Minister Gatz wil doorspoelen reclame verbieden

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Daarnet op Radio 1 hoorde ik dat minster Gatz, bij het uitblijven van een akkoord tussen Px en TN en de commerciële zenders, het wil verplichten om reclame niet-doorspoelbaar te maken. De discussie gaat erover dat de reclame inkomsten dalen door dat doorspoelen en uiteindelijk alles betaald moet worden...

Volgende oplossingen kwamen aan bod:
-mensen laten betalen om te mogen doorspoelen, maar dan zit het gevaar er in dat er velen gaan opzeggen en via internet gaan kijken. Want eerlijk is eerlijk: het is al duur genoeg de dag van vandaag
- mensen de keuze geven of ze betalen om door te spoelen, beide keuzes leveren een nadeel op omdat we nu gewoon zijn om met deze prijs door te kunnen spoelen...
- verplichting van Gatz


Het is altijd de keuze tussen de pest en de cholera en een 3e erge ziekte. Maar dat dit ook weer een zeer slechte zet is voor ons telecom landschap, dat is wel zeker.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nog een minister die geen stemmen wil in de komende verkiezingen.

Dit is absoluut geen oplossing, het gaat de mensen gewoon duwen naar Netflix en consoorten. De reden dat de mensen reclame doorspoelen is omdat ze het beu zijn om voor 1 uur TV 15 minuten reclame te moeten kijken. Wat een wereldvreemde politicus, zeg.
ares
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2018, 09:14
Bedankt: 3 keer

Hoe ga je zo iets verbieden? Wij hebben een digitale televisie die kan opnemen met gewoon een CI+ kaartje er in, geen externe apparatuur van de provider nodig.

Politiecontroles aan huis? "Ja mr / mv, wij komen eventjes langst om te zien of u niet aan illegaal reclame doorspoelen doet."
Laatst gewijzigd door ares 21 maa 2018, 08:31, in totaal 1 gewijzigd.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Idd, ik betaal nu al om geen reclame te zien. Netflix, Spotify Premium... En daarnaast toch ook al meer dan genoeg aan Telenet voor kabel + huur digicorder...?
En via mijn belastingen om op Eén het nieuws te kunnen zien.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

ares schreef:Hoe ga je zo iets verbieden? Wij hebben een digitale televisie die kan opnemen met gewoon een CI+ kaartje er in, geen externe apparatuur van de provider nodig.

Politiecontroles aan huis? "Ja mr / mv, wij komen eventjes langst om te zien of u niet aan illegaal reclame doorspoelen doet."
Dat kunnen ze natuurlijk niet hard maken maar voor 95% van de mensen gaat dat ene bitje verzetten wel werken.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Man man man...
Toch eigenaardig dat hij net nu met dat voorstel komt na een bezoek aan netflix. :roll:
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

ares schreef:Wij hebben een digitale televisie die kan opnemen met gewoon een CI+ kaartje er in, geen externe apparatuur van de provider nodig.
Ik dacht dat de providers met de CI+ standaard volledige controle over de content hebben, en dus inderdaad gewoon in de metadata kunnen meegeven: reklame niet doorspoelen. En je TV zal dit normaal gezien gehoorzamen, want anders zou 'ie niet CI+ gecertifieerd zijn? Als voorgaande toch niet correct zou zijn, dan hoor ik het graag, want ben er niet 100% in thuis.

Edit: heb dit ergens gevonden maar of het correct is?
Via de CI+ techniek kan men naast het onmogelijk maken van doorspoelen tijdens reclameblokken onder meer een totaal verbod van opnamemogelijkheid en een maximale duur van de opslag van een tv-programma bepalen.
Laatst gewijzigd door TimoLimo 21 maa 2018, 09:01, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik kan enkel maar vaststellen dat de lobbyisten goed hun werk gedaan hebben.

Het is nu aan ons om goed ons werk te doen in het stemhokje.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Alsof de volgende minister dat gaat terugdraaien... ik dacht het niet.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

ares schreef:Hoe ga je zo iets verbieden? Wij hebben een digitale televisie die kan opnemen met gewoon een CI+ kaartje er in, geen externe apparatuur van de provider nodig.
Via het CI+ kaartje dat bevelen uitdeelt aan jouw tv-toestel.
De CI+-standaard 1.3, die onder andere door Telenet wordt gebruikt, bevat deze anti-doorspoeltechnologie reeds:
Navigation in a forwards and backwards direction in the recording requires the Host to honour all the License,. URI and PIN constraints at each transition point in the recording.
Laatst gewijzigd door raf1 21 maa 2018, 09:28, in totaal 2 gewijzigd.
ares
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2018, 09:14
Bedankt: 3 keer

raf1 schreef:
ares schreef:Hoe ga je zo iets verbieden? Wij hebben een digitale televisie die kan opnemen met gewoon een CI+ kaartje er in, geen externe apparatuur van de provider nodig.
Via het CI+ kaartje dat bevelen uitdeelt aan jouw tv-toestel.
De CI+-standaard 1.3, die onder andere door Telenet wordt gebruikt, bevat deze anti-doorspoeltechnologie reeds:
Navigation in a forwards and backwards direction in the recording requires the Host to honour all the License,. URI and PIN constraints at each transition point in the recording.
Indien dit wordt ingezet zal ik eens bekijken hoe ik Netflix kan bekomen op de toestellen hier (misschien iets zoals de Amazon Fire TV stick).

