Fiets

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Hah, binnenkort 60 dagen m'n rijbewijs kwijt olé (parket heeft zo maar eventjes 17 maanden gewacht om mij in te lichten ipv de "normale" paperassen-afhandel-periode van 3 maanden)

Anyway, gaat wel deugd doen, een hernieuwde appreciatie voor de BMW als die periode afgelopen is, en tijdens die periode 's avonds en in het weekend wat minder naar hier en daar, kan alleen maar goed doen. En om er dan totaal van te profiteren wil ik wel eens proberen van met de trein/fiets te gaan werken ipv trein/bus. De bus dat is echt uitgesloten, dat is voor marginalen.

Dus, ik zoek een fiets.

Of meerbepaald ik zoek een fietsenhandelaar die nog iets van zijn vak kent, ik zoek geen verkoper die me het model waar hij het meeste marge op heeft wil verpatsen. Ik zoek iemand die veel kennis heeft van wat wél absoluut moet (laag gewicht? Afmetingen? hoogte zadel, type zadel, hoogte stuur?), en wat eigelijk maar overbodige prullaria is. (welk merk vitessen?)

Een koersfiets met van die tot beton opgepompte banden is het ééne uiterste dat ik niet zoek, een mountain bike met van die toppenbanden is het andere uiterste dat ik ook niet zoek.

Iemand een idee voor die fietsenhandelaar?
Iemand een idee waar je echt op moet letten?

shoot!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Ik kocht onlangs op de zaak een fiets van Veloretti. Je moet enkele onderdelen zelf in mekaar steken en dat is het, een goeie stadsfiets, meer heb ik niet nodig voor kleine verplaatsingen, en volledig fiscaal aftrekbaar als onkost.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Een goede trekkingfiets lijkt me hier meer dan voldoende.
Als ze je carbon proberen aan te smeren vooral niet doen, je gaat er geen voordeel uit halen en als je eens valt (kan altijd met de belgische fietspaden) kan je je frame bijna zo goed als zeker weggooien als het gebarsten is.

Een degelijke aluminium fiets moet voldoen.

Al gedacht aan elektrisch? Welke afstand zou je dagelijks moeten doen?
Duurder in aankoop maar toch net iets comfortabeler om niet volledig kapot/bezweet op je werk te moeten aankomen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ik zou ook voor een trekfiets gaan. Let vooral op het gewicht want dat moet je telkens zelf in beweging brengen. Een trekkingfiets kan je ook makkelijk uitrusten met een zak aan de zijkant voor laptop eventueel. Deze fietsen kunnen tegen een stootje en zijn ook bestand tegen wat duwen en trekken in de soms krappe fietsenrekken.

Zelf heb ik een fiets van Stevens, een Duits en degelijk merk. Het model kan je in verschillende maten krijgen. Ben er zeer tevreden mee. Gebruik hem eerder voor recreatieve tochten maar ook om naar het station te rijden. Heb er gewone banden op zodat ik zowel offroad als baan kan rijden.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Wees blij dat het in de zomer is :)
We hebben mijn zus haar fiets bij Matrabike gehaald. Ze hebben een online winkel, maar je kan ook langskomen en ze helpen je goed vooruit met wat te kiezen ed. En prijzen zijn zeeeer democratisch.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik heb m'n fiets gewoon gekocht bij Decathlon... prima fiets voor normaal gebruikt.

Bij een fietshandelaar sprak men al meteen over bedragen die minsten dubbel tot driedubbel waren.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Goeie tip van de decathlon, beetje dubbel-op, want dat is weer zo'n grote keten, en dan verdient een kleine zelfstandige fietsenmaker er weer niets aan, maar we denken toch voornamelijk aan onze eigen portefeuille :)

Alleen vermoed ik dat de verkopers van Decathlon mij geen goede raad gaan kunnen geven aan een leek zoals ik - ik zou (nog) niet weten waar ik wel en waar niet op moet letten.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
wolverine1973
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 jul 2012, 10:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

zeker dat er 2 wielen opstaan :)
en een ketting of je geraakt niet voor uit :banana:
Afbeelding
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Ik heb net als Ken ook een fiets van Veloretti uit Amsterdam. Hele fijne fietsen!
Ik fiets echt heel graag met de mijne! Het is een heel leuk en vrouwelijk model.
Mijne vent moest dan weer iets meer jongensachtigs hebben, en heeft een mountainbike bij de lokale fietsenwinkel gehaald waarmee hij ook gewoon op straat fietst. Hij is er heel tevreden van.
De zijne was toen wel tegen de €800, maar hij fietst er ook vaak mee, en is nu een zestal jaar later nog steeds in topconditie (de fiets)!

