Apple Keynote Events

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

iceke schreef:
Eekhoorn schreef: 1329 euro :roll: :bang: :nono: :evil: :evil:
Daar koop je een macbook ofzo voor of een deftige gaming pc voor wie dat wil.
Een Macbook begint bij 1499€ dus nee daar koop je geen Macbook voor ofzo.
Macbook air dan haha.

Ik heb de S8 in bezit sinds gisteren.
Android nr denk ik 7 ofzo, isheep niewaar ;).
Die x komt er niet in. De 1ste keer ooit dat ik echt zeg, dit is er niet een beetje over maar er los over, zelfs voor een isheep als mij.

Die gezichtsherkenning gaat nog problemen geven, bij de S8 is het ook zo, gelukkig zijn die slim en hebben ze touch id op de achterkant gestoken, effe wennen maar kmoet zeggen, als je het 30-60 keer per dag ofzo doet, men is dat snel gewoon ;).
En dan staade daar, moogde terug opnieuw iedere keer die pincode ofzo gaan ingevenbij diene x?. Touch id is beste der is vind ik.
Inloggen en betalen met je duim (indien de apps het toelaten natuurlijk).

Ook de inkeeping is een grote fout vind ik, trek toch gewoon diene balk door zoals bij de S8 allee zeg, onbegrijpelijk toch?
Ook het scherm is zo goed niet als de S8, toch ongeloofelijk en dan zo'n prijzen van vragen.
Ook de lichtsterkte ofzo zou zo goed nie zijn.

En nog maar te zwijgen vd iPhone 8 ook; die is duurder dan vorig jaar lol en der is niks aan veranderd, juust glas en draadloos opladen die velen niet gaan gebruiken volgens mij. Echt niet normaal.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Ik zal ook nog is reageren met mijne Huawei die 4x zo goedkoper is dan dan de beginprijs van de iPhone x en waar je net hetzelfde mee kan doen namelijk : Bellen, smsen, mms'en en internetten!

Zelf heb ik van de 4's tot de 7+ alle iPhones gehad, maar wat ze nu hebben gepresenteerd Apple is er los over!!! Je moet GOED ZOT zijn om dat geld er aanuit te geven. Geef mij maar een simpel Android smartphone die net hetzelfde doet.

En betaal jullie Apple boys jullie zelf waar blauw aan iets dat totaal geen meerwaarde bied dan tegenover de iPhone 7. Sukkels!!!!

Getypt op een simpel Huaweike van 270€. Ja die kan dat ook ;).

Edit : Voor de Apple boys : https://androidworld.nl/nieuws/huawei-n ... dan-apple/ oeps.....
Maar daar hebben jullie ongetwijfeld wel weer een uitleg voor klaar!
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Geert2800 schreef: Edit : Voor de Apple boys : https://androidworld.nl/nieuws/huawei-n ... dan-apple/ oeps.....
Maar daar hebben jullie ongetwijfeld wel weer een uitleg voor klaar!
Jaguar verkoopt ook minder wagens als ... en met een oude DDR trabant raak je ook van a naar b
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Bam!

"People were handling the device for stage demo ahead of time," says a rep, "and didn't realize Face ID was trying to authenticate their face. After failing a number of times, because they weren't Craig, the iPhone did what it was designed to do, which was to require his passcode." In other words, "Face ID worked as it was designed to."

https://finance.yahoo.com/news/really-h ... 13050.html

selder schreef:[...] ofwel had de sensor iemand anders gescand bij het voorbereiden van de opstelling en vroeg daarom naar de passcode. [...]
*kuch* http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=716257#p716257

Ik zou bijna zeggen "in your face haters" :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik heb gisterenavond de Keynote bekeken (kon het spijtig genoeg niet live doen). Omdat ik van dit voorval al gelezen had, keek ik met dubbele interesse naar dat bewuste stuk. Eerlijk: much to do about nothing. Craig heeft dat zeer professioneel opgelost en je zag duidelijk dat FaceID niet gefaald heeft door hem niet te herkennen (wat velen ervan maken). Het bewuste scherm stond er direct toen Craig het opnam.

