van proximus naar edpnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
ZEPPELIN41
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2011, 01:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Sinds een 2 tal weken ben ik overgeschakeld van proximus naar EDPnet. Bij proximus haalde ik ' snachts gemakkelijk een down snelheid van 100 een up van bijna 10. Sinds de overschakeling naar EDP is dit 60 down en 20 up persoonlijk vindt ik toch vrij vreemd. Ik ben me bewust dat er een tijd overgaat om op het ideale profiel te zitten. maar dit is na 2 weken nog niet veranderd. Ben ik nu te ongeduldig ? de modem is wel nog steeds een b-box 3 en geen fritzbox.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je bent inderdaad te ongeduldig.
Heel waarschijnlijk zit je nu terug op het basisprofiel van 70/20 (zone 1, vectoring).
DLM houdt nu jouw lijn in de gaten, en zal deze ter gelegener tijd verhogen (naar 85/20 of 100/20).

In ieder geval profiteer je nu al van een veel hogere upload dan bij Proximus (max. upload 8 mbps) :-) .

Een andere mogelijke oorzaak dat je de volledige snelheid niet kan halen, is de beperkte bandbreedte die EDPNet heeft gekocht bij Proximus. Dit kunnen ze heel snel in orde brengen.

Je kan dus best de EDPNet helpdesk eens contacteren, als je binnen enkele weken nog altijd beperkt bent tot 60 mbps down ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

philippe_d schreef: In ieder geval profiteer je nu al van een veel hogere upload dan bij Proximus (max. upload 8 mbps) :-) .
Upload van 8Mbps bij proximus is al eventjes verleden tijd. Vandaag is dit 15Mbps ;)

En inderdaad geduld is de boodschap bij DLM, dit kan enkele weken duren...
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ikke ook van Px naar EDPNET. Op 3 dagen was't gefikst. Van 100/35 naar nu 70/20.
Maar mijn zoon klaagt direct dat EDPNET veel trager is.
Ik heb nog resultaten van Speedtest, deze zomer op 100/20 bij Px haalde ik effectief: 72/5 .
Nu bij EDPNET haal ik 24/27 effectief . Dus de download is slechter dan de upload.
Dit is toch niet normaal ? De modem synct op 70/20 !
Zijn de servers van EDPNET overbelast ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Heb je bij edpnet al eens geinformeerd over het probleem?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nee, deze namiddag ben ik onverwacht afgekoppeld bij Proximus. Ik heb gebeld en blijkbaar was ik overgeschakeld naar EDPNET.
Geen van beiden heeft hierover iets laten weten. Ik had dat nog niet verwacht na slechts 3 dagen.
Dan gebeld naar EDPNET waar ze mij de connectinfo gedicteerd hebben.
Na 17u kwam mijn zoon thuis, die begon te downloaden. En toen kwam hij reclameren. 't Was me te laat om nog nog naar EDPNET te bellen.
Enfin, ik heb terug internet, ik kan een ticket openen. :)
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

kan goed zijn dat EDPnet maar 60mbit heeft naar jouw wijk centrale ...dat uw modem hoger synct wil dus niet altijd zeggen dat het sneller kan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

MarkDM schreef:Ikke ook van Px naar EDPNET. Op 3 dagen was't gefikst. Van 100/35 naar nu 70/20.
Maar mijn zoon klaagt direct dat EDPNET veel trager is.
Ik heb nog resultaten van Speedtest, deze zomer op 100/20 bij Px haalde ik effectief: 72/5 .
Nu bij EDPNET haal ik 24/27 effectief . Dus de download is slechter dan de upload.
Dit is toch niet normaal ? De modem synct op 70/20 !
Zijn de servers van EDPNET overbelast ?
Normal : als je provider wijzigt, ben je terug aan het begin op het basis profiel van jouw lijn. Waarschijnlijk zit je in zone 1. Je moet dus een tiental dagen de DLM wachten om 100/35 terug te krijgen. Afbeelding
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat is het probleem niet. Ik heb al 70/30. 't Is gewoon bij EDPNET intern te traag. Mijn VDSL-sync is goed genoeg.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

MarkDM schreef:Dat is toch het probleem niet. Ik heb al 70/30. 't Is gewoon bij EDPNET intern te traag. Mijn VDSL-sync is goed genoeg.
Zo moet je een upgrade van VLAN bij EDP vragen. Dat moet jouw probleem zeker helpen.
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien wat basic maar je bent toch verbonden met kabel aan je modem ?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, het is nog dezelfde setup als bij Proximus. In juli 2017 had ik daar een 70/20 profiel.
Met speedtest haalde ik toen 59/4,7 .
Daarna is het profiel en de speedtest nog verbeterd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toch even feedback omdat er nog mensen dit zelfde fenomeen hebben.
Ik maakt een ticket bij EDPNET. Zij checkten mijn lijn, die was ok. Dan vroegen ze resultaten van Speedtests op verschillende sites.
Die waren slecht. Dan hebben ze " de capaciteit van uw VLAN verhoogd". Toen was het opgelost.
Het heeft alles samen maar enkele dagen geduurd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Omdat ik zelf binnenkort ook de overstap van 'proximus naar edpnet' maak, hier enkele vraagjes :-)

