Bitcoins gekocht

Rias
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 nov 2017, 10:18

We verwachten met z'n allen dat banken gratis werken.

Maar bij bitcoins vinden jullie het blijkbaar logisch dat er hoge transactiekosten zijn?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Het is even begrijpelijk dat bitcoin duur is, dan dat de gewone banken duur zijn.
Bitcoin: infrastructuur om te minen kost gigantisch veel geld en energie (vandaar dat BC nooit alle betalingen gaat kunnen regelen)
Banken: infrastructuur en personeel kost ook geld
Maar BC is hip, dus vindt iedereen het idd oké om hoge transactiekosten te betalen.

Vergeet bitcoin.
Maar kijk naar het model erachter: distributed ledger. Daar zit toekomst in. En nog geen klein beetje :)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Is het geen kwestie van 'protocol' hoeveel energie het kost om te minen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Niet echt :).
Hoe meer concurrentie, hoe moeilijker, dus hoe meer CPU/GPU power en dus hoe hoger het energieverbruik.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ondertussen is de BTC ook al door de $15.000 grens gebroken. Vraag me toch wel redelijk wat dingen af.
1. Wie koopt er nu nog aan dergelijke koersen, nog maar kort nadat de $10k grens doorbroken geweest is. Je zou toch op zijn minst een correctie verwachten door winstnemingen, maar blijkbaar niets daarvan.
2. In welke mate is de koers manipuleerbaar door de exchanges ? Er is alweer een hack gebeurd twv meer dan $50M waarbij men eerst zelfs dacht dat het gewoon de uitbater van de exchange (sort of) zelf was die met het geld gaan lopen was. Wat garandeert dat een exchange de display van zijn koers niet manipuleert ? De koers schommelt ook zo snel dat je als koper/verkoper wellicht niet eens zou zien dat je niet kan kopen/verkopen aan de gedisplayde price. Natuurlijk is het wel zo dat er meerdere exchanges zijn, en dat die impliciet aan elkaar gekoppeld zijn.
3. In welke mate geeft dit een boost aan georganizeerde misdaad, corrupte regimes, e.d. ? Ik ben er toch wel stellig van overtuigd dat een significante fractie aan BTC uitgewisseld wordt in criminele milieus, en die dus hun vermogen zien exploderen door de BTC koersexplosie. Ook de hacks zijn niet min... een diefstal van $50M en het krijgt hooguit een paragraafje in een Bitcoin artikel. Mocht het een traditionele bankkraak zijn, het zou alle frontpages halen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

heist_175 schreef:Het is even begrijpelijk dat bitcoin duur is, dan dat de gewone banken duur zijn.
Bitcoin: infrastructuur om te minen kost gigantisch veel geld en energie (vandaar dat BC nooit alle betalingen gaat kunnen regelen)
Banken: infrastructuur en personeel kost ook geld
Banken maken geld uit het niets via fractional reserve banking. Daar innen ze nog rente ook op. Ze worden dus slapend rijk.
Bij bitcoin is er een tegenprestatie/tegenwaarde aan het in omloop brengen van nieuw geld: rekenkracht / cpu cycles.

In de economieles is ons altijd wijsgemaakt dat geleend geld bij de bank van de spaarders komt. Dit is natuurlijk grote onzin.

Dus uiteraard zijn banken boos op BC. Ook overheden, want als we morgen al het contact geld afschaffen en de mensen enkel nog via een bankkaart laten betalen of een chip, dan hebben de machtskakkerlakken 100% controle over iedereen. Bye bye anonimiteit.

Ze kunnen dan negatieve rente invoeren, de chip deactiveren voor zij die niet binnen de lijntjes lopen van het corrupte systeem.

