Analfabeten bij Proximus??

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Zaterdag laatstleden stappen mezelf en mijn vriendin een proximus winkel binnen omdat we een verhuis van internet + vaste lijn willen doorgeven met tegelijkertijd uitbreiding naar een pack internet + vaste lijn + tv +gsm.
Het volgende wordt genoteerd door de aanwezige proximus medewerkster(heb kunnen meekijken op het computerscherm):

- verhuis van reeds bestaande internet +vaste lijn van adres x naar adres y
- samenvoegen in pack met gsm en tv(bestaande gsm; tv echter nieuw abonnement geen decoder huren wegens in het bezit zijn van aangekochte)
- facturatie dient behouden te blijven op huidig adres en naam
- het nieuwe adres betreft een gelijkvloers appartement en proximus aansluiting ligt klaar tot in de meterkast(en vandaar een lijn naar het appartement doch nog geen proximus stopkontakt)
- dit alles nog voor het einde van 2015 wegens noodzakelijke internetverbinding voor telewerk!

Vandaag volgende bevestiging van Proximus ontvangen: let hierbij op de in het vet aangegeven fouten!!

- verhuis van internet + vaste lijn met uitbreiding gsm en tv met huur decoder
- facturatie en plaatsing op nieuw adres
- de aansluting dient te gebeuren op een appartement op de 2de verdieping
- de plaatsing is voorzien op 5 januari 2016


Dit is de zoveelste maal dat wij problemen hebben bij het aanvragen van wijzigingen; nog nooit werd iets van de eerste keer correct afgehandeld.
Wat hierbij bovendien zeer storend is , is het feit dat men bij het doorgeven van deze wijzigingen in de proximuis winkel geen enkele vorm van bewijs krijgt (geen afdruk bvb.) van wat in het systeem werdt ingevoerd, ik kan enkel maar zeggen dat ik op het scherm heb kunnen meevolgen en de medewerkster in de winkel wel degelijk alles correct heeft ingegeven!!

wanneer je dan achteraf via de helpdesk gaat "klagen" krijgt men meestal te horen dat het "zo niet werd doorgegeven" door de medewerker(ster) in de winkel!!! Maw. men schuift steeds de fout toe naar iemand anders omdat men goed weet dat men dit als klant niet kan controleren!!

Dergelijke toestanden beginnen mij gewoonweg de keel uit te hangen vandaar eens deze manier van mededelen van dergelijke wantoestanden!!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Denk je dat je met dit bericht iets kan bereiken?
Een vriendelijke post, en de hulp vragen van een eventuele PX medewerker, die hier meeleest, zou misschien meer helpen, maar soit.

En wat jij "wantoestanden" noemt:
  • - Als de technieker, die alles komt installeren geen decoder moet zetten, maar de bestaande decoder in het systeem steekt, zal de deze wel niet aangerekend (of gecrediteerd worden), kleine administratieve ingreep.
    - facturatie op nieuw adres: kleine administratieve ingreep om dat te laten corrigeren.
    - aansluiting 1ste of 2de verdiep, wat maakt het uit? Zolang het adres correct is (huisnummer, busnummer). Jij moet toch aanwezig zijn als de technieker komt om alles te tonen.
    - plaatsing 5 januari: dat zal waarschijnlijk de eerst mogelijke datum zijn in hun planning?
Ik zou mij daar niet zo druk om maken, slecht voor het hart :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik kan er mij wel wat bij voorstellen. Toen ik verhuisd was in 2011 heb ik ook een nieuwe aansluiting (internet) gevraagd ZONDER vaste lijn. Wat denk je? Papieren voor abonnement zitten tijdje later in de bus MET vaste lijn. Weer gebeld om in orde te brengen. Blijkt dat die optie met of zonder vaste lijn manueel aangepast moet worden in hun systeem. Bij elke aanpassing zet deze optie zich altijd weer actief en moet je iemand vragen om de vaste lijn weer uit te schakelen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Das gelijk hun voice mail, wordt ook altijd standaard terug geactiveerd. Ik snap niet goed waarom ze bij veranderingen altijd alles standaard activeren... Zo maken ze toch veel meer werk aan voor hun, om het er achteraf weer te cancelen... Ik sta nooit te springen om iets te veranderen bij Px.
philippe_d schreef:kleine administratieve ingreep.
Ik moest voor een klein administratieve ingreep naar een Px winkel... Die op hun beurt belde naar de klantendienst om dat recht te trekken, ik maar denken dat ik iets moest tekenen of zo, dat het daarmee niet ging...
Eens dat dat was recht getrokken... Bats alles weer actief dat niet actief moet staan!