Met de backup iPhone ging alles zeer vlot vond ik (vlotter dan ik dacht dat het ging zijn). Wel vind ik dat je zou moeten kiezen of je echt altijd wil swipen om naar homescreen te gaan.

De Iphone X is echt wel een prachtig toestel, maar die prijs is gewoon zotjes. Nee, dat geef ik er ook niet aan uit. Zal het verkopen? Ja, zeker wel. Je moet ook rekening houden dat je in de US met een "upgrade program" zit qua formule. Daarbij betaal je elke maand een bedrag en krijg je elk jaar een nieuwe iPhone. Mocht dat hier in België bestaan, dan zouden daar veel mensen van gebruik maken, lijkt me. En ja, praktisch iedereen gaat met zo'n formule voor de X ipv een iPhone 8.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 2 keer

De prijs van de iPhone X vind ik zelfs het grootste probleem niet, +1000 Euro is veel geld maar waarom ook niet als het echt een OMGWTF toestel zou zijn. Maar de iPhone X biedt gewoon niks nieuw tegenover de flagships van de andere merken en in het bijzonder de Galaxy S8 reeks, en ja dan is het onnozel om +1000 Euro uit te geven terwijl er toestellen van 700-800 Euro exact hetzelfde doen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Vergeet ook niet dat die iPhone 5 jaar ondersteuning zal krijgen in tegenstelling tot 2 jaar bij Android (indien je merk mee wilt). Bovendien lijkt het mij dat ze FaceID pas er in gestoken hebben nadat het echt goed werkt, dat is bij Android vaak ook wat anders. En ja... Het blijft terugkomen: je zal eerder een X kopen dan een Note 8 als je al in het Apple eco systeem zit.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zijde daar weer met uw 5 jaar ? Voor hetzelfde geld koop je 2 Android flagships, dus die paar jaar minder os upgrades ligt niemand wakker van hoor.
Wat er spijtig is aan de X ? Dat ze er geen usb-c & geen touch id hebben ingestoken. Die bezel die ze nu aan de bovenkant hadden hadden ze evengoed kunnen doortrekken aan de onderkant.
Dan hadden ze een retro smartphone met een groot scherm in een kleine formfactor, hadden ze frontfacing stereo speakers en moesten ze geen 5 pagina's vollullen over hun beter scherm met dééééper pixels dat van de concurrentie komt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

selder schreef:Bam!
De kritieken op die demo zijn redelijk belachelijk en de misstap kan aan vanalles gelegen hebben. Het zou al erg zijn moest het mislukken, onder dergelijke gecontroleerde omstandigheden, veroorzaakt zijn door het slecht functioneren van FaceID. Dat neemt niet weg dat er omstandigheden zijn waar FaceID niet gaat werken waar TouchID wel gewoon werkt (plat op tafel, in de auto waar de houder niet mooi naar je gezicht gericht is, op nachtkastje...).
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand met een iPhone X zijn FaceID handiger gaat vinden dan de TouchID op zijn vorige iPhones.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

iceke schreef:Zijde daar weer met uw 5 jaar ? Voor hetzelfde geld koop je 2 Android flagships, dus die paar jaar minder os upgrades ligt niemand wakker van hoor.
Denk je nu echt dat een gewone gebruiker elke 2 jaar een nieuwe smartphone wilt? Nee, 95% van de mensen wil een smartphone kopen en gebruikt die tot die erbij neervalt. Het publiek op userbase is op dat vlak geen goede referentie. Liggen die mensen wakker van updates? Nee, wrs ook niet. Ik kan begrijpen dat je een smartphone lang wilt gebruiken, maar de updates moeten er toch zijn. Android is de Windows van de smartphones, dus (beveiligings)updates zijn belangrijk. Punt.

