Robotmaaier (was zitmaaier)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Ik moet deze hebben: F016L69104
Bosch me ook laten weten, en deze staat ook op het laadstation.

De interne prijs ben ik al te weten gekomen omdat die van bosch het aan telefoon zei en die studente bij hubo het herhaalde en toen zij, "ah daarop moeten wij onze marge bereken dan", vermoed excl btw dus
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Vreemd, want op de reserveonderdelencatalogus verschijnen nochtans veel vergelijkbare nummers bij elk Indego model:
http://www.powertools-aftersalesservice ... country=be (gebruik "Indego" bij Trade Name).

Welk model + modeljaar heb je?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Indego 800 - 2016

Bosch liet dat weten dat enkel dat nummer werkt, is dure gok om te weten of een ander partnummer werkt :-)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Bij Husqvarna en Bosch kan het laadstation perfect tegen regen en slagregen, maar niet tegen onderdompeling.
Ik heb een Bosch gehad voor 2 jaar en nu een Husqvarna voor 2+ jaar. Staan constant in de regen, maar nooit ondergedompeld.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Hier super tevreden van de Worx landroid. Tuin is opnieuw aangelegd, ook het gazon. Dus de kabel moeten verleggen, en de worx uit het tuinhuis gehaald.
Batterij stond nog op 100%!
Direct maar laten snuffelen of alles goed lag en hij was vertrokken. 2 dagen later ziet het gras er weer heeeeeeeeel netjes uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
leysfi
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2011, 13:33

Wij gaan de derde lente in met onze Worx Landroid (een WG791E). De twee vorige jaren verliep alles probleemloos. Maar dit jaar is het ding niet meer in staat om de grensdraad te detecteren of te respecteren. Op bepaalde plaatsen rijdt hij er loodrecht over, en komt dan vast te zitten in de haag of op het klinkerpad rondom het grasperk. Op andere plaatsen lijkt hij de draad netjes te volgen.

Heeft iemand ook dergelijk gedrag gehad? En een remedie/oorzaak gevonden?

De draad hebben wij nooit ingedolven, maar hij is intussen wel overgroeid door het gras, en is dus nergens meer zichtbaar met het blote oog...
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Geen praktijkervaring al is de kans groot dat er binnenkort eentje komt bij ons.
Twijfel nog tussen een Landroid of een Robomow, die Robomow is blijkbaar een toestel dat kort tegen de rand kan maaien wat in ons geval wenselijk is. Qua prijs scheel het niet zoveel, al heb je bij Brico af en toe wel die 20% actie, dan is het verschil wel significanter.
Ik veronderstel dat die draad te diep kan zitten ook?
Moet daar een bepaalde spanning opstaan om goed te werken en is er dus misschien een voedingsprobleem?
Beestjes die erin gebeten hebben ofzo?
leysfi
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2011, 13:33

tb0ne schreef:Ik veronderstel dat die draad te diep kan zitten ook?
Nee, we hebben hem drie jaar geleden OP het gras gelegd, en enkel met de meegeleverde (plastic) piketjes gefixeerd. Maar intussen is die draad "verdwenen" in de onderliggende mos- en grasrestenlaag, uiteraard. De documentatie zegt zelfs dat je hem mag onderdelven, eens zijn efficiënte ligging en werking geverifieerd is, maar dat hebben wij dus nooit hoeven te doen.
tb0ne schreef:Moet daar een bepaalde spanning opstaan om goed te werken en is er dus misschien een voedingsprobleem?
De voeding krijgt die (in de juiste spanning) van het grondstation.
tb0ne schreef:Beestjes die erin gebeten hebben ofzo?
Als de draad om een of andere reden onderbroken zou zijn, dan zou het groene lichtje op het basisstation pinken in plaats van continu groen branden (of rood als de robot erin aan het opladen is). Dit is hier NIET het geval.

