Hulp nodig bij aankoop tweedehands MacBook Pro

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
FMT
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2018, 15:25

Hallo allemaal,

Bij mijn zoektocht naar een tweedehands MacBook pro kwam ik twee toestellen tegen waartussen ik twijfel:

- MacBook pro mid 2009 13”
2,26 GHz Intel Core 2 duo
256 GB SSD
8 GB RAM
NVIDEA GeForce 9400M 256 Mb

- MacBook pro mid 2010 15”
2,66 GHz i7
500 GB SATA
4 GB DDR3 1067 Mhz
Intel HD Graphics 288 Mb
NVIDEA GeForce GT 330M

Kunnen jullie me helpen aub?

Alvast bedankt
Mvg
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hangt er vanaf wat je met die dingen wel doen en of je daarnaast nog kosten wil doen.
Bij de 15'' zou ik sowieso extra RAM bijsteken(HardDrive vervangen door een SSD is ook leuk, maar 4GB RAM lijkt mij eerder op het randje).

Als draagbaarheid geen probleem is, is de 2de waarschijnlijk de betere keuze.
FMT
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2018, 15:25

Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik zou de MacBooks willen gebruiken voor schoolwerk (geen zware programma’s) en om films te kijken.
De prijs van de twee MacBooks in huidige staat zijn hetzelfde. Liefst zou ik de prijs zo laag mogelijk houden, maar zou ook wel graag hebben dat ie lang mee gaat natuurlijk!

Ben dus op zoek naar de beste investering.

Dank je wel!

Groetjes
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

SSD is stuk beter dan HD, 256 kan snel wel wat klein worden. 8 GB is altijd beter dan 4 natuurlijk.

13" is stuk draagbaarder dan 15", maar scherm van 15" kijkt wel prettiger als je er lang op werkt. (of je sluit hem bijv. thuis aan op externe monitor)
FMT
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2018, 15:25

Ok super bedankt, hier kan ik al heel wat mee!
Maakt het dan eigenlijk veel verschil of het een model is van 2009 of 2010 als de harde schijven vervangen worden naar SSD en er extra RAM geplaatst wordt?

Hebben jullie een idee van de kostprijs voor de uitbreiding naar SSD en 8 GB RAM aub?

Bedankt!
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

FMT schreef: Ben dus op zoek naar de beste investering.
Dan blijf je gewoon weg van Apple :angel:

Om op uw vraag te antwoorden, de eerste heeft genoeg ram,een snelle ssd & is de CPU niet krachtig genoeg.
de tweede heeft een cpu die krachtig genoeg is, maar te weinig ram en een harde schijf die vervangen moet worden.
Als je dus geen kosten wil doen, koop de eerste en leer leven met de cpu die niet meer mee kan, wil je wel kosten doen (nu of wat later) dan pak je de tweede.
Optie 3 zal waarschijnlijk het interessantst zijn : blijf weg van die Macbooks en koopt u een degelijke pc, nieuw of 2de hands.
FMT
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2018, 15:25

Bedankt voor uw reactie. Ik neig naar MacBook uit gewoonte. Ben zeer gewend aan het besturingssysteem, Windows ben ik niet erg gewend.
De prijs voor deze MacBooks bedraagt €325. Is dit te veel?
Kan u me eventueel een ander merk/model aanraden aub?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Niet echt, maar er zijn genoeg pro toestellen te koop die "afgeschreven" zijn.
Voor die prijs zal je zeker een 4/5 jaar oude pro model Dell/Lenovo viden met een i5 8gig ram en een ssd.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”