Dommel mobile: facturatieprobleem sinds juni

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Zijn er nog mensen die facturatieproblemen ondervinden voor hun Dommel mobile? Even schetsen wat er bij mij gaande is:
- eerst en vooral: ik heb geen domiciliëring, maar heb de voorbije jaren altijd via overschrijving betaald, telkens onmiddellijk bij ontvangst van factuur
- nooit een factuur gekregen voor verbruik mei (normaal had ik deze verwacht begin juni)
- nooit een factuur gekregen voor verbruik juni (maar deze staat als '0 euro' en 'betaald' wel bij de lijst van pro forma facturen)
- maandag opeens een mail gekregen met rappel voor de factuur van 4 juni (verbruik mei), terwijl deze factuur tot dan niet eens zichtbaar was op hun website, inclusief dreigement om abonnement af te sluiten als het niet direct betaald werd. Uiteraard onmiddellijk betaald mét juiste mededeling. Ook een ticket geopend bij helpdesk om problemen te melden
- gisteren weer een rappel gekregen dat die factuur nog altijd niet betaald is (al betaald van maandag), opnieuw met dreigement om binnen 24u af te sluiten
- eveneens gisteren een nogal warrig antwoord gekregen op ticket, nl. 'ik heb er voor gezorgd dat factuur opgestuurd wordt en dat u niet afgesloten wordt'. Huh? Van dat afsluiten zal wel kloppen, kan effectief nog bellen/surfen. Maar heb nog altijd géén factuur gekregen voor verbruik juni én de intussen 3 dagen betaalde factuur van mei staat nog altijd op 'unpaid/overdue'.

Ik weet dat Dommel geen al te beste reputatie heeft, maar ik ben toch al enkele jaren tevreden klant. Nog nooit problemen ondervonden tot nu. Het lijkt me dat ze problemen ondervinden met hun facturatiesystemen, vandaar dat ik hier even kom polsen: ik kan toch niet de enige zijn? :?
JelleLampaert
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 aug 2012, 16:15
Bedankt: 4 keer

Ik vermoed dat ze inderdaad problemen hebben met hun facturatie. Zowel voor mijn nummer als dat van mijn grootvader dateert de laatste factuur van april. Daarvoor kregen wij beiden elke maand een factuur.
Mei, juni en juli zijn telkens pro-forma facturen van €0. Het verbruik sinds april wordt wel bijgehouden en is zichtbaar in het klantenportaal.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik zie in de klantenportaal een factuur voor iedere maand.
Het is wel van januari geleden dat ik effectief verbruik had (backup sim-kaart), dus doe geen echte opvolging hiervan.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn laatste factuur is ook al van april. In het klantenportaal is er 8 Euro verbruik van de laatste 3 maanden nog niet gefactureerd.
Ze tellen gewoon altijd bij.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Bij mij is betaling aan Dommel (internet + gsm) al jaren gedomicilieerd. Maandag kreeg ik een mail dat de factuur in juni nog niet betaald was. Eens gekeken naar mijn zichtrekening en inderdaad niets te bespeuren van schedom in juni terwijl er wel genoeg geld op de rekening staat. Ik zag dat de factuur van juli wel bij de komende domiciliëringen staat

Ik heb een ticket geopend maar daar is geen reactie op gekomen. Dinsdag heb ik dan maar manueel de juni-factuur overgeschreven (ik wil niet afgesloten worden) en woensdag is de domiciliëring van juli automatisch gegaan.

Als ik nu (donderdagnamiddag) in de crm van dommel kijk staan beide facturen nog op onbetaald. Ik zit bij Fortis, Dommel is KBC, vandaar de vertraging zeker? Op mijn ticket nog steeds geen antwoord gehad. En ik ben ook nog niet afgesloten.

Ik kan in de crm wel de laatste 3 maandelijkse facturen van Dommel Mobile bekijken (0,78 - 2,48 - 1,99 Euro).
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Merci voor jullie antwoorden. Ik weet nu tenminste dat ik niet de enige ben :-)

Duimen maar dat ze het snel opgelost krijgen en dat er intussen niemand onterecht afgesloten wordt.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Steven_09 schreef:Merci voor jullie antwoorden. Ik weet nu tenminste dat ik niet de enige ben :-)

Duimen maar dat ze het snel opgelost krijgen en dat er intussen niemand onterecht afgesloten wordt.
heb mijn nummer overgedragen naar mv , maandag aanvraag , dinsdag sim in de bus en s'avonds viking.
Alles is heden weg in hun systeem van dat nummer , nu benieuwd naar wanneer er iets in de mail gaat komen om te betalen.
Verbruik juni heden nog niet ontvangen.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Heb volgende mail gekregen (gsm vriendin). Zal eens via de crm nakijken hoeveel ze teveel hebben afgehouden. Lijkt me al dat de factuur van juni 2 keer afgehouden is (gaat over een anderhalve euro)

Beste klant,

Wegens een technisch probleem, hebben wij een foutief bedrag van uw rekening afgehouden.

Het te veel afgehouden bedrag zullen we als krediet bijhouden en gebruiken voor uw volgende of vorige openstaande factuur. Als compensatie verhogen we het te veel afgehouden bedrag met 5%.

Wij wensen onze excuses aan te bieden voor dit ongemak.

Indien u bijkomende vragen heeft, of niet akkoord bent met ons voorstel, aarzel dan niet onze klantendienst te contacteren via [email protected].

Met vriendelijke groeten,
Dommel
Customer care
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
mgee2255
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2012, 02:00
Bedankt: 1 keer

dweezil schreef:Bij mij is betaling aan Dommel (internet + gsm) al jaren gedomicilieerd. Maandag kreeg ik een mail dat de factuur in juni nog niet betaald was. Eens gekeken naar mijn zichtrekening en inderdaad niets te bespeuren van schedom in juni terwijl er wel genoeg geld op de rekening staat. Ik zag dat de factuur van juli wel bij de komende domiciliëringen staat

Ik heb een ticket geopend maar daar is geen reactie op gekomen. Dinsdag heb ik dan maar manueel de juni-factuur overgeschreven (ik wil niet afgesloten worden) en woensdag is de domiciliëring van juli automatisch gegaan.

Als ik nu (donderdagnamiddag) in de crm van dommel kijk staan beide facturen nog op onbetaald. Ik zit bij Fortis, Dommel is KBC, vandaar de vertraging zeker? Op mijn ticket nog steeds geen antwoord gehad. En ik ben ook nog niet afgesloten.

Ik kan in de crm wel de laatste 3 maandelijkse facturen van Dommel Mobile bekijken (0,78 - 2,48 - 1,99 Euro).
Idem. Betalingen aan Dommel gebeurt reeds jaren via domiciliering (KBC). Factuur van juni is niet aan KBC aangeboden. Had Dommel helpdesk gebeld en zij lieten met weten dat er ze met een administratieve achterstand te kampen hadden en dat ik de aanmaningsmails mag negeren.
Ik vermoed dat ze op 27/7 misschien de facturen van juni en juli gelijk zullen aanbieden.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Bij mij staan nu die laatste 2 facturen als betaald in de crm. Ik hoop dat vanaf nu weer alles normaal verloopt.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”