Bijkomende info: gisteren hebben wij even de (identieke, maar slechts één jaar oude) Landroid van onze dochter op het gras losgelaten, en die deed het prima. De oorzaak ligt dus NIET bij de draad, maar bij onze Landroid. Ik denk dat we een beroep gaan doen op de driejarige waarborg (2 jaar werd met 1 jaar verlengd bij registratie van het apparaat na aankoop). Ben benieuwd wat die waard gaat zijn. Wordt ongetwijfeld vervolgd...
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Interessant om op te volgen want belangrijk bij onze keuze, laat even weten hoe dat afloopt als het kan.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Gaan nu jaar 4 in met onze Landroid. Nog steeds de originele batterij (wat mij eigenlijk een beetje verwonderde).
Wat het overschrijden van de draad betreft, ik MEEN me te herinneren dat er een firmware upgrade voor bestond voor dit probleem. Niet heel zeker. Je kan hoe dan ook proberen of een firmware upgrade helpt. (is gratis te bekomen van Worx). 9/10 gaan ze je dat zowiezo voorstellen als eerste poging om het probleem op te lossen. Maar je zal hoe dan ook best Worx contacteren voor je iets anders doet : ik heb 3 jaar geleden of zo verschillende keren contact met hun gehad met een paar vragen over onderhoud ect ect, en ik kreeg altijd een heel net en correct antwoord op mijn vragen.

De afbakeningsdraad van Leysfi is zeker niet onderbroken : in dat geval zou de Landroid namelijk helemaal niet meer werken, en een "buiten werkingsgebied" foutmelding geven op zijn LCD display. Denk al eerder dat het een sensorprobleem in de Landroid zelf is.
Zelf heb ik de draad wel ingegraven na een paar weekjes "testrijden" en corrigeren. Voor de rest geen omziens naar.

Er is bovendien op dit moment een nieuwe serie op komst van Landroids -ik heb ze al in de Brico gezien-: de kleintjes daarvan (500sqm) hebben hun maaischijf niet meer in het center, maar tegen de buitenzijde aan de rechterkant : daardoor kunnen deze toestellen "over hun buitenmaat" knippen, wat het afmaaien van de boord zal verbeteren.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Die nieuwe reeks past inderdaad ook het robomow concept toe, blijft nog ongeveer 2cm rand over.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Wij hebben die Gardena Sileno dan gekocht (niet de Smart versie), en na enkele weken zijn we heel positief. De draad moest 10cm van de rand geplaatst worden, maar de randjes worden zeer mooi meegemaaid. Het is overduidelijk een submerk van Husqvarna, want dat staat o.a. op de voeding in grote letters.

Ons model is een gewone Gardena Sileno R100Li, ontworpen voor 1000m2. Het gazon waar hij nu op rijdt is 550m2 en splinternieuw (graszoden). Voor een kot te bouwen hebben we helaas nog geen tijd gehad.

Door correcte plaatsing van de draad is hij ook nog nergens tegen gereden. Het plaatsen van de grens- en zoekdraad was wel even nadenken. De handleiding staat vol met voorbeelden en je moet toch even je gazon nameten en uittekenen op papier om te zien welk scenario zo goed mogelijk past bij de best practices.
leysfi
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2011, 13:33

