Midi keyboard met modulation wheel

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Ben ooit begonnen met een Akai LPK25 midi keyboard, maar nu ik een beetje meer ervaring heb opgedaan in het maken van muziek ben ik er achter gekomen dat faders toch echt een must zijn, zeker voor het toevoegen van expressie. Er zit totaal geen gevoel in hetgeen ik speel op dit keyboard. :-(

Daarom ben ik op zoek naar een midi keyboard met een modulation wheel.

Laat maar weten wat je hebt en tegen welke prijs je het zou willen verkopen. Grootte/aantal toetsen speelt geen rol; er is niets dat octave buttons niet kunnen oplossen. :-D

Let wel: Verzending is wel een must, maar die kosten betaal ik vanzelfsprekend bovenop de vraagprijs voor het keyboard.

Thanks! :)
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Geen reactie dus waarschijnlijk niemand die één te koop heeft staan. Dan maar een nieuw gekocht bij Coolblue, topic mag dicht! :)
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Had je niet eentje nodig met aanslag gevoelige toetsen ipv modulation wheel?
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Nee, dat had de Akai LPK25 al. Wat ik meer bedoelde was het volgende: ik heb ooit op een echte accordeon gespeeld maar vond het een heel gedoe om dat op te nemen. Je hebt een idee dat je snel wil opnemen, maar dan moet je eerst een 10 kg zware accordeon uit de tas halen, aantrekken, de microfoon perfect positioneren (want geluid komt van 2 aparte kanten; de bas en de melodie zijn elk aan één kant, en is nog een gedoe om alle twee de kanten even goed/duidelijk/luid te laten klinken) etc. etc. etc.

Ik ben dan met een DAW en een Kontakt library, die nagenoeg hetzelfde klinkt als een echte accordeon, beginnen experimenteren en het lukte vrij aardig. Maar bij een echte accordeon kan je door middel van zacht of hard de balg te openen/sluiten véél meer expressie steken in het stuk dat je speelt dan met een midi keyboard i.c.m. die Kontakt library.

De Kontakt library speelt hier echter op in door een 'pressure' functie aan te bieden waarmee je de druk op de balg zelf kan regelen; alleen wordt dit aangestuurd met een modulation wheel, en dat heeft de LPK25, een zéér eenvoudig midi keyboard, dus niet. Vandaar dat de LPK25 nu dus vervangen wordt door een exemplaar die wél een mod wheel heeft. :)
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”