Prijsverhoging Proximus ( oude packs / abbo ) vanaf 1/1/2018

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Proximus heeft weer pdf's online gezet met prijsverhogingen :

Bron : https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnla ... 09eb5aad19
Tariefaanpassing voor bepaalde producten op 01/01/2018
De tarieven van bepaalde producten worden op 1 januari 2018 aangepast.
Deze aanpassingen hebben vooral te maken met mobiele tarieven buiten abonnement, vaste oproepen overdag (buiten het weekend), de huur van de tweede en derde tv-decoder en oude aanbiedingen in en buiten pack.
​ Bekijk de details van deze aanpassingen voor abonnementen. (.pdf)
​ Bekijk de details van deze aanpassingen voor gesprekstarieven. (.pdf)
Natuurlijk behouden we de zeer voordelige voorwaarden van onze nieuwe packs Tuttimus en Familus, of Bizz All-in en Bizz Office voor professionele klanten:
onbeperkt internet thuis/op kantoor;
gratis Wi-Fi Hotspots;
onbeperkt mobiel gebruik van je favoriete app;
tv-bundel naar keuze;
24/7 bijstand voor professionele klanten;
nationaal en internationaal bellen zonder te tellen ('s avonds en in het weekend) of onbeperkt nationaal bellen 24/7 voor professionele klanten, enz.
Meer info over onze nieuwe packs? Bezoek onze pagina's http://www.proximus.be/packs of http://www.proximus.be/bizzpacks
De pdfs :
https://www.proximus.be/dam/jcr:1c5321f ... ~cache.pdf

https://www.proximus.be/dam/jcr:2cd6371 ... ~cache.pdf

Wel grappig de laatste opmerking want ik wat nog altijd op een pack internet maxi of bizz + tv ipv de comfort ( full upload )

Persoonlijk ga ik internet comfort + tv van 56,35 naar 59 euro en het pack internet + tv gaat ook nar 59 euro dus eigenlijk ook nieuwe packs veranderen van prijs enkel de mussen niet.

=== EDIT ===
voornaamste wijzigingen
- 2e decoder 5 -> 6 euro
- happy time ... -> 0,79 / gesprek
- classic line 0,15 / minuut
- oude abbo mobiel buiten bundel van 0,25 -> 0,30

ook aan de oude korting van 5 euro voor gsm in een pack wordt gerommeld gaan naar 2 of 3 euro

Vrij forse verhogingen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wow die internet en tv is veel hogere omhoot dan inflatie.

7 procent duurder.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Echt schandalig hoor, ik ga nu een pak meer betalen.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Zou dit een effect hebben op de prijzen van Edpnet? Het verschil wordt in mijn situatie zodanig klein dat ik deze keer voor de meerprijs er eigenlijk goedkoper af ben bij Edpnet als ik rekening houdt met de vaste lijn gesprekken.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik ben benieuwd waar de prijzen zitten.
als internet+tv 4 euro duurder gaat worden, en de decoders van 5 naar 6 gaan...
ik heb die nog in eigendom, dus dan zou het al "maar" 3 euro duurder mogen worden.

ben benieuwd, maar als ze zo blijven doorgaan ga ik toch ook beginnen rondkijken naar andere oplossingen,
desnoods gewoon scarlet
R3ap4r
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2011, 16:22
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

Gaan ze al compenseren voor die Studio 100 deal ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

R3ap4r schreef:Gaan ze al compenseren voor die Studio 100 deal ?
Mischien de nieuwe glasvezel kabels die zullen moeten betaald worden.
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hier ook van 55 naar 59 euro. Dat is al de moeite :-(.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Tja, de Studio 100 deal moet betaald worden of er hebben enkele politiekers geprotesteerd dat hun graai-premie onvoldoende was of de regering vond dat ze via die weg nog wat extra belasting inkomsten konden gebruiken ... keuze genoeg dus ...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Ja amaai 4 € erbij is niet niks, :eek: gelukkig heb ik in september een nagenoeg nieuwe decoder kunnen kopen van iemand voor bijna geen geld, waardoor ik nu 8 € minder betaal. (47 €) dan zal ik na 1/1/18 dus 51 betalen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Liko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 nov 2017, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Internet start geen aanpassing?
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Je kan altijd met je voeten stemmen en overstappen naar een andere provider op de markt. Misschien wacht nog op de hernieuwde LOVE aanbod van Orange. Proximus hoort niet naar haar klanten die het beu zijn van tariefverhogingen.