kaween schreef:Wat het overschrijden van de draad betreft, ik MEEN me te herinneren dat er een firmware upgrade voor bestond voor dit probleem. Niet heel zeker. Je kan hoe dan ook proberen of een firmware upgrade helpt. (is gratis te bekomen van Worx). 9/10 gaan ze je dat zowiezo voorstellen als eerste poging om het probleem op te lossen.
We hadden intussen al die upgrade uitgevoerd (want ik anticipeerde eveneens dat dit hun eerste reactie zou kunnen worden), maar dat haalde niets uit.
kaween schreef:Maar je zal hoe dan ook best Worx contacteren voor je iets anders doet : ik heb 3 jaar geleden of zo verschillende keren contact met hun gehad met een paar vragen over onderhoud ect ect, en ik kreeg altijd een heel net en correct antwoord op mijn vragen.
We hebben hem dan maar binnen gedaan bij Brico. De herstellingsdienst waar ze vroeger een beroep op deden (Positec/Teknihall), lijkt blijkbaar verdwenen te zijn, of er wordt in ieder geval op een andere manier gewerkt de dag van vandaag.
Het is nu spannend afwachten (1) wanneer we hem terug gaan hebben (want het gras blijft intussen groeien, nietwaar), en (2) of ze effectief iets gaan gevonden en hersteld of vervangen hebben...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Om die reden heb ik mijn volgende robotmaaier bij een zelfstandig tuincenter gekocht. Die weet dat ik zit te wachten op het herstelde toestel, dus die zet vaart achter het oplossen van een probleem.
Mijn vorige, Bosch Indego, ging voor herstelling (onderhoud gaat natuurlijk niet) terug naar de Gamma waar ik die voor €1400 gekocht had. Ik was die dan sowieso 3 weken kwijt en het probleem werd door iemand van de Gamma op een WC papiertje opgeschreven.
Nu kan ik een hele uitleg doen, als het ff kan ook aan de telefoon en heb ik mijn Husqvarna (€2600, dus wel bijna het dubbele) 2 dagen later terug. Of beter nog: troubleshooting aan de telefoon :).
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Das natuurlijk een afweging die je moet maken, ik heb onze Landroid S (WR105SI) via een promo gekocht voor 599 euro, tijd zal vertellen of het weggegooid geld is.
Ik heb uit de doos onmiddellijk een update moeten doen want het pairen met de app wou niet lukken, was een gekende issue.
Langs de andere kant is dat ook onderdeel van de setup, direct updaten.
De app is nog wat rudimentair maar voorlopig tevreden.
Heb de draad op 2 plaatsen een tweetal centimeter moeten verleggen en dat lijkt nu snor te zitten, er zijn al 3 cycli zonder problemen geweest. :-)
Er is alvast een zeer actieve duitse community die toegang heeft tot de software ontwikkelaars dus ik ben wel hoopvol wat dat betreft.
Dan zal het nog kwestie zijn van een goed maaischema te vinden, leuke spielertij! :wink:
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Al 3 jaar hier een Gardena R40li. Werkt vlekkeloos. Set it and forget it. 2 keer per jaar nog manueel maaien, Robbie doet de rest. Na opzoekwerk op Duitse forums hem wel buiten het gazon laten parkeren uit het zicht in de berm. Dat kan niet volgens gardena maar in de praktijk dus wel. Even googlen. Garage gekocht via ebay bij een doe-het-zelver in duitsland. Doordat de gardena's/husqvarna's de meest verkochte robotmaaiers zijn, vindt je vervang mesjes, extra kabel, koppelstukken, en plastic pinnetjes staan spotgoedkoop online. Ook een nieuw batterij kost niet zoveel. Mits je wat handig bent kan je dus alles zelf. We zijn supertevreden. Bediening met bluetooth, regensensor, gps, rechte baantjes rijden, etc... allemaal niet nodig.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Inderdaad, heb op dezelfde manier m'n research gedaan op http://www.roboter-forum.com/

Daar las ik ook over de mogelijkheid om het laadstation in een uitsparing te plaatsen, maar om snel te kunnen starten hebben we het toch maar op het gazon gezet en alles mooi volgens het boekje gedaan. :-)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

@ leysfi
Positec bestaat wel degelijk nog. Eergisteren is er nog een man bij mijn vader geweest via Positec om zijn 791.E1 te installeren. Ze gebruiken algemene installateurs die zowat alles installeren tussen Bosch, Gardena, Worx, Husquarna, Robomow ..... . Hij wist me te zeggen dat alle toestellen min of meer dezelfde kwaliteit hadden, behalve Bosch : veel klachten, veel fatale fouten (doorgebrande motoren omdat bij vastlopers de motor niet snel genoeg in noodstop gaat), veel software issues ... Hij deed al sinds 2010 installaties en zei dat Bosch met afstand het meest problematisch was, en de meeste installaties die hij deed Worx machines waren. De meeste ellende die hij met Worx machines tegenkwam was dat vaak na een tuinfeest "de robot het plots niet meer deed", meestal gebeurde dat omdat de eigenaar er even niet meer bij stilstond dat er een kabel in de grond zat toen hij zijn bamboe-tuinfakkels in de grond duwde ...