Ik heb nu een Proximus Familus:
1) Bij de aanvraag van Edpnet vraagt men of er een 'vaste lijn' van Proximus is. Bij Familus is dat uiteraard puur een VOIP-lijn, moet ik dan ook 'ja' kiezen? Wat maakt dit voor verschil bij Edpnet, is het minder installatiekost dan?

2) Moet er nog een installateur langskomen, gezien mijn PRX lijn eigenlijk nu 'actief' is? Dan kan ik wss. alles zelf eenvoudig installeren? Gewoon bbox3 van 2dehands aansluiten op PRX installatiepunt en logingegevens van edpnet ingeven, right?

3) Als ik een easyswitch kies, gaat Edpnet voor mij Proximus annuleren, right? Dan moet ik enkel nog mijn boxen terugsturen? Krijg ik daar allemaal bevestiging van?

Bedankt voor de info alvast! Ik heb sinds 2005 geen xDSL meer gehad dus het is even wennen terug :-)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

1) Neen, je antwoordt uitsluitend ja als je een Proximus Classic telefoonlijn hebt. Het verschil is dat na overstap de Proximus Classic telefoonlijn behouden blijft.
2) Neen, geen installateur nodig. Kies dus bij bestelling voor een doe-het-zelf-installatie.
3) Moet je navragen bij EDPnet aangezien Proximus Familus een gebundeld product is, is het onduidelijk/dubbelzinnig wat EDPnet precies moet opzeggen: het volledige pakket of alleen de internetverbinding.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Nu proximus geen trouwe klantenkortingen meer blijkt te geven vind ik mijn internet start wel wat duur geworden ook gelet op de beperking van het downloadvolume (100 GB).
Edp net VDSL XS + TELEFONIE is dan een alternatief voor mij denk ik want daar is geen beperking op volume en ik kijk ondermeer netflix.

Ik heb eigenlijk enkel internet nodig (netflix hd (geen 4k nodig), online gaming). Ik neem aan dat vdsl xs daarvoor volstaat ? Wat zijn de ervaringen van de huidige klanten ?

Telefonie moet men erbij nemen. Maar ik bel op heden met voip (fritzbox 7360v1) via sip providers en heb ook een weepee telefoonnr. (09 xxx xx xx). Kan ik dit alles behouden bij dit product (en dus hun telefonie niet gebruiken ook al is die geactiveerd). Ik wens uiteraard niet een aparte raw copper fee te betalen want dan is de prijs nog duurder dan mijn huidige abbo .... En kan ik de fritzbox behouden als enige modem/router of dien ik hun hardware te gebruiken ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

fredo66 schreef:Telefonie moet men erbij nemen. Maar ik bel op heden met voip (fritzbox 7360v1) via sip providers en heb ook een weepee telefoonnr. (09 xxx xx xx). Kan ik dit alles behouden bij dit product (en dus hun telefonie niet gebruiken ook al is die geactiveerd).
Uiteraard. Ik gebruik ook al jaren sip providers. Werkt perfect
fredo66 schreef:Ik wens uiteraard niet een aparte raw copper fee te betalen want dan is de prijs nog duurder dan mijn huidige abbo .... En kan ik de fritzbox behouden als enige modem/router of dien ik hun hardware te gebruiken ?
Raw copper hoeft niet meer. Een FB die werkt op het Px netwerk doet dat ook bij EDPnet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Wat is de regeling voor de emailbox ? Ik gebruik mijn @skynet.be adres als emailadres. Op website bipt lees ik alleen iets over een overgangsregeling voor emailadressen welke een eigen domeinnaam hebben. Dat geldt dus niet voor mijn case.

Is er dan helemaal geen regeling of kan men wel vragen een forward (welke bv. nog 1 jaar werkt) in te stellen naar je nieuw mailadres ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik dacht dat het minimum nog een anderhalf jaar moest werken, maar kan goed fout zijn.
TIP : neem een hotmail/gmailadres, dat gaat niet veranderen als je van provider wisselt :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

vroeger was het 6 maanden maar daarna is het 18 maanden geworden, heb ik ergens op hun site gelezen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

krisken schreef:TIP : neem een hotmail/gmailadres, dat gaat niet veranderen als je van provider wisselt :)
Ja, dat wist ik uiteraard ook wel maar ik had geen zin mijn mail te laten scannen/lezen en verwerken bij Gmail. En toen was er de BGC kraak :?
Dus misschien moet ik maar helemaal overstag gaan wat betreft mijn privacy en inderdaad nu een gmailadres nemen.

