Mijn ervaringen met Lycamobile tot hiertoe

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Telenet is duur ja (net zoals Px). Leveren ze kwaliteit? Ja (Base zal nog wel komen).

Het probleem is dat je bij hen alles moet nemen of slechts voor een paar € minder per maand je een internet-only product kan krijgen. Dat is wel wat anders in het buitenland. Ik zeg niet dat pakketkortingen niet kunnen, verre van zelfs. Echter als je volgende bekijkt, dan snap je mijn stelling wel:

- WIGO 3GB: 100€
- Whoppa: 79,48€
- Internet Fiber 200 + TV: 98,90€
- Internet Fiber 200: 73€

Tussen Wigo en Whoppa snap ik dat verschil nog wel (zou al erg zijn), maar tussen Whoppa, Fiber 200 + tv en Fiber 200, alsook tussen WIGO en Fiber 200 + tv... Nee, dat stuit op heel veel onbegrip voor mij. Hoe kan je nu Fiber 200 + tv bijna 20€ duurder op de markt zetten dan met tel erbij...

PS: ik ken upselling wel, maar dat zo'n extreem model zie ik niet in het buitenland. Verre van zelfs...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

veel ''buitenlanden'' kennen evenmin een monopolie/duopolie :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

proximusboyke schreef:Dus daar zijn we terug i
Kwaliteit kost geld.
Base was goedkoop maar investeren was iets anders.
Tja, ik was altijd Base klant voor mijn mobiel. Wegens verhuis bleek dat dit niet meer kon wegens simpelweg 0,0 bereik. Ondertussen is Base opgekocht door Telenet en is het probleem nog altijd hetzelfde en wordt ik zelfs door Telenet uitgelachen en ontkennen ze het probleem. Tja en dan maar roeptoeteren dat ze investeren en bla bla bla bla bal .... Telenet is gewoon onbetaalbaar geworden door de kunstmatige opgedreven prijsverhogingen jaar op jaar. Oh en om hun steekpenningen en dergelijke aan graai politiekers te doneren.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ge kunt ook nie verlangen daat telenet goed maak in paar weken maanden wat al jaren fout liep bij base.
Enja er zullen mensen zijn die uiterst tevreden waren over base, dat ga ik niet ontkennen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik WAS tevreden van Base, tot mijn verhuis. In Merelbeke Flora, waar ik vroeger woonde, werkte Base prima. Echter hier in Wetteren (kanten van Massemen) is het gewoon huilen met de pet op.

En elk netwerk heeft wel ergens gaten hoor ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

inderdaad,krisken en de een wat meer of de andere helaad, maar zal nu wel goed komen, denk ik.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Blijkbaar heeft LycaMobile sinds kort (opnieuw) andere tariefplannen ...
http://www.lycamobile.be/nl/bundle?id=NT

Belgium PLAN S
€10/maand
400 Nationale Minuten
500 Nationale sms'jes
1GB Nationale Data
EU Roaming

Belgium Plan S Plus
€15/maand
600 Nationale Minuten
600 Nationale sms'jes
2GB Nationale Data

Belgium PLAN M
€20/maand
750 Nationale Minuten
Onbeperkt Nationale sms'jes
5GB Nationale Data
EU Roaming

Belgium PLAN L
€25/maand
Onbeperkt Nationale Minuten
Onbeperkt Nationale sms'jes
7GB Nationale Data
EU Roaming

All-In-One S
€29/maand
1000 Minuten naar België, China, India, EU en nog een rits landen
Onbeperkt Nationale sms'jes
10GB Nationale Data

All-In-One M
€39/maand
Onbeperkt Minuten naar België, China, India, EU en nog een rits landen
Onbeperkt Nationale sms'jes
20GB Nationale Data

All-In-One L
€45/maand
Onbeperkt Minuten naar België, China, India, EU en nog een rits landen
Onbeperkt Nationale sms'jes
30GB Nationale Data

Belgium Plan XL
€30/maand
Onbeperkt Minuten
Onbeperkt Nationale sms'jes
12GB Nationale Data
EU Roaming

Belgium Plan XXL
€30/maand
Onbeperkt Minuten
Onbeperkt Nationale sms'jes
20GB Nationale Data
EU Roaming



Ze zijn druk bezig ervoor te zorgen dat je door het bos de bomen niet meer ziet. Met het ene abonnement heb je wel EU roaming, met het andere weer niet? Prijzen zijn duidelijk omhoog gegaan door er overal EU roaming bij te zetten?