Service en diensten dik OK (indien je goed zit offcourse), administratie is nog veel werk aan... Indien alles standaard is gaat het goed, vanaf je begint te schipperen... :bang:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Nu, al de rest even buiten beschouwing : als je zaterdag laatstleden naar de winkel gaat om een verhuis aan te vragen die voor het eind van dit jaar moet in orde gebracht worden. Tjah, dat is vragen om moeilijkheden...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Of je een aanvraag indient voor een verhuis binnen 3 weken of een verhuis binnen het jaar mag geen enkele invloed hebben op de data input. Invoer van data in een (denk ik geautomatiseerd) systeem staat volledig los van een termijn waarbinnen alles zou moeten gebeuren.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

philippe_d schreef:Denk je dat je met dit bericht iets kan bereiken?
Een vriendelijke post, en de hulp vragen van een eventuele PX medewerker, die hier meeleest, zou misschien meer helpen, maar soit.

En wat jij "wantoestanden" noemt:
  • - Als de technieker, die alles komt installeren geen decoder moet zetten, maar de bestaande decoder in het systeem steekt, zal de deze wel niet aangerekend (of gecrediteerd worden), kleine administratieve ingreep.
    - facturatie op nieuw adres: kleine administratieve ingreep om dat te laten corrigeren.
    - aansluiting 1ste of 2de verdiep, wat maakt het uit? Zolang het adres correct is (huisnummer, busnummer). Jij moet toch aanwezig zijn als de technieker komt om alles te tonen.
    - plaatsing 5 januari: dat zal waarschijnlijk de eerst mogelijke datum zijn in hun planning?
Ik zou mij daar niet zo druk om maken, slecht voor het hart :-( .
Beste Philippe

Ik begrijp maar al te goed dat ik wellicht niets of niet veel zal bereiken met deze reactie....maar als je nu eens zou weten dat dit al de zoveelste maal is dat ik door de desbetreffende "firma" op dergelijke wordt "geholpen" en het steeds weken zoniet maanden duurt om dergelijke zake terug in orde te brengen was dit eens uiteindelijk een uiting van mijn ongenoegen en het luchten van mijn hart. Dit des te meer omdat ik dergelijke verhalen zeer regelmatig tegenkom.
Wat mij vooral stoort en ik onaanvaardbaar vindt hierbij is dat als men dan na vaststellen van gemaakte fouten bij de contactopname bij met de helpdesk steeds als "leugenaar" wordt afgeschilderd want je "zult het wel niet zo exact uitgelegd hebben in de winkel" of je hebt toch"iets anders laten noteren in de winkel" dit zijn steevast de replieken die ik in het verleden heb gekregen. Maw. Ik of in het beste geval de winkelmedewerker(ster) worden dus als leugenaar afgeschilderd.
Groot is dan inderdaad de frustratie daar men nooit kan bewijzen wat er door de winkel werd doorgegeven want nog nooit heb ik hiervan een afschrift gekregen, zelfs niet na aandringen want " je krijgt hier toch al een bevestiging van via e-mail, ja maar dan is het kwaad al geschied!!

Ik kan enkel maar zeggen dat ik deze maal uitdrukkelijk had gevraagd om te mogen meekijken op het computerscherm wat er werd ingegeven en logischerwijze doorgestuurd, dit alles was zeer correct en goed uitgelegd....dus kan ik enkel besluiten dat diegene die het vervolg moet doen inderdaad in de categorie valt van de mensen die nog niet eens kunnen lezen wat er staat!

In de toekomst zal ik het dan nog verder moeten drijven, ik zal dan - bij gebrek aan de mogelijkheid een afschrift te krijgen van uw bestelling - aan de medewerker in de winkel de toestemming vragen om metmijn gsm een "screenshot" te maken zodat ik uiteindelijk eens het bewijs heb dat ik GEEN LEUGENAAR ben en dat de medewerker in de winkel OOK ZiJN/HAAR WERK CORRECT heeft uitgevoerd....

Ik vindt het trouwens onaanvaardbaar dat men als men een bestelling doet men nog niet eens een bewijs kan krijgen van wat je besteld heb!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jozs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:10
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Toen ik begin dit jaar het ouderlijk huis verliet en op zoek was naar een provider, had ik ook voor Proximus gekozen daar telenet toch stukken duurder uitkwam voor wat ik nodig had. Er liep trouwens een promotie waarbij je maandelijks behoorlijk wat korting kreeg gedurende een jaar. Ondanks een eerdere slechte ervaring dacht ik ze een nieuwe kans te geven maar dat was blijkbaar niet terecht.