Bob Dylan:
After a while you earn that privacy is something you can sell, but you can't buy it back.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tja daar heb je natuurlijk een punt, maar aan de andere kant wie zegt dat proximus/telenet/edpnet/... niet hetzelfde doet?
Een andere optie is natuurlijk wat ik doe : een eigen domeinnaam nemen en mails daar op laten toekomen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

krisken schreef:Tja daar heb je natuurlijk een punt, maar aan de andere kant wie zegt dat proximus/telenet/edpnet/... niet hetzelfde doet?
Ik neem aan dat als deze providers ook mail van hun klanten willen scannen en verwerken voor het toesturen van reclame ze hun klanten daar van op de hoogte stellen (net zoals google dat ook deed). Als ze dat stiekem zouden doen nemen ze wel een heel groot risico dat bij uitlekken ervan toch enige tumult zou veroorzaken, in de eerste plaats bij hun aandeelhouders :-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

En je hebt ook hotmail als je google niet vertrouwt.

Anders heb je nog yahoo.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

fredo66 schreef:Wat is de regeling voor de emailbox ? Ik gebruik mijn @skynet.be adres als emailadres. Op website bipt lees ik alleen iets over een overgangsregeling voor emailadressen welke een eigen domeinnaam hebben. Dat geldt dus niet voor mijn case.

Is er dan helemaal geen regeling of kan men wel vragen een forward (welke bv. nog 1 jaar werkt) in te stellen naar je nieuw mailadres ?
Kunt u uw e-mailadres behouden?

Ja, indien u beschikt over een e-mailadres gebaseerd op een domeinnaam die van u is ([email protected]) of die losstaat van uw internetprovider (gmail, yahoo, enz.). Deze adressen kunnen nog worden gebruikt bij uw nieuwe provider.

Ja, gratis gedurende 18 maanden na het einde van uw contract met uw huidige provider, indien u dat vraagt voor het einde van uw huidige contract en indien uw e-mailadres de domeinnaam van uw huidige provider bevat (bv. [email protected]) . De internetproviders hebben een akkoord gesloten in die zin .

Uw huidige provider moet eenmaal per jaar op uw factuur de mogelijkheden vermelden waarover u beschikt (toegang tot uw e-mail account of overdracht naar het nieuwe adres of beide) en hoe u deze benut:

u kunt de toegang tot uw e-mail account behouden (ontvangst en verzending vanaf het oude adres en opslagcapaciteit);
u kunt vragen om de mails door te sturen naar een nieuw mailadres.

U kunt deze termijn van 18 maanden gebruiken om al uw correspondenten ervan op de hoogte te brengen dat uw e-mailadres is gewijzigd.
http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/2 ... etprovider

fredo66 schreef:Ja, dat wist ik uiteraard ook wel maar ik had geen zin mijn mail te laten scannen/lezen en verwerken bij Gmail. En toen was er de BGC kraak :?
Dus misschien moet ik maar helemaal overstag gaan wat betreft mijn privacy en inderdaad nu een gmailadres nemen.
Het is best mogelijk om een e-mailprovider te kiezen die niet bij een van de grote internetbedrijven hoort, maar kleiner zijn en ook meer gefocust op privacy, cf. https://www.privacytools.io/#email

Ikzelf zit bij Posteo en betaal inderdaad centen voor mijn e-mailadres.

Ik geloof in de spreuk "een service waar jij niet voor hoeft te betalen is eigenlijk geen gunst, want jijzelf bent het product". Cf. alles wat Google, Facebook of een andere gigant 'gratis' aanbiedt. Het dient louter ter mijnen van jouw data, niet omdat ze jou graag zien.
krikke777
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2012, 20:13

Ik heb ook plannen om over te schakelen van Proximus Start naar Edpnet. Altijd toegekomen met het volume, maar dan een paar maanden geleden een chromecast gekocht, en ja hoor, nu wel te weinig volume voor Netflix HD :-D .