Vroeger had je voor €20 per maand 7GB data, onbeperkt bellen en onbeperkt sms'en. Voor €15/maand had je 5GB data, 750 belminuten en onbeperkt sms'en en voor €10/maand had je 1.5GB data, 500 belminuten en 500 smsjes.

Gezien ze nu van het Orange naar het Base netwerk zijn overgegaan (en bijgevolg dus ook slechter ontvangst thuis, zelfs amper edge :s) ben ik toch aan het twijfelen of ik niet beter terug naar iets anders zou kijken. Nu zit ik bij LycaMobile (als ik kijk naar de nieuwe tarieven) aan €15 (Belgium Plan S Plus) + €20 (Belgium PLAN M) = €35/maand. Bij Orange (waar ik zat voor ik bij LycaMobile zat, deze geven hier 3G of 4G) zou dit neerkomen op €15/maand (Dolfijn) + €26.50 (Panter Limited Edition) = 41.50. Dus 6 euro meer...

Bij Proximus zou ik een Mobilus S (€16) moeten nemen, en een Mobilus M (€27) dus €43/maand.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

orange giga + voip geen optie ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is in principe een optie, maar ik bel niet graag via voip continue :) Bvb op mn werk is dat geen optie :s 4G mast vlakbij maar dankzij de bebouwing op t werk komt er amper iets door (zet een raam open en je hebt volop 4G). Dus daar kan ik enkel edge gebruiken...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

orange tempo giga en voiptiger callback? Tja, als je veel belt is panther limited toch interessanter.

wel gn cumul meer, dat heb je laten varen...
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Dat is in principe een optie, maar ik bel niet graag via voip continue :) Bvb op mn werk is dat geen optie :s 4G mast vlakbij maar dankzij de bebouwing op t werk komt er amper iets door (zet een raam open en je hebt volop 4G). Dus daar kan ik enkel edge gebruiken...
Indien je langere gesprekken voert (>10min) kan je altijd de cosmovoip gebruiken. Met edge kan je perfect de call initieren

Verstuurd vanaf mijn Alpha met Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

tja, als je het belkrediet van Orange niet nuttig kan recupereren, dan zou ik toch zeker opteren voor Panther Limited voor 26.50 € (met Coyote) en ONBEPERKT bellen i.p.v. klooien met voip. Call-back iets beter. Voip is niet betrouwbaar op smartphone. punt.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hier zijn we afgestapt van Lycamobile, en zijn we terug naar Orange gegaan. Sinds de netwerkveranderingen bij Lycamobile (van Orange naar Base) hebben we thuis continue last van wegvallende gesprekken, smsjes die uren later aankomen en vaak ronduit geen bereik thuis (zeker op de gelijkvloerse verdieping). Op zich niet zo verwonderlijk : dat was vroeger ook het geval toen we beiden bij Base zaten...

Vriendin had vroeger een Belgium Plan S Plus (600min bellen, 600sms, 2GB data) wat nu is veranderd naar een Dolfijn (150min bellen, onbeperkt sms, 1.5GB data). Ikzelf ben van een Belgium PLAN M (750min bellen, onbeperkt SMS, 5GB data) gegaan naar een Panter LE (onbeperkt bellen, onbeperkt sms, 5GB data). Leuke is dat met de LOVE actie de vriendin nu 3GB data heeft, en ik 10GB data.