Genoeg is genoeg. De klanten hebben altijd de mogelijkheid om gratis hun contract te beëindigen als ze niet akkoord zijn met deze tariefverhoging.

Analyseert de markt en aarzel niet om naar elders te gaan. Proximus zal misschien een dag begrijpen als je op hun portemonnee aanspreekt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Luc Watrin schreef:Analyseert de markt en aarzel niet om naar elders te gaan. Proximus zal misschien een dag begrijpen als je op hun portemonnee aanspreekt.
probleem is: er is niet echt veel goedkoper als je wat snelheid + tv wil...
service boeit me persoonlijk weinig (zolang het product maar werkt), overdreven snelheid (100+) hoeft ook (nog) niet, maar tv moet (*sigh*) momenteel wel nog de duitsers hebben.
dus: ik wil niet duurder uitkomen als nu, en mijn overstap keuzes zijn dus beperkt (maar ik zal idd rondkijken)
Patje schreef:Ja amaai 4 € erbij is niet niks, :eek: gelukkig heb ik in september een nagenoeg nieuwe decoder kunnen kopen van iemand voor bijna geen geld, waardoor ik nu 8 € minder betaal. (47 €) dan zal ik na 1/1/18 dus 51 betalen.
daar vrees ik dus voor, gezien de extra decoder nu 6 euro is... wat als ze de inbegrepen decoder ook naar 6 euro brengen, dan betaal je ineens 6 euro meer per maand!
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Splitter schreef:
Luc Watrin schreef:Analyseert de markt en aarzel niet om naar elders te gaan. Proximus zal misschien een dag begrijpen als je op hun portemonnee aanspreekt.
probleem is: er is niet echt veel goedkoper als je wat snelheid + tv wil...
service boeit me persoonlijk weinig (zolang het product maar werkt), overdreven snelheid (100+) hoeft ook (nog) niet, maar tv moet (*sigh*) momenteel wel nog de duitsers hebben.
dus: ik wil niet duurder uitkomen als nu, en mijn overstap keuzes zijn dus beperkt (maar ik zal idd rondkijken)
Patje schreef:Ja amaai 4 € erbij is niet niks, :eek: gelukkig heb ik in september een nagenoeg nieuwe decoder kunnen kopen van iemand voor bijna geen geld, waardoor ik nu 8 € minder betaal. (47 €) dan zal ik na 1/1/18 dus 51 betalen.
daar vrees ik dus voor, gezien de extra decoder nu 6 euro is... wat als ze de inbegrepen decoder ook naar 6 euro brengen, dan betaal je ineens 6 euro meer per maand!
1e inbegrepen decoder is 8 euro, ik gok dat dat zo blijft.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Voor TV zit je nog vast, zolang er een waardig OTP alternatief is (genre Bhaalu).
Hoe duurder ze de combi maken, hoe meer ze mensen stimuleren om creatief te zijn.
Kan je uw Duitse kanalen niet live of semi-live volgen op de website van de omroep zelf?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef:Kan je uw Duitse kanalen niet live of semi-live volgen op de website van de omroep zelf?
is niet voor mezelf, dus het technische gehalte moet ergens rond het vriespunt liggen, spijtig genoeg.