- Mijn maandelijks korting werd vergeten op de 1e factuur. Na telefonisch contact zou mn dit op de 2e in orde brengen. Is niet gebeurd. Na contact werd dit pas vanaf de 3e aanrekening afgetrokken en bij de 4e afrekening was deze korting weer magisch verdwenen terwijl deze een jaar zou moeten lopen.
- Gratis installatie en activatie, maar stonden wel gewoon op de 1e factuur. Na telefonisch contact hebben ze installatiekosten afgetrokken, activatiekosten niet. Ik heb dit dan maar zo gelaten.
- Voor ik mij bij hen aansloot had ik een pay&go kaart (GC) waar nog 16 euro belwaarde opstond. Deze belwaarde zou bij overschakeling naar een abonnement van de factuur getrokken worden. Dit is uiteraard nooit gebeurd. Zelfs niets na telefonisch contact met de klantendienst, hoewel zij dit wel hadden beloofd. Tot op vandaag nooit meer iets van gehoord.
- Toen ik in de zomermaanden in Zwitserland moest zijn, had ik een roamingpakket genomen met europa+. Volgens hun website zat Zwitserland mee in dit pakket. Toen ik mijn aanrekening kreeg klopte deze uiteraard...totaal niet. Weer veel telefoneren met de klantendienst en jawel, 'een tegemoetkoming'.
- Nadat ik na 5 maanden als klant het kotsbeu was om meer aan de telefoon te hangen met de klantendienst dan dat ik effectief van hun diensten kon genieten, heb ik Proximus opgezegd. Zelfs dit ging niet moeiteloos. Na wederom telefonisch contact met de klantendienst werd mij verzekerd dat dit kosteloos zou gebeuren. Ik kreeg tot eind augustus om mijn decoder en modem binnen te brengen in een Kiala punt of Proximus winkel. Begin augustus had ik deze binnengebracht en op het einde van de maand kreeg ik de eindfactuur: Net geen 300 euro. De decoder en modem werden mij aangerekend? Ik was niets eens klant meer en kreeg een absurde rekening voor een toestel dat ik niet eens meer in mijn bezit had. Na veel telefoontjes en mails kreeg ik de horen dat ik als klant toch niet volledig correct was maar dat ze weer een 'tegemoetkoming' zouden doen en de kosten niet moest betalen? Say what?

Ik ben niet het type persoon om te zagen op een bepaald bedrijf en probeer altijd het positieve te zien. En ik moet zeggen dat de kwaliteit van televisie en internet stukken beter was als vroeger. Maar zo'n slechte service heb ik nog nooit meegemaakt. En eerlijkheid gebied mij om te melden dat ik bij telenet tot nu toe altijd correct behandeld ben.

Vond het ook best wel grappig toen ik een tweetal weken na het opzeggen van de diensten een jongedame aan de lijn kreeg die mij dan moest overtuigen om toch te blijven. Deze kwam dan af met 5 euro korting per maand. Ik vroeg al spottend, komt die dan bij de korting die ik reeds had, waarop zij antwoordde: In het systeem staat niet dat u korting heeft meneer.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

krisken schreef:Nu, al de rest even buiten beschouwing : als je zaterdag laatstleden naar de winkel gaat om een verhuis aan te vragen die voor het eind van dit jaar moet in orde gebracht worden. Tjah, dat is vragen om moeilijkheden...
Dag Krisken

Je hebt gelijk het is inderdaad kort, maar alles ligt klaar bekabeling enz. Enkel de aansluiting doorverbinden aan het "blauwe kastje" in de meterkast en het plaatsen van een nieuw aangepast stopkontakt. Toen ik het vroeg in de winkel heeft men mij verteld dat indien alles klaar lag en men geen grote ingrepen moest doen zoals bvb. Graafwerken enz. het geen enkel probleem zou zijn om dit nog voor het einde van het jaar uit te voeren....dus hier ga ik enkel uit van de informatie mij verstrekt door een medewerker.
Trouwens het pas klaar zijn vanaf 5 januari is niet het punt waarover ik mijn beklag doe.

Wat ik bij alle problemen al heb vastgesteld is dat men administratief nog niet eens iets correct kan verwerken, wat is er nu moeilijk aan om een juist opgestelde en verwoorde bestelling door te geven en te verwerken, dit is maar een kwestie van aflezen wat er werd ingegeven en uitvoeren.
Wat er in de winkel werd ingetikt in het administratief beheerssysteem was heel klaar en duidelijk waarom kan men dit dan niet verwerken zoals het er staat, waarom is de inhoud van de e-mail die je krijgt ter bevestiging van uw bestelling al niet meer correct?
Waarom krijg ik geen afschrift van mijn bestelling in de winkel? Dit laatste zou trouwens veel meer zekerheid geven in geval van een geschil want als ik nu eens de rollen omdraai en zeg dat ik niets besteld heb wat dan? Ik heb ook niets ondertekend he!

