Hoe digitale tv, opties?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Tomovich
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 dec 2005, 21:19
Locatie: West-Vlaanderen

Hallo

Voor een tweede verblijf zouden we graag digitale tv voorzien, het analoge signaal is veel te slecht. Internet van Telenet is reeds aanwezig maar een digitaal tv-abonnement zien we niet zitten tenzij er mogelijkheden zijn om dit per week te activeren/desactiveren (wat volgens mij niet kan).

Welke mogelijkheden zijn er om alsnog een digitaal signaal binnen te krijgen?

Alvast bedankt!
Thomaz
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2018, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Welke formule gebruiken jullie op het hoofdverblijf?
Is daar een streaming mee mogelijk? Bvb yeloTV

Andere optie is stievieTV, vrtNu
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Tomovich schreef:het analoge signaal is veel te slecht
kan je niet via zo'n kaartje toch een aantal digitale kanalen ontvangen, via je standaard abbo voor kabel-TV?
https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/
Tomovich
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 dec 2005, 21:19
Locatie: West-Vlaanderen

Op het hoofdverblijf is er Telenet digitale tv en internet.
Ik heb gezocht op de website van Telenet maar vind die CI-module nergens meer terug. Ik vermoed dat ze deze niet meer aanbieden.
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Ik gebruik hier in Nederland de Yelo play app. Stream het naar de chromecast of appletv. Werkt perfect.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Tomovich schreef:Ik vermoed dat ze deze niet meer aanbieden.
Check de link in mijn vorige post 's...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Tomovich schreef:een digitaal tv-abonnement
Een digitaal tv-abonnement bestaat niet bij Telenet. Als er analoge kabel is dan ontvang je ook automatisch de digitale signalen.
Je hebt alleen de juiste hardware nodig om digitale signalen te ontvangen:
Met een tv-toestel met DVB-C-tuner ontvang je volgende kanalen via coaxaansluiting: één HD, Canvas HD, Ketnet HD, France 3 HD, BBC World, CNBC Europe, CNN HD, TVE, vlaamsparlement.tv HD

Met een tv-toestel met DVB-C-tuner en een actieve Telenet CI+module ontvang je ook alle versleutelde kanalen uit het basisaanbod.
De Telenet CI+module kan je bij elke Telenet-verdeler kopen. Op de Telenet-website wordt de CI+ module niet gepromoot, maar je kan het wel nog bestellen: https://shop.telenet.be/shop/nl/index/a ... ard_hw_010
Tomovich
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 dec 2005, 21:19
Locatie: West-Vlaanderen

Ik heb eens gebeld naar Telenet en de CI-module kan je inderdaad bij een verdeler kopen. Die verkooppagina had ik nog niet gevonden.

Als ik het goed begrijp, kan je deze module dus op een ander adres gebruiken dan het adres waar de module op verkocht is? Ik zou deze dan zowel in het tweede toestel op het hoofdadres gebruiken alsook in de tv op het tweede verblijf.

En om de module te gebruiken heb je dus enkel een tv nodig met DVB-C-tuner, geen kabel?
>> Ik heb reeds deze pagina gevonden met het antwoord, kabelaansluiting op tv is ook nodig.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Tomovich schreef:Hallo

Voor een tweede verblijf zouden we graag digitale tv voorzien, het analoge signaal is veel te slecht. Internet van Telenet is reeds aanwezig maar een digitaal tv-abonnement zien we niet zitten tenzij er mogelijkheden zijn om dit per week te activeren/desactiveren (wat volgens mij niet kan).

Welke mogelijkheden zijn er om alsnog een digitaal signaal binnen te krijgen?

Alvast bedankt!
Een slecht analoog signaal ?
Dat 2 verblijf toevallig een Engelse stacaravan , indien ja is de oplossing heel simpel.
Van een slecht naar goed signaal is heel eenvoudig.
Dus graag antwoord op welk 2 verblijf.
Zelfde probleem gehad vandaar mijn vraag.

Officieel mag die ci+ plus alleen thuis gebruikt worden , on officieel ....... overal te gebruiken waar telenet kabel signaal.
Laatst gewijzigd door fendtje 03 nov 2018, 12:51, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Tomovich schreef:En om de module te gebruiken heb je dus enkel een tv nodig met DVB-C-tuner, geen kabel?
Je hebt een kabelabonnement nodig van 17,90 euro/maand. Maar als je thuis digitale tv hebt, dan heb je dit al. Dit is inbegrepen in de pakketten met digitale tv.
Tomovich
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 dec 2005, 21:19
Locatie: West-Vlaanderen

@fendtje: ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt, wat ik bedoelde is een analoog signaal waarvan wij vinden dat de beeldkwaliteit slecht is omdat het een analoog signaal is. Gewoon op de kabel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Op de tweede locatie heeft hij eveneens een kabelabonnement nodig (maar kon je hier geen korting voor krijgen ?)... anders gaat de CI+ module geen signaal krijgen (tenzij er geen filter op zit).

