Bitcoins gekocht

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

dragonflo schreef:Op het einde van de dag willen die mensen geld zien en niet één of andere waardeloze munt die economische onbruikbaar is door de hoge transactie kosten, lange transactie tijd en omdat niemand het aanvaard(buiten dan misschien drugdealers).
Het doemscenario: als de bubbel barst zit iedereen daar vast met zijn muntjes. Block chain zit verstopt en de beurs geeft constant errors als je eindelijk kan uitstappen terwijl de prijs blijft instorten.
Ik zou zelfs al zover gaan om te beweren dat die transactiekosten een van de weinige dingen is die de crash tegenhouden momenteel; iedereen blijft zitten want een uitstap kost veel geld.

En blijft dat je idd niet makkelijk kan in- en uitstappen. Effe 50-100 euro erin stoppen en "kijken wat het geeft" om "met de winst ns op restaurant te gaan" zit er blijkbaar toch echt niet meer in; laat staan om die transactie op een eigen wallet uit te voeren ipv via een online wallet, voor zover ik het versta.

Sta me dus toe de vraag iets te concretiseren: waar kan je met wat euros (neem 50-100) enkele bitcoins (of alternatieven) kopen, die rechtstreeks op een eigen wallet plaatsen, en desgewenst die coins vanuit eigen wallet terug verkopen, zonder meer dan 2 euro aan transacties uit te geven?

Ongeveer alle bitcoin guides die ik zie zijn gericht op de leken, maar ivm technische info (en custom gebruik/beheer) vind ik niet veel terug om het duidelijk te maken (en om het dus te kunnen gebruiken zoals ik wil, met eigen wallets, zowel software als paperware, en de mogelijkheid om coins tussen die eigen wallets te verschuiven zonder kosten).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

De enige die bepalen dat BTC crashed zijn de wales, 200.000.000.000 € uit Crypto trekken in een halve dag, dat is niet jij en ik die een half maand loon erin hebben zitten sinds een week/maand/jaar.
Het zijn de wales die een paar keer per jaar afromen en de markt bepalen (en daarna gewoon rustig terug inkopen)
5.000.000 BTC is verloren, 5.00.000 BTC wordt verhandeld, en die andere 5.000.000 heeft de touwtjes in handen.En in een niet gereguleerde markt kunnen die gewoon doen en laten wat ze willen.

Om je vraag te beantwoorden... De transaction fees op BTC zijn zo hoog geworden dat het niet rendabel meer is om 1. mee te betalen & 2. ze in kleine bedragen in te kopen en te verzetten naar je wallet.
Dan kan je dus beter 1. €'s op een exchange zetten, BTC geleidelijk aankopen en daarna in 1 keer je BTC naar je wallet zetten of 2. een andere currencie gaan gebruiken. bij btcdirect kan je bv. Litecoins kopen, 100€ is momenteel 0.41083512 LTC op jouw wallet en die zijn dan op de markt ca. 1 tot 2% meer of minder waard.
r2504 schreef:
iceke schreef:ook de transactietijd is te gek voor woorden 17-12-19 13:59:48 gekocht, 24-12-19 08:43:24 completed :bang:
Dat gaat leuk worden bij een echte crash :lol:
Een echte Crash, wat is dat ? terug naar 1 $ ? 100 $ ? 1000 $ ? 10.000$ ? Uiteindelijk is de hele markt niet 1 google of microsoft of apple waard hé.
Het kan dus 2 kanten op : ofwel geloven die investeerders dat héél die gedecentraliseerde mambojambo hen iets kan opbrengen en laten ze er hun centjes insteken(lees, het kan alleen maar hoger, maar we laten de markt wel gecontroleerd 3-4 keer per jaar crashen) ofwel is het een piramidespel en trekken ze op een bepaald moment het stopselke uit het zwembad.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als ik dit allemaal lees, dan lijkt het er steeds meer op dat bitcoins ed de IT-equivalent is van kunst/wijn/whisky/oldtimers, eigenijk totaal niets meer van het alternatieve betaalmiddel verhaal

En zoals de IT-wereld het betaamt, een pak sneller allemaal, alsmaar meer echte energie omzetten in virtuele coins en als ik het goed begrepen nadien nog eens energie insteken om transacties uit te voeren?

Er moeten nogal wat geldsommen over en weer gaan, de banken zullen blij zijn. Daar blijft weer wat plakken. De infrastructuur leveranciers en de energieleveranciers, daar blijft ook weer wat plakken.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat probleem is er pas gekomen de laatste 14 dagen/3 weken en enkel Monero en Bitcoin hebben last van hoge transactiekosten
Een interessante site is deze : https://bitinfocharts.com/
Owja diegene die al iets langer bitcoin hebben, hebben evenveel bitcoincash in hun wallet steken, wel snel en goedkope transacties(en ook x6 sinds juli).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb er nu echt ns een crash course in gedaan, en nog steeds vind ik niet hoe dit nu juist in zijn werk gaat en in welke stadia er kosten aan verbonden zijn?

1) Hoe zet je geld om in bitcoin? Via een exchange site neem ik aan? Kosten?

2) Hoe zet je die bitcoin op je wallet? Eigen software wallet, geen webwallet. Kosten?

3) Hoe transfer je desgewenst die bitcoin van eigen wallet #1 naar eigen wallet #2 (bv software > hardware, of software > paperware en terug)? Dit uiteraard zonder kosten. OF: hoe breng ik bitcoins die op verschillende eigen adressen staan onder 1 adres, ook weer zonder kosten?