iceke schreef:Wat er spijtig is aan de X ? Dat ze er geen usb-c & geen touch id hebben ingestoken.
usb-c mocht er idd in, maar ik denk dat de meesten die draadloos gaan opladen en dat is volgens de QI standaard. Touch ID is vooral nu een gemis omdat het de eerste smartphone zonder is en Face ID in de plaats komt. Toen Apple met TouchID kwam op de 5S, zagen de meesten er ook geen heil in ten opzichte van code... Ik zag FaceID in werking op de Keynote en ja ik zag dat het goed werkte.

Ik zou wel wachten op echte user reviews (dus ten vroegste in november) om te kijken hoe het werkt in bepaalde omstandigheden, zoals in vorige posts al beschreven.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Tomby schreef: Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand met een iPhone X zijn FaceID handiger gaat vinden dan de TouchID op zijn vorige iPhones.
Tuurlijk wel, Selder zal zich wel in allerlij bochten (letterlijk én figuurlijk deze keer) wringen om toch maar te kunnen aantonen dat het vooruitgang is, net zoals hij dat deed met het weglaten van usb op de mbp en de stereo jack op de iphone.
Ben ik nu echt de enige die graag op knopkes drukt(de fysieke knoppen dus) en graag kabelkes insteekt ?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Sinds ik Apple-only gebruik, heb ik geen kabels meer nodig gehad (buiten voeding en het scherm natuurlijk), alsook geen enkele keer een USB-stick nodig gehad. Wel heb ik de SD reader nodig gehad voor foto's van het fototoestel van mijn moeder op de mac te krijgen.

Ik gebruik op mijn MacBook Pro enkel de usb-c om die op te laden...

Dus ja, draadloos is echt wel beter.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

iceke schreef:Ben ik nu echt de enige die graag op knopkes drukt(de fysieke knoppen dus) en graag kabelkes insteekt ?
Knopkes drukken: hoeft zelfs niet. Met mijn OnePlus3 is het gewoon effen die knop aanraken. Op dat vlak werkt de fingerprint scanner daar eigenlijk ook fijner dan de TouchID op mijn iPad (zelfs na hun update van de behavior). Volgens mij is de toekomst gewoon dat het gehele scherm een fingerprint reader is (dus nog een stap verder dan de Apple geruchten) zodat je eender waar op het scherm je vinger kunt leggen/tappen.

Kabeltjes insteken: mja, voor laders op openbare plaatsen lijkt wireless chargen toch wel handig en netjes. Idem in de auto, zoals ook getoond in de Keynote. Voor thuis verkies ik gewoon een kabeltje, aangezien dat minder in de weg ligt dan zo een charging pad/dock.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Dat jullie hier (weer maar eens) een al-dan-niet-apple fanboy oorlogje voeren, boeit mij in de minste mate niet...

Maar dat jullie de report functie misbruiken om posts van "de andere kant" te reporten, terwijl jullie zelf even erg bezig zijn -> grow up he.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Antwoord Apple over de faceID fail :
People were handling the device for stage demo ahead of time,” says a rep, “and didn’t realize Face ID was trying to authenticate their face. After failing a number of times, because they weren’t Craig, the iPhone did what it was designed to do, which was to require his passcode.” In other words, “Face ID worked as it was designed to.”
https://9to5mac.com/2017/09/13/face-id- ... l-details/
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Tomby schreef: Volgens mij is de toekomst gewoon dat het gehele scherm een fingerprint reader is
Spijtig genoeg wel, en daarmee gaat er voor mij een heleboel functionaliteit verloren..
Om het dan toch ff over de OP3 te hebben, de homebutton is geen button meer hé, die trilt gewoon wanneer je hem aanraakt, ik vind dat gewoon een stap terug ipv van een stap vooruit. Ik lig echt niet wakker van een Smartphone die volledig scherm is of volledig glas is, 3 goed werkende fysieke knoppen werkt zoveel prettiger dan softbuttons die (bv. op de s8) veel te laag staan om toch maar zoveel mogelijk scherm te benutten.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ik begrijp de commotie niet. Nooit gedaan eigenlijk.