Het zal ons nu iets meer kosten maandelijks (bedrag voor vriendin blijft hetzelfde, ik ga van 20 euro naar 26 euro) maar we zijn tenminste wel bereikbaar...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
braky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2009, 20:49
Locatie: Lierde
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Heeft er hier iemand al eens een nieuwe sim besteld na de verplichte identificatie?
Ik heb nl een nieuwe sim besteld inclusief belgium xxl, maar de activatie ervan via *116*pin# lukt niet.
Mails worden niet beantwoord....
Helpdesk is een bandje in het frans die zegt om naar een verkooppunt te gaan.
Niet echt klantvriendelijk.
Is dit de normale gang van zaken, ik dacht dat als je online met mastercard betaalt, dat dan de registratie ook ok is zoals bij proximus?
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Bij Lyca gaat het enkel via een verkooppunt: http://www.lycamobile.be/nl/registering ... lycamobile
----
Hoe een nieuwe SIM kaart registreren?
U kan uw nieuwe SIM kaart registreren in één van onze vele verkooppunten (klik hier om een verkooppunt te zoeken).
----
Voorheen ging het ook door het opsturen van een kopie van de identiteitskaart, maar daar deden ze niet correct en dienden ze direct te stoppen. Ze controleerden niet wat er opgestuurd werd.

Onlangs zijn ze wéér in het nieuws gekomen omdat de verkooppunten het ook niet zo nauw nemen..
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171115_03187408

Toezichthouder BIPT tikte Lycamobile in het verleden al op de vingers, omdat het laks omsprong met de antiterreurmaatregel rond de identificatie van gsm-nummers. “De Britse telecomoperator liet eerst zelfs toe dat gebruikers zélf via internet een identiteitsbewijs koppelden aan een simkaart”, zeggen politiebronnen in de krant. “In maart is die mogelijkheid afgeschaft, toen duidelijk werd dat het criminele milieu er misbruik van maakte. Sindsdien kan de registratie van een simkaart enkel nog verlopen via de verkopers.”

Maar ook daarbij blijft het dus mislopen, zo blijkt uit de test van Het Laatste Nieuws. Want noch de verkopers, noch Lycamobile voert enige controle uit. Lycamobile schuift de schuld in de schoenen van de verkopers. “Zij moeten ervoor zorgen dat de registratie correct verloopt.”
Laatst gewijzigd door jnsvr 19 nov 2017, 15:45, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Helaas moet je als je een nieuwe SIM kaart koopt deze registreren bij een LycaMobile verkooppunt (lees : lokale nachtwinkel meestal).
En helaas is dat daar de normale gang van zaken ja. Ik heb het beste contact altijd gehad via Facebook.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
braky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2009, 20:49
Locatie: Lierde
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Daar spreken ze dus met geen woord over in hun brief die je krijgt met de sim.
Enkel activeer uw sim door volgende code in te geven *116*pin#
ok, op naar een verkoopspunt dus.
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja zullen dat ookniet doen.
Kijk de winstmarges enzo zijn enorm klein.
Neem nu met de nieuwe wet dat ze nog 100 000 simkaarten hadden liggen, ge denkt toch niet dat ze als die kaarten uit envloppen gaan halen en alles terug in nieuwe envloppen en nieuwe brief gaan zenden, dat is een veel te groot verlies.
Klantvriendelijkheid wat wil je betalen voor een reneault twingo of oud R4 en een mercedes slk willen. :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
braky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2009, 20:49
Locatie: Lierde
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