4) En hoe breng je bitcoin in eigen wallets terug naar een exchange om er euro van te maken?

Die eenvoudige procedures vind ik dus nergens ultraduidelijk uitgelegd.

Het zijn altijd lekenhandleidingen a la "hoe koop ik bitcoin op onze manier", of handleidingen die je direct verdrinken in de technische achtergrond en veelal gebaseerd zijn op "hoe mine ik", of "wat is een blockchain"; en hoe interessant die ook zijn, daar ben je in de praktijk niet veel wijzer mee.
Om onnozel van te worden.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

1.via een exchange ala bitstamp of via een handelaar ala btcdirect.

Via exchange zijn de kosten ook zeer duidelijk
bv. bitstamp Sepa overschrijving = geen kosten|aankoop currency = 0.25%|verplaatsen naar eigen wallet gratis (+ de minersfee natuurlijk)
Via BTC direct = vul een bedrag in op de site en je ziet direct hoeveel crypto je krijgt en wat de kosten zijn (minersfee zit hier mee in als ik me niet vergis)

2. Hetzelfde als hoe je dat zou doen met een software wallet : je schrijft x aantal BTC over naar je wallet adres (het is dus een kwestie van je wallet adres te weten en dit 4 keer te dubbel checken want verkeerd adres = centen kwijt(en elke crypto hgeeft een eigen wallet dus bv. geen ETH storten op een BTC wallet!))

3. Niet denk ik (geen idee eigelijk, wat is het nut ?)

4. Op dezelfde manier als punt 2. op je exchange account krijg je voor elke crypto een eigen adres, je schrijft het vanop je wallet over naar het adres dat je krijgt bij je exchange.
Op die exchange kan je dan voor withdrawal kiezen om €'s op je bankrekening te krijgen (bij bitstamp betaal je 0.9€ per transactie,maar ook hier zijn er weer grote verschillen tussen de verschillende exchanges)

Nu, doe me een lol, maak een softwarewallet aan op blockcain.com en zet daarna met bancontact voor 50€ ETH op die wallet via BTCdirect, dat kost je 1.8€ en alles zal veel duidelijker zijn dan wat ik hier uitleg ;-)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik zit met dezelfde vragen. Waarom zou je blockchain.com als wallet gebruiken en bijv niet coinbase? Ik begreep dat die laatste goedkoper was?
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

In weze heb je 2 keuzes.
Of je laat je coins online staan op een exchange zoals coinbase, gdax,bittrex,binance,hitbtc,litebit,...
Of je zet ze in je eigen wallet.

In je eigen wallet heb je dan nog de keuze om ze in je Android, Windows, OSX,Linux,IOS,.. wallet te laten staan of een hardware wallet zoals de nano ledger s te steken.

Dit is een hardware toestel dat je via USB aansluit op je pc en vervolgens software draait. In geval van de nano ledger s zijn het chrome apps. Als je coins wilt overschrijven moet je hier ook fysiek op een knop drukken en een pincode gebruiken om te valideren.

Waarom zou je dit doen? Om je coins veilig the stellen

Van wat? Een exchange die gehackt wordt, coins die gestolen worden van je gekaapte pc,Android,... En voornamelijk van jezelf wanneer je paniek alles wilt verkopen met achteraf veel verlies en spijt.
Je kan zo'n hardware wallet bijvoorbeeld ook opslaan in een kluis.

Wat is zo'n wallet? Eigenlijk is het een key pair. Je hebt een publieke
sleutel en private sleutel. De public kan je zien als je bankrekeningnummer, de private heb je nodig zodat jij alleen aan je bankrekening kan. Een wallet kan je ook beveiligen door pincode of wachtwoord maar dit is afhankelijk van de wallet/exchange. Sommige ondersteunen password/pin/multi factor authentication

Een exchange gaat dus de private sleutels voor jou bewaren, in een eigen wallet doe je dit zelf. Of dat dit veiliger is zal ook voor een deel van jezelf afhangen. Je kan je private sleutel bijvoorbeeld ook afdrukken op papier. Als je hier dan een foto van trekt en in de cloud zet, ja...

Wat als je je sleutel kwijt bent? Voor eigen wallets gebruiken ze vaak seeds. Dit zij een reeks van woorden waarmee je je keys terug kan genereren.
Online zal je je wachtwoord moeten resetten op een of andere manier.
Je moet je op exchanges vaak aanmelden op basis van je e-id, rijbewijs, recente facturen, foto,...

Hoe bekom je coins? Deze kan je in sommige gevallen zelf komen al is dit erg moeilijk en voor btc zo goed als onmogelijk zonder speciale hardware. Of je koopt ze op een exchange waar je euro's of dollars kan opzetten. Daarmee koop je dan direct coins. Hieraan is een kost verbonden van de exchange/netwerk. De transactiekost scheelt per Coin.
Tip: https://bitinfocharts.com/comparison/tr ... c-eth.html

Niet op elke exchange kan je kopen met euro of andere fiat. Soms kan je enkel met Bitcoin of ethereum ofzo betalen. Afhankelijk van de exchange ondersteunen ze andere Pairs. Ook niet elke Coin is op elke exchange te koop. Op https://coinmarketcap.com heb je een overzicht van de meeste coins en kan je doorklikken om te zien op welke exchange de coins staan en aan welke prijs. Niet elke exchange heeft dezelfde prijs. De coinmarketcap is het gemiddelde.

