Nah, valt allemaal goed mee, t-shirt nat in't zweet, maar het stinkt absoluut niet (en nee, geen gevalletje "ge riekt dat zelf niet", de secretaresse zei het toen ze naast me stond

Wat voor app/toestel gebruik je voor die info te krijgen? Strava?selder schreef:Nieuwe regel: het eerste half uur wordt er niet tegen mij gesproken op't werk haha![]()
Nah, valt allemaal goed mee, t-shirt nat in't zweet, maar het stinkt absoluut niet (en nee, geen gevalletje "ge riekt dat zelf niet", de secretaresse zei het toen ze naast me stond)
Screenshot 2016-08-16 09.25.47.png
Yes, Strava op de iPhone en Apple Watch. Wel van de Apple Watch starten, anders neemt hij de hartslag info niet mee.lanadekat schreef:Wat voor app/toestel gebruik je voor die info te krijgen? Strava?
Dat is wat te duur voor mij, en ik wil niet vastzitten in het Apple ecosysteemselder schreef:Yes, Strava op de iPhone en Apple Watch. Wel van de Apple Watch starten, anders neemt hij de hartslag info niet mee.lanadekat schreef:Wat voor app/toestel gebruik je voor die info te krijgen? Strava?
48.6 km/u ... en jij fietste normaal niet ?selder schreef:VBlijkt dat het dus allemaal nogal meevalt:
Ja, gooi anders heel het kind met het badwater weg omdat er op 1 momentopname iets staat wat eventueel niet kan kloppen...r2504 schreef:...48.6 km/u...
Zelfde trouwens voor het aantal geregistreerde hoogtemeters. Een Garmin (edge) is voorzien van een barometrische hoogtemeter, een smartphone heeft er geen. Bij lange beklimmingen krijg je dan altijd piekjes op de Strava App (en meer HM dan je realistisch gereden hebt). Snelheidsmeting via GPS op de fiets is altijd wat tricky, ik maak gebruik van een ANT+ snelheids- en cadanssensor die mee registreert in mijn Garmin (als die wegvalt doet hij wel snelheidsmeting via GPS).Zorba schreef:Een smarpthone GPS is niet accuraat genoeg om heel de tijd 100% juiste snelheden weer te geven. Vandaar dat er af en toe wel eens een uitschieter zichtbaar is in apps als Strava en andere.
Je hebt tegenwoordig ook BT sensoren. Mijn hartslagmeter is bv. BT en ANT+, de strava app kan die wel gebruiken (ant+ weet ik niet, maar gsm's met ant+ is een niche markt).satsurfer schreef:de betere samsung smartphone's hebben ANT+ ondertsteuning (ook sommige sony's). Kan je gewoon een ANT+ hartslagband, cadansmeter en snelheidsmeter toevoegen bij Endomondo. Ik weet niet als Strava Ant+ ondersteunt.
mijn garmin 1000 calibreert automatisch wielformaat (gewoon dat ding rond uw wielas vasthangen)
Leuk é.selder schreef:Bwoah, vroeg genoeg vertrekken, zoals vandaag, dan schijnt de zon nog niet fel. En dan ergens in de late namiddag naar huis fietsen op het dooie gemak. Ik raad het iedereen gewoon los aan om de auto te laten staan en met de fiets naar het werk te gaan, hah
Daar stinkt iedereen tenminste niet naar zweet! (*)brubbel schreef:De stap naar de bus is nog maar klein nu.
Daar stonden wij vroeger "in mijne jongen tijd" met een zware bromfiets (Yamaha RD) op. Naar beneden en naar boven.Vaganzza schreef: Ik moet ook altijd de Sint-Annatunnel door en blijkbaar zijn de liften kapot. Niet evident om de eerste keer van die roltrappen te gaan met een toch wel zware fiets. Daar dus wat tijd verloren
Ja, het zal zeker gewoonte zijn. Voor mij was het de eerste keer deze morgen, dat is altijd wat zoeken en niet zo evident. Maar goed, we hebben de ervaring nu en weten hoe het moetskipper schreef:Daar stonden wij vroeger "in mijne jongen tijd" met een zware bromfiets (Yamaha RD) op. Naar beneden en naar boven.Vaganzza schreef: Ik moet ook altijd de Sint-Annatunnel door en blijkbaar zijn de liften kapot. Niet evident om de eerste keer van die roltrappen te gaan met een toch wel zware fiets. Daar dus wat tijd verloren
Moesten enkel opletten dat we niet gingen tanken voor we de tunnel deden, anders liep de benzine langs de tankstop eruit. Als ik zie hoeveel mensen met zelfs een gewone fiets daar staan te sukkelen. Heb die trappen met de fiets al honderden keren gedaan. Is zuiver een kwestie van gewoonte hé!