Een bewijs van je bestelling voor de klant enerzijds en een door de klant ondertekende bestelling voor de firma anderzijds lijkt me een veel betere werkwijze en dan is er al minstens geen discussie meer over wat er gevraagd is!

Mocht ik mijn job op een dergelijke wijze uitvoeren, het zou niet lang duren! Met alle gevolgen vandien zowel voor mezelf als de mensen wiens dossier ik dien te behandelen!

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Proximus zou, zoals elk bedrijf, een orderbevestiging aan de klant moeten overhandigen op het ogenblik dat een bepaalde bestelling geplaatst wordt in een Proximus winkel bv. Op die manier kan dan de klant alles nalezen om te zien of het klopt wat er genoteerd werd, zijn handtekening zetten voor akkoord en het document aan Proximus bezorgen. Zo zijn er geen misverstanden. Maar zoals het er nu aan toe gaat plaats je een bestelling en word je achteraf geconfronteerd met zaken die je helemaal niet gevraagd hebt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Raar dat men in de winkel geen print kan maken/geven van wat ze net ingevoerd hebben in de computer. In het slechtste geval moet een print screen toch kunnen?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ik begrijp maar al te goed dat ik wellicht niets of niet veel zal bereiken met deze reactie

ombudsman voor telecom inschakelen als ge iets wil bereiken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Jack Daniels schreef:Proximus zou, zoals elk bedrijf, een orderbevestiging aan de klant moeten overhandigen op het ogenblik dat een bepaalde bestelling geplaatst wordt in een Proximus winkel bv. Op die manier kan dan de klant alles nalezen om te zien of het klopt wat er genoteerd werd, zijn handtekening zetten voor akkoord en het document aan Proximus bezorgen. Zo zijn er geen misverstanden. Maar zoals het er nu aan toe gaat plaats je een bestelling en word je achteraf geconfronteerd met zaken die je helemaal niet gevraagd hebt.
Dat zijn van die lepe truken die Proximus hanteert, op die manier kunnen ze zulke "stommiteiten" permitteren en komen ze mooi mee weg en met geen bewijs te geven heeft de klant dan geen poot om op te staan, goed in elkaar gestoken van Proximus, ik vind dat getuigen van kwade wil. :x
Ik vind zulke praktijken niet kunnen, moest een andere firma zoiets met de mensen lappen, wel ze hadden vast en zeker een proces aan hun broek. :nono:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

wied schreef:Ik begrijp maar al te goed dat ik wellicht niets of niet veel zal bereiken met deze reactie

ombudsman voor telecom inschakelen als ge iets wil bereiken...
En indien je lid zou zijn van Test Aankoop deze ook inschakelen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

philippe_d schreef:Denk je dat je met dit bericht iets kan bereiken?
Een vriendelijke post, en de hulp vragen van een eventuele PX medewerker, die hier meeleest, zou misschien meer helpen, maar soit.

En wat jij "wantoestanden" noemt:
  • - Als de technieker, die alles komt installeren geen decoder moet zetten, maar de bestaande decoder in het systeem steekt, zal de deze wel niet aangerekend (of gecrediteerd worden), kleine administratieve ingreep.
    - facturatie op nieuw adres: kleine administratieve ingreep om dat te laten corrigeren.
    - aansluiting 1ste of 2de verdiep, wat maakt het uit? Zolang het adres correct is (huisnummer, busnummer). Jij moet toch aanwezig zijn als de technieker komt om alles te tonen.
    - plaatsing 5 januari: dat zal waarschijnlijk de eerst mogelijke datum zijn in hun planning?
Ik zou mij daar niet zo druk om maken, slecht voor het hart :-( .
Tot je het jaar daarna de decoder terug doet en 1 nummertje niet klopt en je een nieuwe moet betalen !? Bij telenet overkomen ! Als hij de moeite doet om naar een winkel te lopen en zorgt dat alles goed door gegeven is, dan zie ik eigenlijk niet in hoe dit dan verkeerd zou mogen lopen. Wij wonen trouwens nog altijd in een bureaucratisch land, waar deze details toch wel van belang kunnen zijn. Gij werkt zeker bij BGC dat ge u zo geviseerd voelt?
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

@murdock447, het probleem van je tekst, vind ik, is "analfabeten" daarmee ga je feitelijk iedereen aanwijzen bij Proximus.
En wat jij daar verteld, tja, ik zal dat nooit tegenspreken .... persoonlijk vind ik dat spijtig.
En dat je geen bewijs kan krijgen, inderdaad zou niet mogen.
Vroeger bestond dat wel, de moderne tijd zekers ?