Hoe kan je dan coins kopen op een niet euro exchange? Je koopt bijvoorbeeld ethereum op coinbase en verzend deze vervolgens naar bittrex. (Bittrex kan niet met euro maar heeft een pak meer coins). Op bittrex koop je dan met ethereum een andere munt. Wil je deze liever in je eigen wallet, dan verstuur je deze naar je eigen wallet.

Per bankrekeningnummer heb je dus een eigen adres. Dus in deze opzet heb je wrs al een coinbase ethereum adres, een bittrex ethereum adres en mss een eigen wallet ethereum adres.

Let wel: elke maal je een transactie doet kost dit een fee aan het netwerk.


Wil je je coins cashen doe je min of meer de omgekeerde weg.
Er zijn veel exchanges en ze zijn niet allemaal gelijk, even duur of veilig. Dus daar kan.je best eerst wat over opzoeken.

Welke exchanges zijn er? De wat meer bekende: coinbase, gdax (coinbase advanced), kraken, bittrex, binance, litebit (no makkelijk maar duur en vaak zonder coins), hitbtc,...


Ik hoop dat dit al wat helpt, was niet gemakkelijk op een smartphone :)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

liegebeestig schreef:Ik zit met dezelfde vragen. Waarom zou je blockchain.com als wallet gebruiken en bijv niet coinbase? Ik begreep dat die laatste goedkoper was?

Waarom ik blockchain aanraad ? omdat itnetadmin met vragen zit die eigenlijk heel makkelijk zijn als je het eens in de praktijk toepast, dan ga je dus Coins kopen en ze naar je eigen wallet versturen. Kopen op coinbase is misschien makkelijker, maar dan heb je diezelfde ervaring niet + je bent een pak meer geld kwijt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

iceke schreef:3. Niet denk ik (geen idee eigelijk, wat is het nut ?)
Thx.
Je hebt dus op de exchange zoiezo een wallet, want uiteindelijk is een address + key gelijk aan een wallet voor zover ik de tech manuals volg?

Voor puntje 3: Het nut is uiteraard software wallets kunnen testen en switchen. Bv eerst alles in een software wallet gooien, later een andere wallet verkiezen of willen switchen naar een hardware of paper wallet, en desgewenst kunnen terugswitchen.
Flexibiliteit dus. En dat is net een punt dat ik zeeeeeeeer belangrijk vind.
Dus zonder antwoord op deze vraag stap ik er niet in, vrees ik.

Bedankt trouwens aan misterjo, die de zaak probeert uit te leggen maar in dezelfde val trapt als ongeveer alle online manuals: veel theoretische uitleg over software vs hardware wallets en hoe ze werken, maar geen enkele referentie naar bv transfers tussen eigen wallets, tussen software en hardware wallets. Bv het opsplitsen van je coins, een deel in hardware, een deel in software, een deel in paperware, en achteraf terug samenvoegen of herverdelen (zoals je dat ook doet in je echte portefeuille, waar ik bv regelmatig ns briefjes van 50 uithaal en stort op mijn rekening, en de muntjes in de spaarpot op de kast tot ik ze ns nodig heb en terug in de portefeuille steek).
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Waw dank je wel misterjo! Ik weet nu veel meer. Maar ik vraag me nog af hoe het zit met de kosten: als ik het goed begrijp rekent de Exchange kosten bij de omzetting van euro naar een coin en rekent de coin zelf (de miners) ook nog eens een kost. Klopt dat? En dus blijkt nu dat coinbase duurder is dan blockchain?
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Voor een voorbeeld van kosten kan je dit eens lezen : https://support.coinbase.com/customer/p ... nsfer-fees

Wat betreft spreiden van coins:
Sommige coin zijn deelbaar. Je kan dus 0.0001 ltc bijvoorbeeld aankopen of zenden.

Je kan in weze zoveel adressen aanmaken van een Coin als je wilt.
Je kan over deze adressen je Coins of delen van een Coin verspreiden.
Natuurlijk moet je wel een.netwerk fee betalen. Bij btc is deze momenteel €20+ dus verzenden van €1 btc zou redelijk kostelijk zijn. Sommige exchanges hebben ook een minimum om te kopen of verkopen trouwens.

Je kan dus 1 ltc of ethereum of ... Opsplitsen in 3 en 0.33 op je eigen hardware wallet zetten, 0.33 op exchange x en de laatste op je Android wallet.

Dit geeft je bijvoorbeeld de mogelijkheid een deel op de exchange te zetten en actief te traden en de rest te HODL (cryptoslang voor HOLDEN)

Je hebt ook nieuwe ontwikkelingen zoals https://www.tenx.tech
Hiermee kan je je crypto's beginnen gebruiken als echt betaalmiddel.
Dit wordt wel pa interessant als er extra coins aangenomen worden met lagere fees.


Extra toevoeging:
Je moet wel een adres aanmaken voor een specifieke blockchain. Je kan bijvoorbeeld geen btc naar xrp adres sturen.


Om je portfolio te tracken kan.je gebruik maken van Apps zoals blockfolio op Android

Versturen of ontvangen van coins is afhankelijk van de exchange of wallet software maar over het algemeen moet je een adres opgeven en een bedrag. Daarna vul je je pin of ww in en go :).

