Fout van administratie, moet ik nu weer eerst alles betalen...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb bij telenet een aanrekening die totaal niet juist is. Telenet kennende moet ik weer eerst alles betalen en dan wordt dit gecrediteerd. Er staat nog een creditnota open en er komt alweer een nieuwe bij. Ik zie het niet zitten om weer veel te veel te moeten betalen en omdat dit weer in maanden terug te krijgen...
Uw Telenet-abonnement…

We stopten uw Play Sports en Play op 21 januari 2016.

Play Sports 16/02 - 15/03 27,4501
Daar heb ik nog geen correctie op ontvangen dus die sta ook nog open...
HD XL Pack 16/02 - 15/03 5,5001
Extra bijdrage HD XL Pack 16/02 - 15/03 5,5001
HD XL pack krijg ik niet gedeactiveerd via mijn telenet. Ook printscreen genomen indien er iets verder van komt... Ik had mijn extra diensten opgezegd via hun site. Ze laten mij dus 2x betalen voor hetzelfde...

Mijn maandelijkse bijdrage is alleen de kabel nog. Dus ik ga wel 3~4 maanden een "0" rekening krijgen, maar ik vind dit persoonlijk niet correct... Als de volgende dan weer fout is dan blijft dit aanslepen.

Bij proximus hebben ze mijn foute factuur teniet gedaan en een nieuwe opgemaakt die wel correct is. Kan ik dit ook eisen van telenet?
Laatst gewijzigd door TiTanium 21 feb 2016, 12:54, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Tekst logischer gezet
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dergelijke discussies heb ik ook al gehad met Base : ze hadden een goeie 20 euro teveel aangerekend. Ze erkenden de fout maar wouden dit niet crediteren en een nieuwe factuur opmaken. Ze gingen dit in mindering brengen met mijn volgende facturen.

Op zich blijft het uiteindelijk allemaal hetzelfde. Maar als je verder denkt is dit een zeer winstgevende zaak, vooral vroeger.
Op pakweg €2 ga jij als particulier amper rente hebben. Echter als een bedrijf met 2 miljoen klanten bij alle klanten even €2 extra gaat aanrekenen dan hebben ze €4 miljoen aan inkomsten die ze niet mogen hebben. Uiteraard geven ze braaf die €4 miljoen terug aan de burger in de vorm van mindering op de volgende factuur. Dus ze hebben een paar maand wel "wat minder" inkomsten. Maar bereken eens wat voor rente ze krijgen op die €4 miljoen op een maand?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ik heb ook al foute facturen gehad van Telenet en na een telefoontje naar de klantendienst werd dit steeds gecorrigeerd. Een creditnota wordt inderdaad niet altijd onmiddellijk aangemaakt, maar de medewerker kan jou normaal gezien wel zeggen hoeveel euro je nog moet overschrijven. Meestal wordt ook het openstaand saldo op Mijn Telenet hieraan aangepast dacht ik (ondanks dat er nog geen creditnota's zichtbaar zijn). Je moet in ieder geval nooit te veel overschrijven als de factuur foutief is.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat is nu het probleem, als de medewerker het foute bedrag in rekening brengt moet telenet geld aan mij. Das de 2é maand op rij dat het fout gaat. Ik ga niet elke maand te veel betalen om er dan maanden over te moeten doen om mijn centen terug te zien. Als het nu over een eenmalige fout gaat ben ik akkoord. Maar eerst was het 29 in correctie... Nu is het weer bekan 50€ dat verkeerd is. Dat zijn geen enkele euro's meer hé. Ze lossen het altijd op met een creditnota maar nu vind ik het bedrag te hoog.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Dan heb je de vorige keer reeds te veel betaald waardoor je nu een negatief openstaand saldo hebt? In dat geval moet je uiteraard niets betalen en kan je zelfs aan Telenet vragen om dat saldo op je bankrekening terug te storten. Normaal gezien zijn ze verplicht om daar aan te voldoen als je dat vraagt.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

