Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

butskristof schreef:MKomt uit een WD My Book waarvoor ik 184 euro betaald heb bij Amazon. WD Red kost hier 289 euro :nono: .
Bij Amazon kost een 8TB ook €230-€240.
Bizar dat een externe HDD - inclusief kabels, behuizing, ... - een stuk goedkoper is in vgl met een losse HDD
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Butskristof: hoe snel is die schijf? Ik koop voor nas enkel vaste steeds 7200rpm.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Hoe betrouwbaar is het om externe HDD's te gebruiken in een NAS?
Elke desktop-type harde schijf die ik in m'n NAS heb gestoken heeft op de duur "cyclic redundancy errors", terwijl NAS-specifieke disks van Samsung en Seagate die op 5900 RPM draaien al jaren als een zonnetje lopen:
disk-smart.png
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Heb zelf alleen maar desktop schijven op 7200rpm. Die dingen lopen hier minimaal 5 tot 8 jaar. Nu is er eentje die bad sectors begint te krijgen. 8 meer bepaald. Ik betaal ook zelden meer dan 90 euro voor gelijk hoeveel Tb.

Die 7200rpm die niet varieert om eco redenen is volgens mij cruciaal. Maar wel een goed idee om ze uit de omhulsels van externe hdd te halen. Externe hdd zijn bij gewone kopers namelijk veel populairder en dus kunnen die goedkoper zijn.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Voor zover ik het kan volgen (informatie voornamelijk vanuit r/datahoarder): in externe schijven vind je vooral WD Blue of Green (of vergelijkbare van andere merken). Die prijs ligt dus altijd redelijk laag. Voor de 8 TB externe schijven trekken ze die price range door, maar er worden geen Blue/Green schijven van 8 TB gemaakt (momenteel). Resultaat: ze steken er een WD Red in, maar de prijs blijft wel in lijn met het lagere backupsegment. Daarom ineens voor de 8 TB gegaan, aangezien je daar 'zeker' bent van een WD Red of vergelijkbaar.
Op reddit zijn er hele subreddits en duizenden topics geweid aan het 'shucken' van deze schijven voor gebruiken in NASen en servers.

Qua snelheid: nog niet getest. Net in de NAS gestoken en disk checks zijn nog aan het lopen. Deze draait inderdaad wel op 5400 rpm dacht ik.

Komt hier terecht in een Synology DS218+ met een RAID0 volume. Nu dus goed voor een 11TB netto ruimte. Backups zijn in orde dus enkel een kwestie van een dagje alles terug te laten kopiëren. Verplichte vermelding: MAAK BACKUPS!
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Butskristof: volgens mij is een niet-variablele snelheid het beste. Wat trager zal niet zo veel uit maken. Denk je dat ik mag mixen met de huidige snellere 7200rpm?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

butskristof schreef:Komt hier terecht in een Synology DS218+ met een RAID0 volume. Nu dus goed voor een 11TB netto ruimte.
Hoe werkt die RAID0 met 2 verschillende schijven ? 6TB gestriped, en de overige 5TB gewoon op de 8TB disk ? Dus eigenlijk maar deels RAID0 dan?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

4 TB striped + 6 TB 'gewoon' op de disk voor zo ver ik ermee kan volgen. Ik beschouw RAID echt niet als backup, en de snelheid is toch gelimiteerd door de Gigabit Ethernet interface. JBOD vond ik dan ook weer zo lullig, dus daarmee maar RAID0 genomen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Terwijl RAID0 wel sneller zal zijn dan JBOD, ben je wel harder gescrewed als bij RAID0 een schijf eruit gaat.

JBOD heb je dan nog de kans om een deel van je data te recupereren.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Raid0 :eek: hopelijk bevat die NAS geen belangrijke data en/of is hij goed gebackupt.

Iemand al een idee of ze nu bij Synology hun Btrfs implementatie wat deftig hebben gekregen? Ik las in hun DSM 6.1 release notes dat ze naast 'File system scrubbing' nu ook self healing zouden ondersteunen bij corruptie (ook op SHR etc.). Klinkt interessant, maar ze zijn er nogal vaag over. Als ik het goed heb kon je <6.1 met file system scrubbing wel corrupte files detecteren, maar niet automatisch healen (je moest zelf een backup van die file terugzetten).
Als ze scrubbing en self healing mbv data op andere schijven van het raid volume wat op orde hebben ben ik wel onder de indruk (ben net overgestapt naar Freenas door het ontbreken hiervan). Sowieso een reden om hun niet-x86 NASsen links te laten liggen (geen Btrfs support).
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Natuurlijk niet. RAID bekijk je sowieso in geen enkel geval als enige vorm van backup imho, daarom dat ik ook niet te zwaar til aan het gebruik van RAID0. Ik zou er sowieso nooit op vertrouwen om verloren bestanden terug te halen, enkel misschien om minder downtime te hebben als er een schijf uitgaat. Hoewel rebuild times ook niet van de poes zijn. Het dient hier echter niet voor bedrijfskritische toepassingen dus is gewoon maximaliseren van de beschikbare schijfruimte genoeg.