De transactie kan je opzoeken in blockchain explorers. Elke chain heeft er.

https://blockchain.info/nl
https://verge-blockchain.info
https://etherscan.io
...
Laatst gewijzigd door misterjo 27 dec 2017, 13:05, in totaal 2 gewijzigd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

misterjo schreef:Je kan in weze zoveel adressen aanmaken van een Coin als je wilt.
Je kan over deze adressen je Coins of delen van een Coin verspreiden.
Natuurlijk moet je wel een.netwerk fee betalen. Bij btc is deze momenteel €20+ dus verzenden van €1 btc zou redelijk kostelijk zijn. Sommige exchanges hebben ook een minimum om te kopen of verkopen trouwens.

Je kan dus 1 ltc of ethereum of ... Opsplitsen in 3 en 0.33 op je eigen hardware wallet zetten, 0.33 op exchange x en de laatste op je Android wallet.

Dit geeft je bijvoorbeeld de mogelijkheid een deel op de exchange te zetten en actief te traden en de rest te HODL (cryptoslang voor HOLDEN)
Bedankt voor de extra uitleg.
Maar mijn vraag was: hoe transfer ik geld tussen mijn eigen wallets ZONDER transactiekosten?
Desnoods: hoe beheert een wallet meerdere adressen (moest het veranderen van adres altijd een transactie zijn)?

Uiteindelijk betaal ik de bank ook niet als ik mijn geld verhuis van portefeuille naar spaarpot en vice versa.
Als dat niet gaat, hebben die currencies enorme problemen.
Uiteindelijk zijn de adressen, keys, en wallets van mij, dus moet ik er toch mee kunnen doen wat ik wil?
misterjo schreef:Een Coin is deelbaar. Je kan dus 0.0001 ltc bijvoorbeeld aankopen of zenden.
Bah. Old school RPGs indachtig, had ik eigenlijk verwacht dat de "nerds" onder de miners die coins/cents/subcents allang hernoemd hadden in Bitcoin Gold (1BTC), Bitcoin Silver (0.01BTC), en Bitcoin Copper (0.0001BTC) ;-)
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

ITnetadmin schreef:Bah. Old school RPGs indachtig, had ik eigenlijk verwacht dat de "nerds" onder de miners die coins/cents/subcents allang hernoemd hadden in Bitcoin Gold (1BTC), Bitcoin Silver (0.01BTC), en Bitcoin Copper (0.0001BTC) ;-)
Daar zijn al benamingen voor, oa: millibitcoin (0.001), microbitcoin (0.00001), satoshi (0.00000001) (genoemd naar (het pseudoniem van) de maker van de bitcoin: Satoshi Nakamoto). Er zijn nog wel enkele anderen, maar geen idee of die allemaal al 'officieel' aangenomen zijn. (zoals bv bitcent (0.01) en bit (0.000001))
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb het idd ns opgezocht.
Probleem is natuurlijk dat ze blijkbaar in rare eenheden werken.
Millibitcoin is 10E-3, microbitcoin is 10E-6 (je zit er een nulletje naast), maar satoshi is dan weer 10E-8.

Terwijl munteenheden wel in 10E3 werken "voor de komma", gebuiken ze altijd hondersten (10E-2) "achter de komma".
Dit indachtig was het logischer geweest om in centen te verdelen, en nu (vanwege de gigantisch hoge koers) die te herverdelen weer in hondersten.
Maar kom...
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Antwoord geven op wat de kost is om je geld tussen wallets te wisselen is best moeilijk.

Over het algemeen en zeker bij Bitcoin zit je vast aan transactiekosten. Het netwerk moet namelijk je transactie valideren. Dit is nu momenteel ook het grote probleem bij Bitcoin omdat deze veel te hoog is...

Andere coins zijn in het algemeen veel goedkoper in transactiekost.De kost op zich is niet raar want de blockchain moet dit verwerken, dat is juist een sterkte. Dus kost dat een fee. Natuurlijk mag deze niet te hoog zijn... Nu sommige nieuwere munten werken zonder transactiekosten. RaiBlocks (xrb) is zo eentje. Als je naar de koers van de voorbije dagen kijkt zie je dat hier vraag naar is. Ripple wat een soort van gecontroleerde blockchain is heeft dan wel een fee maar is laag.

Je kan natuurlijk wel een zelfde adres 'openen' op meerdere devices.
Dus bijvoorbeeld met een spaar en zichtrekening werken. En de zichtrekening op meerdere devices zetten.

Eigenlijk hebben de verschillende blockchains of coins een verschillende use case en implementatie. Sommige hebben gelijkaardige doelen zoals monero (xmr) en Verge (xvg). Deze dienen om anoniem te kunnen betalen. Litecoin en Bitcoin zijn dan meer gewoon munten. Dent will get betalen van datavolume in mobiele netwerken oplossen. Ethereum en cardano dienen dan voornamelijk voor smart contracts of dapps ( decentrale apps), neo wilt graag smart economie (smart contract/assets/identity (x509 certificaat management)),
..

//Toevoeging

In tegenstelling tot bij een bank die hun eigen systeem (en bijhorende regelgeving) hebben waardat je geld tussen eigen rekeningen binnen de bank en buiten de bank (Swift SEPA Atos Worldline ...) kan verschuiven. Wat dan puur op basis van vertrouwen is in jouw bank en het gebruikte netwerk, kan je via blockchain dit op een technologisch afgedekte manier doen waardat zolang de blockchain niet gemanipuleerd wordt (denk quantumcomputers en het breken van de cryptografie). Minder tussenpersonen en risico en minder kost misschien ook. Dit alles op de blockchain heeft natuurlijk ook een 'fee' evenals je bank(en) die grote dure infrastructuur, gebouwen en mensen te betalen hebben. Hun kosten doorrekenen gast misschien op een andere manier... Dat wil dus niet zeggen dat geld van de je ene rekening naar je andere rekening zo gratis is als je zou denken..
Verschillende blockchains zijn daarom off the chain transactions of subchains aan het implementeren. Hiermee is de kost voor het netwerk vele malen lager en kunnen ze meer transactie aan.