Apple fan en bereid een fortuin uit te geven aan een smartphone? Prima, veel plezier met de iPhone X!
Apple hater en/of niet bereid een fortuin uit te geven aan een smartphone? Prima, dan koop je iets anders!

Ik behoor zelf tot het tweede kamp, maar om nu krachttermen te gaan gebruiken of me op te winden over wat anderen hun gedacht is, Jezus... :roll:

Los daarvan (en terug naar het inhoudelijke):

Ik heb een tijdje een smartphone gehad met "face unlock". Op zich werkte dat redelijk goed, maar ik moet de mening hier onderschrijven van zij die zeggen dat er handigere manieren zijn: wat mij betreft fingerprint all the way.

USB-C lijkt me een gemiste kans. De standaard is er, gebruik hem a.u.b., het is echt zo'n vooruitgang t.o.v. de oudere dingen. :( Mocht apple USB-C hebben ondersteund, zou dit ook voor de rest een serieuze boost geweest zijn. Jammer dus.

Verder een mooi toestel en fraai scherm, zoals we dat gewoon zijn van Apple.
ooh. shiny.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Geert2800 schreef:Ik zal ook nog is reageren met mijne Huawei die 4x zo goedkoper is dan dan de beginprijs van de iPhone x en waar je net hetzelfde mee kan doen namelijk : Bellen, smsen, mms'en en internetten!

Zelf heb ik van de 4's tot de 7+ alle iPhones gehad, maar wat ze nu hebben gepresenteerd Apple is er los over!!! Je moet GOED ZOT zijn om dat geld er aanuit te geven. Geef mij maar een simpel Android smartphone die net hetzelfde doet.

En betaal jullie Apple boys jullie zelf waar blauw aan iets dat totaal geen meerwaarde bied dan tegenover de iPhone 7. Sukkels!!!!

Getypt op een simpel Huaweike van 270€. Ja die kan dat ook ;).

Edit : Voor de Apple boys : https://androidworld.nl/nieuws/huawei-n ... dan-apple/ oeps.....
Maar daar hebben jullie ongetwijfeld wel weer een uitleg voor klaar!
Mag ik vragen waarom je nu een Huawei van 270€ gebruikt als je ook een iPhone 7+ hebt/had?!
Ik kan me voorstellen dat je ook verliest bij een verkoop zo kort na de aankoop, maar misschien heb je meerdere smartphones?
Ik heb overigens ook al gepost op dit forum vanuit een Huawei van minder dan 90€, dat zegt daarom nog niet dat het daarom een goed of een slecht toestel is.

Je hoeft overigens niet mensen te beledigen omdat ze al dan niet een bepaald toestel wensen te kopen.
FlashBlue schreef: Dat jullie hier (weer maar eens) een al-dan-niet-apple fanboy oorlogje voeren, boeit mij in de minste mate niet...

Maar dat jullie de report functie misbruiken om posts van "de andere kant" te reporten, terwijl jullie zelf even erg bezig zijn -> grow up he.
Mee eens. Als je uitspraken doet moet je open staan dat anderen een andere mening hebben.
Mogen we weten of de pro of de contra kamp een report deed? Ergens blijft het een "Apple keynote" topic, het is dus niet vreemd dat er hier mensen gaan posten om een bepaald merk te verheerlijken. :lol:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

iceke schreef:[...]
Tuurlijk wel, Selder zal zich wel in allerlij bochten (letterlijk én figuurlijk deze keer) wringen om toch maar te kunnen aantonen dat het vooruitgang is, net zoals hij dat deed met het weglaten van usb op de mbp en de stereo jack op de iphone.[...]
Heh, idd, m'n iPhone 7 Plus heeft geen jack meer en m'n 2016 macbook pro's geen USB2 poorten meer. Niet dat je me gaat geloven, maar ik heb beide dingen sinds dat ze weggelaten zijn niet één enkele keer nodig gehad :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Ahnee, tuurlijk niet, als ge apple-conformist zijt, zal geen enkele beslissing van apple ooit in uw nadeel spelen of u frustratie opleveren. 8)

