VRT NU videoplatform online

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik ga nu niet heel het forum af om alles te lezen, maar het VRT.nu platform werkt van geen kl*ten. Alle browsers blokkeren op de server toegang, zelfs melding dat ik buiten BE ben.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:I..., zelfs melding dat ik buiten BE ben.
Ze maken uitvoerig reclame op VRTnu van 'Bekijk onze livestreams in HD en binnen de Europese Unie'.

Op mijn Chromebook, wiens software actueel is, werkt het perfect, wat nauwelijks een verassing is. Het probleem ligt met toestellen die een specialere browser gebruiken (bijvb. ingebouwde browser van de TV) of een verouderde. En die updaten is niet steeds mogelijk.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Werkt perfect met Mint19Xfce en firefox browser, chromebook, android 5.0.2 smartphone...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

VRT NU werkt hier feilloos in Ubuntu Mate 18.04 met Firefox 61.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Werkt niet op mijn sony xperia tablet met android 5.1.1. Krijg altijd een melding "No supported key system has been found among the contentprotection elements" Op mijn sony phone werkte het eerst ook niet maar na firefox te installeren werkt het nu wel.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

petrol242 schreef:Ik ga nu niet heel het forum af om alles te lezen, maar het VRT.nu platform werkt van geen kl*ten. Alle browsers blokkeren op de server toegang, zelfs melding dat ik buiten BE ben.

idem
als meer als 5 man kijkt, voetbal ed, blokkeert/hapert/... de boel
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Ben momenteel in Frankrijk en ik hoopte naar de rolkrant te kunnen kijken op Canvas, helaas:
vrtnu_be.PNG
:roll:
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

@meon

Dat scherm heb ik al 2 weken. Ik heb een laptop van het werk met een Nederlands IP adres voor de buitenwereld. Halverwege het WK voetbal heeft de VRT dit ingevoerd. De eerste wedstrijden kon ik perfect bekijken.

Geweldig toch als je reclame maakt op het zelfde scherm dat je overal in de EU bekeken kan worden en dan "invalid location required BE".

Als actief DVB-T gebruiker, frustreert dit mij enorm...
Laatst gewijzigd door pussyfooter 20 jul 2018, 15:26, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Ja, dat voor het WK en mogelijk de de Ronde van Frankrijk geo-restricties van toepassing zijn wil ik nog geloven, maar toch niet voor de rolkrant...
Of is alles één pot nat bij de VRT? Dan is die gigantische banner bovenaan inderdaar bijzonder ironisch.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dat bedoelde ik dus bovenstaand ook. Werkt dus niet zoals het hoort en al zeker niet in het buitenland.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Zal misschien niet overal werken zoals het hoort maar momenteel in Wenen en de rolkrant op canvas en de tour kan ik hier perfect bekijken (provider: UPC).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Op Twitter zeggen ze, reeds in vele berichten, dat je je cookies moet verwijderen en dat je dan zeker eerst ingelogd moet zijn om te streamen in het buitenland.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik ga ook niet mijn injectoren resetten, de foutcodes verwijderen en dan de inlaatcollector initialiseren om dan mijn auto te starten.
Met andere woorden, half bakken software proberen opdringen aan Jan Modaal :bang: Een gewone gebruiker heeft daar totaal geen boodschap aan.

Twitter my ass!
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Maar met uw auto ga je ook niet terug naar Japan/Frankrijk/Duitsland/... naar de persoon die de software geschreven heeft om het op te lossen.
Je gaat hiermee naar de garage, die je dan ook een goed uurloon betaalt om dit te doen voor jou, maar je kunt evengoed het zelf doen als je er kennis van hebt.