De klucht is nu compleet.
Het verkooppunt weigert de sim te activeren omdat...... het niet in het verkooppunt is gekocht! :bang: :bang:
"U kan een van onze sims kopen meneer voor 10 euro en die willen we wel activeren."
Ik heb bedankt voor de klucht.
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Betalen om te registreren (daar is waar het op neer komt), daar zijn ze ook al mee in het nieuws gekomen. Best dat je het elders ook eens probeert, hopelijk maken zij er geen misbruik van. Moet ten alle tijden mogelijk en zonder aparte kost zijn. Doe daar zeker melding van want dit is allesbehalve de bedoeling van deze prepaid registratie. En ik ben er zeker van dat deze persoon graag dit verhaal van je hoort: https://twitter.com/alexanderdecroo
Laatst gewijzigd door jnsvr 19 nov 2017, 18:03, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, verwonderd me niks. Of ze vragen €20 om die registratie even in orde te brengen voor jou...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

neem gewoon een deftige provider :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

proximusboyke schreef:neem gewoon een deftige provider :-D
Wat mij vooral tegen de borst stoot is de associatie van jouw lieveling met het word deftig.

Het bedrijf proximus, niet hun product, is voor mij van hetzelfde marginale allooi waarmee je de laicaschuimers door de mangel tracht te halen.

De dag dat het proximus netwerk vrij van ordinaire kruimeldieven bevrijd is ligt in een verre toekomst die nooit zal bereikt worden.

Onlangs trouwens een aanbod van 100 Gb
gezien voor 20 € herladen, ik dacht onmidddelijk aan krisken
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

9livesuni schreef:
proximusboyke schreef:neem gewoon een deftige provider :-D
Wat mij vooral tegen de borst stoot is de associatie van jouw lieveling met het word deftig.

Het bedrijf proximus, niet hun product, is voor mij van hetzelfde marginale allooi waarmee je de laicaschuimers door de mangel tracht te halen.

De dag dat het proximus netwerk vrij van ordinaire kruimeldieven bevrijd is ligt in een verre toekomst die nooit zal bereikt worden.

Onlangs trouwens een aanbod van 100 Gb
gezien voor 20 € herladen, ik dacht onmidddelijk aan krisken

o nee ik heb geen lieveling. Het is niet omdat in mijn nickname proximus in voorkomt dat dit mijn provider is (is nog van vroeger) orange giga is ook heel goed.
Maar het is hier altijd een beetje hetzelfde.
Kijk er zijn 3 grote providers als ge daarvan data enzo moet inkopen en veel goedkoper zijt dan waar ge inkoop blijf ik erbij dat het ergens nie klopt of in iets ernstig moet besparen !!!! anders is het niet mogelijk, in geval van lyca is het data via buitenland en besparen op de klantendienst (als er al een is)
zo simpel is het.
Neem nu een bank daar heb je gewone rekening betalend en soms nogal fors en gratis waar ge veel minder service hebt. (maar voor velen waaronder ik is dat voldoende)
je moet keuzes maken maar je moet dan ook de prijs willen vragen.
frankrijk is in vele gevallen goedkoop maar bvb bankwezen ik bij cic betaal 9,99 euro per maand. maar kan daarmee alles doen geld naar loket brengen geld aan loket afhalen overschrijvingen aan lokket binnengen 4000 euro per dag afhalen met de kaart enz.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik ben ongeveer een jaar klant geweest bij Lyca en op zich niet ontevreden geweest. De enige (!!!) reden waarom ik daar gaan lopen ben is omdat ze naar het Telenet netwerk zijn gestapt (komende van Orange) en dat het GSM ontvangst bij mij thuis nadien gewoon rampzalig was.
Een klantendienst zoals we kennen van Proximus, Orange, Base of Telenet is er niet. Daar moet je inderdaad voor inboeten. Maar via Facebook was er vrij vlot te communiceren...