maar ben wat aan het rondkijken wat met zo'n prijsverhoging het beste uit gaat komen en ik kom (*huiver*) terecht bij orange...
maar dat bedrijf heb ik een eeuwigheid terug de rug toegekeerd, en terug daar klant worden vind ik niet bepaald aantrekkelijk.
(echter, mijn portefeuille gaat voor op wat ik van een bedrijf denk, zolang het product maar werkt)

afhankelijk van het eindresultaat hoeveel meer het me gaat kosten bij pxm in januari (heb nu -8 euro voor decoder en -5 euro voor trouwe klanten),
zal het dan toch orange worden. kunnen die 2 kortingen behouden blijven zoals het is dan blijft pxm momenteel nog de goedkoopste optie voor mij.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

heist_175 schreef: Kan je uw Duitse kanalen niet live of semi-live volgen op de website van de omroep zelf?
Quasi elke content is geblokkeerd omwille van de regio.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Alle Duitse kanalen FTA op Astra 19.2° O. met kleine schotel te ontvangen. en veel tv's hebben dvb-s2 on-board.

TechniSat DigiDish 45 SAT-Offset-Spiegel mit Wandhalterung und Universal-V/H-LNB rot

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

In 2016 betaalde ik 33,25 € voor Internet Comfort. Dat was 36,95 min 10 % affinity-korting. Dit zat in een pack met gsm. Zo had ik onbeperkt downloaden
In jan 2017 is dit verhoogd naar 36.04 €. Volgens de helpdesk geen onbeperkt downloaden meer in die pack.
In nov 2017 schaft PX de korting van 10% af, het wordt 40,05 €.
In Jan 2018 prijsverhoging: ik zal 42,95€ betalen of 29 % meer dan in 2016.
Als er geen andere perspectieven zijn stap ik volgende maand over naar EDPNET VDSL XL aan 34,95€
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Door de afschaffing van de affinity korting en de prijsverhoging zou ik op 3 maand tijd plots 9€ meer moeten betalen. Ik was aan het twijfelen of ik nog TV nodig had. Bij deze dus niet meer en het zal waarschijnlijk hier ook EDPNet worden. Goe bezig daar in Brussel.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Liko schreef:Internet start geen aanpassing?
Die blijft buiten schot, maar Start krijgt voorlopig ook geen DL snelheid en/of UL snelheid of zelfs maar een DL limiet verhoging :|
Dat laatste had ik toch een beetje gehoopt, nu dat Telenet Basic ook meer gekregen had een tijdje geleden.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Als je de pdf bekijkt is ook internet start in een duo pack duurder geworden, het stand alone start blijft normaal.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Wat ik niet begrijp, is die 0.79 EUR voor een telefoongesprek (Happy Time). Dus je belt iemand tijdens de kantooruren, je krijgt het antwoordapparaat en je bent 0.79 EUR kwijt? Je probeert een half uur later nog eens en je bent weer 0.79 EUR kwijt? Dat is toch bijna zeggen "gelieve niet meer te telefoneren tijdens de kantooruren"?
(Ik weet wel, 's avonds en in het weekend is het gratis. Maar je betaalt ook nog eens huur. En "ken je beller" -de laatste keer dat ik keek was dat 4 EUR extra per maand).
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ik begrijp niet waarom "ken je beller" en die andere opties zoveel moeten kosten, ook bij Telenet. Bij sommige telefoonmaatschappijen is dat gratis.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Liko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 nov 2017, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:Voor TV zit je nog vast, zolang er een waardig OTP alternatief is (genre Bhaalu).
Bhaalu was opgezet als een gemeenschappelijke videorecorder.
Gebruik maken hield in dat je een geldig abonnement had op de aangeboden zenders/programma's

Dus paseer je dubbel langs de kassea.
eenmaal bij telenet,proximus,tvvlaanderen,...
En een keertje bij bhaalu
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Patje schreef:Als je de pdf bekijkt is ook internet start in een duo pack duurder geworden, het stand alone start blijft normaal.
en het unlimited pack idem als ik goed zie
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik heb een Comfort Internet + TV. Ik betaal nu 42,72 EUR (eigen decoder + EPP-korting). Als er zo'n 3 EUR bijkomt, wordt het de moeite om Scarlet Trio te overwegen, zeker nu ook OVH zijn VOIP-lijn waarschijnlijk gaat verhogen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

lacer schreef:Ik begrijp niet waarom "ken je beller" en die andere opties zoveel moeten kosten, ook bij Telenet. Bij sommige telefoonmaatschappijen is dat gratis.
Gewoon, omdat het kan :).
Idem de prijsverhoging: gewoon, omdat het kan.
Enkele UB'ers gaan misschien naar Orange of EDPnet, maar de rest van de BE bevolking klaagt aan de toog of de koffiemachine en betaalt de dag nadien braaf zijn verhoogde factuur.

