Wel, dat je zoals ik had verwacht wel een bericht zou krijgen, maar kort tegen de werken aan.

In uw geval is het bericht behoorlijk onduidelijk. Wanneer precies? Enkel op die tijdstippen lijkt me niet echt normaal. :)
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Slafes schreef:Wel, dat je zoals ik had verwacht wel een bericht zou krijgen, maar kort tegen de werken aan.

In uw geval is het bericht behoorlijk onduidelijk. Wanneer precies? Enkel op die tijdstippen lijkt me niet echt normaal. :)
Moment ik neem er even de melding van Telenet bij om duidelijkheid te scheppen Afbeelding

ORANGE (per sms)
"Orange-info: er zijn werken gepland op 07/11 07:30 u en 13/11 20:00 u. Je Internet + TV-diensten kunnen hierdoor verstoord zijn. Onze excuses voor het ongemak."

TELENET (per post):
"Van woensdag 7/11/2018 TOT EN MET dinsdag 13/11/2018 zullen er zich tussen 7u30 en 18 uur onderbrekingen voordoen van je tv/internet/vaste telefoon van Telenet. Tijdens het weekend en op feestdagen zijn er geen werken of onderbrekingen.

Let op op donderdag 8/11/2018 zijn je Telenet diensten niet beschikbaar tussen 7u30 en 18 uur."

----------------------------------------------------

Blijkbaar kan het systeem van Orange niet overweg met periodes die langer dan een dag duren.

Telenet vermeldt dus een dag waarop internet en tv een volledige dag onderbroken zullen zijn. Is dit voor de hele straat dan kunnen we ons verwachten aan dezelfde dag. Is dit individueel per adres dan weet je als Orange -klant niet wanneer deze onderbrekingen zich exact voor een volledige dag zullen voordoen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Did you notice? Bij Orange staat er ook tot 20 uur, bij Telenet 18 uur. Zie het nu nog maar pas

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Klantendienst:

"De periode is van 07/11 - 13/11.
Meer detail kan ik je niet geven daar Telenet ons die niet geeft.
Er kan hinder over de gehele periode ervaren worden maar dat wil niet zeggen dat dit ook zal zijn.
Naargelang de techniekers van Telenet hun werk voortzetten en wat ze doen aan de kabel verschilt de hinder die je zal ervaren."



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

dragonflo schreef:
road rebel schreef:Aangekondigde werken worden in mijn geval wel gemeld, spoedherstellingen niet. Regelmatig word ik opgebeld door Orange om te vragen of ik nog problemen tegenkom; qua service herken ik jullie klachten niet.
dus om de paar weken bellen die je eens op om een babbeltje te slaan en eens te horen hoe het met je verbinding is? Die hebben daar niets te doen zeker. :p
Ja, sympathiek he! Afbeelding laten we zeggen dat ik een recurrente k**verbinding heb en bij Orange houden ze de vinger aan de pols terwijl ze bij VOO bij elke interventie ervan uitgaan dat hun technieker het probleem kom oplossen.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”