Je moet natuurlijk ook in een TN gebied zitten.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomovich schreef:@fendtje: ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt, wat ik bedoelde is een analoog signaal waarvan wij vinden dat de beeldkwaliteit slecht is omdat het een analoog signaal is. Gewoon op de kabel.
Denk dat het eenvoudigste dan zal zijn ergens een digibox/digicoder te kopen. Ideaal zou zijn een tweedehands via een Telenet-verdeler zelf, dan heb je nog een jaar garantie. U kunt het eens gaan vragen. Misschien verkopen ze eentje voor 50 euro of zo. Er zijn er ook op 2dehans.be trouwens.

Als u nu analoge kabel hebt, zij het nogal slecht, dan heeft u reeds de televisiedienst. Enkel een toestel is nodig.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

WalterB1 schreef:Denk dat het eenvoudigste dan zal zijn ergens een digibox/digicoder te kopen.
En waarom zou dat een digibox/digicorder moeten zijn en geen CI+ ? Alles hangt af van de wensen van de TS.
WalterB1 schreef:Als u nu analoge kabel hebt, zij het nogal slecht, dan heeft u reeds de televisiedienst. Enkel een toestel is nodig.
Het is niet omdat iets "werkt" dat je het ook officieel hebt... mogelijk staat er geen/slechte filter tussen... maar ik hoop dat de TS soms eens naar z'n facturen kijkt zodat hij weet voor wat hij TN aan het betalen is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

fendtje schreef:Officieel mag die ci+ plus alleen thuis gebruikt worden , on officieel ....... overal te gebruiken waar telenet kabel signaal.
Niet waar, officieel mag dat zeker wel:
Wil je je CI+ module...
Verplaatsen (bv. naar je vakantiewoning)? Doorgeven of verkopen?

Je kan je CI+ module tijdelijk verplaatsen als er op de plaats een actieve kabelaansluiting is.
bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ers-geven/
Tomovich schreef: Internet van Telenet is reeds aanwezig maar een digitaal tv-abonnement zien we niet zitten tenzij er mogelijkheden zijn om dit per week te activeren/desactiveren (wat volgens mij niet kan).
Op de vraag van de TS is het antwoord heel simpel: als je op de 2de locatie niet wil betalen voor TV signaal (wat duidelijk is uit de vraag), dan kan/mag je daar geen TV kijken. Niet met een CI+ module, noch met een (2de-handse) decoder.
Dat je nu een "slecht analoog" signaal binnen krijgt, wijzigt hier niets aan. In principe wordt het TV signaal weggefilterd bij "internet-only" klanten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Als het analoog signaal slecht is dan zal dat digitaal signaal eveneens slecht zijn en waarschijnlijk zal TS zelfs geen digitaal signaal hebben wegens slechte ontvangst en in dat geval heeft een CI+ module geen zin.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik denk eerder dat hij bedoelt dat het beeldkwaliteit te slecht is van analoge tv. Niet zozeer een slecht signaal.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Tomovich
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 dec 2005, 21:19
Locatie: West-Vlaanderen

@Block: dat is inderdaad wat ik bedoelde.

Wij willen gerust betalen maar niet voor een maandelijks abonnement waar wij slechts 4 of 6 dagen gebruik van maken. Ik ben dus op zoek naar iets dat op verbruik kan afgerekend worden of dat je kan in- en uitschakelen. En het moet helemaal niet van Telenet zijn.

En aangezien wij analoog op de kabel kijken, betalen wij toch al jaarlijks voor een kabelabonnement? Of vergis ik mij?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Wij kunnen toch niet weten of jij een kabel abonnement betaalt of niet?
In jouw eerste post schreef je zelf:
  • - dat je alleen internet hebt van Telenet
    - dat je niet wilt betalen voor TV
Kijk eerst naar de factuur, en weet ons dan te vertellen of je al of niet een kabelabonnement hebt.
Dan kunnen we jou verder helpen.
Als je betaalt voor een kabelabonnement, dan is er géén meerkost om digitaal te kijken (buiten de eenmalige kost van de CI+ module).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bo.
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:31
Bedankt: 2 keer

fendtje schreef:
Een slecht analoog signaal ?
Dat 2 verblijf toevallig een Engelse stacaravan , indien ja is de oplossing heel simpel.
Van een slecht naar goed signaal is heel eenvoudig.
Dus graag antwoord op welk 2 verblijf.
Zelfde probleem gehad vandaar mijn vraag.
Graag meer informatie hierover, bedankt
Tomovich
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 dec 2005, 21:19
Locatie: West-Vlaanderen

Heb de factuur erbij genomen en wij betalen reeds een jaarlijks bedrag voor het kabelabonnement.