Liever upgrade ik mijn EDPNET van XS naar XL en neem ik er dan Netflix bij, dan Telenet TV met reclame. Ik dacht van Telenet kom ik hier in huis niet snel af, maar ze willen mij blijkbaar maar al te graag weg zien gaan.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Als ik het goed begrijp dan gaat deze maatregel enkel van toepassing zijn op Telenet en Proximus. Er wordt namelijk gesproken over de host die groen licht geeft. Bij satelliet ontvangst heb je dat dus niet. Je opnames staan op een harde schijf en je moet geen netwerk verbinding hebben om je opnames te bekijken of reclame door te spoelen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ares schreef:Indien dit wordt ingezet zal ik eens bekijken hoe ik Netflix kan bekomen op de toestellen hier (misschien iets zoals de Amazon Fire TV stick).
https://tenor.com/view/accomplished-mission-gif-9140872
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als de verplichte reclame dan ook maar een fractie wordt van wat het nu is, valt er nog mee te leven (bv. zoals bij Stievie). Al blij al ben ik er wel geen voorstander van. We zijn in dit huishouden sterk aan het overwegen de traditionele televisie gewoon te schrappen (via Telenet met aangekochte Digicorder nu). Er is toch zeer weinig de moeite waard om te kijken en wat goed is, kan eventueel via gratis Stievie (aan lage kwaliteit dan wel) of andere bronnen (zoals hun eigen website ofzo). Momenteel hebben we ook een Netflix abo lopen en dat bevalt ons voorlopig wel...

Sowieso, moesten ze de reclame zoals die nu is verplichten, dan gaan ze veel klanten verliezen.

En Gatz... ja, na zijn TopRadio foutje nu dit... hij lijkt meer de belangen van commerciële instellingen te behartigen dan die van zijn kiezers.
Natuurlijk, zonder reclame zouden er geen commerciële zenders zijn, maar er moet een balans blijven eh.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Vaganzza schreef:Daarnet op Radio 1 hoorde ik dat minster Gatz, bij het uitblijven van een akkoord tussen Px en TN en de commerciële zenders, het wil verplichten om reclame niet-doorspoelbaar te maken.
stel je voor dat 'm zou zeggen dat bij gebrek aan akkoord in het voordeel vd klant zou redeneren en blokkades in die richting zou verbieden ipv verplichten.

mja, de kans dat ge de lotto wint is groter
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dus de overheid forceert dus DRM?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

de reclame op tv valt hier nog mee, in Nederland is het direct al veel meer, en in de US is er meer reclame dan programma...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jack Daniels schreef:Als ik het goed begrijp dan gaat deze maatregel enkel van toepassing zijn op Telenet en Proximus.
Neen, deze maatregel treft iedere consument met een CI+ kaartje of een dichtgetimmerde providerbox.
Jack Daniels schreef:Er wordt namelijk gesproken over de host die groen licht geeft.
De Host is je tv-toestel met CI+ sleuf. Er staat dat de Host de licentie van het CI+ systeem moet respecteren bij het doorspoelen.
Met andere woorden: je tv-toestel moet de bevelen van de CI+ kaart opvolgen, anders krijgt je tv-toestel zwart beeld.
ares schreef:Ik dacht van Telenet kom ik hier in huis niet snel af, maar ze willen mij blijkbaar maar al te graag weg zien gaan.
Telenet heeft over zulke scenario's al lang nagedacht. Hun nieuwe 4K-decoder met Netflix en andere streamingopties zal desnoods gratis aangeboden worden om te vermijden dat je wegloopt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Wie dus een Linux ontvanger heeft ontspringt de dans. Bovendien heeft mijn tv geen sleuf voor kaartjes.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 2 keer

Nu heb ik Scarlet Trio en kost het mij eigenlijk maar 4 Euro extra tegenover Loco voor digitale tv, maar als ik geen reclame meer kan doorspoelen vliegt het buiten en neem ik Edpnet XL.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

