synology DS1815+ defect dankzij de Intel C2000 Series bug

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

frustrerend dat wel, maar dankzij een buggy processor gaan veel van deze bakjes na een tijdje defect. Mijn gelukkig binnen de twee jaar. aankoop was 22 maand geleden bij coolblue.

ik had al een tijdje het probleem dat deze niet direct opstartte, maar na twee maal de powerbutton te drukken wel weer alles in orde.
Maar nu niets meer. geen enkele led dat werkte, geen fan dat spinde en de stroomkabel is in orde, het geheugen is in orde. :bang:

https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=127839

vraag is of ik deze via coolblue zou retourneren, of via het synology support platform ?
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Probeer Coolblue maar, dat is volgens mij de gemakkelijkste weg.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Zaterdag zowel coolblue als synology support gecontacteerd, en van synology support dus niets gehoord. Okee ik snap wel dat het week-end is, maar van Pioneer heb ik al wel een bericht ontvangen ivm een Defecte reciever, ook dit week-end. :cry:

Nu coolblue heeft me keurig een Bpost label verzonden, dus mogen zij het verder afhandelen. Gelukkig heb ik hier nog een ds116 staan met de belangrijkste gegevens op. Synology heeft zelfs de garantieperiode van nassen met de C2**** atom CPU verlengd.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

zelfs de garantieperiode
Ik vind het maar normaal dat ze dat doen. Intel heeft daar ook een zak geld voor beschikbaar gesteld. Oa bij bijvoorbeeld Cisco krijg je gewoon een fix. Ik ben heel content van Synology, maar hier slaan ze de plank compleet mis.

Wettelijk zullen ze ook wel moeten, er is immers een aantoonbaar defect, dus de normale termijn van 2 jaar geld niet
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Klopt, maar ze hebben er maar een jaar bijgedaan.

https://www.synology.com/en-us/company/ ... tus_Update
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Is dat ene jaar extra wel geldig in Europa? Ik dacht dat een product ook buiten garantie nog moest hersteld worden als het gaat om productiefouten en dat dat dus eigenlijk buiten de garantie valt (weliswaar binnen de redelijke levensduur van een product).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

After in-depth investigation, the possibility of seeing accelerated degradation of this component is rare even after prolonged and heavy usage
Ze geven aan dat het zelden voorkomt, maar ik verwacht een uitval binnen de drie jaar na aanschaf. Als het dan niet gebeurd, denk ik dat je weinig moet vrezen. Volgens Intel is een aanpassing aan de print-lay-out voldoende om de fout te omzeilen.

Mogelijk word het opnieuw herzien als deze extra garantieperiode is afgelopen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Update :
We zijn intussen meer dan 2 weken ver en nog steeds geen oplossing, wel heeft coolblue me gevraagd om de resterende onderdelen op te sturen. Het gaat dan om de schroefjes, sleutels en kabels. Ik ben nu wel benieuwd waarom ze plots alles moeten hebben. Iemand iets gelijkaardig voorgehad ?

Coolblue houd me in ieder geval goed op de hoogte.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Update : (voor wie dit nodig acht)

Vandaag een tegoedbon gekregen bij coolblue welke ik heb verzilverd met opleg voor een nieuwe synology nas.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Welke heb je nu genomen ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

De 1817+ met 8 GB geheugen voor +/- 150 Euro opleg.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Hola. Dat is wel héél netjes geregeld, toch?
ooh. shiny.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Hoe lang heeft je repair gelopen? Ik dacht dat Coolblue zichzelf drie weken gaf voor een in-warranty repair. Als het langer duurt krijg je je geld terug (staat ergens op de website). Zelf ook gewoon eens geïnformeerd toen en toch direct een refund gekregen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het heeft exact 3 weken geduurd. Als je het op de website tegenkomt, dan mag je altijd een screenshot plaatsen :thumbs:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Er staat niet dat je je geld terug krijgt, maar dat ze gegarandeerd met "een oplossing" komen.

https://www.coolblue.be/nl/klantenservi ... ratie.html
Edit : Ik moet zeggen dat ik al een paar keer met garantiekwesties te maken heb gehad bij Coolblue en dat is tot nu toe al altijd netjes opgelost geraakt, inclusief een herstelling van mijn Polar M400.
Even ter zijde, de verkoper blijft ten allen tijde verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie en is dus het aanspreekpunt, niet de fabrikant.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Even een vergelijking van de twee nassen.

De DS 1817+ is iets groter dan de 1815+ en heeft buiten het PCI-e slot een USB poort aan de voorkant.
En ik vind hem net iets luider klinken dan de vorige. De fan staat op silence modus.
op gebied van rekenkracht lijkt er op het eerste zicht weinig verschil.
De lades zijn ook identiek aan de 1815+.