Research "the war on cash".
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Tomby schreef:Ondertussen is de BTC ook al door de $15.000 grens gebroken. Vraag me toch wel redelijk wat dingen af.
1. Wie koopt er nu nog aan dergelijke koersen, nog maar kort nadat de $10k grens doorbroken geweest is. Je zou toch op zijn minst een correctie verwachten door winstnemingen, maar blijkbaar niets daarvan.
2. In welke mate is de koers manipuleerbaar door de exchanges ? Er is alweer een hack gebeurd twv meer dan $50M waarbij men eerst zelfs dacht dat het gewoon de uitbater van de exchange (sort of) zelf was die met het geld gaan lopen was. Wat garandeert dat een exchange de display van zijn koers niet manipuleert ? De koers schommelt ook zo snel dat je als koper/verkoper wellicht niet eens zou zien dat je niet kan kopen/verkopen aan de gedisplayde price. Natuurlijk is het wel zo dat er meerdere exchanges zijn, en dat die impliciet aan elkaar gekoppeld zijn.
3. In welke mate geeft dit een boost aan georganizeerde misdaad, corrupte regimes, e.d. ? Ik ben er toch wel stellig van overtuigd dat een significante fractie aan BTC uitgewisseld wordt in criminele milieus, en die dus hun vermogen zien exploderen door de BTC koersexplosie. Ook de hacks zijn niet min... een diefstal van $50M en het krijgt hooguit een paragraafje in een Bitcoin artikel. Mocht het een traditionele bankkraak zijn, het zou alle frontpages halen.
1) fear of missing out. 2) manipulatie kan. Bitfinex zijn ook de mensen achter usdt. Gewoon wat usdt uitgeven en zelf bitcoin gaan kopen. Van mtgox wordt ook beweerd dat het geen hack was, Er werden gewoon onbestaande bitcoins verkocht over de jaren. De vraag is wie toen achter de verkoop zat. Dan heb je ook nog de mensen met veel bitcoins die hun btc kunnen dumpen of net btc inslaan en dat zie je dan ook in de order boeken.
3) Bitcoin is niet zo overdreven interessant meer voor illegale zaken. Hoge fees, soms trage transacties, sterk fluctuerende koers, open ledger. Andere munten worden zeker gebruikt voor illegale zaken. Dat is ook het enige waarvoor al die crypto currencies gebruikt worden. Het stimuleert alleszins de drugsverkoop van de kleine vis. Of de grote jongens het ook veelvuldig gebruiken weet ik niet. Je klant op straat betaalt natuurlijk in euro of usd en dan wil je natuurlijk je leverancier ook liefst betalen in usd of euro. Het maakt het natuurlijk makkelijker om geld te laten rondgaan over de wereld, dus misschien wel.



Zo lang mensen hun loon niet wordt uitbetaald in bitcoin en hun brood er niet met kunnen kopen zal het nooit mainstream worden. De crypto currency economie stelt niets voor.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hoe komt er overigens dat er zoveel verschil zit in geafficheerde koersen ?
Ik volgde het een beetje op : https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/#charts , maar de prijzen daar lijken minstens 10% meer dan wat de realtime koersen zijn. Op hun grafiek zie ik een High vannacht van meer dan $18.000. Kijk je echter op realtime sites als bitcointicker.co zie je een High van slechts $16645. Als dat hun exchange commissie is van die eerste, dan is dat wel straf veel. Trouwens ze berekenen ook een Market Cap op basis van die hunne prijs, wat dus ook weer een overschatting is van 10%.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

ub4b schreef:Bye bye anonimiteit
Das een goeie :)
Bij bitcoin kan iedereen volgen waar het geld vertrokken is en waar het naartoe is gegaan.
Zo zit iedereen te wachten tot de bitcoins van de "uitvinder" eens gaan bewegen.

Bitcoin anoniem :eek: :-D

https://www.economist.com/news/finance- ... g-bitcoins
But a currency has three main functions: store of value; means of exchange; and unit of account. Bitcoin’s volatility, seen when it fell 20% within minutes on November 29th before rebounding, makes it both a nerve-racking store of value and a poor means of exchange. Imagine buying an iPhone X with bitcoin in January. You would by now be cursing as the same coin could buy ten phones—Christmas gifts for the whole family.