Mensen die echter liever zelf kiezen wat ze wel of niet goed of belangrijk vinden (ipv de mening van Apple te kopiëren), hebben daar al vaker last van.

Soit, fanboyism is iets irritant. Neutraal blijven is de sleutel.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

JamesEarlGray schreef:Soit, fanboyism is iets irritant. Neutraal blijven is de sleutel.
Het probleem is dat niets echt neutraal is, want wat voor de ene belangrijk/problematisch is, is dat voor iemand anders niet.
Ik ben overgestapt naar bluetooth omdat ik brekende draden van mijn koptelefoons beu was.
De audio jack zit dan ook alleen maar in de weg voor mij.
Een Samsung zou ik sowieso nooit willen omdat ik vind dat ie vol bloatware zit, maar ik heb ook al mensen horen zeggen dat ze Stock Android te kaal vinden.
Als er een nieuwe versie van een OS uitkomt, dan verwacht ik dat binnen een 2tal weken te kunnen downloaden. Voor veel android gebruikers is dit echter niet belangrijk. Dat is hun goed recht, net zoals een audiojack voor mij niet belangrijk is.
Touch ID is voor mij echter wel belangrijk, dus ik zal geen iPhone X kopen, misschien wel een 8. Maar er zijn blijkbaar mensen die dat niet gaan missen.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Net zoals de Apple-gebruiker niet kan kiezen om géén draadloze headset te gebruiken, kan de Android-gebruiker vaak niet kiezen om een nieuwe update te installeren omdat de fabrikant het vertikt.

Elk platform heeft gebreken en dat komt telkens omdat de fabrikant te eigenwijs of te lui is; de consument is er echter altijd de dupe van.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Bij Apple kan je er wel voor kiezen. Dan neem je een SE of 6S... Of je gebruikt de lightning adapter (ok niet handig, geef ik toe)

Kijk, je zal nog van vele zaken afscheid moeten nemen in de toekomst. De tech wereld draait op volle toeren en de veranderingen gaan steeds sneller. Blijven hangen in technieken van 30 jaar geleden (audiojack + bedrade oortjes) is niet de toekomst. Natuurlijk heb je een gewoonte op dat vlak en een mens en gewoontes veranderen... Tja dat stuit steeds op weerstand.

Ik heb, doordat ik mijn MacBook Pro gekocht heb via de Back2School actie, een Beats Solo 3 Wireless bij gekregen. Ik dacht eerst die te verkopen => heb dat toch niet nodig :wink: Enfin toch maar geprobeerd uiteindelijk en ... Tja gaat niet weg hoor. Veel te handig en instellen, gebruik, geluidskwaliteit, ... zijn gewoon super goed. Ik kan nu gewoon 30 meter rond mijn Mac of iPhone lopen met perfect geluid op mijn hoofd. Ik ben geen audiofiel (zoals 99,9% van de mensen), dus ik vind die kwaliteit echt goed.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik ben zelf aan het kijken voor bluetooth oortjes voor op kantoor, die van apple lijken me prachtig qua concept, maar HET pijnpunt blijft voor mij (naast de prijs uiteraard) dat er een batterij inzit.
Die pokkedingen zijn altijd plat als je ze nodig hebt. Je zal het maar mee maken, Rene Froger door de boxen en je oortjes zijn niet opgeladen. :bang:
:lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Yup, en hadden ze die jack van 20 Eurocent behouden dan was jij blij, ik blij en Bompa ook blij. Hetzelfde met de homeknop, nu ga jr naar boven moeten swipen en dan nog eens tikken, iets wat gisteren nog met 1 knoppeke kon.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

road rebel schreef:
Geert2800 schreef:Ik zal ook nog is reageren met mijne Huawei die 4x zo goedkoper is dan dan de beginprijs van de iPhone x en waar je net hetzelfde mee kan doen namelijk : Bellen, smsen, mms'en en internetten!