Van alle belangrijke data wordt sowieso elke dag een backup genomen op twee externe schijven en STACK, de overige data heb ik nog kunnen kopiëren aangezien de originele schijf er nog niet helemaal uit lag. Enige ambetante is natuurlijk dat het wel een tijdje duurt vooraleer alle data teruggekopieerd is.

Het is ook maar een 2-bay NAS, dus externe schijven eraan waarop volledige backups staan zijn wat mij betreft interessanter dan RAID1 beginnen gebruiken.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Sinds gisteren ontvangen, maanden na de campagne gebacked the hebben op Indiegogo: de Mobvoi Ticpods Free
Afbeelding
Pro:
- Kwalitatieve afwerking
- Geen noemenswaardige sync issues (verbinden via BT, sync tussen oortjes -- al mis ik het eenvoudig paren via NFC zoals bij Sony meestal kan)
- Stop/start als je ze uit je oren haalt, touch controls inclusief je favoriete assistant oproepen.
- Groot draagcomfort en blijven goed zitten en sluiten goed passief buitengeluid af

Min:
- Geluidskwaliteit is ok (AAC), maar mist wat in de middentonen
- geen aptX low-latency Bluetooth-support, dus als je video kijkt heb je merkbare vertraging van het geluid
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

@NuKeM: arm gebaseerde nassen beginnen ook BTRFS support te krijgen. Zoals de DS418 en DS218. Maar beste is inderdazd een Intel gebaseerde nas te nemen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Voor de home cinema lucht te ontstoffen (hoogpolig tapijt voor akoestiek en dikke gordijnen is om stof vragen), deze nu permanent in gebruik:

https://www.coolblue.be/en/product/7257 ... r1000.html

Een enorm verschil. Er zit ook een uitschakelbare wifi functie op, maar bereik is niet al te best en de app connecteert niet altijd. Lig er niet van wakker gezien een ledbalk vooraan ook de staat van de lucht weergeeft, blauw = in orde. Soms gaat het naar geel als ik binnenkom en vermoedelijk door de deur de bewegen wat stof laat roteren.

En dan recent een windows 10 geïnstalleerd op een 250GB samsun 850 EVO op deze NUC die ik nog liggen had:

https://www.intel.com/content/www/us/en ... 6cayh.html

Werkt perfect met een ouder 21:9 LG scherm. Ik ben al die lompe PC kasten een beetje beu aan het worden, en gamen doe ik tegenwoordig op een PS4 PRO ondanks feit dat ik nog 2 oude game pc's met windows 7 heb.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Voor een prikje tweedehands gekocht, een koffiemolen Compak K3 Elite. 100 Euro betaald. Nieuwprijs schommelt tussen 800 en 1000 Euro.
Bijlagen
Capture.PNG
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Jack Daniels schreef:Voor een prikje tweedehands gekocht, een koffiemolen Compak K3 Elite. 100 Euro betaald. Nieuwprijs schommelt tussen 800 en 1000 Euro.
Die dingen lopen snel op, welke espresso machine heb je?
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

meon schreef: - geen aptX low-latency Bluetooth-support, dus als je video kijkt heb je merkbare vertraging van het geluid
Het valt me op dat ik in die true-wireless oortjes nooit melding zie van aptX of aptX-LL support. Zijn die daartoe te klein of zo? Ben zelf in de markt voor iets dergelijks, liefst onder 50 euro, al is dat misschien te scherp.
(Is hier toevallig een topic over die dingen, kwestie niet off topic te gaan hier)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

ub4b schreef:
Jack Daniels schreef:Voor een prikje tweedehands gekocht, een koffiemolen Compak K3 Elite. 100 Euro betaald. Nieuwprijs schommelt tussen 800 en 1000 Euro.
Die dingen lopen snel op, welke espresso machine heb je?
Nuova Era Agata. Afbeelding gaat hierbij.
Bijlagen
Capture.PNG
Capture.PNG (236.29 KiB) 2882 keer bekeken
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Jack Daniels schreef:Nuova Era Agata. Afbeelding gaat hierbij.
In afwachting van de zoektocht naar iets meer high-end, heb ik voorlopig deze:

