Coax signaal voor digibox ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Onze dochter zou graag een tv op haar kamer hebben.
Probleem : er ligt geen coax op haar kamer.
Momenteel kijkt ze nu op haar laptop naar tv uitzendingen via Yelo tv. Ze zou deze dan met een Chromecast kunnen streamen naar een tv.
MAAR,
er wordt veel opgenomen op de digicorder in de woonkamer maar die opnames kan ze dus niet bekijken op haar slaapkamer.

Op onze slaapkamer staat ook een tv met een digibox en daar is wel een coax aansluiting.
Gisteren even de coax uitgetrokken zodat de digibox alleen was aangesloten via utp maar dan werkt deze blijkbaar niet meer.
Dus er is blijkbaar een coax aansluiting nodig om een digibox te laten werken.

Het enige wat ik ben tegengekomen is een Coax verlenger via UTP.
http://www.hdbtconnect.nl/blogs/blog/de ... n-huis-ui/
Echter op de slaapkamer gebruiken we utp via powerlines. Dit werkt perfect om opnames van de woonkamer naar de slaapkamer te streamen maar ik stel me de vraag of dit ook voldoet om hier nog eens dergelijke coax verlengers op aan te sluiten.

Heeft iemand nog een idee of oplossing om die opgenomen zaken van de woonkamer op haar kamer te kunnen bekijken ?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Het antwoord staat in de tekst waarnaar jij verwijst :
Citaat:
De MuxLab Kabel TV over UTP werkt uitsluitend in een “p2p” verbinding zonder tussenkomst van routers, switches en dergelijke.

Dus nee, dat gaat niet. De coax-UTP converters maken geen gebruik van het IP protocol en dat is nu net het enige waarmee de powerlines werken.

Dus : de enige (en beste) oplossing is een coax kabel leggen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Sylvester schreef:Dus : de enige (en beste) oplossing is een coax kabel leggen.
Er zijn natuurlijk ook andere tv-oplossingen die wél compatibel zijn met UTP-kabel:
https://vrtnu.be/
https://stievie.be/
https://vtm.be/
https://www.proximustv.be/nl
https://www.tv-vlaanderen.be/blog/lance ... pplicatie/

Of zonder enige kabel:
https://www.tv-vlaanderen.be/antenne-tv/
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Als je geen coax legt dan is live tv kijken met Yelo, je beste optie.

Sommige apps zoals Stievie, vtm app, VTM nieuws, VRT nieuws ondersteunen ook Chromecast.

Een andere optie is om voor Proximus te gaan daar werken ze met iptv.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Zou Proximus tv app Chromecast ondersteunen? Daar ben ik nu niet zeker van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

giolovin schreef:Zou Proximus tv app Chromecast ondersteunen? Daar ben ik nu niet zeker van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Chromecast is bij de huidige versie momenteel niet beschikbaar. Volgens Proximus terug beschikbaar in een update.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Beste optie: een coax kabel van 75 ohm leggen.
Mogelijk alternatief: een draadloze HDMI zender; deze kan gestoord worden door muren, microgolf, gsm, ...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

raf1 schreef:
Sylvester schreef:Dus : de enige (en beste) oplossing is een coax kabel leggen.
Er zijn natuurlijk ook andere tv-oplossingen die wél compatibel zijn met UTP-kabel:
https://vrtnu.be/
https://stievie.be/
https://vtm.be/
https://www.proximustv.be/nl
https://www.tv-vlaanderen.be/blog/lance ... pplicatie/

Of zonder enige kabel:
https://www.tv-vlaanderen.be/antenne-tv/
Dat zijn geen oplossingen, dat zijn alternatieven om TV te kijken.
En hoe ga je met die alternatieven de opnames bekijken op de andere box? Toch wel een eis die de TS stelt, als ik het goed begrijp.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

De tv oplossingen zijn inderdaad allemaal ok en werken ook.
Alleen dus die opnames bekijken van die andere box blijft het probleem.
In uiterste geval coax kabel leggen dan. Nadeel is gaten boren, plinten afbreken.

Mogelijk alternatief: een draadloze HDMI zender.
Lijkt wel een dure optie.

Zonde dat Telenet geen toegang geeft om metde Yelo app de opnamen te bekijken.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

karine schreef:Alleen dus die opnames bekijken van die andere box blijft het probleem.
Werkt dat niet zonder Coax ? Want ben vrij zeker dat dat via je netwerk, en niet via coax, gestreamd wordt van Digicorder naar Digibox. Zal het straks hier eens testen.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Tomby schreef:
karine schreef:Alleen dus die opnames bekijken van die andere box blijft het probleem.
Werkt dat niet zonder Coax ? Want ben vrij zeker dat dat via je netwerk, en niet via coax, gestreamd wordt van Digicorder naar Digibox. Zal het straks hier eens testen.
Het wordt over het netwerk gestreamd maar de digibox werkt niet zonder aangesloten te zijn op de coax.

