Microsoft stopt met Windows Phone

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Microsoft zelf inmiddels niet meer, LinkedIn (van Microsoft) stopt nu ook al met hun app.

[mod="Dit topic werd gesplitst van "Ik heb nieuw speelgoed!"
Zie voor nieuwsbericht: https://www.engadget.com/2017/07/11/win ... port-ends/"][/mod]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het is inderdaad een bizarre strategie bij Microsoft... men gaat een UWP app maken voor LinkedIn maar deze zou enkel op de desktop werken daar waar UWP net gemaakt is om cross device te werken :bang:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Iedereen (ook MS) dacht dat er nog wel plaats was voor een derde grote speler op de mobiele markt, en dan toch nog wel zeker eentje die goed geplaatst om er een hele resem achterliggende services aan te verbinden. Maar dat is dus helemaal niet het geval, de koek wordt mooi verdeeld tussen het fruit en de robot. Ik denk dat MS zelf ook gewoon niet meer weet wat ze nu met hun mobiele strategie moeten doen...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Er is wel degelijk plaats voor een derde speler... en dat bewezen de cijfers in Europa ook (in sommige landen zoals Italie had Windows een groter aandeel dan de iPhone). Het probleem is echter dat Microsoft in eerste instantie kijkt naar de Amerikaanse markt en die beslissend maakt voor z'n verdere investeringen. Op zich is de beslissing ermee te stoppen ook bizar puur op basis van marktaandeel... Bing doet het namelijk veel slechter met amper een globaal aandeel van 3 a 4 %, echter in de US zijn ze wel groter.

Er zijn trouwens nog altijd geruchten van een mobiele strategie binnen Microsoft (mensen zouden daar al rondlopen met toestellen) al zou het iets "nieuws" zijn al kan ik me moeilijk inbeelden wat dat zou zijn (mensen verwachten nu éénmaal een telefoon form factor en geen halve PC hoe leuk dat idee misschien ook is, dagdagelijks is het voor de meeste gebruikers totaal zinloos).
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

selder schreef:de koek wordt mooi verdeeld tussen het fruit en de robot.
Een mooie verdeling zou ik dat niet echt noemen, Android is toch echt wel de grote heerser.

Er is volgens mij zeker plaats voor een derde speler, maar die zal dan wel voldoende toestellen op de markt moeten hebben, momenteel is er 1 toestel van HP met Windows Phone. De strategie moet ook duidelijk zijn, zodat developers vertrouwen hebben. Dat was bij Windows Mobile op den duur gewoon zoek. Van WP7 naar WP8 kon niemand upgraden, ok andere architectuur maar dat was lang onduidelijk of dat ging kunnen of niet. Van WP8.1 naar W10M konden de meeste toestellen niet upgraden (en de app support voor WP8.1 is daarna vrij snel gezakt). De creators update bij W10M kan het grootste deel van de W10M gebruikers niet installeren, etc... "we maken een brug tussen IOS en W10M en tussen Android en W10M", om een paar maanden later aan te kondigen dat het niet zal gebeuren.
Toen je een paar jaar geleden bij Microsoft binnen kwam liepen ze allemaal met een Windows Phone rond, ik denk dat ze er nu op 1 hand nog te tellen zijn :-)

Maar concurrentie blijft goed, dus graag een derde speler (er zijn zaken van Windows Phone ook naar andere platformen gegaan (en visa-versa uiteraard)), maar of dat Windows Phone zal zijn dat valt nog te bezien.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef: Er zijn trouwens nog altijd geruchten van een mobiele strategie binnen Microsoft
De mobiele strategie van Microsoft lijkt mij vrij duidelijk: zoveel mogelijk verdienen aan software voor iOS en Android. Zie bv. Satya Nadella die een iPhone met allemaal MS-apps presenteert als een iPhone Pro tijdens een Keynote en de deals met bepaalde android fabrikanten om MS-apps te preinstallen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Stroper schreef:zoveel mogelijk verdienen aan software voor iOS en Android. Zie bv. Satya Nadella
Die man heeft 500% focus op z'n cloud en zou liefst al de rest gewoon dumpen... niet echt een lange termijn strategie vrees ik.