Een Coin is niet iets statisch. Het is code die aangepast wordt met de tijd om beter zijn use case te vervullen of te schalen. Afhankelijk van de Coin zijn hier verschillende mechanismen voor, bijvoorbeeld door middel van een voting systeem.

Bij Bitcoin heb je zo hardforks verkregen omdat niet alle miners mee wilden. Hence Bitcoin cash, gold. In munten van de nieuwere generatie 3de gen) hebben ze vaak softfork mogelijkheden. Zo moet de munt niet splitsen wat eigenlijk niet wenselijk is.

Zoals je kan zien is de cryptowereld ingewikkelder als eerst gedacht en is een digitale munt niet exact hetzelfde als het huidige digitaal geld. De primaire use case is wel hetzelfde. Echter kan je met blockchains meer gaan doen (smart contracts). Toen m'n 50 jaar geleden met de kaart begon te betalen was er ook veel weerstand en was m'n ook anders gewoon met geld om te gaan.

Als userbasers, (relatief) jonge consument en IT'er doe ik veel van mijn aankopen online. Ik zie bedrijven veranderen in apps, ik zie de nood aan snelle oplevering. Tegelijk zie ik trage (overheids)administratie, €5 fee bij geldafhaling bij visa, 3-5 dagen tijd om over te schrijven, een aaneenknutselingen van betalingsproviders, tussenpartijen, notarissen en andere beroepen die werken als 100 jaar geleden,...

Eveneens heeft het vertrouwen is de centrale banken ook deuk gekregen en beseffen meer en meer mensen dat geld steunt op vertrouwen. En dit vertrouwen krijgt rake klappen. Zie Griekenland waardat je een tijdje geleden je eigen centen niet meer mocht afhalen of de haircut operaties.

Het internet heeft ons goed geholpen, nu is het tijd voor het digitaliseren van trust (identity en assets (geld en andere)).

Of dat alle coins hierin een toekomst hebben valt nog te zien maar de blockchain zal in verschillende vormen de wereld veroveren en later standaardiseren.

Het is zoals de .com bubble. Het internet is er nog met veel added value. Maar de meeste bedrijven uit die tijd niet meer. Sommige zijn er rijk van geworden andere arm. Maar 1 ding is zeker, die transformatie was nodig om als soort te groeien. Blockchain technologie en digitale assets staan nog in de kinderschoenen, het is nog deels the wild West met alle gevaren en rijkdommen als gevolg. Ik geloof er alvast in en heb er zeker niet slecht aan gedaan. Aan iedereen de keuze of ze willen geloven en investeren.

Vroeger dacht ik meer om mijn coins vroeg of laat naar euro's of andere fiat om te zetten. Maar de laatste tijd heb ik meer vertrouwen en sluis ik ze door van de ene crypto naar andere en heb je kaarten zoal tenx om als.tussenstap om in het huidige landschap te betalen. Ze kunnen mijn euro's afnemen of blokkeren maar mijn digitale munten zijn 'de mijn'. (Natuurlijk moet je hier wel slim mee omspringen). Zoals bij alles is diversifiëren key. :D. Beetje euro, crypto,aandelen, obligaties,vastgoed, oldtimer,kunst,grond,..
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

misterjo schreef: Extra toevoeging:
Je moet wel een adres aanmaken voor een specifieke blockchain. Je kan bijvoorbeeld btc naar xrp adres sturen.


...
Verander je dit nog ff misterjo ?
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

ITnetadmin schreef: Sta me dus toe de vraag iets te concretiseren: waar kan je met wat euros (neem 50-100) enkele bitcoins (of alternatieven) kopen, die rechtstreeks op een eigen wallet plaatsen, en desgewenst die coins vanuit eigen wallet terug verkopen, zonder meer dan 2 euro aan transacties uit te geven?

Ongeveer alle bitcoin guides die ik zie zijn gericht op de leken, maar ivm technische info (en custom gebruik/beheer) vind ik niet veel terug om het duidelijk te maken (en om het dus te kunnen gebruiken zoals ik wil, met eigen wallets, zowel software als paperware, en de mogelijkheid om coins tussen die eigen wallets te verschuiven zonder kosten).
Zolang je iets wilt omzetten naar iets anders heb je een exchange nodig. Deze zal je altijd iets aanrekenen. Al kan dat wel laag zijn afhankelijk van wat je wilt omzetten. Als je dit wil doen zonder een private exchange zoals coinbase bittrex,... dan ben je op zoek naar "decentrale exchanges" dit is next generation blockchain technologie en komt er voor wat munten aan. Remove the last middle man.

Voorbeeld:
Xrp kan je verhandelen op kraken voor 100 euro en een lagere kost als 2 euro hebben.

https://www.kraken.com/help/fees (exchange fee 0,26% uit het hoofd?)
https://ripple.com/build/transaction-cost/ Ripple fee = 0.00001 (10 Drops) en xrp is nu +- 1 euro

Dus 0.00001 euro + 0.26 euro aankoop.
Verplaatsing naar prive wallet 0.00001 euro
Terug naar exchange wallet op kraken 0.00001 euro
Verkoop 0.16 ofzo?