https://www.delonghi.com/en-us/products ... 0132106179

Enig nadeel is dat de koffie niet echt zeer warm is. Maar ik maal dan ook erg fijn.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

fred_be9300 schreef:
meon schreef: - geen aptX low-latency Bluetooth-support, dus als je video kijkt heb je merkbare vertraging van het geluid
Het valt me op dat ik in die true-wireless oortjes nooit melding zie van aptX of aptX-LL support. Zijn die daartoe te klein of zo? Ben zelf in de markt voor iets dergelijks, liefst onder 50 euro, al is dat misschien te scherp.
(Is hier toevallig een topic over die dingen, kwestie niet off topic te gaan hier)
Als er genoeg reacties zijn splitsen we wel op.

Ondertussen iets meer 'ervaring' met de Ticpods Free: al bij al niet zo slecht. Klankkleur wordt erg bepaald met de hoek waaronder je de pods in je oren steekt. Uiteindelijk best wel fijn geluid dat er uit komt: helder en niet té bass-heavy, middentonen zijn eerder neutraal. Het verschilt erg van liedje tot liedje, en mogelijk dat Sony's DAC er voor iets tussen zit, want ze klinken beter op m'n Xperia Z4 Tablet dan op m'n Samsung Galaxy S7.
De latency valt uiteindelijk net genoeg mee om niet storend te zijn bij video. Bij gaming kan ik me voorstellen dat het net niet synchroon genoeg is.

En daarnaast heb ik nu een 2e paar om mee te vergelijken: de Huawei Freebuds.
Afbeelding
Ik kan nu vergelijken :).
Hier is latency wél een issue, makkelijk meer dan 1 seconde vertraging. Geluid is ook heel erg 'mushy' wegens uitvergrote middentonen, niet erg gedetailleerd en overdreven bas. Al bij al niet erg aangenaam geluid.
Buds zitten wel iets comfortabeler in de oren, maar zitten minder stevig vast en minder geluidsisolatie dan de Ticpods.
De Freebuds maken ook elk een BT-verbinding met de host, terwijl bij de Freebuds enkel de rechterkant dat doet (en die stuurt naar de linkerkant). Ik weet niet of dat impact heeft op batterijgebruik, maar 't geeft je wel de mogelijkheid om slechts 1 bud te gebruiken.
Freebuds hebben in tegenstelling tot de Ticpods geen volume-regeling en de in-ear-detectie is ook iets trager.
Pairing is iets meer moeite bij de Freebuds; daar waar de Ticpods altijd in pairing mode gaan bij het openen van het doosje, moet je bij de Freebuds een knop ingedrukt houden om te wisselen tussen toestellen. Als je altijd maar in combinatie met 1 host-toestel gebruikt is dat echter geen issue.

Onderaan m'n verdict tussen de 2: Winnaar is de Ticpods Free
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Ik heb ook twee bluetooth stereo headsets waarmee ik kan vergelijken.

De jaybird x3, daar zit wel nog een draad tussen de twee oordopjes, is voor mij de beste in geluidskwaliteit.
Deze ondersteunt alleen de sbc codec.

De earin m2, geluidskwaliteit is iets minder dan de jaybird. Op mijn android toestel kan ik kiezen tussen sbc, aac en aptx codec.

Voor mij is bij een 'in ear' headset 'foam' tips zeker een must. Deze zijn veel beter dan silicone tips en houden beter in de oren.
michel68
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:32
Locatie: Westerlo
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

WD my book desktop van 8tb voor 143€ op amazon.de. benieuwd of er een WD Red inzit
lucky999
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

ook net 2 besteld
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

michel68 schreef:WD my book desktop van 8tb voor 143€ op amazon.de. benieuwd of er een WD Red inzit
Ik heb er zo al een paar :angel:
chrome_2018-11-19_21-51-04.png
Maar voor die prijs nog 2 extra besteld!
WD Red of niet... Kan je dat op non-destructieve wijze te weten komen?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Whoa, wasda, waarop niet van de eerste keer een NAS? Als hiervan 1 disk kapot gaat ben je er alles van kwijt, waarom dan de moeite doen om er iets op te zetten als je dat toch niet uitmaakt...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Niet destructief openen: er lijken behoorlijk wat handleidingen beschikbaar. Er zouden echter ook witte 8TB Mybook's circuleren intussen, en dan is er een extra probleem dat ze niet out-of-the-box (letterlijk) werken in een Synology. Iets met een stroompinnetje afplakken...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Dat is dezelfde als die ik onlangs bestelde om in mijn NAS te gebruiken, kijk een paar posts hierboven.