Zelf heb ik van de 4's tot de 7+ alle iPhones gehad, maar wat ze nu hebben gepresenteerd Apple is er los over!!! Je moet GOED ZOT zijn om dat geld er aanuit te geven. Geef mij maar een simpel Android smartphone die net hetzelfde doet.

En betaal jullie Apple boys jullie zelf waar blauw aan iets dat totaal geen meerwaarde bied dan tegenover de iPhone 7. Sukkels!!!!

Getypt op een simpel Huaweike van 270€. Ja die kan dat ook ;).

Edit : Voor de Apple boys : https://androidworld.nl/nieuws/huawei-n ... dan-apple/ oeps.....
Maar daar hebben jullie ongetwijfeld wel weer een uitleg voor klaar!
Mag ik vragen waarom je nu een Huawei van 270€ gebruikt als je ook een iPhone 7+ hebt/had?!
Heel simpel ik heb de 7+ die 9 maand oud was kunnen verkopen voor 900€ en die kans heb ik gegrepen en een Huawei van gekocht!

Misschien heb ik dan maar 2j updates en bij een iPhone 5j, maar ik kocht jaarlijks de nieuwste iPhone ( ik doe met mijn geld wat ik wil, hoef een ander zijn mening er niet over ), dus die 5j updates zijn niet van toepassing voormij.

Nu koop ik Android smartphones die max 300€ kosten en mij hetzelfde bieden als een iPhone maar wel voor 1/3de van de prijs van de nieuwste iPhones!

En daarmee is alles nu gezegd voor mij.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

cadsite schreef:Ik ben zelf aan het kijken voor bluetooth oortjes voor op kantoor, die van apple lijken me prachtig qua concept, maar HET pijnpunt blijft voor mij (naast de prijs uiteraard) dat er een batterij inzit.
Da's toch bij alle Bluetooth headsets? Bij de AirPods valt het imho nog mee aangezien de case waar je ze in opbergt ineens zorgt dat de oortjes opgeladen worden. Als je ze uit de case haalt zijn ze dus in principe altijd 100% opgeladen, hij draint eerst de case.
Je kan ook de case apart opladen meen ik me te herinneren, dus bv onderweg met een powerbank als je merkt dat ze bijna leeg is terwijl je de oortjes gebruikt, ofwel gewoon als je thuis bent.

Maar 179 ligt wat te hoog voor mij aangezien ik al EarPods + Bluetooth hoofdtelefoon heb. Moest ik geen van beide hebben lag de zaak misschien anders.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

selder schreef:Bam!

"People were handling the device for stage demo ahead of time," says a rep, "and didn't realize Face ID was trying to authenticate their face. After failing a number of times, because they weren't Craig, the iPhone did what it was designed to do, which was to require his passcode." In other words, "Face ID worked as it was designed to."
Tjah, Apple "reps" kunnen aan de pers zeggen wat ze willen natuurlijk :-) . Het is zeker mogelijk, maar het zou toch niet stroken met het perfectionisme dat Apple nastreeft in de keynotes (ik moet je het verhaal rond 9:41AM en de eerste iPhone keynote wel niet uitleggen), en dat zou betekenen dat het ook nooit opgemerkt zou zijn in de repetities?