Op de website staat dat hij niet compatibel zou zijn met een DX513 (er is hiervoor een DX517 ontwikkeld), maar het werkt dus wel. Ik vond niet direct op google of mensen dit al geprobeerd hadden waardoor ik deze externe behuizing mss had moeten verkopen.
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Bedankt voor de info ivm de DX513.

Zit ook met een DX513 maar dan icm een DS1813+, en behalve op het synology forum dat het toch werkte was ik er ook nog niet veel over tegengekomen.

Zijn we echter zeker dat de C2538 Atom-processor in de 17+ hetzelfde probleem niet meer heeft? :-D Time will tell (Ik zal vermoedelijk overstappen naar de 19+, tenzij die ook de C2538 heeft :eek: )

In ieder geval, veel plezier er mee!

P.s. ik heb wat weerstandjes tussen de fans gezet om het geluid wat in te perken. Eerst de fans vervangen door stille Noctua's, maar dan ging de NAS bijna elke dag in alarm (fan error) na enkele maanden zonder problemen gewerkt te hebben. De fans vielen gewoon stil en met een duwtje waren ze weer vertrokken. Spelen met Full-speed/Cool/quiet mode maakte niets uit. Dan maar de originele fans erin met een Noctua weerstandje. Die Noctua fans werken trouwens nog prima in mijn desktop, daar lag het ook niet aan.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Dezelfde processor maakt niet veel uit, omdat het opgelost is, en ik kan me niet voorstellen dat Intel in nieuwe batchen dezelfde fout zou maken.
En ik heb nu wel weer twee jaar garantie :lol:

Dank voor de tip van de fans, ik heb er nog wat liggen op de zolder die ik aan een experimentje kan onderwerpen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Valt deze daar ook onder van de DS415+: INTEL Atom C2538?
Ik denk van wel als de C2xxx series geïmpacteerd is?

Maar moet ik dan "wachten" en hopen dat dit binnen garantie gebeurd of huilen als het buiten garantie is?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Er staat inderdaad dat ze "met een oplossing gaan komen" na drie weken, maar dat kan je losjes interpreteren als je geld terugkrijgen of een nieuw, vervangend product geven :-).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Dafke schreef:Valt deze daar ook onder van de DS415+: INTEL Atom C2538?
Ik denk van wel als de C2xxx series geïmpacteerd is?

Maar moet ik dan "wachten" en hopen dat dit binnen garantie gebeurd of huilen als het buiten garantie is?
Hmmm blijkbaar geen vervanging omdat het mogelijks geen probleem is:

https://tweakers.net/nieuws/121459/syno ... daard.html
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Dafke schreef:Valt deze daar ook onder van de DS415+: INTEL Atom C2538?
Ik denk van wel als de C2xxx series geïmpacteerd is?

Maar moet ik dan "wachten" en hopen dat dit binnen garantie gebeurd of huilen als het buiten garantie is?
https://www.synology.com/en-us/company/ ... tus_Update

deze is ook geimpacteerd en heeft een jaartje garantie erbij gekregen, net als mijn 1815+.

De kans is groot dat hij niet meer opstart op een bepaald moment, maar ik merkte voordien al wel problemen. problemen dat hij na meerdere keren de powerbutton te drukken wel opstartte. kijk ook eens in je logs. meestal merk je daar fouten op als improper shutdown of iets in die aard.
Maar je kan niet op voorhand een herstelling eisen. Je kan wel navraag doen bij synology of je serienummer erbij hoort.
butskristof schreef:Er staat inderdaad dat ze "met een oplossing gaan komen" na drie weken, maar dat kan je losjes interpreteren als je geld terugkrijgen of een nieuw, vervangend product geven :-).
coolblue had me ook een 1815+ kunnen geven waarvan ze blijkbaar nog 1 op voorhand van hebben. Maar ze hebben ervoor gekozen een winkeltegoed te geven.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

De DS1815+ en DS1817+ hebben dezelfde CPU. Is wel een nieuwe stepping van Intel die het probleem oplost.
De DS1817+ heeft standaard 3 jaar garantie met optie 2 jaar bij te kopen via een EW201.
Specs: https://www.synology.com/nl-nl/products/DS1817+#specs

De 2 jaar extra garantie is te koop voor een aantal xx17 producten https://www.synology.com/nl-nl/products ... d_Warranty

Ik ben zelf aan het kijken naar een opvolger voor mijn DS1812+. De DS1817+ zou logisch zijn, maar heb een aantal eisen en een echte opvolger die ik zou wensen is er op dit moment niet.

Wil minstens 8 bays en 10gigabit. Ja, 10 gigabit kan maar enkel met PCI kaart, en dan ben je dat slot al kwijt. Een M2 SSD optie is ook leuk, maar daar is dus ook een PCI kaart voor nodig.

