Scarlet zonder WiFi

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
JamesBond007
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2018, 16:05

Ik overweeg over te stappen naar Scarlet. Momenteel zit ik bij Telenet. Gezien Scarlet maar half zoveel kost lijkt me dit een betere optie.

Enig probleem is dat mijn Telenet modem in mijn bureau op de bovenverdieping staat. Waar ook mijn computer en mijn Xbox 360 staan. Beide toestellen hebben geen WiFi.

Gezien het drastisch snelheidsverschil tussen mijn laptop met WiFi en mijn oude pc zonder WiFi heb ik dat nooit erg gevonden.

Nu werkt Scarlet via de telefoonlijn en dat is dus beneden. Een kabel trekken is geen optie en met die powerline adapters heb ik slechte ervaringen (Verlies ik meer dan de helft van m'n snelheid door, daar betaal je geen 200Mbps /20Mbpd lijn bij Telenet voor natuurlijk. Met kabel haal ik die snelheden. Zonder, op mijn laptop helemaal niet. Hij mag nog naast de router staan. Nu is de helft van 200Mbps nog altijd erg snel, maar de helft van 50Mbps al heel wat minder lijkt me dan.

Bestaat er een optie om mijn pc zonder wifi aan te sluiten op het internet als ik overschakel naar Scarlet? Want de telefoonaansluiting komt beneden binnen. En iets er iets beter dan powerline adapters? Of is de technologie inmiddels al deftig. Tenslotte zijn ze al 10 jaar oud ofzo, immers nog steeds de originele van Telenet zelf.

Gebruikservaringen ook welkom natuurlijk. Opzich erg tevreden van Telenet, behalve de prijs dan. Maarja, vroeger woonde ik samen met mijn broer en deelden we de kosten
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Allez, komaan, trekt een kabel.

Ze kunnen wel kabels trekken van bij jou tot Brussel, van Brussel tot Amsterdam, ze leggen zelfs kabels van Amsterdam tot in New York.
Dan moet da kabelke van in beneden tot boven wel lukken?
Het is idd even werk, maar je hebt er wel lang plezier van.

En als je het zelf niet kan, kan je het door een elektricien laten doen.
Dat zal dan misschien 100 euro kosten als hij er een uurtje werk aan heeft.
Powerlines kosten ongeveer hetzelfde, gaan minder lang mee, en beperken de snelheid.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Als je echt geen kabels wil trekken, kan je ook ethernet over coax gebruiken.
Da's wel tamelijk duur, en is dan ook extra stroomverbruik.

Edit:
Even snel gegoogled en dit tegengekomen:
https://www.cablers.nl/epages/Cablers.s ... s/44000200
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

Het verlies van de powerline adapters is niet in functie aan de internetsnelheid. Als die vroeger richting 100 MB haalden, zal dat nu ook zoiets zijn en ga je weinig of niets merken van enig verlies op een 50Mb internet aansluiting
JamesBond007
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2018, 16:05

driesp schreef:Allez, komaan, trekt een kabel.

Ze kunnen wel kabels trekken van bij jou tot Brussel, van Brussel tot Amsterdam, ze leggen zelfs kabels van Amsterdam tot in New York.
Dan moet da kabelke van in beneden tot boven wel lukken?
Het is idd even werk, maar je hebt er wel lang plezier van.

En als je het zelf niet kan, kan je het door een elektricien laten doen.
Dat zal dan misschien 100 euro kosten als hij er een uurtje werk aan heeft.
Powerlines kosten ongeveer hetzelfde, gaan minder lang mee, en beperken de snelheid.
Helemaal geen werk. In mijn vorige woonst 10 minuutjes werk. Zelf gedaan. Dat is het probleem niet, blijkbaar mag/kan dit hiet niet. Heb een technische uitleg gekregen en die man is zelf technieker dus zal wel onzin verkopen (in elke kamer zit hier een telefoon en coax aansluiting, zelfs in de berging, die hij zelf gestoken heeft omdat hij niet door het plafond kan boren voor welke reden dan ook)

Anyway, ik heb op internet ergens een schema gevonden waar twee mogelijkheden op uitgelegd stonden. Vind het niet meer terug. Het een kwam op honderd euro extra.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Als u powerline bij Telenet 100Mbps haalde gaat het die snelheid ook bij Scarlet halen, die snelheid heeft namelijk niks met uw WAN snelheid te maken.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ik ben niet direct mee.... ok het NTP2007 aansluitingpunt telefonie is beneden maar er zijn telefoon- en teledistributieaansluitpunten in elke kamer
= er gaan dus "telefoonkabels" en "coax-kabels" naar elke kamer
dus de vraag is liggen deze al dan niet in buizen en zijn deze al dan niet in "ster"-vorm geordend (t.t.z. ze vertrekken vanuit een centraal punt individueel naar elke kamer)
Indien ja op beide vragen is er dan geen mogelijkheid bv. een aantal ervan gewoon te vervangen door bv. utp (rj45 & cat 6) om bv. uw PC aan te sluiten?
Anders kunt u misschien ook bv. naast PLC opteren voor installatie van bv. Linksys Velop Multiroom (WiFi met ethernet-poorten) of Netgear Orbi Multiroom (WiFi met ethernetpoorten)
https://www.coolblue.be/nl/routers/multiroom-wifi
JamesBond007
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2018, 16:05

MClaeys schreef:Als u powerline bij Telenet 100Mbps haalde gaat het die snelheid ook bij Scarlet halen, die snelheid heeft namelijk niks met uw WAN snelheid te maken.
nee, geen powerline, geen 100Mbps

????
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik doelde hierop
met die powerline adapters heb ik slechte ervaringen (Verlies ik meer dan de helft van m'n snelheid door, daar betaal je geen 200Mbps /20Mbpd lijn bij Telenet voor natuurlijk.
Als je met powerlines de helft haalde van je Telenet snelheid (100Mbps dus), dan zal je bij Scarlet ook 100Mbps halen, voldoende voor een 50Mbps abo.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”