In ieder geval onder je 2 euro. En zolang je in Ripple blijft is de kost extreem laag.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Je betaalt bij Kraken altijd een belachelijk hoge withdrawal fee.
Ripple (XRP) - Ʀ0.02, dus 0.02 XRP om je XRP van Kraken naar je wallet te krijgen.
Geen groot probleem omdat Ripple goedkoop is maar bij Monero is dat 0.05 XMR ~= 17 Euro , wat stukken hoger is dan de normale fee.
6 dagen geleden kon je nog relatief snel voor € 0.5 XMR versturen dus ik vermoed dat dat nu niet veel meer zal zijn.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

misterjo schreef:Je kan natuurlijk wel een zelfde adres 'openen' op meerdere devices.
Dus bijvoorbeeld met een spaar en zichtrekening werken. En de zichtrekening op meerdere devices zetten.
Dus, als ik het goed versta:
Een address is het equivalent van een rekeningnummer, waarop dan coins staan.
Een wallet beheert een of meerdere addressen, en meerdere wallets kunnen eenzelfde address beheren.
Dus hoewel coinmobiliteit niet echt flexibel is tussen addressen (meer hierover hieronder), kan je dat opvangen door bepaalde addressen niet aan alle wallets toe te kennen.
Ben ik nog wat juist tot nu toe?

misterjo schreef:Dat wil dus niet zeggen dat geld van de je ene rekening naar je andere rekening zo gratis is als je zou denken..
Verschillende blockchains zijn daarom off the chain transactions of subchains aan het implementeren. Hiermee is de kost voor het netwerk vele malen lager en kunnen ze meer transactie aan.
Hieruit versta ik dat men aan het werken is om die flexibiliteit tussen addresses toch wat te verhogen.

misterjo schreef:Zoals je kan zien is de cryptowereld ingewikkelder als eerst gedacht en is een digitale munt niet exact hetzelfde als het huidige digitaal geld. De primaire use case is wel hetzelfde. Echter kan je met blockchains meer gaan doen (smart contracts). Toen m'n 50 jaar geleden met de kaart begon te betalen was er ook veel weerstand en was m'n ook anders gewoon met geld om te gaan.
Uiteraard gaat men wat men kent toepassen op nieuwe dingen.
Je wilt niet weten hoevaak ik in de UK in de winkel stond alvorens ik doorhad dat hun simkaart herlaadsysteem totaal anders werkt dan het onze.
Bij ons herlaad je en krijg je automatisch gratis min/sms/data afhankelijk van je herlaadoptie, die een setting is die je kan veranderen via een inbelmenu.
Bij hen herlaad je en kan je dan je belwaarde gebruiken om te bellen a la carte, of om een packet te kopen met min/sms/data, het soort packet bepaalt hoeveel van elk; geen setting dus maar bepaald door je packetkeuze, maar in tegenstelling tot bij ons dus geen automatische toevoeging van die gratis min/sms/data.
En systemen die op iets lijken, die ga je vaak benaderen vanuit een standpunt dat je al kent, waardoor je denkfouten gaat maken en je jezelf vastrijdt.
Een ander vb is IPv4 vs IPv6; de nieuwe IPv6 benaderen vanuit je kennis van IPv4 is verkeerd en loopt gegarandeerd fout af.
misterjo schreef:Of dat alle coins hierin een toekomst hebben valt nog te zien maar de blockchain zal in verschillende vormen de wereld veroveren en later standaardiseren.
Ik heb net een artikel gelezen dat beweert dat de blockchain overroepen is; we zijn nl al jaren verder en niemand heeft al een killer-applicatie ervoor gevonden, die niet beter en makkelijker oplosbaar is met andere systemen. Spijtig genoeg vind ik momenteel de link niet meer.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

ITnetadmin schreef: Dus, als ik het goed versta:
Een address is het equivalent van een rekeningnummer, waarop dan coins staan.
Een wallet beheert een of meerdere addressen, en meerdere wallets kunnen eenzelfde address beheren.
Dus hoewel coinmobiliteit niet echt flexibel is tussen addressen (meer hierover hieronder), kan je dat opvangen door bepaalde addressen niet aan alle wallets toe te kennen.
Ben ik nog wat juist tot nu toe?
Mja, maar je denkt verkeerd...

Ff kort door de bocht :

Je hebt bv. een hardware wallet... dit is jouw bank
Op jouw hardware wallet zitten de private key's van je Coins... dit zijn de kluisjes in je bank
Je kan public key's aanmaken voor je private key... dit is de brievenbus van je kluis

Tot zover gaat de vergelijking op, maar je geld komt nooit op je wallet hé, die wordt bewaard in de blockchain.

Dus : jij hebt een public key en adh van de blockchain kan er altijd gezien worden hoeveel coins toegewezen zijn aan die public key... met de private key kan je dus bewijzen dat die public key van u is.

Het heeft dan ook weinig zin om verschillende "banken" te hebben, zolang jij maar kan bewijzen dat die ene bank van jou is.

Public key's zijn dus belangrijk voor de blockchain, zij houden een log bij wie,wat,waar en hoeveel iedereen heeft.
Private key's zijn dus belangrijk voor U, zij bewijzen dat de public keys aan u toebehoren.


