Taxi ervaringen (2 and from Brussels airport)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

Binnenkort vertrekken we op reis maar hebben absoluut geen ervaring met een taxi. Is een must aangezien we reeds om 6u vertrekken.

Iemand goeie ervaringen? (regio zaventem)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

unitax.be of Uber als dat daar nog beschikbaar is
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hotel in de buurt? Waarschijnlijk goedkoper dan een taxi.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Enkele keren Taxi2Airport gebruikt (als lees je er ook wel slechte ervaring over) maar vaak gewoon parking in Vilvoorde (met shuttle dienst).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

liber! schreef:Hotel in de buurt? Waarschijnlijk goedkoper dan een taxi.
Locatie: Meerbeek :?

Is 10 minuten rijden naar de luchthaven om 4u 's morgens.

Als de Sheraton aan het braderen is misschien...
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

Met de vélo? (Meerbeek-Zaventem iets van een 12km volgens Google maps)

En bagage de dag voordien in een locker gaan deponeren?
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

pussyfooter schreef:Met de vélo? (Meerbeek-Zaventem iets van een 12km volgens Google maps)

En bagage de dag voordien in een locker gaan deponeren?
Als ik nu geen 2 jonge dochters en een vrouw had... direct! :lol:
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

vroeger dikwijls budgettaxi.be gebruikt zonder problemen (is 'maar' een website die met verschillende 'echte' taxibedrijven werkt)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Luchthavenvervoer naar Charleroi was €90...van Gent.
Google op luchthavenvervoer en uw locatie
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wij gebruikten unitax al eens, op voorhand gerederveerd zonder problemen en de prijs was ook duidelijk op voorhand.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Kijk hier ook eens:
https://www.carpool.be/nl
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er zijn een paar betaalbare hotels in de buurt van zaventem met een gratis shuttle service vanaf een uur of 4 's morgens.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik denk toch dat dat duurder uitkomt dan een taxi van thuis in dit geval...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Al enkele keren gebruik gemaakt van: https://www.taxi2airport.com/nl
Tarieven lijken mij vrijwel de beste in de markt, goede website en tot nu toe niet echt te klagen gehad. Soms komen de chauffeurs een beetje last-minute aan wat wel wat stress geeft, maar uiteindelijk zijn ze wel altijd komen opdagen :)
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

Thanks voor de reacties :beerchug:

Carpoolen lijkt me geen optie, lijkt me sterk dat er iemand op dat moment kan, en hotel tja, we zitten zelf al niet te ver van de luchthaven dus dat laten we ook varen :-)

Ondertussen is de taxi besteld (taxi rik)

en voor zij die dachten dat ik niet zelf gezocht had, ik ben wel degelijk op zoek gegaan (had ik best gemeld, maar op smartphone ganse tekst uittypen duurde me wat te lang). Maar als je via google naar taxi zaventem zoekt, vind je heel wat, en eerlijk, is alles even "koosjer" ? Vandaar men vraag dus :-) en meestal vind je enkel de geadverteerde bovenin en mogelijk hebben sommige maatschappijen nog niet eens een website (kans is klein maar toch)

Soit, dikke merci allemaal :beerchug:
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Als je je laat afhalen op de luchthaven, best ook een afspraak maken. Daar de taxi die op de luchthaven staat de alleen rechten heeft op het vervoeren van passagiers. Alleen als je een bestelde taxi neemt mag deze je afhalen.


Dit is nu eenmaal overal de taxiwet.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

En wat mag die dan juist 'niet' vervoeren ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

stefke schreef:Als je je laat afhalen op de luchthaven, best ook een afspraak maken. Daar de taxi die op de luchthaven staat de alleen rechten heeft op het vervoeren van passagiers. Alleen als je een bestelde taxi neemt mag deze je afhalen.


Dit is nu eenmaal overal de taxiwet.
Hoe ze dat flikken is me dan toch ook een raadsel, maar afhalen is niet nodig, enkel heen, niet terug, daar we dan op een schappelijk uur terugkeren en dus wel opgehaald kunnen worden door familie
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Taxi's mogen allen passagiers oppikken waar hun licentie voor is. Deze licentie zie ja staan op het plaatje vooraan elke taxi.

Taxi's van standplaats Zaventem luchthaven mogen dus alleen iemand oppikken in Zaventem luchthaven. Alleen als ze dor de klant worden opgebeld mogen ze iemand elders oppikken.

Dit heeft te maken met de prijs van de rit. Binnen de zone van de standplaats is het enkel tarief geldig buiten de zone geld dubbel tarief.

Dit is een voorbeeld van de prijs

• Tarief A = rit met terugkeer naar vertrekplaats = opnemingsbedrag € 2,40 +
kilometerprijs € 1,15/km + wachtgeld € 25/u
• Tarief B = rit zonder terugkeer naar vertrekplaats = opnemingsbedrag € 2,40 +
kilometerprijs € 2,30/km + wachtgeld € 25/u
• Tarief C = rit vanaf 20 km zonder terugkeer naar vertrekplaats = opnemingsbedrag
€ 2,40 + kilometerprijs € 2,00/km + wachtgeld € 25/u


Als ze je moeten ophalen op de luchthaven zullen ze in de aankomsthal staan met een plakkaat met jouw naam op.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Joe de Mannen schreef:En wat mag die dan juist 'niet' vervoeren ?
J.
Niet elk taxibedrijf mag passagiers ophalen aan de taxizones van de luchthaven. Het kan wel als deze je dan ophaalt vanaf een kiss en ride zone bijvoorbeeld. Passagiers afzetten mag wel dacht ik, maar ophalen niet. Heeft met licenties te maken en ja er word gevochten als een taxibestuurder zich niet aan de regels houd.