A currency is also a unit of account for debt. Paul Mortimer-Lee of BNP Paribas, a French bank, tartly remarks: “Imagine if you had financed your house with a bitcoin mortgage.” This year your debt would have risen tenfold. Your salary, paid in dollars, euros or whatever, would not have kept pace. Put another way, had bitcoin been widely used, the last year might have been massively deflationary.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik lees overigens nooit iets over transaction fees. Blijkbaar is het inherent aan een transactie dat je er ook voor betaalt, en hoe minder je betaalt, hoe langer het zal duren eer je transactie geregistreerd zal worden door een miner.
Als je dan ziet wat tegenwoordig al de gemiddelde transaction fees zijn : https://bitinfocharts.com/comparison/bi ... es.html#3m , dan is BTC al totaal niet meer geschikt voor kleine transacties. Volgens deze calculator : https://bitcoinfees.earn.com/ kan de vertraging zelfs al oneindig zijn voor fees lager dan 140 Satoshi/byte , wat ongeveer neerkomt op 0.35 mBTC voor 1 BTC transactie van 250 bytes, ofte $5 met de huidige koers. Wil je gegarandeerd binnen het uur je transactie geregistreerd zien, dan zit je al bijna $20.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Trouwens onlangs nog een leuk artikel gelezen... blijkbaar zijn er al een aantal Bitcoins verloren gegaan (PC's of andere toestellen die crashen, mensen die keys vergeten, ...). Het aantal Bitcoins is dus niet alléén beperkt, het zullen er ook steeds minder worden (al zal dat tempo wel enorm laag liggen).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

En je kan ze ook kwijtspelen door ze naar "/dev/null" adressen te sturen waarvan de key niet gekend is:
https://blockexplorer.com/address/11111 ... 11114oLvT2
https://blockexplorer.com/address/1Bitc ... Sendf59kuE
en er zullen er nog wel zijn(soms express aangemaakt zoals de bitcoineater, soms door ze per ongeluk naar een fout adres te sturen).
(78 btc of tegen de huidige koers ruim € 1000 000 in de vuilbak).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mja, op dat vlak is dat toch niet anders dan met fiat geld ? Daar vermindert de totale hoeveelheid ook constant, bvb door per ongeluk in de vuilbak, of door het in brand te steken bvb :banana: .
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Verschil is dat fiat geld niet vast gelimiteerd is. Er kan bijgedrukt worden, en ja als de overheid en masse geld bijdrukt krijg je hyperinflatie wat niet wenselijk is.
Maar deflatie(wat in bitcoin ingebakken zit, omdat je niet kan "bijdrukken"), is evenmin wenselijk.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Behoorlijk stil hier op het Forum qua Cryptocurrency's.
Niet veel UB'ers die op de markt spelen? :-)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wrijf het er anders nog efkes in ja :cry:
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Why? :-)

Het is nu de moment om bij te kopen he. Flinke dip deze morgen. Staat ook mooi in het rood maar zie dat het allemaal terug wat aan het opflakkeren is.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Volgens mij gaat het dit jaar nog zakken tot 11000-12000 dollar en dan een paar dagen-weken stabiel blijven.
Geen enkel probleem voor mijn initiële inleg, die staat gewoon vast op een Hardware Wallet, maar van het geld waarmee ik trade ben ik nu wel een mooi deel kwijt :-( Soit,van de week nog wat BTC bijgekocht aan 18000 dus dat is wel een bittere pil...
Heb vanmorgen trouwens wat TRX & Iota bijgekocht..
Owja en nu is het de twitter van Mcafee in het oog houden om snel wat bij te verdienen.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

US is wakkeer. Boeltje crasht terug
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Komt wel slim
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Marketcap van 620000000000 naar 420000000000
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wow, aan zo'n transaction fees heeft het geen zin om ns 100 euro te beleggen in BTC (de average fee, berekend op de site in de link hierboven, is op het moment van dit schrijven $55).
Laat staan een wallet transfer officieel uit te voeren (blijkbaar is dat nog altijd een probleem, bitcoin flexibiliteit in transfers tussen eigen wallets?).

Een paar dingen ontgaan mij toch nog: als ik coins aankoop zijn die toch van mij, ie ik heb toch de keys? Dus waarom zouden snelle transaction verifications zo belangrijk zijn? Ik neem aan dat dit is omdat anders de transactie alsnog ongedaan kan gemaakt worden?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Inderdaad, je krijgt je geld er niet gemakkelijk door nu.

Wij zijn gestart met Bitcoin betalingen al heel vroeg te aanvaarden voor onze diensten en zien deze afnemen voor alle betalingen onder de 1000 Euro. Wat ook logisch is, de kost is enorm hoog, het idee van instant/snel/goedkoop betalen is er niet meer.
Daarvoor worden altcoins nu gebruikt, maar zoals je ziet zijn deze onderhevig aan de BTC koers. De Bitcoin is een beetje het "GOUD" geworden met veel geld er in dat niet (meer kan) beweegt; Beleggers dus en grote hoeveelheden 'spaargeld'.