Een offline wallet = dus een private key die offline staat, niet je geld dat offline staat.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dus...
Mijn wallet bevat gewoon mijn private keys.
Hoe zit het dan met addresses? Zijn dat de public keys?

En hoe kunnen er dan wallets bestaan die read-only zijn? Ook weer gewoon public keys zonder de private keys?

Ik krijg mijn hoofd echt niet rond de terminologie, en zolang ik het me niet kan inbeelden, kan ik er niet mee werken.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Eigenlijk is den boek van Sinterklaas een beter voorbeeld.
Daar staan alle kinderen in & welk kado ze krijgen.
En uw paspoort (private key) is het bewijs.

En dan zijn er de kleine verschillen.
Bij bitcoin staat dat boek overal, bij ripple bv. staat dat boek centraal(maar er is dus geen Francken die je weigert een paspoort te geven)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

iceke schreef:Eigenlijk is den boek van Sinterklaas een beter voorbeeld.
Dat is niet wat ik bedoel.
Uiteraard zitten de echte "coins" in de blockchain, maar ik zie nog altijd niet in hoe de exacte dingen zich tot mekaar verhouden: de wallets, de adressen, wat er nu eigenlijk op een exchange site staat en hoe je je coins in een eigen wallet of uit een eigen wallet kunt krijgen, hoe je coins verzet van wallet naar wallet (iets met adressen toelaten op wallets ofzo; ik wil exact weten hoe je coins/adressen/keys/whatever verhuist van online naar offline wallet naar paper wallet en terug naar believen), en hoe je dat doet zonder transactiekosten tussen eigen gerief, hoe readonly wallets en full control wallets functioneren, welke units hebben de private keys, welke de public, welke beide, ...

Ik ken de meeste termen (niet allemaal) zo langzamerhand wel, maar ik zie de onderlinge relaties nog niet, laat staan de meer advanced dingen die je ermee kan doen.
En zoals ik al eerder zei, zolang ik in mijn hoofd geen volledige grafiek heb van wat het is en hoe het in mekaar zit, kan ik er niet meer werken.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

ITnetadmin schreef: Millibitcoin is 10E-3, microbitcoin is 10E-6 (je zit er een nulletje naast)
Hoezo nulletje ernaast? Micro is toch één miljoenste?
maar ik zie nog altijd niet in hoe de exacte dingen zich tot mekaar verhouden: de wallets, de adressen, wat er nu eigenlijk op een exchange site staat en hoe je je coins in een eigen wallet of uit een eigen wallet kunt krijgen, hoe je coins verzet van wallet naar wallet (iets met adressen toelaten op wallets ofzo; ik wil exact weten hoe je coins/adressen/keys/whatever verhuist van online naar offline wallet naar paper wallet en terug naar believen), en hoe je dat doet zonder transactiekosten tussen eigen gerief, hoe readonly wallets en full control wallets functioneren, welke units hebben de private keys, welke de public, welke beide, ...
Is bitcoin zich wel bewust van de identiteit van een eigenaar? Zo niet zal elke transactie tussen je eigen wallets of rekeningen verlopen zoals die tussen jou en een derde partij: met dezelfde transactiekosten.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

JamesEarlGray schreef:
ITnetadmin schreef:Millibitcoin is 10E-3, microbitcoin is 10E-6 (je zit er een nulletje naast)
Hoezo nulletje ernaast? Micro is toch één miljoenste?
EotT schreef: [...] millibitcoin (0.001), microbitcoin (0.00001), satoshi (0.00000001) [...]
micro is idd 1 miljoenste, oftewel 1x10E-6, oftewel 0.000001 ; EotT had er 1 honderdduizendste van gemaakt.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Sapperdepietjes, je hebt gelijk!
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Ik deed ondertussen al een 2-tal keer mee aan een Pump&Dump groep. Voorlaatste keer hebben ze de KMD coin omhoog gekregen voor een minuutje en de laatste keer de NAV coin.

Eerste keer 47% winst en 2de keer 30% winst. Op zich dus wel makkelijk om wat stukjes BTC samen te rapen :-)

Er zijn natuurlijk ook wel tegenhangers daar zo'n zaken in "real life" niet mogen op de beurs volgens de wetgeving.

Zijn er nog gebruikers die dit hebben gedaan, of ben ik de enige :angel: ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Argon schreef:Ik deed ondertussen al een 2-tal keer mee aan een Pump&Dump groep.
Wat nogmaals aangeeft dat het een puur speculatieve markt is met alle risico's van dien.

Ongelooflijk trouwens hoeveel "gebakken elektriciteit" er ondertussen in al die cryptocoins zit.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Argon, om wat meer inzicht te krijgen, hoe doe je dat pumpen dan?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Ik ben lid van een Discord groep. Daar vermelden ze dat binnen X dagen om Y uur er weer en Pump&Dump volgt.
Op exact hetzelfde uur krijgt iedereen de naam van de coin door. Iedereen koopt zo vlug mogelijk aan, de prijs schiet de lucht in en na een klein minuutje (zelfs soms sneller) valt de piek terug naar beneden.

Dus vlug aankopen en vlug verkopen. Daarnet deden ze een pump van de DGD coin: https://coinmarketcap.com/currencies/digixdao/
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Argon schreef:Ik ben lid van een Discord groep. Daar vermelden ze dat binnen X dagen om Y uur er weer en Pump&Dump volgt.
Op exact hetzelfde uur krijgt iedereen de naam van de coin door. Iedereen koopt zo vlug mogelijk aan, de prijs schiet de lucht in en na een klein minuutje (zelfs soms sneller) valt de piek terug naar beneden.