TiTanium schreef:Kan ik dit ook eisen van telenet?
Natuurlijk. Dien gewoon schriftelijk klacht in over de aanrekening die je betwist. Vermeld duidelijk de identificatie en het totaalbedrag van de aanrekening. Vermeld welk bedrag je betwist en waarom je dat betwist. Betaal voorlopig alleen het overige deel van de aanrekening waarmee je akkoord bent.
De schriftelijke klacht kan je via volgend formulier sturen: https://www.telenet.be/formhandler/form ... &locale=nl
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Aanrekening januari:
Correctie Play sports: 13,80 [(16,45 / 31 dagen)x 26 dagen correctie] -> niet gecrediteerd
Correctie Play : 8.38 [(10,00 / 31 dagen)x 26 dagen correctie] -> gecrediteerd
Correctie telenet freephone + internet fiber 200: € 21.49 -> gecrediteerd
Aanrekening februari:
HDXL grap 11€ te crediteren (of te halveren)
huur decoder 8.85 -> te crediteren
play sports -> 27,45 -> te crediteren

Zonder rekening te houden met de HDXL fout zit ik aan € 50,1 euro dat niet correct is.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als ik bel voor iets dergelijks zeg ik altijd, als ze een goedkope lening willen dat ze maar bij ing kbc belfius desnoods bij het ocmw moeten aankloppen.
als je dan inhaakt en terugbeld en je kiest optie administratie iets van fakturen en dan iets van openstaand bedrag dan hoor je altijd het bedrag - het teveel bedaalde bedrag.
dit schrijf ik dan over met de gestructureerde mededeling van de foutieve faktuur.
Dit is al altijd gelukt. ( Laatste keer was 2 weken geleden)
na een dag of 2,3 een keer terug bellen of het openstaand bedrag op 0 staat en dan ben je zeker.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 21 feb 2016, 14:51, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:
TiTanium schreef:Kan ik dit ook eisen van telenet?
Natuurlijk. Dien gewoon schriftelijk klacht in over de aanrekening die je betwist. Vermeld duidelijk de identificatie en het totaalbedrag van de aanrekening. Vermeld welk bedrag je betwist en waarom je dat betwist. Betaal voorlopig alleen het overige deel van de aanrekening waarmee je akkoord bent.
De schriftelijke klacht kan je via volgend formulier sturen: https://www.telenet.be/formhandler/form ... &locale=nl
Ik heb via deze weg de klacht ingediend. Morgen zal ik nog eens bellen ook. Ik ga dit niet laten aanslepen. Slechtste geval via een telenet center.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef:Dergelijke discussies heb ik ook al gehad met Base : ze hadden een goeie 20 euro teveel aangerekend. Ze erkenden de fout maar wouden dit niet crediteren en een nieuwe factuur opmaken. Ze gingen dit in mindering brengen met mijn volgende facturen.

Op zich blijft het uiteindelijk allemaal hetzelfde. Maar als je verder denkt is dit een zeer winstgevende zaak, vooral vroeger.
Op pakweg €2 ga jij als particulier amper rente hebben. Echter als een bedrijf met 2 miljoen klanten bij alle klanten even €2 extra gaat aanrekenen dan hebben ze €4 miljoen aan inkomsten die ze niet mogen hebben. Uiteraard geven ze braaf die €4 miljoen terug aan de burger in de vorm van mindering op de volgende factuur. Dus ze hebben een paar maand wel "wat minder" inkomsten. Maar bereken eens wat voor rente ze krijgen op die €4 miljoen op een maand?
Die "rente" is verwaarloosbaar. Ik ken het factuatiesysteem van BASE niet, maar denk er es aan dat het ook gewoon onmogelijk is om een nieuwe factuur op te maken voor de klachtenbehandelaar.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

En dat is mijn probleem omdat? Dat de klachtenbehandelaar dat niet kan is zijn probleem. Hij moet het dan escaleren naar een persoon of dienst die dat wel kan. Simple as hell...

