Tablet bedienen via de smartphone zonder confirmatie (beide Android)

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Ik gebruik een tablet met de MNM, QMusic, ... apps, aangesloten met een 3.5 jack op de soundbar.
For obvious reasons zou ik deze tablet willen kunnen overnemen op mijn smartphone, om van hierop de app te starten of stoppen.
De applicaties zoals Airmirror vragen steeds een confirmatie voor overname op de client, waardoor je je alsnog naar de tablet moet begeven. Andere apps gaven enkel de mogelijkheid om te sms-en, ...
Heeft hier eventueel iemand een oplossing voor?
Laatst gewijzigd door AfAX 09 jul 2018, 14:43, in totaal 1 gewijzigd.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Is een Raspberry Pi met PiMusicBox of iets dergelijk geen oplossing? Dan kan je de Pi bedienen via een webinterface vanop zowel de tablet als de smartphone.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

De tablet heeft als doel de applicatie van de camera van de deurbel automatisch op te starten als er gebeld wordt.
Deze tablet staat naast de soundbar. Het zou dus ideaal zijn als ze eveneens de radio functie kan overnemen.
Liefst hou ik het bij 1 equipment en hou de boot van de Raspberry nog even af. Indien er geen oplossing mogelijk is zal ik dit zeker overwegen, thx.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik kan niet helpen, maar 'een tablet' kan vanalles zijn.
Ik ben er vrij zeker van dat het OS van zowel je tablet als phone van belang zijn.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Ze zijn beide Android. Heb de titel van het draadje aangepast.
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Misschien TeamViewer QuickSupport? Maar weet niet of je dan gewoon via (intern) ip-adres kan aanloggen of dat het een TeamViewer ID moet zijn. Heb het nog niet geprobeerd. Maar ik vermoed dat ook daar er telkens om overname-toestemming gevraagd zal worden, tenzij dat in de settings in te stellen is?
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Voor zover ik gelezen heb heeft je apparaat een vast ID van 9 cijfers, maar moet je telkenmale voor elke sessie een ander paswoord ingeven. Dat is het dus ook niet :).
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Ik denk dat het met TV wel mogelijk zou moeten zijn:

https://community.teamviewer.com/t5/Tea ... 7878#M1906

Wij gebruiken de "unattended access" dagelijks maar dan wel naar Windows Servers. Met de TeamViewer app op iOS of Android heb ik geen ervaring.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik teamviewer om PC tablet en smartphone (android) over te nemen met inloggen.
elke toestel kan elk toestel overnemen (android niet groot)
je krijgt het login scherm waar je je inlogcode kunt invullen met een on screen keyboard (veligheidswijs hiervoor gekozen met pin code of paswoord)
en dan kan je alles wat je met het toestel kan, ofwel via swipen ofwel via de muis, on screen keyboard
bevestigingen kan je dan met je muis/klavier doen indien die opduiken.
Op android moet wel temviewer host staan en een add-on
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Met teamviewer kwam ik in eerste instantie niet verder dan in te loggen via de PC-ID, maar op de betreffende tablet heb ik de "teamviewer host" app geïnstalleerd met mijn email adres, en deze kan ik nu zonder bijkomende login onmiddellijk bereiken via Teamviewer dat ik installeer op andere apparaten (andere tablet, smartphone, PC, ...) . Mission accomplished, Thx :).
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”