Off-topic: Apple past dezelfde strategie toe -> €1300 voor een telefoon. Gewoon omdat het kan :)
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 690
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Ik vind het jammer dat niet meer mensen de combinatie dvb-t dvb-s maken. Zelf zou ik niets anders meer willen. Heb nog
nooit abo betaald om tv te kunnen zien. Men toont zoveel prachtige zaken op de duitse, franse, engels en vlaamse openbare tv en dit reclamevrij.
Wil je nu toch echt iets zien van de reclamezenders, neem het binnen via je internet toch.

Ben er tevens van overtuigd, mochten de mensen massaal deze weg inslaan, de zenders zouden rap volgen om de kijker te kunnen bereiken.

En met een fritzboxrouter heb je praktisch gratis telefonie al over je internet lijn.

Eigenlijk heb je maar 1 abo nodig, en dit is een betaalbaar internet lijntje. Al de rest mogen ze houden :)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

lucdec schreef:dvb-t dvb-s
Mensen zijn lui en willen gewoon "kabeltje erin en klaar".
Met DVB-T moet je met een antenne liggen klooien, op zoek naar een sweet spot waar je zuivere ontvangst hebt.
Geen ervaring met DVB-S, maar dat zal wel gelijkaardig zijn.

Nu DVB-T is enkel het lokale aanbod, in dit geval de VRT en dat kan je online al zien.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef:
lucdec schreef:dvb-t dvb-s
Mensen zijn lui en willen gewoon "kabeltje erin en klaar".
mwoah, probleem is:
dvb-s zit je met die irritante schotel (mag geeneens overal) en dvb-t heeft een veels te klein (interessant) aanbod.
daarbovenop komt dat beide nog eens last hebben van weersfenomenen en dat je uitrichting quasi perfect moet zijn.
heb je wat extra pech en bouwen ze iets verderop een nieuw appartementsblok kan je terug gaan uitrichten door bijgekomen storingen (als ik me niet vergis)

nu, ik kijk weinig tv, maar als ik kijk kom ik toch het meest uit op: vier, q2, zes, natgeo, caz, en discovery.
daar zitten tus al minimaal 4 commerciele bij, dus zit je zowiezo al vast aan een commercieel aanbod, dus waarom zou je dan kiezen voor dvb-s?
(toegegeven, je hebt met dvb-s ook wel een shitload extra kanalen, maar of je er nu 50 of 500 hebt, veel maakt dat niet uit als je maar 5 kijkt)
al geef ik toe, moest scifi legaal te krijgen zijn in belgie zou ik dvb-s wel overwegen (geen uitzend/satrechten in .be, dus al krijg je het voor elkaar is het nooit helemaal legaal)

stievie is op zich vrij goed bezig, al moet er nog een (makkelijk+deftige) manier komen om het op je tv te krijgen.
(zou mss eens moeten proberen met de rpi, maar dat zou weer een wat 'nerdy' constructie zijn en niet plug&play, dus -nog- niet ideaal)
neem echter internet (edp vdsl xl bv) en stievie, dan zit je nog over de prijs van scarlet, dus voor het budget moet je het dan ook niet doen.
(al is de vergelijking lichtjes mank wegens de verschillen in specs tussen scarlet vdsl en edp)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Splitter schreef:al moet er nog een (makkelijk+deftige) manier komen om het op je tv te krijgen
Cast uw desktop?
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

lucdec schreef:vlaamse openbare tv en dit reclamevrij
Ha!