Je mag ook niet vergeten dat de gekende providers hier in België ook omzet hebben uit andere producten dan enkel mobiele telefonie...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
braky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2009, 20:49
Locatie: Lierde
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ga gewoon het herroepingsrecht toepassen, het is nog geen 15 dagen.
In hun laatste mail zeiden ze dat ik maar zelf de politie moet bellen als de winkelier weigert te activeren... yeah right?!
Alsof ik niks anders te doen heb dan HUN problemen op te lossen.
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Politie heeft geen bevoegdheid in burgerlijke geschillen. Suggestie is dus niet alleen absurd, maar ook juridisch fout.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Politie gaat niks doen. http://www.ombudsmantelecom.be/ proberen?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Tja Lyca. Als je cheap wil zonder enige support dan is het een perfect aanbod. Vanaf dat je support nodig hebt...
Pay peanuts, get monkeys (ik twijfel zelfs of die er zijn bij Lyca :lol: ).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Nogmaals : er is support via sociale media, niet telefonisch. Logisch, want dat kost een pak meer geld.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Krisken, Sociale media is niet hetzelfde als Facebook. Er zijn mensen (zoals ik en mijn vriendin) die bewust geen Facebook gebruiken. Lycamobiel adverteert trouwens niet met enkel support via sociale media, integendeel. Conclusie (na 1 jaar klant te zijn): De support van Lycamobile trekt op niks, om niet te zeggen dat de support onbestaande is (op de éné uitzondering van iemand die misschien via Facebook reageert).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Facebook, Twitter en E-mail : daar reageren ze snel op. Telefonisch is het een ramp (dat heb ik al meerdere keren vermeld) als je Nederlands kiest. Kies je Frans dan ben je vrij snel geholpen. Mij stoorde dit niet super erg : ik heb de support amper nodig gehad. Minder dan bij Orange, Base en Proximus waar de helft van de facturen amper kloppen en je dus wel moest bellen met hun.

De dag dat Lyca terug naar Orange gaat, zou ik nog overwegen terug te gaan naar hun. Gewoon omwille van de prijs om te beginnen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

En Proximus is de koning van factuurproblemen :D

Voor de rest vind ik lyca wel competetief maar hou ik het maar bij Orange.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

bon, vrijdag met black friday hadden ze een actie voor 1 euro simkaart met een 10 euro ofzo herlading.
dus, ok: ik bestel.

- vrijdag bestelling geplaatst
- bevestigingsmail gehad in engels met schrijffouten
- vandaag simkaart ontvangen
- begeleidende brief:er ontbreekt letterlijk een deel van de tekst in het nederlandse deel
- probeer je te bellen, krijg je (eerst in het frans, dan engels, dan pas nederlands) te horen dat je nog moet activeren.
- voor activatie moet je naar een winkel (en daarmee bedoelen ze dus: bepaalde nachtwinkels...)
- in die nachtwinkel activeren ze de simkaart en proberen ze je vervolgens nog een extra kost te lappen (geen idee of dat overal zo zal zijn)
- na activatie krijg je een smsje met een login/paswoord: login klopt al niet (32 waar een 0 moet zijn, want met 32 in te geven op de site kan je niet je hele nr invoeren)
- eerste keer herladen met de pin die in de mail stond: geen bevestiging na verzending ussid code en nog niets te zien op de site...

sja... goedkoop moet ergens van komen.. ben benieuwd naar het verdere verloop
braky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2009, 20:49
Locatie: Lierde
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

braky schreef:Ik ga gewoon het herroepingsrecht toepassen, het is nog geen 15 dagen.
In hun laatste mail zeiden ze dat ik maar zelf de politie moet bellen als de winkelier weigert te activeren... yeah right?!
Alsof ik niks anders te doen heb dan HUN problemen op te lossen.
kleine update we zijn 6 weken verder en nog steeds geen terugbetaling...
Heeft er iemand ervaring met deze problematiek, klacht indienen bij de fod economie?
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.computable.be/artikel/nieuw ... -euro.html

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Auw ... Pijnlijk...
Maar prima dat ze hiertegen optreden!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat is nu voor zo'n bedrijf 12k€?

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Idd, dat is een boete van niets. Waarom zouden ze daarvoor effectief mee willen werken? Hoeveel zou die 5% boete niet zijn voor hen?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het is een eerste waarschuwing. Een tweede keer zal t meer zijn dan 12K vermoed ik...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”