Advies nodig aub overschakelen van Proximus naar EDP ??

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Fay
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21:32
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Hey iedereen,

Graag had ik jullie advies nodig ivm mijn huidige situatie aangaande mijn internetverbinding.
Ik ben reeds jarenlang klant bij Proximus, ik had vroeger een pack internet + tv + vaste telefonie, maar heb toentertijd tv + vaste telefonie opgezegd en enkel internet overgehouden. (icm B-Box 3 modem)
Het internet abonnement dat ik momenteel al een aantal jaar heb is het internet "comfort" abonnement dat Proximus slim genoeg heeft doen verdwijnen.
Het huidig Proximus internet aanbod geeft enkel de keuze tussen de start aan 27,50eur en maxi aan 49,99eur.
Start is voor mij helaas te weinig gezien ik dagelijks netflix en iptv bekijk en Maxi vindt ik dan weer te duur puur voor een internet verbinding.
Ik betaalde voor mijn internet "comfort" abonnement eerst 38eur dan heeft Proximus dit verhoogd naar 40eur en dit jaar weer naar 42,95eur.
Dit allemaal om de gebruikers te doen overstappen naar de Maxi versie aan 49,99eur.
Alleen is mijn verouderd internet comfort abonnement nog steeds "interessanter" dan het huidige Maxi aanbod want er is geen beperking op aantal GB per maand en ik haal via wifi ongeveer 85mbps download en 6mbps upload.
Nu heb ik zitten rondkijken want ik vind 42,95eur maandelijks puur en alleen maar voor internet toch wel teveel en volgend jaar zal het weer stijgen.
Dan kwam ik uit bij EDPNET VDSL XL aan 34,95eur per maand wat héél interessant is, maar dan komen er wel héél dure eenmalige kosten bij kijken bij overstap => 50eur activatie kost, Fritzbox 7490 aan 179eur (5ghz gelijkaardig aan mijn huidige Bbox 3), + installatiekosten.
Is er enige mogelijkheid om deze kosten te drukken of ben ik gewoon beter af om bij Proximus te blijven ??

Sorry voor mijn langdradige post, alvast bedankt voor jullie info !
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

al aan Scarlet Loco gedacht ook?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Fay schreef:Is er enige mogelijkheid om deze kosten te drukken
50 euro activatiekost betaal je sowieso.
Een lijst van bruikbare modems vind je hier: https://edpnet.be/nl/support/bestellen/ ... -lijn.html
Je kan besparen door één van deze modems tweedehands te kopen:
https://www.marktplaats.nl/ of https://www.2dehands.be

Als je een beetje slim bent, vind je spotgoedkoop een bijna nieuwe Fritz!Box aan de hand van het serienummer https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=48763#p677469
Fay
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21:32
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

wied schreef:al aan Scarlet Loco gedacht ook?
Heb al gedacht aan de scarlet Loco ja maar wat mij daar tegenhoudt is de slechte service...
Heb een aantal jaren geleden ook zelf bij Scarlet gewerkt en om maar te zeggen de customer service was schrijnend.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Fay schreef:Is er enige mogelijkheid om deze kosten te drukken of ben ik gewoon beter af om bij Proximus te blijven ?
Je huidige B-box3 houden (en hiervoor max. 50€ vergoeding betalen aan Proximus) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Fay schreef:
Dan kwam ik uit bij EDPNET VDSL XL aan 34,95eur per maand wat héél interessant is, maar dan komen er wel héél dure eenmalige kosten bij kijken bij overstap => 50eur activatie kost, Fritzbox 7490 aan 179eur (5ghz gelijkaardig aan mijn huidige Bbox 3), + installatiekosten.
Is er enige mogelijkheid om deze kosten te drukken of ben ik gewoon beter af om bij Proximus te blijven ??
Hier alleen positieve ervaring met EDP.

Als het een troost mag zijn... met een Fritzbox haal je een fantastische tool in huis. Er is geen vergelijk met een BBox. Na de overstap van TN (eerst naar Scarlet dan) naar EDP heb ik dit altijd als een van de grote voordelen gevonden.
Fay
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21:32
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bedankt allemaal voor jullie reacties !
Ik zal mijn zoektocht beginnen op marktplaats.nl om een Fritzbox 7490 op de kop te kunnen tikken.
Moest iemand er 1 te koop hebben staan geef gerust een seintje.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”