Soit, niet dat het er veel toe doet, ben er zeker van dat de eventuele problemen - mochten die er zijn - opgelost gaan zijn eer het toestel uitkomt. Zo kennen we Apple ook.
Vaganzza schreef:Het bewuste scherm stond er direct toen Craig het opnam.
In de live keynote was dat nochtans niet het geval.
Tomby schreef: Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand met een iPhone X zijn FaceID handiger gaat vinden dan de TouchID op zijn vorige iPhones.
Zeiden ze ook van de AirPods vs de AUX, en ik zou toch niet meer terug willen.
selder schreef: Heh, idd, m'n iPhone 7 Plus heeft geen jack meer en m'n 2016 macbook pro's geen USB2 poorten meer. Niet dat je me gaat geloven, maar ik heb beide dingen sinds dat ze weggelaten zijn niet één enkele keer nodig gehad :)
Same, wel USB2 heb ik wel "nodig" gehad maar dat was altijd op te lossen met de adapter.
cadsite schreef:Ik ben zelf aan het kijken voor bluetooth oortjes voor op kantoor, die van apple lijken me prachtig qua concept, maar HET pijnpunt blijft voor mij (naast de prijs uiteraard) dat er een batterij inzit.
Als het de bedoeling is om aan een Apple toestel te koppelen zou ik de AirPods zeker aanraden omwille van de W1 functionaliteit die zowat alle miserie met Bluetooth oplost. Daarnaast, batterij gaat lang mee + de case kan je ook opladen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

CCatalyst schreef:
Vaganzza schreef:Het bewuste scherm stond er direct toen Craig het opnam.
In de live keynote was dat nochtans niet het geval.
Denk je nu echt dat de versie die ik gisteren gezien heb, bewerkt is door Apple... :roll: :roll:

Die eerste iPhone was al gelocked op het moment dat raise to wake zijn werk deed. De backup iPhone deed het feilloos.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Vaganzza schreef:
CCatalyst schreef:
Vaganzza schreef:Het bewuste scherm stond er direct toen Craig het opnam.
In de live keynote was dat nochtans niet het geval.
Denk je nu echt dat de versie die ik gisteren gezien heb, bewerkt is door Apple... :roll: :roll:

Die eerste iPhone was al gelocked op het moment dat raise to wake zijn werk deed. De backup iPhone deed het feilloos.
Ah, je bedoelt het hangslot met "het bewuste scherm". Ik dacht dat je de pinpad bedoelde.

Maar op mijn iOS 11 GM heb ik dat gesloten hangslot ook bij raise to wake. Als ik mijn vinger erop leg gaat het open. Dat is ook als hij warm is en niet gereboot of 5 keer verkeerde vinger erop gelegd ofzo.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef:
Tomby schreef: Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand met een iPhone X zijn FaceID handiger gaat vinden dan de TouchID op zijn vorige iPhones.
Zeiden ze ook van de AirPods vs de AUX, en ik zou toch niet meer terug willen.
selder schreef:
Er is niemand die toen beweerde dat draadloze oortjes minder goed werken of minder handig zijn. De kritiek was vooral dat je ineens niet meer de keuze had (tenzij met een ietwat onhandige lightning-adaptor). Bij FaceID vs TouchID is het gewoon common sense: bij TouchID legt je gewoon je vinger op het toestel. Bij FaceID moet je echt het toestel vastnemen en voor je houden, zelfs de Keynote was daar een illustratie van.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

yup, en als er 5 man en een apekop voorbij je toestel loopt kan je ook terug je code gaan ingeven natuurlijk :angel:
Waarschijnlijk is dat die betere security waarop jullie doelen ;-)