Het zijn geen WD Reds maar 'white label' met 256 MB cache. Er is nogal wat discussie over een mogelijk kwaliteitsverschil met 'echte' Reds, maar de consensus lijkt wel dat het voor de (heel wat) goedkopere prijs zeker een goede deal is.

Het 'shucken' is bijna iets van niks eens je de goede techniek hebt, maar daarvoor zijn genoeg tutorials te vinden. Genoeg gitaarplectrums of oude bankkaarten bij elkaar zoeken ;-).

Er is inderdaad iets met die 3.3V pin bij nieuwere schijven. Voor zo ver ik het kan volgen komt dit doordat de SATA layout iets veranderd is in een nieuwere standaard waar niet alle oudere backplanes mee omkunnen. Mijn 218+ had er geen problemen mee, het zou vooral bij oudere toestellen zijn (niet per se Synology). Inderdaad een kwestie van wat Gaffer tape rond twee pinnen in de connector.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

selder schreef:Whoa, wasda, waarop niet van de eerste keer een NAS? Als hiervan 1 disk kapot gaat ben je er alles van kwijt, waarom dan de moeite doen om er iets op te zetten als je dat toch niet uitmaakt...
Ik gebruik die als offline backup van m'n NAS en archiveringsdoeleinden (installatiebestanden, full system images, videomontage raw files - heb je een idee hoeveel RAW 4K-materiaal inneemt? ) :)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

RAW is mooi groot ja, maar dat maakt el-cheapo USB storage niet betrouwbaarder hè
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik zit wellicht na aankoop van de mybook (2stuks) met een luxeprobleem. Mijn Synology werkt op shr2 met vijf slots: 4x3tb en 1x2tb. Als ik twee 8tb bijsteek heb ik 1tb extra en 10 op reserve (dus letterlijk niet gebruikt ook niet als raid). Dat is veel. Shr2 betekent wel dat er twee disks tegelijk kapot mogen gaan.
Gebruikersavatar
ikhlaske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 334
Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 6 keer

Zonde prijs gestegen naar 190€ :-(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
  • Intel NUC - 16GB Ram
  • Intel NUC - 4GB Ram
  • Mac Mini - M1
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Supersnel en zeer dun ;)

MSI GS65 Stealth Thin 8RF-039BE, 15.6" laptop
https://www.alternate.be/MSI/GS65-Steal ... 1?lk=17176

dit icm deze extra 21:9 LED IPS monitor die ik al een tijdje heb maar zelden gebruik, de combi wordt m'n nieuwe desktop
https://www.lg.com/uk/monitors/lg-29EA93
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Eindelijk bestelbaar bij Hubo: de niko Philips Hue dimmer
dimmer-voor-Philips-Hue-wit_904604_000_1920x1440.jpg
Hier zit ik al een tijdje op te wachten...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

[youtube]VIOMzabAa3M[/youtube]
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kan je wat meer info geven over hoe die Niko precies werkt? Of is het gewoon een schakelaar je ergens kan kleven? Hoe ga je te werk om bestaande schakelaars hiermee eventueel te vervangen?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Naar wat ik heb verstaan van mijn broer geeft het clicken op de schakelaar juist voldoende stroom om contact te leggen met de hue bridge.....

Ik ga ze binnen een uur afhalen bij Hubo, dan laat ik iets meer weten....
Jan007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:36
Locatie: Londerzeel
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 16 keer



Op black friday gekocht voor 112 euro.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

redman schreef:Naar wat ik heb verstaan van mijn broer geeft het clicken op de schakelaar juist voldoende stroom om contact te leggen met de hue bridge.....

Ik ga ze binnen een uur afhalen bij Hubo, dan laat ik iets meer weten....
ja zoals de hue tap. Maar vraag is eerder of en hoe je je bestaande schakelaars hiermee zou vervangen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@jan007: hoe is de sound? mooi stereobeeld? Blikkerig, warm?

Voor de rest, superdeal zou ik zeggen.
Jan007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:36
Locatie: Londerzeel
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 16 keer

satsurfer schreef:@jan007: hoe is de sound? mooi stereobeeld? Blikkerig, warm?

Voor de rest, superdeal zou ik zeggen.
De klank is goed voor zo'n klein ding, echt stereo geluid is dit niet.
Prima DAB+ ontvangst met zelfgemaakte dipool op zolder (had die nog voor DVB-T).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”