De kindjes hebben ook gewoon fietsen van de Decathlon, en die zijn echt van degelijke kwaliteit!
Aangezien jij precies je fiets niet vaak meer zal aanraken, nadat je terug met de auto gaat cruisen, zou ik zeker niet de investering in een super-highend-fiets doen. Gewoon inderdaad een stads-/trekkingsfiets of zo.
Die vind je dus, zoals hier al gesuggereerd, bij Decathlon en de kwaliteit valt zeer goed mee!

Natuurlijk geen fiets halen in de Carrefour, Makro of Molecule. Zo had ik er één gekregen toen ik klein was, en de ketting lag er meer af dan op, banden liepen leeg, en die fiets was loodzwaar.

En uit interesse: mag ik weten welk type BMW je hebt, selder?
Ikzelf heb nu 4 jaar een automatische M3 en vind het echt een hele leuke en vinnige auto. :)
Ik heb nu al een tweetal weken een handgeschakelde FIAT 500, omdat die lekker compact en schattig is, maar ik kies toch nog graag de M3 voor het gemak en het comfort, dus ik weet zeker hoe je je over 60 dagen zult voelen :D

Veel plezier met het fietsen! ;) (dat is ook leuk, hoor, en gezond! :p)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

IYZY schreef:...automatische M3 ...
Haha, BAM! Doe mij maar een gewone doodnormale F20 LCI 118D :)
13334661_10208269113598339_1479486468_o.jpg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Je spreek van een combinatie trein/fiets. Waarom kies je dan niet meteen voor een vouwfiets? Die mag immers gratis mee op de trein en zorgt zowel bij het voor- als natransport voor een potentieel aanzienlijke tijdswinst. Een Brompton is dan nog steeds de beste optie. Goed, dat kost wat, maar dan heb je ook kwaliteit in handen.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Inderdaad. Een Brompton is ook stukken sportiever en vinniger dan je zou verwachten van een fiets met kleine wielen.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Bij jou ' beetje' in de buurt:
Bers bikeshop op de diesterstraat in St Truiden.

Een absolute aanrader en al decennia lang ih vak
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zou uw vonnis nalezen, mijn nonkel mocht zelfs geen fiets besturen :s :p
60 dagen is toch wel kak vind ik. Als het bij dronken toestand was, mag je over het algemeen niets besturen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb zelf recent een Oyama plooifiets gekocht, vouwt niet zo klein op als een Brompton maar rijdt wel een stuk aangenamer :)
Ik heb die bij een kameraad gekocht die een fietsenwinkel heeft, en beweert dat hij die weinig op onderhoud komen als hij kijkt naar hoeveel hij er daarvan verkocht heeft. Tot nu toe heel tevreden over.
Het gaat over Beno Trading in Wilrijk.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Moet er geen sticker van het werk op die fiets? :twisted:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

selder schreef:… een gewone doodnormale F20 LCI 118D
Afbeelding

Ik ken letterlijk nul de botten van auto's, mijn man heeft de mijne gekocht :lol:
Maar die van jou is echt zo schattig!

Ik dacht echt dat het een auto voor onsympathieke mensen was, maar mijn man is sympathiek, ik hoop dat ik niet onsympathiek ben en ze rijden echt heel prettig.
Hoewel ik tot nu toe enkel maar benzineauto's heb gehad, moest ik toch enorm wennen aan hoe vinnig hij is! :-D

Die fiets raak jij waarschijnlijk nooit meer aan na die 60 dagen! :lol:

*sorry, terug on-topic nu :p*
Blond doesn't mean stupid :roll:
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Hier ook een fiets uit de Decathlon. Werknemers kunnen je daar wel goed helpen met een goede keuze. Ook qua garantie en herstelling zit je goed bij hen.
Voordeel van mijn fiets vind ik dat er een 'pekkel' op zit met 2 steuntjes waardoor je fiets steeds recht staat en niet zo op één kant durft te vallen.
Versnellingen zijn volgens mij van Shimano en deze werken ook zeer goed. Gebruik ze vaak en is zo minder lastig fietsen. Ben er ook eens mee gevallen en de fiets kwam er toen beter vanaf dan mij dus daaruit kan ik de conclusie trekken dat ie wel solide is.