Had graag een 12 bay, er is dan enkel de DS2415+ en natuurlijk duurdere modellen.
Synology heeft ook de 6 bay DS3018xs uitgebracht, die heeft standaard 5 jaar garantie. Maar is dus maar 6 bay en heeft maar een dualcore CPU. Die kost 1400-1500 € wat echt te veel is t.o.v. bv. de DS1817+.

Hoop op een DS2418+ of 2419+ maar denk niet dat die nog komt.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Na wat verder gezocht te hebben, lijkt er geen enkele C2538 bij Synology de nieuwe stepping C0 te zijn. Allemaal met de B0 stepping en niet de nieuwere C0.
Vanaf 2017/02 zit er van fabriek-af een fix op het moederbord (gesoldeerde resistor of een PCB-wijziging) zodat het geen probleem meer mag zijn en kan Synology dus de volledige voorraad B0 processors toch inzetten.

Alleen is er nog discussie of de resistor het probleem van failure gewoon niet verlegd van 18 maanden naar een 4 of 5-tal jaar, tot na de (extended) warranty periode. Time will tell!

Bron Foto's: synology forum van resistor fix
Afbeelding
Afbeelding

Zelfde voor de 415+:
Afbeelding

Probleem is dat die resistor geïnstalleerd moet zijn vóór de CPU de geest geeft want eens het probleem zich voordoet, kan je het niet fixen.

Er zijn er veel die een proactieve/advanced RMA gevraagd hebben (nadrukkelijk, want dat wordt eerst afgewimpeld) en krijgen dan meestal een gereviseerde/gebruikte terug met de bovenstaande resistor-fix.
Anderen hebben de resistor gewoon zelf gesoldeerd.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Hola. Dit is wel slordig. Dit is niet officieel gecommuniceerd door Synology of vergis ik mij ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

De revisie op de CPU is mogelijk dat deze weerstand geïmplementeerd is in het silicium. Dus is het mss nog niet zo erg dat je een extra weerstand erop zet.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik ben blij dat ik mijne ook via Coolblue heb gekocht, die doen normaal niet moeilijk over garantie, en hoop dan ook dat hij één van dees snel de geest geeft en ze mij voor het aankoopbedrag en tegoed geven.. :)
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

mailracer schreef:De revisie op de CPU is mogelijk dat deze weerstand geïmplementeerd is in het silicium.
Als de revisie in de CPU zit, zou de stepping-ID moeten veranderen, niet? Voor alle 15+'en en 17+'en blijft de stepping op 8 (= stepping B0) staan in de CLI (commando: cat /proc/cpuinfo ), ongeacht productiedatum vóór 2017/02 of erna (wanneer dus de fix fabrieks-af geleverd wordt).

De weerstand kan en zal inderdaad in de PCB ingebakken zitten nu of zoals reeds aangetoond erop gesoldeerd, maar dan zijn de faulty c2538 processoren nog steeds in gebruik volgens mij (omwille van geen verandering in stepping). Maar het probleem is omzeild via de resistor-workaround (welke een officiële workaround van Intel zou zijn.. Workaround, de fix is de nieuwe stepping)
AVR54. System May Experience Inability to Boot or May Cease Operation
Problem:
The SoC LPC_CLKOUT0 and/or LPC_CLKOUT1 signals (Low Pin Count bus clock outputs) may stop functioning.

Workaround:
A platform level change has been identified and may be implemented as a workaround
for this erratum.
Ik denk wel dat Synology het zich niet kan permiteren om een halfslachtige oplossing af te leveren, want als deze NAS'en binnen enkele jaren toch zouden uitvallen omwille van hetzelfde probleem, zullen ze veel krediet bij hun klanten verliezen. Daarom denk ik dat het geen probleem meer is, maar de zekerheid is wel wat weg (ik spreek voor mezelf).

Wat inderdaad wel slordig is, is dat er geen recall actie is opgezet en Synology het probleem toch wel minimaliseert (bij helpdesk of RMA steevast zeggen dat het om uiterst zeldzame gevallen gaat. Maar kunnen we moeilijk nagaan, natuurlijk). Er gaan nog mensen vloeken, vrees ik, eens de garantie voorbij is :-(

Dafke schreef:hoop dan ook dat hij één van dees snel de geest geeft
Vanaf 18 maanden ("intensief") gebruik kan je beginnen hopen indien je serienummer begint met een getal kleiner dan 172 (=2017/02) :-D
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Dat zal dan 18 + 12 maand worden, niet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

? ben effe niet mee?