Ik heb een goede week geleden een 2dehands fritzbox 7490 gekocht en ik heb die deze avond eens aan gezet. Het Wifi signaal kan ik overal ontvangen in mijn huis (signaal is sterker dan mijn BBox2).
Mijn vraag is nu: Hoe weet ik welke software-versieop die fritzbox staat? (ik dacht hier op het forum gelezen te hebben dat er misschien problemen zijn met de laatste nieuwe software versie van Fritzbox...)
Ik werk met linux mint 17.1, ik weet niet of dat belangrijk is...
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

krikke777 schreef: Mijn vraag is nu: Hoe weet ik welke software-versieop die fritzbox staat?
Inloggen op Fritz.box (wachtwoord staat onderaan op de Fritzbox)
Dan in het menu: "update" dan staat er bij "FRITZ!OS Version" normaal:
"FRITZ!OS installed: XX.XX"

Als de versie 06.52 is; gewoon zo laten ;)

Althans als de UI dezelfde is als de 7430.
krikke777
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2012, 20:13

ok, bedankt, heb nu ingelogd en ik zie versie 06.04 staan. Gewoon zo laten staan, of toch updaten?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

krikke777 schreef:ok, bedankt, heb nu ingelogd en ik zie versie 06.04 staan. Gewoon zo laten staan, of toch updaten?
Best even updaten, zover ik weet is 06.52 de meest recente versie die out of the box werkt.

Kan je hier downloaden:
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.749 ... e/belgium/

"To carry out the firmware update:

1) Open your Internet browser and enter the address "fritz.box" or "192.168.178.1"
2) Select the "System" menu and then the "Firmware Update" sub-menu.
3) Use the "Browse ..." button to enter the appropriate path to the update file.
4) Click the "Update" button. "

06.53 lijkt te zijn toegevoegd op ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.749 ... e/belgium/ lijkt een kleine verandering te zijn t.o.v 06.52 met als enige verschil "internal change for production" ik neem aan dat die 06.53 moet werken op het Proximus netwerk maar zeker ben ik niet en aangezien er geen nuttige verandering lijkt te zijn, is er eigenlijk geen reden om 06.53 te draaien ipv 06.52
krikke777
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2012, 20:13

Gisteren geprobeerd mijn FB achter mijn BBox te zetten, maar ik krijg geen internetverbinding. Ik vertrek op BBOX-lan1 met kabel naar FB-DSL TEL, en dan van FB-lan1 naar mijn laptop. Ik kan de fritzbox wel aanspreken via de browser, maar heb geen internetverbinding.

Ik probeer een update te doen via mijn FB omdat ik helaas niet vertrouwd ben met image-bestanden.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

krikke777 schreef:maar heb geen internetverbinding.
Een traceroute kan al wat info geven, zelf ben ik niet bekend met DSL dus geen idee als je iets verkeerd gedaan hebt (Om een traceroute te doen open je cmd en type je tracert edpnet.be (of iets anders))
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

krikke777 schreef:Gisteren geprobeerd mijn FB achter mijn BBox te zetten, maar ik krijg geen internetverbinding. Ik vertrek op BBOX-lan1 met kabel naar FB-DSL TEL, en dan van FB-lan1 naar mijn laptop. Ik kan de fritzbox wel aanspreken via de browser, maar heb geen internetverbinding.
Uiteraard lukt dit niet:
Het signaal op BBOX-lan1 is geen DSL signaal meer ethernet signaal: dat kan je natuurlijk niet verbinden met de DSL ingang van de FritzBox ...
Je moet de kabel van de BBOX-lan1 verbinden met de FritzBox-lan1!
En in de FritzBox instellingen (Internet > Account settings) de setup wijzigen van DSL naar Internet achter een modem.

Neem een back-up van je settings (export file), zodat je deze achteraf terug kan inspelen.
Je kan gerust upgraden naar OS 06.84, maar dan moet je voor dat je de verbinding maakt met het Proximus netwerk kiezen voor de "vorige DSL driver".
lanadekat schreef:06.53 lijkt te zijn toegevoegd op ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.749 ... e/belgium/ lijkt een kleine verandering te zijn t.o.v 06.52 met als enige verschil "internal change for production" ik neem aan dat die 06.53 moet werken op het Proximus netwerk maar zeker ben ik niet en aangezien er geen nuttige verandering lijkt te zijn, is er eigenlijk geen reden om 06.53 te draaien ipv 06.52
OS 06.53 is een speciale versie voor België.
Toen Proximus "upload vectoring" uitrolde vorig jaar waren er problemen met de OS 06.52
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krikke777
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2012, 20:13

update naar versie 06.53 is gelukt. bedankt voor de hulp!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tot vorig jaar: 60/15 of zo.

Nu 100/40? Lees ik dit goed? Indien ja, dan opteer ik toch edpnet + telenet tv te nemen. weg van die Orange abbo verplichting plus 4x hogere upload. (en minder elektriciteitsverbruik). Nog 2-3 maand wachten alvast.
edpnet_lijntest.jpg
proximus_speedtest.jpg
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Kweet niet of die de waarheid zegt ma heb zelfde resultaat als jou als ik da tdoe en zit nu net bij orange :p
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”