PS. Hij is van het merk Hoprider. Dit is een ander merk dan hun huismerk btwin denk ik. Ben niet zo thuis in die merken. Ook weet ik wel nog dat Kettler een goed merk is (vind je ook bij kleine zelfstandigen om het zo maar te zeggen) maar dan mag je de prijs van die van Decathlon sowieso x2 doen.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

wolverine1973 schreef:zeker dat er 2 wielen opstaan :)
en een ketting of je geraakt niet voor uit :banana:
Manee, V-riem ;)


Ik heb een hele tijd een Strida SX (met V-riem) gebruikt in combinatie met de trein, tot de kindjes geboren werden. In januari gaan ze naar school dus dan opnieuw.
Ik vind't zelf een super vouwfiets, wel geen vitessen dus 't vertrekken is ff trappen maar verder loopt dat wree vlot. Enkel opletten met de voorste schijfrem of ge zingt letterlijk een toontje hoger ;)
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

wolverine1973 schreef:zeker dat er 2 wielen opstaan :)
en een ketting of je geraakt niet voor uit :banana:
Ik heb er Frankrijk ook al gezien met een cardan :eek:
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik ben er nog niet helemaal uit of dat ik de fiets aan Leuven station laat staan en dan met de trein naar Tienen ga, of de fiets meeneem op de trein... Als het onder de spits is, dan is dat laatste met een normale fiets wel niet zo handig denk ik.

Of ik doe alles met de fiets, van thuis tot aan het werk... Kan ook.

Ga maandag eens zien in de Decathlon se.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Als het maar een tijdelijk lapmiddel moet zijn, kan je misschien eens kijken of jouw lokale politie of kringloopwinkel goedkope fietsen aanbiedt. In Aalst worden ongeclaimde fietsen na 6 maand aan de kringwinkel geschonken (link).
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

cptKangaroo schreef:Als het maar een tijdelijk lapmiddel moet zijn, kan je misschien eens kijken of jouw lokale politie of kringloopwinkel goedkope fietsen aanbiedt. In Aalst worden ongeclaimde fietsen na 6 maand aan de kringwinkel geschonken (link).
Dit lijkt me eigenlijk nog een goed idee, voor het geval van selder.

Hoewel fietsen massaal gestolen en beschadigd worden in Leuven, zou ik hem toch aan het station laten (tenzij je voor een hele lichte plooifiets gaat).
In Leuven rij je sowieso gewoon best met een lelijke, verroeste fiets rond, die stelen ze niet...

Of je kan gewoon proberen naar het werk te fietsen, als het weer meezit.
Je geniet veel meer van de omgeving om je heen, hebt minder last van de drukte en vertragingen bij het openbaar vervoer, en je doet bovendien nog eens gezond ook!
En je hoeft niet voor de trein te betalen, uiteraard :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Ik ben ook voorstander van gewoon voor 50 euro ergens een oud krel op de kop te tikken en geen honderden euro's uit te geven voor iets waar je binnenkort waarschijnlijk toch een pak minder gebruik van gaat maken.
Kan je hem achteraf nog steeds aanspreken voor occasioneel gebruik, maar het zou mij dan toch minder zuur opbreken om zo'n investering te laten verroesten in een garage.

Ik rij in Antwerpen ook met mijn oud stoemperke rond van kot naar de campus, station, ... Meer dan goed genoeg voor wat het moet dienen, en geen ramp als hij gestolen/toegetakeld wordt. Vandaag mee naar het werk gereden, toch een dikke 10 kilometer en da's echt wel te doen. Het enige wat ik wel kan aanraden is een ietwat degelijk zadel, 10 km op nen betonblok is niet aan te raden. Vitessen heb ik dan weer niet.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

butskristof schreef:Ik rij in Antwerpen ook met mijn oud stoemperke rond van kot naar de campus, station, ...
Als ik in een stad zou wonen, zou ik dat ook doen, hoor!
Ik heb wel heel wat vrienden en vriendinnen in Leuven, en de meesten verplaatsen zich met de fiets.
Geen één van hun heeft nog nooit hun fiets gestolen gehad en/of met vandalisme te maken gehad... :?
Blond doesn't mean stupid :roll:
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Of blue bike?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Of een Stromer van BMC