En rente verwaarloosbaar? Ik ben er zeker van dat je die rente maar al te graag eens op je rekening wilt.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Lord Utopia schreef: Die "rente" is verwaarloosbaar. Ik ken het factuatiesysteem van BASE niet, maar denk er es aan dat het ook gewoon onmogelijk is om een nieuwe factuur op te maken voor de klachtenbehandelaar.
In mijn ogen is dat niet te verwaarlozen. Stel nu dat dit systematisch gebeurt, wat vrij aannemelijk is. Daarom niet per se elke maand bij klant a, maar afwisselend bij klant b, c etc.
Er zal dan elke maand een minimaal aantal klanten getroffen. Neem nu dat het minimaal aantal getroffen klanten minstens 100 000 bedraagt en het gemiddelde bedrag 2 euro is. Dan voorzien de klanten, Telenet permanent van een krediet van 200 000 euro renteloos.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kijk iemand die t door heeft. En dan spreken we nog ALS telenet braaf is en de "fout" zelf vind en de euro'tjes terug stort naar de klant hé (uit eigen beweging). Voor hetzelfde geld wachten ze gewoon tot de klant lastig komt doen, maar betaalde deze al maanden teveel! Zeker als je regelmatig een film huurt of belt met de vaste lijn dan valt een euro meer of minder niet zo snel op daar dit telkens (per maand) een ander bedrag is .

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Maar bereken eens wat voor rente ze krijgen op die €4 miljoen op een maand?
Vandaag de dag niet veel meer vrees ik.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Lord Utopia schreef:
krisken schreef:Dergelijke discussies heb ik ook al gehad met Base : ze hadden een goeie 20 euro teveel aangerekend. Ze erkenden de fout maar wouden dit niet crediteren en een nieuwe factuur opmaken. Ze gingen dit in mindering brengen met mijn volgende facturen.

Op zich blijft het uiteindelijk allemaal hetzelfde. Maar als je verder denkt is dit een zeer winstgevende zaak, vooral vroeger.
Op pakweg €2 ga jij als particulier amper rente hebben. Echter als een bedrijf met 2 miljoen klanten bij alle klanten even €2 extra gaat aanrekenen dan hebben ze €4 miljoen aan inkomsten die ze niet mogen hebben. Uiteraard geven ze braaf die €4 miljoen terug aan de burger in de vorm van mindering op de volgende factuur. Dus ze hebben een paar maand wel "wat minder" inkomsten. Maar bereken eens wat voor rente ze krijgen op die €4 miljoen op een maand?
Die "rente" is verwaarloosbaar. Ik ken het factuatiesysteem van BASE niet, maar denk er es aan dat het ook gewoon onmogelijk is om een nieuwe factuur op te maken voor de klachtenbehandelaar.
De rente is misschien verwaarloosbaar maar het is wel een mooi extra volume aan cashflow. En cashflow is belangrijk.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

krisken schreef:En dat is mijn probleem omdat? Dat de klachtenbehandelaar dat niet kan is zijn probleem. Hij moet het dan escaleren naar een persoon of dienst die dat wel kan. Simple as hell...

En rente verwaarloosbaar? Ik ben er zeker van dat je die rente maar al te graag eens op je rekening wilt.
Rente heeft daar niets mee te maken. In uw geval moest je nog minstens 1 maand klant blijven om het bedrag op te gebruiken en heeft Base daar geen verlies op gemaakt. Hadden ze u een creditnota gegeven, dan kon je de dag nadien opzeggen en eisen dat ze het bedrag terugstorten. Dus €20 verlies voor Base.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Was ik de dag erna klant geworden bij Base dan waren zij nog steeds wettelijk verplicht om mij dat geld terug te storten. Dus wettelijk gezien maakt dit geen verschil.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Leuk weetje, momenteel krijg je nog zo'n 0,35 % als je als onderneming een miljoen € gewoon op een spaarekening zet.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met wat moeite, ga ik afwachten wat er mijn richting uitkomt. Deze maand is het al een 0€ factuur. Ze hebben wel de fouten er afgehaald. Maar eerst mijn bevestiging krijgen voor ik het geloof. Niet de eerste keer dat het niet goed gaat.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”