NuKeM schreef:Als de verplichte reclame dan ook maar een fractie wordt van wat het nu is, ...
Dat kan dan misschien in eerste instantie zo zijn om de klant te paaien maar iedereen weet dat we op termijn toch evenveel reclame gaan te slikken krijgen als nu. Of zelfs nog meer, vermits het niet meer kan doorgespoeld worden gaan er misschien meer bedrijven reclame maken...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jack Daniels schreef:Wie dus een Linux ontvanger heeft ontspringt de dans.
Op voorwaarde dat de oude Mediaguard 3 smartcards bij TV Vlaanderen blijven functioneren.
Maar in principe is TV Vlaanderen ook klaar om op de nieuwe smartcards de CI+ knop aan te zetten als VTM dat zou eisen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dan vliegt tv buiten, ik ga het niet missen alvast. Men vrouw wel, maar ook zij is de reclame meer dan beu dus dat zal wel wennen dan :). Ook een energieslurper minder want geen decoder meer.
digiboy40
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jan 2017, 19:04
Bedankt: 3 keer

Deze mediaminister staat duidelijk op de loonlijst van Medialaan:)

Ik kijk TV via Satelliet naar alle zenders die ik wil en ik betaal 170 euro PER JAAR! Lijkt me een erg goede deal:)
Kabel-en Proximuskijkers betalen al snel 1000 euro per jaar en nu ook nog eens extra betalen om...reclame te bekijken :eek:
tommydaz
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2018, 13:14

digiboy40 schreef:Deze mediaminister staat duidelijk op de loonlijst van Medialaan:)

Ik kijk TV via Satelliet naar alle zenders die ik wil en ik betaal 170 euro PER JAAR! Lijkt me een erg goede deal:) :eek:
De overgrote meerderheid kiest niet voor sateliet.
VTM en andere comerciele zender kijkers nemen er de reclame wel bij,of nemen het op,en kunnen het daarna nog doorspoelen
Whoppa boost.Aan Mbps niets te kort.
Afbeelding
https://speedof.me/show.php?img=180321133019-2261.png
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

digiboy40 schreef:Ik kijk TV via Satelliet naar alle zenders die ik wil en ik betaal 170 euro PER JAAR! Lijkt me een erg goede deal:)
Kabel-en Proximuskijkers betalen al snel 1000 euro per jaar en nu ook nog eens extra betalen om...reclame te bekijken :eek:
Stop nu toch eens met die zever te verkondigen!!!

Ik betaal €900/jaar aan telenet, inderdaad veel meer dan €170/ jaar, maar dat is dan ook voor meer dan enkel TV. Hetgeen jij doet is gewoon beliegen.
Jouw internet en telefonie zijn gratis? Of gaat dat ook door jouw wok.

Oh, je bent nog vergeten te zeggen dat jij elevendertig triljoen prachtige zenders hebt en wij slechts 200. :bang:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

digiboy40 schreef:Deze mediaminister staat duidelijk op de loonlijst van Medialaan:)

Ik kijk TV via Satelliet naar alle zenders die ik wil en ik betaal 170 euro PER JAAR! Lijkt me een erg goede deal:)
Kabel-en Proximuskijkers betalen al snel 1000 euro per jaar en nu ook nog eens extra betalen om...reclame te bekijken :eek:
ik kijk via vrt nu, een antennetje, ik heb stievie free en netflix
en op youtube staan alle oorlogsdocu's die canvas zo graag uitzendt

dat kost mij 40 per jaar
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Misschien toch die goeie oude VHS eens terug van onder het stof halen, dan spoel ik door wat ik wil :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Wat vrijheid betreft heb ik ook heimee naar het VHS tijdperk, maar die van het stof halen is amper een oplossing.
Je hebt nog steeds een decoder nodig met daarachter dan een ingewikkelde settup om te kunnen opnemen en liefst ook nog te kijken zonder kabels te moeten versteken. En de opname is ook van mindere kwaliteit (geen HD meer).

Neen, ik denk dat veel meer mensen de oplossing zullen zien in alternatieven als streaming en (illegale) downloads.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Joe de Mannen schreef:Alsof de volgende minister dat gaat terugdraaien... ik dacht het niet.
Het is door deze attitude (niet persoonlijk) en de companion-attitude "ze zijn toch allemaal hetzelfde" dat telkens dezelfden weer verkozen raken en er niets verandert :!:

Dit is inderdaad een verloren zaak, maar hoe dan ook moet je toch je ongenoegen in het stemhokje duidelijk maken door de traditionele zuilpartijen die overal met belangen verstrengeld zitten - waaronder dus Open VLD - een dreun te verkopen zodat ze niet meer noodzakelijk zijn om een regering te kunnen vormen. En daarvoor bestaan er meerdere opties, zowel aan linker- als rechterzijde.