Kazen van bij ons?
Lekker stukje vlees van bij ons?
De nieuwe Dacia Duster?
De nieuwe Mercedes <?>-klasse?
Op reis met Jet-air?

Reclamevrij? Nee, ni echt.

Maar ik kijk ook via DVB-T, alhoewel het schijnt dat dat over enkele jaren over-&-out zal zijn, helaas!
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Ik gebruik zelf Stievie met Chromecast. Zelfde als ik trouwens met YouTube doe. App openen en dan cast-icoontje aanduiden. Playlist maken en kijken maar.

En als je wil kan je in de Stievie app ook vooruitspoelen. Tenzij je net op de persoonlijke reclame zit dan moet je even wachten. De digicorder is hier zelfs tijd blijven uit staan.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb TV&internet bij Proximus voor het gemak van Netflix op de decoder, maar misschien moet ik inderdaad die TV laten vallen en overstappen naar Netflix via Chromecast...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Albert Peetermans schreef:Wat ik niet begrijp, is die 0.79 EUR voor een telefoongesprek (Happy Time). Dus je belt iemand tijdens de kantooruren, je krijgt het antwoordapparaat en je bent 0.79 EUR kwijt? Je probeert een half uur later nog eens en je bent weer 0.79 EUR kwijt? Dat is toch bijna zeggen "gelieve niet meer te telefoneren tijdens de kantooruren"?
(Ik weet wel, 's avonds en in het weekend is het gratis. Maar je betaalt ook nog eens huur. En "ken je beller" -de laatste keer dat ik keek was dat 4 EUR extra per maand).
Inderdaad, te belachelijk voor woorden. Ik stap binnenkort over naar Tuttimus. Ik heb dan ongelimiteerd bellen met mijn mobiel, maar thuis moeten ze via de vaste lijn tijdens de kantooruren wel altijd die belachelijke 79 cent ophoesten. Waar zit in godsnaam de logica dat mijn mobiel gratis kan en de vaste lijn betalend is?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

butskristof schreef:
Albert Peetermans schreef:Wat ik niet begrijp, is die 0.79 EUR voor een telefoongesprek (Happy Time). Dus je belt iemand tijdens de kantooruren, je krijgt het antwoordapparaat en je bent 0.79 EUR kwijt? Je probeert een half uur later nog eens en je bent weer 0.79 EUR kwijt? Dat is toch bijna zeggen "gelieve niet meer te telefoneren tijdens de kantooruren"?
(Ik weet wel, 's avonds en in het weekend is het gratis. Maar je betaalt ook nog eens huur. En "ken je beller" -de laatste keer dat ik keek was dat 4 EUR extra per maand).
Inderdaad, te belachelijk voor woorden. Ik stap binnenkort over naar Tuttimus. Ik heb dan ongelimiteerd bellen met mijn mobiel, maar thuis moeten ze via de vaste lijn tijdens de kantooruren wel altijd die belachelijke 79 cent ophoesten. Waar zit in godsnaam de logica dat mijn mobiel gratis kan en de vaste lijn betalend is?
Verdienmodel als een ander ;)

Mensen grijpen onbewust overdag is naar de vast telefoon en kassa ;)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@butskristof

simpel, logica en monopolie gaan niet samen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

butskristof schreef:Waar zit in godsnaam de logica dat mijn mobiel gratis kan en de vaste lijn betalend is?
De enige logica is: we geraken er sowieso mee weg.
Het brengt ons op en we verliezen er geen (of weinig) klanten door.

Zolang mensen niet met hun voeten hun klantentevredenheid kenbaar maken, doen Telenet en Prox gewoon dik hun goesting :).
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef: Zolang mensen niet met hun voeten hun klantentevredenheid kenbaar maken, doen Telenet en Prox gewoon dik hun goesting :).
en dan zijn we weer bij gebrek aan concurrentie die naam waardig, dochteronderneming scarlet is geen concurrentie hé
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”