Ondertussen zie je dan dat ze halsoverkop Chrome notebooks moeten gaan achterna hollen met Windows 10 M omdat ze die markt compleet verloren zijn. De mobiele markt hebben ze zelf opgegeven... gelukkig staan ze dus nog sterk op de desktop want anders zou de jonge generatie zelfs niet meer weten wie Microsoft was !
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

MClaeys schreef:
selder schreef:de koek wordt mooi verdeeld tussen het fruit en de robot.
Een mooie verdeling zou ik dat niet echt noemen, Android is toch echt wel de grote heerser.
Ok, verkeerd verwoord, die "mooi" moet er niet staan, alhoewel het fruit en de robot er beide anders over denken: het fruit wrijft zich in zijn handjes en telt zijn geld dat hij met zijn marktaandeel verdient, de robot roept tegen iedereen die het wil horen dat hij het grootste marktaandeel heeft, maar zwijgt in alle talen over hoeveel hij ermee verdient :)
MClaeys schreef: Er is volgens mij zeker plaats voor een derde speler [...]
Tsjah ... Ik hoor het je graag zeggen, maar waar is die derde speler dan? Denk je nu echt dat als MS het al niet lukt dat het een ander bedrijf wel gaat lukken? Wie?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

selder schreef:Tsjah ... Ik hoor het je graag zeggen, maar waar is die derde speler dan? Denk je nu echt dat als MS het al niet lukt dat het een ander bedrijf wel gaat lukken? Wie?
Ik geloof ook niet dat iemand anders ertoe in staat is... en Microsoft kan het best als ze ervoor willen gaan (en stopt met al hun apps uit te brengen voor Android en iOS). Het is gewoon te gek dat je als bedrijf volop zit te ontwikkelen voor het ecosysteem van de concurrentie :bang:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

selder schreef:Denk je nu echt dat als MS het al niet lukt dat het een ander bedrijf wel gaat lukken? Wie?
Gelukkig is als bedrijf veel geld hebben een garantie op slagen (Google+? Microsoft had ook iets in die aard, ...), genoeg monsterprojecten die dat bewijzen. Maar geld hebben helpt wel, dan moet je het er natuurlijk in durven investeren. Eigenlijk zijn er nergens ter wereld reclamecampagnes geweest rond de toestellen of eens heel kort, in tegenstelling tot wat iedereen denkt: reclame helpt wel degelijk voor de grote massa. Een promofilmpje dat met moeite op je eigen site staat niet. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze er geen geld in geïnvesteerd hebben, zeer veel zelfs, maar niet allemaal op de juiste manier in mijn ogen. De boycot van Google hielp ook niet echt.
Samsung probeert het trouwens ook, met Tizen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Maar toch ... "bewijzen bewijzen" ... ik denk dat de huidige situatie/markt genoeg "bewijst", er is geen plaats voor een derde speler, en als je het technieuws volgt dan zie je dat er ook niks "op til" staat. Ik denk niet dat wij hier met onze "meningen" iets kunnen bedenken voor een bedrijf waardoor die wél succes zal maken als 3de. We moeten een beetje onze plaats kennen als gebruikers, denk je nu echt dat wij iets kunnen bedenken vooor hardware/software/services/... waardoor "de mobiele markt" ineens verschuift naar een 3de speler? Alles wat "wij" bedenken is teveel gelimiteerd door wat we er zelf van vinden, dat is helemaal niet hoe "de markt" denkt.

De mobiele markt is Apple en Android. Done.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

selder schreef:ik denk dat de huidige situatie/markt genoeg "bewijst", er is geen plaats voor een derde speler
Omdat Android en iPhone meer dan 95% hebben is er geen plaats ? Bizarre uitspraak... dan was er voor Linux ook geen plaats, is er voor een nieuwe Telecom provider ook geen plaats, ... kortom dan moet je nooit een bedrijf starten in een markt waar er een mono/duopolie is ?

Dergelijk markt is niet eenvoudig om te starten... maar zeggen dat je het niet moet doen :eek:
selder schreef:en als je het technieuws volgt dan zie je dat er ook niks "op til" staat.
Misschien lees ik anders nieuws... https://mspoweruser.com/microsoft-repor ... rm-device/
selder schreef:Ik denk niet dat wij hier met onze "meningen" iets kunnen bedenken voor een bedrijf
Het voordeel is net dat mensen hier out-of-the-box durven denken... misschien moesten bedrijven hier net wat meer komen kijken (oa. een recent idee rond pakjesdiensten en het gebruik van een PIN code is best mooi). Veel van de topics gaan trouwens ook over hoe wij erover denken (oa. de vrije hardware keuze).
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Misschien off-topic, maar niet wat betreft spelers op de mobiele markt :-)
De Ubuntu Phone klinkte voor de meesten onder ons totaal niet bekend in de oren, maar tot voor kort was dit ook een vierde speler, enfin, ze zouden 4de speler geworden zijn moesten ze niet onlangs met de ontwikkeling gestopt zijn.
Hoeveel toestellen verkocht zijn is niet bekend, veel zullen er uiteraard niet geweest zijn over de laatste jaren.
De hoop was er om een eigen toestel te ontwikkelen, maar het geld dat ze destijds inzamelden via crowd funding was net niet genoeg om het project te starten. Hierna zijn ze in zee gegaan met twee fabrikanten Meizu en BQ, deze toestellen waren voorzien van Android hardware maar het OS was Ubuntu Touch en had veel potentie. Maar de ontwikkeling slurpte veel geld op.
http://www.techradar.com/news/canonical ... ne-is-dead
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