Want er zijn nog zoveel zaken waarmee ze ons in de toekomst kunnen ambeteren als hun lobbyisten het vragen. Net neutrality bv, of financiele afstraffing van mensen die voor een internet-only abo kiezen (ik ga hier maar stoppen, kwestie van niemand op ideeën te brengen).
Laatst gewijzigd door CCatalyst 21 maa 2018, 11:05, in totaal 1 gewijzigd.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

digiboy40 schreef:Ik kijk TV via Satelliet naar alle zenders die ik wil en ik betaal 170 euro PER JAAR! Lijkt me een erg goede deal:)
Kabel-en Proximuskijkers betalen al snel 1000 euro per jaar en nu ook nog eens extra betalen om...reclame te bekijken :eek:
Geen 1000 €, hier nog geen 500 € / jaar. En uw decoder, schotel enzoverder heeft de Sint gratis gebracht en geïnstalleerd? En uw internetabonnement en eventueel telefoonabbo heb je ook gratis van Sinterklaas gekregen? Want dat zit ook allemaal in de prijs die Telenet/Proximus aanrekent. Kromme vergelijking, zoals gewoonlijk.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

CCatalyst schreef:
Joe de Mannen schreef:Alsof de volgende minister dat gaat terugdraaien... ik dacht het niet.
Het is door deze attitude (niet persoonlijk) en de companion-attitude "ze zijn toch allemaal hetzelfde" dat telkens dezelfden weer verkozen raken en er niets verandert :!:
Ik zeg dan ook niet dat je daarom niet anders moet gaan stemmen, maar feit is dat er zelden beslissingen worden teruggedraaid zodat de burger er beter van wordt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

vverbeke schreef:Kromme vergelijking, zoals gewoonlijk.
Zelfs TV Vlaanderen doet zelf actief mee aan dergelijke kromme vergelijkingen met hun radiospot dat hun aanbod 69% goedkoper is :bang: (men zegt wel niet wat je ervoor krijgt).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ach ja...
Er zijn ook mensen die denken dat de kost van verplaatsing met eigen wagen enkel de brandstof is. Die krijgen ook hun auto, onderhoud en verzekering gratis.
Zalig zijn de simpelen van geest.
tommydaz
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2018, 13:14

r2504 schreef:
Zelfs TV Vlaanderen doet zelf actief mee aan dergelijke kromme vergelijkingen met hun radiospot dat hun aanbod 69% goedkoper is :bang: (men zegt wel niet wat je ervoor krijgt).
Niet alleen TV vlaanderen,krijgen is zekers wat anders
Whoppa boost.Aan Mbps niets te kort.
Afbeelding
https://speedof.me/show.php?img=180321133019-2261.png
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Gaat hem zuur opbreken, enige generatie dat die daar mee raakt is de babyboom generatie die naar meer kijkt dan vrt/rtbf en zdf.

de rest schakelt naar iets anders over of weet niet beter en kijkt toch alleen maar naar reclame vrije staatszenders.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je kijkt via Yeloplay is dit al zo. Toch voor sommige zenders, mogelijk enkel bepaalde programma's.

Ik kijk naar 'Tegen de sterren op' op VTM, zowat het enige van VTM waar ik naar kijk. Daar is de optie om vooruit te spoelen niet beschikbaar. Maar op een zender zoals een National Georgrafic wel.

Als men dat algemeen zal invoeren zal dat waarschijnlijk wel beperkt zijn tot de Vlaamse/Belgische commerciële zenders.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Goztow schreef:De reden dat de mensen reclame doorspoelen is omdat ze het beu zijn om voor 1 uur TV 15 minuten reclame te moeten kijken. Wat een wereldvreemde politicus, zeg.
De reden is niet dat mensen het beu zijn, maar gewoonweg omdat het kan en omdat we naar een programma willen kijken en niet naar reclame. Dus zelfs moest het maar 2 minuten reclame zijn, gaan we toch gewoon doorspoelen.
WalterB1 schreef:Ik kijk naar 'Tegen de sterren op' op VTM, zowat het enige van VTM waar ik naar kijk. Daar is de optie om vooruit te spoelen niet beschikbaar.
Al raar dat je überhaupt VTM opnames kunt bekijken. Hier kan ik geen VTM opnames bekijken op iPad of Windows, net zoals een hoop andere zenders. Of hebben ze hun systeem aangepast dat ze nu per programma bepalen of je het remote kunt bekijken of niet ?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

cadsite schreef:Ach ja...
Er zijn ook mensen die denken dat de kost van verplaatsing met eigen wagen enkel de brandstof is. Die krijgen ook hun auto, onderhoud en verzekering gratis.
Zalig zijn de simpelen van geest.
tot ge aan iemand geld vraagt voor uwe naft om mee te rijden

totaal onaanvaardbaar als ge een bedrijfswagen hebt want dan rijdt ge gratis, ge moet daar blijkbaar ni voor werken :)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”