HEllo fellas
is der nu al een manier om met de Thomson Speedtouch 510 v 4 modem zelf te weten te komen wat je Attainable line rate is??
Sinds de snelheidsverhoging naar 4.6 mbit is mijn adsl lijn beginnen uit te vallen, de laatste week was het echt niet meer te doen. Tviel constant uit en als het al 's even werkte was da snelheid amper 150 kbyte/s. Technieker van belgacom laten komen, zei dat der iets mis was met de lijn, manne voor te grave late kome volgende dag. Die hebbe op de plaats waar de lijn aan de hoofdlijn langs de straat was gekoppeld iets vervangen, maar nog steeds niets opgelost :s
Mijn statistics op dit moment zijn:
Downstream Upstream
margin (dB) 9 26
attenuation (dB) 44 23
outputpower (dBm) 17 12
Ik sta momenteel op 1.1 Mbit/s want hoger gaat momenteel niet (dan valt het uit).
Greetz jeronimo
Diagnostics Thomson Speedtouch 510 v 4
-
- Starter
f*** the french
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Goh, je zal zelf die attainable line rate niet uit je modem kunnen halen. Maar wat ik je wel kan vertellen is dat je synchloss krijgt als de noise margin onder de 6 zakt. Als je alle stats wilt, dan zal je eens naar de helpdesk moeten bellen en om een lijntest vragen. Zij kunnen je dan de rest vertellen. Ik vind het trouwens raar dat hij bij 1.1Mbit nog zo lastig doet.
Cheers
Cheers