r2504 schreef:Omdat Android en iPhone meer dan 95% hebben is er geen plaats ? Bizarre uitspraak... dan was er voor Linux ook geen plaats, is er voor een nieuwe Telecom provider ook geen plaats, ... kortom dan moet je nooit een bedrijf starten in een markt waar er een mono/duopolie is ?

Dergelijk markt is niet eenvoudig om te starten... maar zeggen dat je het niet moet doen :eek:
Ik begrijp wel dat je zo'n mening kan hebben vanuit het standpunt van "een gebuiker", aan de totaal andere kant van de markt dus, maar als een dikke (of de dikste?) speler net stopt met zijn mobiele strategie (of noem het zoals je wilt) dan is dat een feit, en dan wil dat zeggen dat er geen plaats is voor een derde speler.

Bedrijven zijn commercieel hé, dat zijn geen liefdadigheidsinstellingen, die kijken of ze winst kunnen maken door een markt in te stappen. En als er geen winst te maken valt dan vertrekken ze uit die markt. En als een grote speler zoals MS al uit de markt vertrekt, een speler die wel op een boel cash zit, en die wel een héél aantal jaar in die markt kan aanwezig zijn zonder winst te maken dan wil dat toch eigelijk veel meer zeggen dan "er is nog wel plaats voor een derde speler".

Nee, niet eenvoudig, MS heeft het geprobeerd, en het ging niet. Punt. Dat is een feit waar we bovenstaande allemaal uit kunnen concluderen. Dat de conclusie daaruit moet zijn "maar het kan wel" dat begrijp ik niet.

Linux is de monddood gemaakt net door MS omdat vals gespeeld heeft in het begin om Windows overal bij te leveren om zo Linux geen kans te geven.

Een nieuwe telekom provider? Hier in België is het met onze drie groten toch dezelfde situatie ... een vierde speler wordt het zelfs al met de licenties op de frequenties moeilijk gemaakt. Of waar is die vierde speler? Of in het buitenland, waar is daar een nieuwe aankomende provider? We kijken allemaal rijkhalzend uit naar Izzy haar idee, maar we zullen binnen een paar jaar die threads daar nog eens over oprakelen.
r2504 schreef:
Het voordeel is net dat mensen hier out-of-the-box durven denken... misschien moesten bedrijven hier net wat meer komen kijken (oa. een recent idee rond pakjesdiensten en het gebruik van een PIN code is best mooi). Veel van de topics gaan trouwens ook over hoe wij erover denken (oa. de vrije hardware keuze).
Ja, out-of-the-box, maar zoals ik al zei langs de user kant, niet langs de bedrijfskant. Denk je nu echt dat er nog geen andere speler die een overvloed aan achterliggende services of op een boel cash (hé ... Microsoft!) op die ideeën is gekomen waar wij hier op ub.be op gekomen zijn? Je geeft "ons" teveel krediet, het enige wat hier verkondigd wordt zijn ideeën die commercieel niet haalbaar zijn - omdat er geen winst mee te maken is.

Waarom zien we dan geen marktaandeel-opslorpende nieuwe speler? Amazon? Een Chinees? Waar zijn ze? Ze zijn er niet, omdat er geen plaats is voor een derde speler.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

r2504 schreef:dan was er voor Linux ook geen plaats
In welke context bedoel je dit? Linux als desktop OS voor eindgebruikers of Linux als server OS voor zakelijke gebruikers zijn 2 totaal uiteenliggende werelden.