Wat ik bedoelde was dat de meeste uitvallen gebeurden vanaf 18 maanden 'intensief' ingebruikname. (heb geen definitie van intensief maar dat is wat Intel zei, dacht ik. Veel heropstarten? CPU-intensieve taken? Geen idee!)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

TimoLimo schreef:
mailracer schreef:De revisie op de CPU is mogelijk dat deze weerstand geïmplementeerd is in het silicium.
Als de revisie in de CPU zit, zou de stepping-ID moeten veranderen, niet? Voor alle 15+'en en 17+'en blijft de stepping op 8 (= stepping B0) staan in de CLI (commando: cat /proc/cpuinfo ), ongeacht productiedatum vóór 2017/02 of erna (wanneer dus de fix fabrieks-af geleverd wordt).

De weerstand kan en zal inderdaad in de PCB ingebakken zitten nu of zoals reeds aangetoond erop gesoldeerd, maar dan zijn de faulty c2538 processoren nog steeds in gebruik volgens mij (omwille van geen verandering in stepping). Maar het probleem is omzeild via de resistor-workaround (welke een officiële workaround van Intel zou zijn.. Workaround, de fix is de nieuwe stepping)
als de wijziging voor de nieuwe stepping die weerstand is, maakt het niet uit of die op de print zit met een oude processor, of in het silicium zit met de nieuwe processor. Maar alleen intel weet het verschil, ik ben aan het gissen.
We zouden eigenlijk moeten verwachten dat synology en intel weten wat ze doen in dit geval.

mijn nieuwe 1817+ heeft een serienummer beginnende met 178 en heeft stepping 8
admin@DISKSTATION:~$ cat /proc/cpuinfo
processor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 77
model name : Intel(R) Atom(TM) CPU C2538 @ 2.40GHz
stepping : 8
microcode : 0x121
cpu MHz : 2400.000
cache size : 1024 KB
..............
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

De mijne is net ook stuk gegaan...doet gewoon niks meer alsof hij geen power meer krijgt. Zou dit hetzelfde probleem zijn of eerder een kapotte voeding?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

het lijkt me hetzelfde probleem te zijn.
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Mijn DS1815+ heeft het ook begeven. Synology support bevestigd dat de symptomen te wijten zijn aan de C2000 bug.

Zonet teruggestuurd naar Coolblue.

Toestel was 1 jaar en 11 maand in werking.
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Ben 'blij' voor je dat het binnen de garantieperiode was :) Wordt'ie vervangen door een andere 15+ ofzo?

Maar blijft wel een triest verhaal. Ik begrijp dat 1 per 1 de klachten behandelen minder kost dan preventief alle geïmpacteerde DS1815+'en te wisselen en patchen. Nu blijft het allemaal wat onder de radar, we hebben geen idee hoeveel mensen er last van hebben maar ik ga ervan uit: ALLE pre-2017/02 NAS'en uit de getroffen reeksen.
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Coolblue zegt 2-3 weken nodig te hebben voor de analyse en komt dan met feedback.
Eigenlijk triest dat ze geen advanced replacement doen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Probleem ligt niet bij coolblue. Deze zijn ook afhankelijk van hun toeleverancier die een garantieprocedure heeft voorzien. Ook synology moet hiervoor aankloppen bij Intel. Dus mag je blij zijn dat je binnen drie weken een oplossing krijgt. Meestal krijg je gewoon je geld terug waar je dan een nieuwe mee kan kopen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De verkoper is altijd verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie en het eerste aanspreekpunt voor de klant. Die drie weken staan in de voorwaarden van Coolblue en is normaal gezien standaardprocedure. Als Coolblue in die drie weken geen oplossing kan krijgen bij de leverancier, nemen zij de verantwoordelijkheid op zich. Meestal is het dan vervanging.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb de problematiek een tijdje gevolgd op diverse fora en er zijn al veel oplossingen geweest hiervoor. Maar een terugroepacties zit er niet in, omdat de fout initieel bij Intel ligt en het logistiek niet mogelijk is om elke nas met de bug om te ruilen op een vlot tempo. Men laat de bakjes dus stuk gaan en verlengen de garantieperiode met een jaar. Een gemakkelijke oplossing die logistiek al op punt stond. Dat coolblue automatisch een oplossing bied na drie weken is omdat ze zeker zijn dat het probleem verholpen word en ze er geen verlies mee gaan maken. Je hebt de data nog op je schijven staan en gaat automatisch een nieuwe synology nas aankopen omdat dat voor ieder een gemakkelijke oplossing is. De kostprijs hiervan zal uiteindelijk door Intel vergoed worden, maar dan enkel voor het moederbordje. Ik ben er ook van overtuigd dat de onderdelen zoals lades en voedingen opnieuw gebruikt worden in nieuwe nassen. Dus ook daar gaat men het verlies inperken.

Wanneer ik mijn nas aangeboden had bij coolblue, was er nog een 1815 op voorraad, maar in plaats van deze te geven, hebben ze me een tegoed gegeven waar ik een 1817 mee heb aangekocht met een kleine meerprijs.
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb uiteindelijk een shoptegoed ontvangen en daarmee ook een 1x17+ model aangeschaft met opleg.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”