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien tegen je principes, maar zou je geen fiets huren voor die periode?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Als niet-student kun je ook bij Velo een fiets huren. 2 maanden is 30€. Als je nu ergens in juni/juli gaat heb je ook ruime keuze. :lol:

En ook een zot idee. Je kan ook niet fietsen en met bus gaan ;-)
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Stealth Bomber b52

Afbeelding
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Onlangs twee vouwfietsen gekocht

niet elektrisch (voor mezelf) : Dahon, zéér licht en redelijk klein te vouwen en niet zo duur als Brompton
elektrisch (de vrouw) : Shinga vouwfiets, iets zwaarder omdat die elektrisch is en iets groter samengevouwen.

Van beide meer dan tevreden.

Dahon is zelf beter dan mijn oude gewone fiets
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

selder schreef: De bus dat is echt uitgesloten, dat is voor marginalen.
Een beetje vreemde redenering dat je op na houdt, vind je ook niet? Dus alle bus en tram gebruikers waaronder mezelf zijn dus allemaal armoezaaiers en losers in uw ogen, meneer voelt zich blijkbaar te goed om met een bus of tram te reizen? :x :x
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Haha :) Oh boy :) de bus is voor marginalen!

Anyway, ben gaan zien naar de fietsen in de Decathlon, en de modellen die ik zoek kostten rond de €400.

Dan naar een lokale fietsenhandelaar hier wat verder gegaan, paar straten verder, geweldige uitleg gekregen, de maat opgemeten, testritje gemaakt en goedgekeurd, een normale herenfiets, versnellingen in de naaf, en de dynamo in de naaf vanvoor. Kostte daar €500 en ziet er wat degelijker uit. Weet niet meer welk model het was, maandag gaan ophalen.

Ik denk dat het zo'n 30~35 minuten met de fiets zal zijn van thuis tot het werk. Ga dat zeker in het begin zo doen zonder het openbaar vervoer. Op een zeer rare manier kijk ik er een beetje naar uit ;)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Opgelet, eenmaal je het gewoon wordt ga je zelfs liever met de fiets werken dan mer de auto.
Mijn auto staat meer stil in de garage dan mijn fiets. ;-)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heb je een douche op het werk?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Goztow schreef:Heb je een douche op het werk?
yep, die zijn er, en lockers voor douchegel etc ook. Maar weet niet of dat echt nodig gaat zijn, ik ga me niet in het zweet fietsen om op het werk te geraken...

En als ik naar m'n werk ga met de auto heb ik geen file, duurt ongeveer 17 minuten via de autostrade.

Is 17 kilometer "te voet" volgens Apple Maps. Dus een klein uurtje aan 17 kmph gemiddeld met de fiets. 17 kmph moet toch haalbaar zijn, niet? Je rijdt op stukken toch veel sneller zonder je in het zweet te rijden, toch? We zien wel :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zweten hangt sterk af van mens tot mens en van je conditie. Ik ken mensen die zweten vanaf ze rechtstaan en anderen die nauwelijks zweten na 5 km lopen...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Kzou dat toch op voorhand eens rijden ;)

Verstuurd vanaf mijn XT1092 met Tapatalk
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

17 km... :) Ik wil u nog eens horen als je het enkele dagen gedaan hebt.

Ofwel zeiknat de komende dagen want ze geven regen en een regenfrakske zorgt er voor dat je net harder zweet dus... Nat ben je eender hoe, en stinken ook. Uw collega's gaan blij zijn als jij je niet gaat douchen. :twisted:

Om een gemiddelde van 17 per uur te rijden moet je dus eerder rond de 20 per uur rijden en voor een niet getrainde man is dit behoorlijk afzien.

Neem ook al maar een zalfje in huis voor de zadelpijn de eerste week. :p
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Voor hetzelfde geld valt dat reuze mee, en zoals gezegd, eens je het gewoon bent is er niets leuker dan met de fiets naar het werk te gaan.
Die regen valt ook mee trouwens: het is niet omdat ze regen geven dat het ook juist regent als je op de fiets moet.

Dat gezegd zijnde, 17km is idd niet te onderschatten. Ik doe er 28 enkel naar het werk met de koersfiets en dat is al meer dan genoeg :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”