Wat "garages" voor de robots betreft : ik heb deze zelf gemaakt, zowel voor de onze als die voor mijn vader. Kostte iets van een 20€ qua materiaal (op maat laten zagen in de Brico, in elkaar gedraaid, teerpapier erop gebrand, done). Staat zowel bij ons als bij mijn vader "in een hoekje uit zicht", nooit problemen mee gehad. Het enige waar je mee moet opletten is : wanneer zo'n box in de zomer in volle zon staat wordt het verdorie heel warm in zo'n box. Batterijen vinden dat niet zo geweldig : daarom zet ik het dak -dat via een scharnier openklapbaar is- op een kier zodat de machine niet in een sauna zit. :D
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

kaween schreef:daarom zet ik het dak -dat via een scharnier openklapbaar is- op een kier zodat de machine niet in een sauna zit. :D
Je kan daar automatische serre raamopeners voor inzetten :)
bv
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

We zijn nu even verder en heb nog maar 1 keer moeten depanneren.
De robot gaf aan dat hij buiten zijn gebied terechtgekomen was, stond nochtans gewoon aan de rand.
Ik heb momenteen wel vragen bij de houdbaarheid van de mesjes, heb ze al een keer vervangen maar na een dag of 2 maaien hangt er echt al een groene laag rond en dat neemt natuurlijk alle scherpte weg.
Eventjes weken en afdrogen lost dat op maar kan toch de bedoeling niet zijn?
Ik heb zeker geen golfterrein maar een wildernis is het ook niet.
Het gras is afgereden op 4cm bij de installatie en dan robot ingesteld op iets meer dan 4cm en op nat gras heb ik hem ook nog niet laten rijden.
Is zoiets te verwachten? :?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Bij mij (Husqvarna 320/420) hangt er nooit gras aan de mesjes.
Ik vervang die halfweg het seizoen, die zien idd behoorlijk af.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Een paar keer keer vervangen in een seizoen lijkt mij zeker ok maar als het zo doorgaat dan mag ik wekelijks nieuwe mesjes plaatsen. :?
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Foto online gevonden maar de mijne zien er dus ook zo uit...
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Geen idee?
Bij mij zie je dat ze gebruikt zijn, die mesjes zijn vuil. Maar er hangt geen opgedroogde groene smurrie aan.

Ben je zeker dat de mesjes correct gemonteerd zijn/waren?
Bij mijn robot moet je de vijs hard aandraaien, maar beweegt het mesje toch vrij -> er is een uitsparing in de vijzen (ie bv bol.com, een uitstulping in de vijs)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

tb0ne schreef: na een dag of 2 maaien hangt er echt al een groene laag rond
Zoiets zou ik verwachten van nat gras... maar dat heb je nog niet gedaan zeg je ?
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

De mesjes kunnen vrij bewegen, los van dat kun je denk ik niet veel verkeerd doen bij het monteren.
Nat gras vermeden maar zelfs op echt droge namiddagen na de mesjes reinigen een rit of drie doen en ze zien er zo uit.
Al heb ik nu ergens wel gelezen dat het te maken kan hebben met de tijd van het jaar, het type gras en de sapstroom in het gras. :???:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Mijn robot rijdt vanaf 1/3 tot 1/12, elke 2 dagen.
Ik heb nog nooit zo'n aangekoekte mesjes gehad.
Ik vervang gewoon halfweg het seizoen de mesjes en op het einde gebeurt dat bij het "grote onderhoud" in de winkel.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Welke grassoorten heb je? :-)
Ik heb andere mesjes besteld om eens te proberen, hopelijk ligt het daar aan.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Sportgazon, gecombineerd met klaver en ander onkruid.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Hetzelfde hier ongeveer, omgeven door weiden dus er groeit wel vanalles in de tuin.
dwej1
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2017, 22:49

kaween schreef:
Er is bovendien op dit moment een nieuwe serie op komst van Landroids -ik heb ze al in de Brico gezien-: de kleintjes daarvan (500sqm) hebben hun maaischijf niet meer in het center, maar tegen de buitenzijde aan de rechterkant : daardoor kunnen deze toestellen "over hun buitenmaat" knippen, wat het afmaaien van de boord zal verbeteren.