Dus vlug aankopen en vlug verkopen. Daarnet deden ze een pump van de DGD coin: https://coinmarketcap.com/currencies/digixdao/
Wel handig als je een serieuze groep hebt van investeerders die wat geld ertegenaan kunnen gooien en dan een grote ledenbase.
Ik koop voor 10k€ als eerste, zeg dan welke munt, de rest volgt en pompt er samen een 100k of meer in en.. even wachten.. en dan ineens :banana: :banana:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Argon schreef:de prijs schiet de lucht in
En Jan met de Pet is gezien (want die weet niet dat men kort nadien gaat dumpen) :nono:
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik snap zo'n pump&dump niet. Elke keer dat ik dat even gevolgd heb schoot de prijs de lucht in en voordat je kon verkopen was deze al gezakt. Met als resultaat dat je hoog koopt en de prijs onmiddelijk terug daalt. Maar zulke groepen zijn pure scams, veel praat, veel "invite people", veel "check out this group", ... en dan als result nemen ze het 24h minimum en dan het maximum van de piek ... natuurlijk zit je dan met een winst van 50+% maar als je zelf zou meedoen is je winst veel kleiner of maak je zelfs verlies. Ze kopen gewoon lekker zelf even wat coins voor ze de coin posten anders probeerden ze niet er voor te zorgen dat er zo veel mogelijk mensen in de groep zitten (ze halen er zelf dan niets uit)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vind dat pump & dump verhaal hierboven ook maar raar en met haken en ogen aan elkaar hangen. De prijs wordt bepaald door vraag & aanbod. Dus als je met een groep ineens gaat kopen, zijn er 2 dingen mogelijk: ofwel is je volume relatief hoog zodat het invloed heeft op de prijs. Maar dan gaan sommigen in de groep zelf al op de hoogste koers van de pump zitten te kopen, met alle risico's van dien. Je moet dus al hopen dat de koersopstoot die je zelf veroorzaakt zich verder zet. Echter voor elke koersopstoot heb je ook mensen die winst nemen.
Ofwel is je volume laag, maar in dat geval heb je generlei invloed op de koers, en kan er dus ook geen sprake zijn van pumpen.

Ook bij de omgekeerde beweging heb je hetzelfde. Als je allemaal verkoopt, moet je terug al veel verkopen om invloed te hebben op de koers, én moet je bovendien nog het geluk hebben dat de koersval zich daarna nog verder doorzet zodat je ook significant goedkoper terug kunt inkopen.

Dus dat dat P&G groepje winst kan maken met hun schommellingen is m.i. gewoon puur geluk, en heeft weinig met hun eigen geinduceerde bewegingen te maken.

Trouwens, in de financiele sector slaat Pump vooral op het ophemelen van een aandeel adhv (al dan niet fake) nieuwtjes e.d. om in het breed een aankoopgolf op gang te krijgen, en dat op het moment dat je zelf al lang ingekocht had.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goh, je hebt die p&d's niet nodig om winst te maken, volg een paar coins die erg volatiel zijn (welke zijn dat niet) en je kan dagelijks winst maken....
Vanmorgen trx gekocht aan 0.00000729 en een uur later verkocht 0.00000911 om ze vanmiddag terug in te kopen aan 0.0000739, en straks gaan ze hopelijk weer buiten aan 0.00000800, TRX heeft al weken 2 tot 3 keer per dag een dump met hoog volume om daarna direct omhoog te schieten. (en ja dan mis je die +150 of +200% op een dag, but who cares)
't Is dat of holden tot de bubble barst...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dit is de reden waarom onreglementeerde munten problematisch zijn en dat ook zullen blijven: grote groepen mensen kunnen dat kapot manipuleren.

Zelfs op de beurs mogen sommigen dat: zogenoemde daytraders gebruiken computers om miljoenen aandelen aan te kopen en dan aan een aantal cent hoger terug te verkopen nog geen minuut later.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

lanadekat schreef:Ik snap zo'n pump&dump niet. Elke keer dat ik dat even gevolgd heb schoot de prijs de lucht in en voordat je kon verkopen was deze al gezakt. Met als resultaat dat je hoog koopt en de prijs onmiddelijk terug daalt. Maar zulke groepen zijn pure scams, veel praat, veel "invite people", veel "check out this group", ... en dan als result nemen ze het 24h minimum en dan het maximum van de piek ... natuurlijk zit je dan met een winst van 50+% maar als je zelf zou meedoen is je winst veel kleiner of maak je zelfs verlies. Ze kopen gewoon lekker zelf even wat coins voor ze de coin posten anders probeerden ze niet er voor te zorgen dat er zo veel mogelijk mensen in de groep zitten (ze halen er zelf dan niets uit)
Ik kan u via PB gerust mijn printscreens doorsturen van Binance orders waar je in x aantal seconden mijn winst kan zien.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Allemaal leuk en wel, maar weet goed dat jouw winst een ander zijn verlies betekent. Geld bestaat niet ineens uit het niks, het komt van érgens. Dat je op klassieke aandelen speelt en 'op geluk' hoopt winst te maken (op kosten van een ander) volgens de regels van het spel, tot daar aan toe, maar om de markt bewust te manipuleren om een ander zijn geld af te pakken (want daar komt het op neer), dat is ethisch gezien best wel richting de bodem aan het zakken.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”