Wat ik net nog tegen kwam is een HDMI Extender Adapter via Ethernet.
Dus HDMI over ethernet.
https://www.bol.com/nl/p/hdmi-extender- ... 041197722/
VEREISTEN CAT5e/CAT6e KABEL
Dus via powerline zal dit ook weer niet werken veronderstel ik.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

karine schreef: Het wordt over het netwerk gestreamd maar de digibox werkt niet zonder aangesloten te zijn op de coax.
Raar, want ik zit hier nu gewoon naar een opname te kijken terwijl ik de coax uitgetrokken had vooraleer alles aan te zetten (uit stand-by).
Je krijgt eerst wel een wit kader met melding dat er geen kabelsignaal gedetecteerd wordt, maar dat kan je gewoon met Ok wegklikken, waarna je via de Menu knop naar je opnames kan.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Tomby,
Je hebt inderdaad gelijk.
Je geraakt zonder coax kabel toch tot bij de opnames.
Makkelijkste oplossing zal dus zijn, tv kijken via de Yelo app en opnames bekijken met een tweedehands digibox.

Allen bedankt voor het meedenken.

P.S : trouwens ook wel vreemd : Kijk je een film of programma via de Yelo Play-app op je smartphone, tablet of computer? Dan rekent je Telemeter dat aan. Om een uur te streamen verbruik je ongeveer 1,7 GB.
Tip: Swipe of cast je film of serie naar je tv, dan telt het verbruik niet meer mee op je Telemeter. Je kijkt vanaf dan op je tv.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

karine schreef:
Heeft iemand nog een idee of oplossing om die opgenomen zaken van de woonkamer op haar kamer te kunnen bekijken ?
sluit de laptop aan op de TV en kijk dan via de yelo-play app naar de opnames van de digcorder.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Je kunt ook een slingbox instaleren op een plaats waar je een decoder makkelijk kunt plaatsen. vervolgens kan je de slingbox benaderen van gelijk waar zelfs via internet. Zo kijk je als het ware gewoon op de decoder die je staan hebt via een network verbinding en kun je de decoder ook vanop afstand bedien via de aanwezig ir-link.
Ik gebruik zo al enekel jaren 2 slingbox toestellen (model 350) om zowel mijn belgacom decoder als mijn satelliet decoder vanop afstand te bedienen en te bekijken.
Heb deze gekocht voor 39Euro bij I-bood... maar deze zijn wellicht ook nog ergens anders betaalbaar te vinden.
Voor het bekijken bestaan er ap's voor android, ios, pc en sommige toestelletjes zoals apple tv en roku express ondersteunen deze ook...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

karine schreef:P.S : trouwens ook wel vreemd : Kijk je een film of programma via de Yelo Play-app op je smartphone, tablet of computer? Dan rekent je Telemeter dat aan. Om een uur te streamen verbruik je ongeveer 1,7 GB.
Tip: Swipe of cast je film of serie naar je tv, dan telt het verbruik niet meer mee op je Telemeter. Je kijkt vanaf dan op je tv.
Dat is niet vreemd.
Als je op de Yello TV App het cast symbool indrukt, dan cast je naar de digicorder (die aan jouw login verbonden is), en de digicorder neemt het dan over. Gezien dit via de coax gebeurt, telt het verbruik niet meer mee als data op je Telemeter :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wel vreemd is dat deze traffiek initieel meetelt voor je verbruik, walgelijke praktijken zijn dit.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Hoezo walgelijk? Het is dataverkeer over het internet zoals andere data.
Eventjes Free G buiten beschouwing gelaten (waar je ook nog steeds met een limiet zit), is de term hiervoor netneutraliteit, dacht ik.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

murdock447 schreef:Je kunt ook een slingbox instaleren op een plaats waar je een decoder makkelijk kunt plaatsen. vervolgens kan je de slingbox benaderen van gelijk waar zelfs via internet. Zo kijk je als het ware gewoon op de decoder die je staan hebt via een network verbinding en kun je de decoder ook vanop afstand bedien via de aanwezig ir-link.
Ik gebruik zo al enekel jaren 2 slingbox toestellen (model 350) om zowel mijn belgacom decoder als mijn satelliet decoder vanop afstand te bedienen en te bekijken.
Heb deze gekocht voor 39Euro bij I-bood... maar deze zijn wellicht ook nog ergens anders betaalbaar te vinden.
Voor het bekijken bestaan er ap's voor android, ios, pc en sommige toestelletjes zoals apple tv en roku express ondersteunen deze ook...
Gaat dat nog met Telenet? Er zit toch een hdcp protection op zodat je niet kan kijken via HDMI? En de nieuwere decoders van Telenet/Proximus hebben zo geen component aansluitingen meer
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

blaatpraat schreef:Hoezo walgelijk? Het is dataverkeer over het internet zoals andere data.
Eventjes Free G buiten beschouwing gelaten (waar je ook nog steeds met een limiet zit), is de term hiervoor netneutraliteit, dacht ik.
Als er geld mee verdiend kan worden is zero-rating plots geen taboe meer. Als het een basisrecht van een abbo zou moeten zijn maar er kan geen extra geld mee verdiend worden dan kan de netneutrality plots wel als argument gelden. Walgelijk.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Ratface schreef:Wel vreemd is dat deze traffiek initieel meetelt voor je verbruik, walgelijke praktijken zijn dit.
Wat bedoel je hiermee? Via de app telt er toch niets van trafiek mee.
Via laptop is geen optie want dan kan je ook geen opnames bekijken.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