Nee, Apple wou een Smartphone zonder homeknop, that"s it. (Net zoals Apple u Oorekes wou verkopen en lightning kabels,en...en... en....)
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Zoals ik al zei; ik ben een isheep maar het isheep heeft er zelf ook genoeg van. De prijs is geen probleem? Woot, de prijs is voor vele mensen net wel een probleem, heel wat mensen verdienen nog zoveel niet als die iPhone x 256GB haha. Dat is een maandloon voor vele mensen wat enorm veel is als je ook nog eens bv alleen woont ofzo. Dit is nochthans de moment om een middelvinger uit te steken naar Apple maar het zal helaas weer bij velen niet doordringen. Ik doe het alvast, de S8 hier die ik heb gekocht is de helft goedkoper in prijs en is beter dan die iPhone x, bv de lichtsterkte is beter, het scherm is ook beter bij de S8 enz... De touch id werkt goed achteraan en ga zo maar door.
Geen spijt van, ik ga wel niet zoals vele anderen gaan zeggen anderen dom zijn en noem maar op want iedereen doet mee zijn geld wat hij of zij wil, ik vind mensen die een bmw ofzo kopen ook soms maar nikske ze, ze kopen die om ermee te pronken terwijl ze beter een bv corsaatje zouden kopen van 14000 euro ofzo omdat zo'n bmw voor die niks nodig is. Maar soit, tis mijn geld niet dus ik maak mij daar zeker niet druk in.
Ik maak mij wel druk in dat Apple dervoor zorgt dat ik aan de kant wordt geschoven. Hunne iPad pro hebben nu 70 euro duurder gemaakt = wtf???
:bang:
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

selder schreef:Ik zou bijna zeggen "in your face haters" :)
We mogen eens lachen he :wink: Da's gezond.
Bijlagen
path4167.png
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

cadsite schreef:Je zal het maar mee maken, Rene Froger door de boxen en je oortjes zijn niet opgeladen. :bang:
:lol:
EEN EIGEN HUIS, EEN PLEK ONDER DE ZOOHOON.

(geen dank voor de oorwurm van vandaag...)
ooh. shiny.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Niemand zegt toch dat je per se de X moet kopen? Dat toestel is niet bepaald gemaakt om als main stream door te gaan, maar eerder voor de die hards en power users. Volgende generatie zal misschien toegankelijker en goedkoper zijn.
De 8 (Plus) is in mijn ogen zeker geen slechte main stream vervangen voor 7 (Plus). Viel wel erg op dat ze heel snel door de presentatie gingen omdat er nog iets zat aan te komen.

Nu ja, als jij blij bent met je S8, mij even goed en ik hoop je even veel plezier hebt aan je toestel als ik aan dat van mij :beerchug: .
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

AAPL stock toch weer aan het zakken precies vandaag :?

Kreeg al een dreun na de Keynote maar herpakte zich daarna even.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

butskristof schreef:Niemand zegt toch dat je per se de X moet kopen? Dat toestel is niet bepaald gemaakt om als main stream door te gaan, maar eerder voor de die hards en power users. Volgende generatie zal misschien toegankelijker en goedkoper zijn.
De 8 (Plus) is in mijn ogen zeker geen slechte main stream vervangen voor 7 (Plus). Viel wel erg op dat ze heel snel door de presentatie gingen omdat er nog iets zat aan te komen.

Nu ja, als jij blij bent met je S8, mij even goed en ik hoop je even veel plezier hebt aan je toestel als ik aan dat van mij :beerchug: .
Iedereen doet mee zijn geld wat hem wil maar 1329 euro is :bang: :bang: :bang: :roll: :roll: :roll:
No way man en ik ben ook een Apple fan ze, heb ook al zeker 3 iPads gehad, heb nog een macbook nu, heb 3 apple tv's gehad etc....
Maar nu komt die iPhone er niet in en de 8 is niks betere tegenover de 7 dus ook dat was al geen optie.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

[quote="selder"]
Apple is gewoon geobsedeerd door een "minimalistisch" design...
/quote]

En geobsedeerd door een "maximalistische" prijs... :twisted:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Med schreef:
selder schreef: Apple is gewoon geobsedeerd door een "minimalistisch" design...
/quote]

En geobsedeerd door een "maximalistische" prijs... :twisted:
de markt bepaalt de prijs
vinden ze genoeg klanten of niet, zo eenvoudig is het
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”