Hoeveel jaar horen we nu al niet dat het nu echt wel het jaar van de Linux desktop is? Dat blijft even goed een grap met minder dan 1% marktaandeel vanwege de dominantie van Windows / mac OS.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

selder schreef:Ik begrijp wel dat je zo'n mening kan hebben vanuit het standpunt van "een gebuiker", aan de totaal andere kant van de markt dus, maar als een dikke (of de dikste?) speler net stopt met zijn mobiele strategie (of noem het zoals je wilt) dan is dat een feit, en dan wil dat zeggen dat er geen plaats is voor een derde speler.
Niet alleen vanuit het gebruikers standpunt... als Windows Phone in sommige landen een groter aandeel kan halen dan de iPhone dan is er volgens mij wel plaats voor een derde speler. Wat de exacte beweegredenen van Microsoft zijn zal wel altijd een raadsel blijven, maar ook langs hun kant was er volgend mij potentieel... al speelden er andere dingen volgens mij (ik zie trouwens maar al te vaak dat bedrijven bizarre beslissingen nemen puur vanwege interne politieke spelletjes !).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik begrijp je standpunt wel, maar dat gaat toch niet op voor "de hyper-internationale smartphone markt". Hoeveel voorbeelden moeten we daar nog van voorgeschoteld krijgen... Microsoft? Nokia? Blackberry? Apple en Android hebben het goed voor elkaar en daar komt geen derde speler meer tussen. Alle voorbeelden hier zijn van het verleden, denk je nu echt dat het iemand dan in de toekomst wél gaat lukken?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

r2504 schreef:
selder schreef:Tsjah ... Ik hoor het je graag zeggen, maar waar is die derde speler dan? Denk je nu echt dat als MS het al niet lukt dat het een ander bedrijf wel gaat lukken? Wie?
Het is gewoon te gek dat je als bedrijf volop zit te ontwikkelen voor het ecosysteem van de concurrentie :bang:
Google's apps zijn anders ook allemaal beschikbaar voor iOS, dus zo gek is het nou ook weer niet. Bewijst dat je én apps voor het ecosysteem van de concurrentie kan maken én tegelijkertijd zelf een succesvol besturingssysteem kan maken.
lacer schreef:De Ubuntu Phone klinkte voor de meesten onder ons totaal niet bekend in de oren, maar tot voor kort was dit ook een vierde speler, enfin, ze zouden 4de speler geworden zijn moesten ze niet onlangs met de ontwikkeling gestopt zijn.
Also; Firefox OS anyone? :P Ook stopgezet...
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

selder schreef:Alle voorbeelden hier zijn van het verleden, denk je nu echt dat het iemand dan in de toekomst wél gaat lukken?
Je geeft zelf de voorbeelden... niemand had ooit gedacht dat er tussen Nokia en Blackberry nog iemand ging tussen komen. Er zijn trouwens massa's voorbeelden van bedrijven die alléénheerser waren in hun segment (en smartphones zijn daar heus niet anders in) en waar je niets meer van verneemt.
antutu schreef:Google's apps zijn anders ook allemaal beschikbaar voor iOS, dus zo gek is het nou ook weer niet. Bewijst dat je én apps voor het ecosysteem van de concurrentie kan maken én tegelijkertijd zelf een succesvol besturingssysteem kan maken.
Google vertikte het nochtans om z'n apps voor Windows Phone te maken... en ja je kan succesvol zijn maar als bedrijf heb je wel een morele verplichting van je eigen klanten eerst/best te behandelen en zelfs dat doet Microsoft niet meer... niet echt een manier om je trouwe klanten te belonen !
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

r2504 schreef:[...] niemand had ooit gedacht dat er tussen Nokia en Blackberry nog iemand ging tussen komen. [...]
Ik denk niet dat je de manier waarop BB en Nokia uit de mobiele markt zijn vertrokken nog kan toepassen op de overgebleven spelers. Denk je dat Apple of Android straks nog een keuze maakt waardoor hun markt-aandeel keldert zoals BB en Nokia - zodat er dan plaats komt voor een nieuwe speler?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Never say never... geloof jij dat we binnen 10 jaar nog steeds met z'n allen Android/iOS gebruiken dan ?

Nogmaals er zijn meer dan genoeg voorbeelden uit het verleden dat in de technologie sector niets eeuwigs is.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

r2504 schreef:Never say never... geloof jij dat we binnen 10 jaar nog steeds met z'n allen Android/iOS gebruiken dan ?

Nogmaals er zijn meer dan genoeg voorbeelden uit het verleden dat in de technologie sector niets eeuwigs is.
Idd never say never.
Maar op de pc is het echt nog wel Windows/Mac overal (met op de desktop een marginale rol voor Linux). Dus waarom zou dat voor Andoid/iOS niet kunnen?
Ik beschouw het zeker niet als wetmatigheid (massa's voorbeelden uit het verleden), maar wel als een mogelijkheid.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Maar dat is eigelijk eerlijk gezegd toch een ander onderwerp ... het ging hier in dit topic over "dat eeen derde speler in de mobiele markt" komt. Tussen de regels staat er toch bij "op korte termijn", want wat voor zin heeft het om te discussiëren over de verre toekomst.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”