Ik heb een vraag, ik heb een USR router en die heeft ook een ingebouwde modem (9106), maar ik kan niet draadloos surfen als ik WEP kies als beveiliging. Wel als ik WPA-SK of geen beveiliging neem. Ik zou graag WEP kiezen omdat ik dan iets verder kan gaan.
Dus hoe moet dat ?
USR Wireless
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Geen beveiliging, WEP beveiliging of WPA-PSK beveiliging hebben NIETS te maken met hoever je geraakt.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Jawel, want het staat zo in de handleiding en ik heb dat ook al ondervonden met de vorige router.
Bron: http://www.usr.com/support/9106/9106-du ... wirelessapAls Network Authentication is uitgeschakeld, kunt u toch WEP-codering gebruiken. Er zijn twee niveaus WEP-codering: 64-bits en 128-bits. Hoe hoger de codering, hoe veiliger het netwerk. De snelheid neemt echter wel af naarmate de mate van beveiliging toeneemt.
Ik denk dat je het hier zelf zegt.AnD schreef:Jawel, want het staat zo in de handleiding en ik heb dat ook al ondervonden met de vorige router.Bron: http://www.usr.com/support/9106/9106-du ... wirelessapAls Network Authentication is uitgeschakeld, kunt u toch WEP-codering gebruiken. Er zijn twee niveaus WEP-codering: 64-bits en 128-bits. Hoe hoger de codering, hoe veiliger het netwerk. De snelheid neemt echter wel af naarmate de mate van beveiliging toeneemt.
De snelheid, niet de afstand.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
En ook de afstand. Ik heb het toch al ondervonden, anders gebruikte ik altijd WPA-SK.Seal schreef:Ik denk dat je het hier zelf zegt.AnD schreef:Jawel, want het staat zo in de handleiding en ik heb dat ook al ondervonden met de vorige router.Bron: http://www.usr.com/support/9106/9106-du ... wirelessapAls Network Authentication is uitgeschakeld, kunt u toch WEP-codering gebruiken. Er zijn twee niveaus WEP-codering: 64-bits en 128-bits. Hoe hoger de codering, hoe veiliger het netwerk. De snelheid neemt echter wel af naarmate de mate van beveiliging toeneemt.
De snelheid, niet de afstand.
-
- Deel van't meubilair
Ik heb zelf een USR8054 en heb verschillende testen gedaan, en zelfs de snelheid is nog steeds hetzelfde. Ongeacht of ik nu zonder encryptie werk, of met WEP of WPA... steeds zit ik rond de 30 Mbit/s. Ook wat betreft afstand merk ik niets.AnD schreef:En ook de afstand. Ik heb het toch al ondervonden, anders gebruikte ik altijd WPA-SK.
Trouwens het soort encryptie heeft niets te maken met het vermogen van het toestel... straks is m'n afstand nog minder als ik er een VPN over draai (da's net hetzelfde)

-
- Deel van't meubilair
Dat heeft daar gewoonweg niets mee te maken... als je zender 100 mW heeft, en je muur een bepaalde demping dan gaat je wireless signaal een bepaalde afstand... wat je erover stuurt of hoe je dit encrypteerd zal daar absoluut niets aan veranderen !AnD schreef:Uw muren (en plafond) zijn misschien van ander materiaal ?
Het enige effect van complexe encryptie is een minimale vertraging (da's nog iets anders als minder bandbreedte !) vanwege de berekeningen die daar voor nodig zijn, echter via hardware is dit meestal niet meetbaar.
-
- Deel van't meubilair
Blijkbaar ben je ermee aan het lachen... verdere uitleg is dan ook zinloos.AnD schreef:Het is misschien omdat ik dicht bij een stalen brug woon?