Voor ons dus tijd om de alt-coins te aanvaarden, juist nog beetje bekijken om dit belastingtechnisch allemaal in orde te krijgen.

Trouwens een leuke wallet gevonden als je zo wat alt-coins hebt: https://www.exodus.io/
Afbeelding (niet mijn :-D )
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Joe de Mannen schreef:Is het geen kwestie van 'protocol' hoeveel energie het kost
Nee het zijn een soort algoritmes en in het begin was dit zeer makkelijk maar hoe meer mensen eraan meedoen hoe moeilijker die algoritmes worden en daardoor verbruik je meer en moet je meer kaarten inzetten om hetzelfde te bekomen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ga ns wat software en paperware wallets uittesten; geen dienst, gewoon lekker zelf.
Nadeel is dat er nogal wat geschreven wordt over inter-wallet transactions, veel tegenstrijdige info, dus dat wordt zoekwerk.
Weet ik weer wat doen deze eindejaarsperiode :-)

Het lijkt me wel mogelijk dat de hoge kost de crash van de bitcoins uitstelt, want weinigen gaan zich geroepen voelen om zoveel te betalen om uit te cashen.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

https://www.smartbiz.be/nieuws/173704/b ... p-bitcoin/

Toch maar opletten als je als particulier belegt erin , de rechtse roversbenden gaat met 33% van uw winst lopen !!! .
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

dopke schreef:https://www.smartbiz.be/nieuws/173704/b ... p-bitcoin/

Toch maar opletten als je als particulier belegt erin , de rechtse roversbenden gaat met 33% van uw winst lopen !!! .
Lezen is een kunst natuurlijk.
Origineel artikel van DeTijd
In dit concrete geval gaat het om een student die als toepassing op de studies die hij volgt een applicatie ontwikkelde voor de automatische aan- en verkoop van bitcoins. Door die computergestuurde aan- en verkooptransacties realiseerde hij een opbrengst.
De fiscus ziet die winst echter niet als een gewone meerwaarde, zoals aandelen die u een tijdje aanhoudt. Zolang transacties binnen het normale beheer van uw privévermogen vallen, zijn meerwaarden belastingvrij. Maar in dit geval, door in te spelen op hevige prijsschommelingen, handelde de student niet als 'brave huisvader'. Door het duidelijke speculatieve karakter van de aan- en verkopen, is de opbrengst niet belastingvrij, oordeelt de fiscus.
Voor bitcoinwinsten kan u in drie categorieën vallen:

Als u de bitcoins ziet als langetermijnbelegging, en de transacties binnen het normale beheer van uw portefeuille vallen, dan zijn de meerwaarden belastingvrij, net als bij andere beleggingsproducten.
Als u speculeert met bitcoins, en dat niet uw beroep is, vallen de winsten onder de categorie 'diverse inkomsten' en betaalt u het tarief van 33 procent. U kan nog wel uw gemaakte kosten aftrekken.
Als u bitcoins beroepsmatig verhandelt, vallen de inkomsten onder de tarieven van de gewone personenbelasting. Zelfs indien u een ander beroep hebt, maar op georganiseerde, op grote schaal of met veel middelen toch in bitcoins handelt, kan de fiscus die inkomsten als beroepsinkomsten beschouwen.
Geen paniek dus, gewoon een toepassing van wat al gold voor andere speculatieve transacties.
Als je af en toe aan- of verkoopt is dat niet speculatief en zal de fiscus niet met 33% gaan lopen.