[Gaat dat nog met Telenet? Er zit toch een hdcp protection op zodat je niet kan kijken via HDMI? En de nieuwere decoders van Telenet/Proximus hebben zo geen component aansluitingen meer[/quote]

Ik gebruik deze op een proximus v5 decoder en daar zit toch nog een uitgang op naar scart(met een bijgelerd verloopkabeltje dat in de kleine ronde aansluiting past) ook bestaan er converters van hdmi naar bvb. component +audio(HD kwaliteit) of composiet +audio(wel standaard kwaliteit voor deze laatste).
Trouwens de hdcp weghalen uit een hdmi signal is zeer eenvoudig....ik kan zo opnames maken via hdmi met gebruik van een "Chinese" splitter en daarachter een game capture device(Elgato) die hdmi ingang heeft, dit werkt perfect daar die hdmi splitter ook toevallig de hdcp verwijderd op zijn uitgang :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

karine schreef:Via de app telt er toch niets van trafiek mee.
Via de app telt de traffiek zeker en vast wel mee, zoals ik recent kon vaststellen bij mijn schoonmoeder. Ze lag in panne met haar TV, dus toonde ik dat ze ook met de iPad TV kon kijken via de Yelo app. 3 dagen later zat ze door het volume van haar Basic Internet abonnementje :roll: .
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Tomby schreef:
karine schreef:Via de app telt er toch niets van trafiek mee.
Via de app telt de traffiek zeker en vast wel mee, zoals ik recent kon vaststellen bij mijn schoonmoeder. Ze lag in panne met haar TV, dus toonde ik dat ze ook met de iPad TV kon kijken via de Yelo app. 3 dagen later zat ze door het volume van haar Basic Internet abonnementje :roll: .
Dat is waar maar het is ook zoals philippe_d schrijft.
Gebruik je de app en je streamt naar een tv of monitor telt de traffiek niet mee.
Lees : https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -yelo-app/
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

karine schreef:Dat is waar maar het is ook zoals philippe_d schrijft.
Gebruik je de app en je streamt naar een tv of monitor telt de traffiek niet mee.
Nee, dat heb ik niet gezegd.
Via de App stream je niet naar een tv of monitor, maar kijk je verder via de TV die aangesloten is op je eigen digicorder.
Dan is het geen streamen, maar gewoon kijken via de kabel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:Via de App stream je niet naar een tv of monitor, maar kijk je verder via de TV die aangesloten is op je eigen digicorder.
Dan is het geen streamen, maar gewoon kijken via de kabel.
Dat is dus wat ze 'casten' noemen, denk ik. Ik denk dat veel mensen niet weten dat dat betekent dat het target device eigenlijk zelf de controle overneemt, en je het source device (telefoon/tablet) zelfs gewoon kunt afzetten.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Tip: Swipe of cast je film of serie naar je tv, dan telt het verbruik niet meer mee op je Telemeter. Je kijkt vanaf dan op je tv.
Toch wel verwarrend voor de leek.
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Akkoord, maar het is net dat casten die enkel gaat naar een digibox of digicorder, dus je kijkt inderdaad gewoon verder via de hardware aangesloten op die tv en die traffiek loopt via de coax en niet over het netwerk.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Tomby schreef:Via de app telt de traffiek zeker en vast wel mee, zoals ik recent kon vaststellen bij mijn schoonmoeder. Ze lag in panne met haar TV, dus toonde ik dat ze ook met de iPad TV kon kijken via de Yelo app. 3 dagen later zat ze door het volume van haar Basic Internet abonnementje :roll: .
Da's sterk aan 1,7GB/u... :roll: :-D
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

ddd schreef:Da's sterk aan 1,7GB/u... :roll: :-D
Sorry, ze heeft BasicNet, niet Basic Internet. Volume is maar 25GB per maand. :roll: Voor alle duidelijkheid, ik wist zelf ook niet dat het van haar volume ging af gaan, anders had ik het niet voorgesteld :).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

karine schreef: Via laptop is geen optie want dan kan je ook geen opnames bekijken.
hoe komt het dan dat ik via de app op mijn ipad wel mijn opnames kan zien die met de digicorder opgenomen zijn ? Komt dit omdat ik de optie play heb geactiveerd ?
OF
Zijn er beperking door gebruik van internet explorer of de app bij windows 10, als daar al een app voor is :???:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je kan je opnames "zien", maar velen kan je niet "bekijken" wegens beperkingen van de zenders (iets met rechten).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Volgens mij is er geen verschil tussen bvb IOS en Windows 10. Ik kan op beide platformen dezelfde opnames (niet) bekijken. Zoals r2504 zegt, hangt dit puur af van de zender. Helaas kun je bij de meeste zenders (één, Canvas, VTM...) je opnames enkel op de Digicorder bekijken. Vier kan ik daarentegen wel bekijken op tablet of PC.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Heeft inderdaad iets met rechten te maken en er zijn maar een enkel aantal die je kan bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”