@Borovic: heb reeds een antwoord gegeven door onderstaand van Block te bevestigen.
Block schreef:Ik denk eerder dat hij bedoelt dat het beeldkwaliteit te slecht is van analoge tv. Niet zozeer een slecht signaal.
Quasar
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb een CI+ module op overschot liggen. Geen idee of je een tweedehandse module bij Telenet kunt laten activeren.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Quasar schreef:Ik heb een CI+ module op overschot liggen. Geen idee of je een tweedehandse module bij Telenet kunt laten activeren.
Jij moet ze wel eerst laten deactiveren bij Telenet.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ers-geven/
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ook voor je 1de verblijf heb je een 2den actief kabelabonnement nodig, en dat is te betalen voor een volledig jaar.... anders moet je voor antennetv gaan van tv vlaanderen en zorgen voor een kleoien eantenne in je 2de verblijf en die ci module telkens meenemen naar je hoofdverblijfplaats en daar dan ook zo kijken, maar heb je maar beperkt aantal zenders...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tomovich schreef:Wij willen gerust betalen maar niet voor een maandelijks abonnement waar wij slechts 4 of 6 dagen gebruik van maken.
Toch altijd een beetje dubbel... je moet zoveel dingen betalen voor het ganse jaar voor je tweede verblijf... maar voor kabel zou dat dan niet gelden ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Tomovich schreef:Heb de factuur erbij genomen en wij betalen reeds een jaarlijks bedrag voor het kabelabonnement.
Gezien je al Telenet Internet hebt op die locatie, ben je dus een "digitale klant". Voor digitale klanten is het zeer ongebruikelijk dat Telenet nog een jaarlijkse kost rekent voor TV, digitale klanten betalen normaal maandelijks (TV + internet).

In ieder geval is jouw "probleem" opgelost (er was zelfs geen probleem in the first place :wink: ):
Gezien je een actief kabelabonnement hebt, kan je probleemloos digitale TV ontvangen:
  • - er zijn een 10-tal digitale zenders onversleuteld, die kan je nu al zien (mits jouw toestel een DVB-C tuner heeft).
    - voor de versleutelde zenders kan je een CI+ module kopen (69€ éénmalig) of een digibox aanschaffen.
Je kan zo'n kaartje laten activeren op je hoofdverblijfplaats (en af en toe "tijdelijk" gebruiken op je 2de verblijf).
Je kan dat ook laten activeren op je 2de verblijf (gezien je daar ook een actieve kabelklant bent). In dit geval:
  • - zal Telenet de resterende tijd van het jaarabonnement terugebetalen (dat is vooruitbetaald).
    - en vanaf nu digitale TV maandelijks aanrekenen op jouw internet factuur.
PS. Vraag eens na bij Telenet of er geen korting mogelijk is voor een abonnement op een 2de locatie voor dezelfde klant.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tomovich schreef:een digitaal tv-abonnement zien we niet zitten
Voor alle duidelijkheid nogmaals... er bestaat niet zoiets als "een digitaal abonnement"... er is namelijk maar één soort TV abonnement en dat is het "kabelabonnement" (waarop ook constant alle analoge en digitale TV zenders aanwezig zijn). Betaal je dus voor een "kabelabonnement" dan kan je ook ten allen tijde een decoder/CI+ kopen/huren.

Enkel indien je nog geen enkele digitale dienst hebt op het adres ga je eenmalig 50 euro activatie moeten betalen (maar aangezien je er reeds internet hebt is dit dus ook niet van toepassing).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

analoog abonnement is jaarlijks op voorhand te betalen, ben je digitale kalnt dan betaal je maandelijks...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maar wat je krijgt/hebt is identiek... dat is dus louter administratie.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Zoals Philippe reeds zei: je hebt nu al enkele onversleutelde uitzendingen in digitale kwaliteit, zijnde de VRT zenders en nog enkele andere, ook met je "analoog" jaarabonnement. Dus als je voornaamste probleem is dat de beeldkwaliteit niet voldoet, moet je eens zoeken naar die onversleutelde uitzendingen. Ze zijn er al en je kan ze ontvangen met elke moderne TV. Een hemelsbreed verschil voor o.a. tennis en voetbal.
Tomovich
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 dec 2005, 21:19
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankt voor alle info.
Ik zoek het eens uit en indien de vrije kanalen niet voldoen kopen we zo'n CI-module.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”