Smartbiz is precies een halve automated aggregator van ander nieuws dat ze ergens oppikken. Niet meteen de meest kwalitatieve insteek, eerder clickbait-achtig.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

[quote]Maar in dit geval, door in te spelen op hevige prijsschommelingen, handelde de student niet als 'brave huisvader'. Door het duidelijke speculatieve karakter van de aan- en verkopen, is de opbrengst niet belastingvrij, oordeelt de fiscus.[/quotes]

Lezen is inderdaad een kunst . Zoals het nu de laatste tijd hard gaat , en je niet lang geleden hebt ingekocht ,speculeer je , en dan betaal je 33% belastingen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat is de waarde nu bartman?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Ik vraag me wel af waar ze de grens trekken. Een programma dat meerdere keren per dag een transactie doet is dus speculatie, ok dat lijkt me duidelijk, maar wat met 1x per dag? 1x per week? Als ik vandaag bitcoins koop met de intentie om dit lang bij te houden en de volgende dag is de prijs plots met 100% gestegen, is het dan speculatie als ik verkoop?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik zou zeggen, zet het van't jaar eens op je belastingsbrief en laat het ons weten ;-)

Het enige dat de fiscus kan zien is hoeveel jij erin pompt en hoeveel je eruit haalt hé, ik zou dus <jaar wachten om het eruit te halen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

dopke schreef:https://www.smartbiz.be/nieuws/173704/b ... p-bitcoin/

Toch maar opletten als je als particulier belegt erin , de rechtse roversbenden gaat met 33% van uw winst lopen !!! .
Wie koopt nu ook nog bitcoins :lol: (Litecoin is veel interessanter, de grafiek is nagenoeg identiek)

ICO's zijn nog veel interessanter: vorige week zijn er enkele waarde x 10 gegaan, dat zal met de bitcoin niet gauw meer gebeuren.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Maar waar koop je er nog zonder noemenswaardige transactiekosten (een eurootje ofzo, geen 55 zoals de gemiddelde bitcoin transactie momenteel).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Op een exchange die € aanneemt, bv Gdax of Bitfinex
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

iceke schreef:Op een exchange die € aanneemt, bv Gdax of Bitfinex
Daar gaat het toch niet over. :p Om je Bitcoins weg te krijgen bij bitfinex betaal je 0.0008 bitcoin. Wat min of meer 11 euro is. Om je geld terug op een beurs te krijg of in een andere wallet betaal je nu iets van een 50+ euro. Je wil echt nooit je bitcoins op een beurs laten rondslingeren. Je laat je winst dus uit betalen of zet ze over naar je privé wallet. Je winst bijhouden in bitcoins is dus de duurste oplossing.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik kan u niet volgen hoor.... Dat Bitcoin heel snel van een (hahum)betaalmiddel naar een investering is gegaan ivm de kosten die eraan hangen snap ik ook wel. Dus ff wekelijks bv. 50€ BTC bijkopen zit er niet meer in, tenzij je dus enkele 100€ op een exchange zet en dan wekelijks voor 50€ BTC koopt .
Niet alleen de minerfees zijn absurd, ook de transactietijd is te gek voor woorden 17-12-19 13:59:48 gekocht, 24-12-19 08:43:24 completed :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

iceke schreef:ook de transactietijd is te gek voor woorden 17-12-19 13:59:48 gekocht, 24-12-19 08:43:24 completed :bang:
Dat gaat leuk worden bij een echte crash :lol:
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

De post boven je vraagt waar je kan kopen zodat je geen last hebt van die belachelijke bitcoin transactiekosten. Jouw oplossing is op een beurs die euros aanvaardt. Dat lost toch die hoge bitcoin transactie fees niet op.

Uiteindelijk is het kopen voor op lange termijn te "investeren" toch niet slim. De echte winst wordt toch gemaakt door de day traders en mensen met Zipline scriptjes. Op het einde van de dag willen die mensen geld zien en niet één of andere waardeloze munt die economische onbruikbaar is door de hoge transactie kosten, lange transactie tijd en omdat niemand het aanvaard(buiten dan misschien drugdealers).

Het doemscenario: als de bubbel barst zit iedereen daar vast met zijn muntjes. Block chain zit verstopt en de beurs geeft constant errors als je eindelijk kan uitstappen terwijl de prijs blijft instorten.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Afbeelding
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja dat lost dat wel op, schrijf je 1000€ over naar een exchange, dan betaal je daar 20$ over, koop elke week/dag/maand voor 50€ bitcoins en daar betaal je dan 0.5% op. Is uw 1000€ op dan versluis je je BTC naar je wallet en betaal je daar 1 keer transactie kosten op.

En waarom zou kopen voor de lange termijn niet zo slim zijn ? Kijk ff naar het verleden, dan zie je juist dat kopen voor de korte termijn niet zo slim is.
Telkens ze sterk omhoog gaan volgt er een correctie.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”