Hallo,
Ben nieuw hier, heb juist adsl aangesloten thuis. Ik heb een thomson 530 in bridged mode met daarachter een linksys wrt54g. Vroeger kon ik via men telenetverbinding (die rechtstreeks was aangesloten op men linksys) via het wan adres op men router.
Echter sinds mijn adsl connectie blijkt dit niet meer te lukken. Moet ik dan toch nog iets instellen in de Thomson of niet? Ik dacht dat deze transparant was.
greetzz,
S.
remote acces linksys router
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als hij in bridged mode staat zou dat normaal geen problemen mogen geven (dacht niet dat de firewall dan nog actief was, of ben ik fout ?).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Nope... bridged mode is volledig transparant... het lijkt dan of het ding er gewoon niet tussenstaat.stekki schreef:Nog steeds niemand die dat weet? Moet je je Thomson nog instellen voor port forwarding, ook al staat die in Bridged mode?
als je geen ip hebt op je thomson, zal dus ook geen port forwardings kunnen doen he ?
firewall is ook geen issue, want zelfs als de firewall actief is, blocked die enkel inkomende traffiek naar de modem (althans: bij een alca speedtouch toch).
ik heb onlangs ook problemen gehad met de WRT54G, de standaard (linux based) firmware bleek van niet al te hoge kwaliteit te zijn, zeker voor PPPoE
Er is echter ook een hacked firmware uit die veel meer mogelijkheden biedt: http://slashdot.org/~TheIndividual/journal/
deze bevat oa de nieuwe linux "roaring penguin" PPPoE client.
firewall is ook geen issue, want zelfs als de firewall actief is, blocked die enkel inkomende traffiek naar de modem (althans: bij een alca speedtouch toch).
ik heb onlangs ook problemen gehad met de WRT54G, de standaard (linux based) firmware bleek van niet al te hoge kwaliteit te zijn, zeker voor PPPoE
Er is echter ook een hacked firmware uit die veel meer mogelijkheden biedt: http://slashdot.org/~TheIndividual/journal/
deze bevat oa de nieuwe linux "roaring penguin" PPPoE client.