EDIT : stefke zijn bericht is overzichtelijk.
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Geen ervaring mee, maar wel al wat busjes van zien rijden :
http://www.billo.be
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Probeer in ieder geval een vaste prijs af te spreken. Want als de taxi komt staat zijn meter meestal al op en rekent ook het wachttarief bij. Bij rode lichten is er ook wachtgeld enz..

Bij een vaste afgesproken prijs voor lange ritten is het dus nuttig om op voorrand een prijs af te spreken
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Maar wat is dan het probleem, je stapt uit het vliegtuig, de luchthaven uit en stapt in een taxi die je naar huis brengt, dat mag toch gewoon ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

De taxi’s die daar staan te wachten hebben allemaal een licentie voor vervoer vanaf luchthaven en dat wordt streng gecontroleerd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het gaat toch om de terugkomst nu ? dan ben je toch passagier die van de luchthaven naar elders moet.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Joe de Mannen schreef:Het gaat toch om de terugkomst nu ? dan ben je toch passagier die van de luchthaven naar elders moet.

J.
Ja.

En wat een achterhaalde regeling allemaal. Ze gaan Uber niet kunnen blijven tegenhouden. Gelukkig maar.

In de VS neem ik altijd Uber vanaf de luchthaven. Pakken goedkoper, meer keuze, en even goed. Nog nooit een tegenvaller mee gehad.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Joe de Mannen schreef:Het gaat toch om de terugkomst nu ? dan ben je toch passagier die van de luchthaven naar elders moet.

J.
Drop off mag elke taxi, pickup op de luchthaven enkel degene met een specifieke licentie.
Degenen zonder licentie moeten dus leeg terug vertrekken op de luchthaven.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ze hoeven Über ook niet tegen te houden, zo lang de regels voor alle taxi's dezelfde zijn kan je innovatie alleen maar toejuichen.
Als er regels zijn waar we als maatschappij van vinden dat Über ze niet hoeft te volgen, laten we die dan voor alle taxi's schrappen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Ik kwam eens terug van reis in Zaventem, voor het heengaan had ik de trein genomen, maar bij terugkomst moest ik in Grimbergen een auto oppikken, dus taxi in Zaventem... Ik had er nog nooit een taxi genomen, en in heel België eigenlijk ook niet behalve één keer wanneer ik ladderzat terug naar huis moest na een feestje.

Bref, de eerste in de rij die ik aanspraak vroeg ik om het +/- tarief naar Grimbergen, die vertelde me met een arrogante toon dat dit ongeveer 60 EUR zou zijn... Het was dan nog eens weekend en niet eens 't spitsuur...

Heb hem vriendelijk bedankt, de Uber app open gedaan, en werd 10min later opgepikt door een Uber in een sjieke Mercedes in de bovengrondse parking net naast de vertrek/aankomsthal.

Want ja, Uber mag natuurlijk niemand oppikken of daar simpelweg staan, en wat doen ze als iemand een rit aanvraagt? Jawel, ze rijden die parking op, die is 10min gratis, en pikken de klant daar op, en rijden terug naar buiten... :bang:
Het heeft me welgeteld 26 EUR gekost en die 10min wachten heb ik er met plezier bij genomen.

Afbeelding
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ken schreef: Bref, de eerste in de rij die ik aanspraak vroeg ik om het +/- tarief naar Grimbergen, die vertelde me met een arrogante toon dat dit ongeveer 60 EUR zou zijn... Het was dan nog eens weekend en niet eens 't spitsuur...
Heb dezelfde ervaringen. Een klassieke taxi nemen, zeker in de streek rond Brussel, is vragen om veel te betalen voor veelal arrogantie en onvriendelijkheid. Vaak ook enkel Frans ("je ne parle ni le néerlandais ni l'anglais"). De overheersende attitude is er een van "niemand kan ons iets maken", en gelijk hebben ze, ik kan ze geen rating geven (itt Uber), ik kan enkel nalaten een fooi te geven, wat uiteraard een scheldtirade tot gevolg heeft. En dan nog zaken als deze. Voor mij hoeft het ook niet meer. (Natuurlijk zijn er ook goede en vriendelijke taxichauffeurs die evenzeer het slachtoffer zijn van hun mindere collega's, maar je onthoudt vooral de negatieve ervaringen).

De taxibedrijven leggen regelmatig Brussel plat om Uber tegen te houden, maar ze beseffen niet dat ze zelf hun eigen graf delven, niet Uber. Ze hebben nog geluk dat het hier Belgie is waar vernieuwing veel trager doordringt dan in andere landen, maar het is bij voorbaat een verloren zaak, ze gaan zich moeten aanpassen of ze gaan verzuipen, zeker met een jonge generatie die steeds talrijker wordt en die de flexibiliteit, het feedbacksysteem en het app-gebruiksgemak (en de prijzen) van Uber kan vinden en waarderen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

CCatalyst schreef:Heb dezelfde ervaringen. Een klassieke taxi nemen, zeker in de streek rond Brussel, is vragen om veel te betalen voor veelal arrogantie en onvriendelijkheid. Vaak ook enkel Frans ("je ne parle ni le néerlandais ni l'anglais").
Inderdaad, verleden jaar met de bomaanslag op Brussel Centraal een taxi genomen van Brussel Noord naar Mechelen Nekkerspoel (met een stevige omweg langs Koekelberg)... 100 euro. Het idee om me thuis te laten brengen ben ik vanaf gestapt... het had me vermoedelijk nog meer dan het dubbele gekost :eek:
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Same, als ik een taxi op voorhand online boek kost het me een dikke 40 euro terwijl een "reguliere" taxi nemen op de luchthaven zelf eerder richting 70 euro gaat :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”