Hier kun je dit ook laten doen door een consulent, maar dan ga je ook betalen; of je kiest er ook voor om het zelf te doen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vaganzza schreef:Op Twitter zeggen ze, reeds in vele berichten, dat je je cookies moet verwijderen en dat je dan zeker eerst ingelogd moet zijn om te streamen in het buitenland.
Hun software leest toch de cookies en doet toch de authenticatie... dat ze dit dan in hun software oplossen in plaats van dergelijke Twitter berichten te sturen :bang:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik bedoel alleen maar, als je een platform creëert dat voor iedereen toegankelijk moet zijn, zorg dan dat de toeters en bellen achterwege blijven. Voor de meesten op het forum hier zal dat meestal geen probleem zijn, maar dat is dan ook een raar select volkje. :beerchug:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Zij (VRT) zouden beter een keer uitvissen wie de software bedacht heeft voor Netflix! Stievie zou trouwens beter ook datzelfde voorbeeld kunnen volgen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ik krijg altijd deze pop-up's te zien
vrt1.png
en
vrt2.png
Ik log in en kan kijken. wat is daar nu moeilijk aan ?
Ter info, ik heb de gewoonte om bij afsluiten Firefox steeds al mijn cookies te wissen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef:
Vaganzza schreef:Op Twitter zeggen ze, reeds in vele berichten, dat je je cookies moet verwijderen en dat je dan zeker eerst ingelogd moet zijn om te streamen in het buitenland.
Hun software leest toch de cookies en doet toch de authenticatie... dat ze dit dan in hun software oplossen in plaats van dergelijke Twitter berichten te sturen :bang:
vrt zal de goedkoopste informaticus inhuren, die krijgt het niet opgelost en komt dan ultiem tot deze omweg met een heel stappenplan alsof ge uwe computer alleen maar voor vrt.nu gebruikt.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ik heb tijdens het casten van een livestream bijna elke minuut een freeze van ong 3 seconden. Nog iemand die daar last van heeft?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

lacer schreef:Ik log in en kan kijken. wat is daar nu moeilijk aan ?
Ter info, ik heb de gewoonte om bij afsluiten Firefox steeds al mijn cookies te wissen.
Dan is het normaal dat je telkens die pop up voor cookies te zien krijgt, want je wist ze na elke sessie...
Op PC is het inderdaad geen probleem, maar mobiel is het gewoon brak.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Zorba schreef:Ik heb tijdens het casten van een livestream bijna elke minuut een freeze van ong 3 seconden. Nog iemand die daar last van heeft?
Indien het over Chromecast gaat --> zie vanaf hier: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 40#p750640

Ondertussen nog een update gevraagd:
Het klopt dat de problemen met Chromecast nog niet van de baan zijn. De regelgeving die van toepassing was tijdens het WK is momenteel nog steeds van toepassing waardoor deze niet compatibel is met Chromecast. Er wordt echter momenteel gezocht naar een oplossing voor dit probleem in de huidige situatie.

Wji hopen dit zo spoedig mogelijk opgelost te hebben en excuseren ons voor het eventuele ongemak.

Wij hopen u voldoende van dienst geweest te zijn met dit antwoord.

Met vriendelijke groeten,
Anabel Coremans
VRT Klantendienst
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Vanaf vandaag is de app beschikbaar, https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07/06 ... -augustus/
Straks eens proberen op mijn Nvidia Shield TV.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 01 aug 2018, 14:28, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

En geen native ondersteuning voor Android TV, terwijl ze wel een tablet layout habben. Jongens toch, hoe moeilijk is dat nu.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Het is te hopen dat ik kan streamen via Airplay naar mijn Apple TV want ik heb ik geen zin om gans de tijd TV programma's te bekijken op mijn iPad zoniet wordt het verbinding maken met mijn laptop via HDMI kabel verbinden met de TV.
Trouwens ik doe enkel beroep op VRTnu, VTM app, ...enz als het niet anders kan, ik ga eerst TV programma's opnemen hetzij op de Proximus decoder hetzij op de TN digicorder, indien ik vergeet op te nemen dan probeer ik dat programma te bekijken via TV Replay (Proximus).
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

apestaart schreef:Het is te hopen dat ik kan streamen via Airplay naar mijn Apple TV want ik heb ik geen zin om gans de tijd TV programma's te bekijken op mijn iPad zoniet wordt het verbinding maken met mijn laptop via HDMI kabel verbinden met de TV.
AirPlay werkt, maar is slecht geïmplementeerd. Je kan nl ondertussen niets anders doen met de iPad. Als je uit de app gaat, stopt de AirPlay stream.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben nu niet direct iemand die snel een aluminium hoedje opzet.
Maar het zou mij niet verbazen dat de Vlaamse TV apps(VTM, Stievie en nu dus ook de VRT) AppleTV en AndroidTV doelbewust tegenwerken om geen marktaandeel van de decoders van Telenet/Proximus(en op vraag van hen) af te snoepen.