Iemand al ervaring of meer info over nieuwe model: https://www.worxlandroid.com/nl-NL/prod ... 00-wr105si ?

Groot genoeg voor mijn tuin, aantrekkelijke prijs, kantenmaaien...
jeroen_kalliste
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2017, 19:12

Hallo allemaal,

Leuk om alle ervaringen en meningen te lezen over de verschillende robotmaaiers.

Morgen ga ik de Worx Landroid WR106SI installeren (de firmware heb ik al een upgrade gegeven).

Nu heb ik een vraag: ik kan niet eenduidig terugvinden op welke afstand de signaaldraad gelegd moet worden. Kan iemand mij hier svp over adviseren?

Alvast grote dank!

Jeroen
Renema
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2017, 09:54

Beste Robotmaaier bezitters

Ik heb nu een paar dagen een Worx Landroid 791 E1
(Bijna) Alles gaat prima, heb de nieuwe firmware erop gezet 2.61

Er is één probleem:
Als het gaat regenen of de accu is bijna leeg rijdt hij zoals het hoort naar het laadstation. Behalve als hij eerst bij de eilandlus komt. Hij blijft dan rijden rond de lus tot dat de stroom op is.
De dubbele begrenzingsdraad zit op één pin, staat haaks op de andere draad en is 180 cm lang.
Hij rijdt er ook gewoon voorbij als hij een sector gaat maaien, dus het lijkt dat die lus op zich goed ligt.

Iemand een tip?
dejong77
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 maa 2018, 09:31

Goedemorgen, ik zit met een vraagje. We zijn onlangs verhuisd en hebben gazon van ongeveer 200m2. Wat is de beste maairobot die je kunt kopen met een sensor voor regen? Ik heb al gekeken op bijvoorbeeld http://www.kempeneer.be, op http://www.worxlandroid.com/nl-BE en een vergelijkingssite http://www.robotmaaiervergelijken.nl, maar er zijn zoveel modellen dat je op het laatst niet meer weet welke het beste is :? . Zo te lezen is een Robomow wel een goed merk, maar de modellen voor kleinere tuinen hebben een accu die heel lang nodig heeft om op te laden. De kleinste husqvarna heeft geen regensensor, maar ik zie Worx ook veel voorbij komen en deze is niet duur. Zou dat een goede optie zijn?
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

als het niet te ver is komt die tot bij U

http://www.roboservice.be/

en heeft deftige uitleg.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Waarom zou je een regensensor willen?
Mijn Husqvarna heeft dat gelukkig niet: die maait altijd - regen of niet.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

dejong77 schreef:Goedemorgen, ik zit met een vraagje. We zijn onlangs verhuisd en hebben gazon van ongeveer 200m2. Wat is de beste maairobot die je kunt kopen met een sensor voor regen? Ik heb al gekeken op bijvoorbeeld http://www.kempeneer.be, op http://www.worxlandroid.com/nl-BE en een vergelijkingssite http://www.robotmaaiervergelijken.nl, maar er zijn zoveel modellen dat je op het laatst niet meer weet welke het beste is :? . Zo te lezen is een Robomow wel een goed merk, maar de modellen voor kleinere tuinen hebben een accu die heel lang nodig heeft om op te laden. De kleinste husqvarna heeft geen regensensor, maar ik zie Worx ook veel voorbij komen en deze is niet duur. Zou dat een goede optie zijn?
Mss een tip: Ik vandaag de Gardena R40li gekocht. In promo bij Amazon.de
dejong77
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 maa 2018, 09:31

Hartelijk dank voor de tips! Ik ga ermee aan de slag, want nog even en er moet gemaaid worden. En dit wil ik het liefst niet zelf doen. Maar een regensensor is dus eigenlijk niet nodig?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Regensensor vind ik net wel handig. Als je robot in de regen maait, zal er veel sneller vuil aankoeken in het maaigedeelte, messen raken sneller verstopt (dus draaien niet meer zo soepel rond) etc.. Spreekt redelijk voor zich?
Ook zal de mulching helemaal niet optimaal werken met nat gras.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Nat gras snijdt gewoon slechter.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”