En dan gaan ze waarschijnlijk lopen klagen dat er teveel naar NetFlix, YouTube, PrimeTV, Plex,.. gekeken wordt ipv. Vlaamse TV :bang:
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Zielig hoe veel schrik ze hebben om een euro minder te ontvangen van de duopolisten, want daar draait het om...

Elke cablecutter zorgt voor een verlagingen van de vergoedingen die de vrt ontvangt van telenet en proximus
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

VTM heeft wel een prima Apple TV app tegenwoordig. Ok, ik mis wel een aantal functies (favorieten en weten of je een aflevering al gezien hebt). Heb niet al te veel reclame (zo'n 3 bij start van eerste programma en af en toe in midden van programma een 2 of 3tal), daar kan ik wel mee leven.

De VRT NU app streamt prima naar Apple TV, maar ja ik zou ook graag iets anders kunnen doen... VRT zal vroeg of laat toch ook met een Apple TV app moeten komen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Iemand een idee waar ik de APK file kan downloaden?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer


Merci, heb hem even op Amazon Fire Stick geinstalleerd, maar bediening lijkt niet te lukken met de afstandbediening. Is zoals vele andere APKs (YeloTV, Stievie, ...)
We zullen moeten wachten tot er ooit eens een officiele versie voor iOS TV of Android Fire TV of zo komt
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dat is wachten op Godot:
Twitter: https://twitter.com/VRT_NU/status/1024769659646697478
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

@raf1

Bedankt voor het screenshot!
Straf!

VRT wil VRT.nu als vervanger van antenneuitzendingen (DVB-T), maar op een Smart TV (en Apple TV) mag het niet werken.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Dat zal niemand verbazen die het dvb-t vrt verhaal volgt ...
Zowat alles stond steeds in het teken van : zorg ervoor dat de kabelkijkers niet afhaken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

fredo66 schreef:Dat zal niemand verbazen die het dvb-t vrt verhaal volgt ...
Zowat alles stond steeds in het teken van : zorg ervoor dat de kabelkijkers niet afhaken.
Inderdaad!

Ik heb geen Twitter.
Iemand die er wil op reageren?

Een uitspraak In de zin van "Relevantie voor de Vlaamse markt" "VRT.NU zou DVB-T moeten vervangen, maar een app voor op een Smart TV die komt er niet. -> Dat is toch tegenstrijdig beste VRT"
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Jullie hebben allemaal gelijk, het zou handig zijn als ze met een chromecast-integratie komen of een app voor Apple TV.

Maar je kan nu toch ook al casten vanop een andere pc? Ik zie het probleem niet?
Of een HTPC aan een TV hangen? Een nieuwe NUCi3 kost €400, al is dat wat overkill voor een webpagina. Misschien dat het op een RPI ook wel lukt?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef: Maar je kan nu toch ook al casten vanop een andere pc?
de vrt app is gewoon slecht n neit eens stabiel. gewoon via safari streamen is nog steeds beter :)
ik kan live kijken en iets zoeken. een sortering/zoeken op/in categorieën zie ik neit staan. het stukje, zoals op de laptop, rond eigen favorieten is onvindbaar.

er zit duidelijk ee politiek, ideologische filosofie achter om het onwerkbaar te houden.
op papier bieden ze het natuurlijk aan en dat kunnen ze in hun rapport, verslegen, tabellen zetten. dat het neit werkt en ik via allerlei
rolstoelen, krukken moet werken is natuurlijk geen oplossing
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Casten vanaf mijn LinuxMint19 desktop PC via chromium browser werkt al lange tijd stabiel en betrouwbaar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Winnie
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:Jullie hebben allemaal gelijk, het zou handig zijn als ze met een chromecast-integratie komen of een app voor Apple TV.

Maar je kan nu toch ook al casten vanop een andere pc? Ik zie het probleem niet?
Of een HTPC aan een TV hangen? Een nieuwe NUCi3 kost €400, al is dat wat overkill voor een webpagina. Misschien dat het op een RPI ook wel lukt?

Een chromecast is er reeds vanaf 40 euro en vereist een minimale technische kennis samen met een smartphone die velen reed bezitten

Voor een RPi moet je al vlot je weg vinden in achterliggende programmaturen en de prijs van de htpc die je opgeeft is al duurder dan vele hun tv toestel.

Bovenstaande lijkt me dus een redelijk argument voor de openbare zender om chromecast (en appleTV) te ondersteunen, als ze het menen met hun streaming...
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”