Wat betreft meekijken in het systeem voor een aanvraag ....
Heb dat ook al twee keer gedaan .... volgen kan ik dat niet ze springen daar continu van het ene programma naar het andere.
Ofloo schreef: Tot je het jaar daarna de decoder terug doet en 1 nummertje niet klopt en je een nieuwe moet betalen !? Bij telenet overkomen !
Gaat hier over Proximus .... als iedereen moest schrijven over wat hij bij een bepaald bedrijf heeft meegemaakt dan is Userbase te klein !
Geen enkel bedrijf is fout vrij, je kan dat alleen betreuren en dan kan je daar ook al dan niet nog eens aan ergeren.
DE oplossing, denk dat er geen is .... vergissen is menselijk, dat is mijn gedacht, en liefst met mate !
Ofloo schreef:Wij wonen trouwens nog altijd in een bureaucratisch land, waar deze details toch wel van belang kunnen zijn.
Ik heb vrienden wonen in: Tenerife, Frankrijk, Duitsland en Nederland .... die vertellen mij ook zo een verhalen hoe alles misgaat.
Ofloo schreef:Gij werkt zeker bij BGC dat ge u zo geviseerd voelt?
Denk het niet dat @philippe_d bij BGC werkt ....
TiTanium schreef:Das gelijk hun voice mail, wordt ook altijd standaard terug geactiveerd. Ik snap niet goed waarom ze bij veranderingen altijd alles standaard activeren...
Service en diensten dik OK (indien je goed zit offcourse), administratie is nog veel werk aan... Indien alles standaard is gaat het goed, vanaf je begint te schipperen... :bang:
Dat is het nu juist, de voice mail, is standaard aangezet.
Via 0800 kan je het enkel uitzetten .... maar in je lijnklasse is het niet voorzien dat het er definitief af is.
Als je gaat verhuizen of je gaat van een LEX over op een ROP met je lijn dan zal dat ook meestal terug aan staan ....

En daar kan het mislopen, jij hebt een commando gestuurd om het uit te zetten en de LEX gaat het terug inladen.
De meeste moeten dan beroep doen op de storingen want zelfs geraken ze niet meer in het menu van de voice mail.

Ik heb die van de storingen aan mijn telefoonlijn gehouden en terwijl zelfs getest met de GSM en het is pas na de 4de
keer dat er de voice mail er terug uit was.
Dat komt omdat de LEX terug de initiële data-base gaat raadplegen waar dat het nog altijd in staat.

Idem dito voor wie ooit een vast geheim nummer heeft (stond je ook niet in de telefoonboek en was betalend vroeger = 60 fr) ....
Je kan dat ook uitzetten via een 0800 nummer = nummer zichtbaar maar eens je gaat verhuizen of iets anders zal het terug
aan staan = terug een geheim nummer.
Dat komt omdat de LEX terug de initiële data-base gaat raadplegen waar dat het nog altijd in staat.

Is dat onnozel = ja.
Is de persoon in de Proximus winkel daarvoor verantwoordelijk = nee.

************************************************************************************************************************
Zoals @philippe_d aangeeft ....
philippe_d schreef:Ik zou mij daar niet zo druk om maken, slecht voor het hart :-( .
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

Een bijkomende aanvulling:
murdock447 schreef: Vandaag volgende bevestiging van Proximus ontvangen: let hierbij op de in het vet aangegeven fouten!!
- verhuis van internet + vaste lijn met uitbreiding gsm en tv met huur decoder
In een andere topic was al aangegeven dat iedereen nog enkel huur decoders kon krijgen.
En dat "later" iedereen zal moeten overgaan naar een V5 decoder ....

Weer hetzelfde "het zou kunnen dat het systeem" er een decoder in huur bijzet automatisch ....
Tenslotte had je enkel Internet + vaste lijn .... en voor Proximus had je dan ook geen decoder ?
Hopelijk kan de technieker ter plaatse dit uitzetten op zijn werkorder .... dat er geen nieuwe decoder moet worden bijgezet.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

@Bssoft
Is het soms verboden om een reeds eeder aangekochte v5 decoder te bezitten?....de "verhuis" waarvan sprake is trouwens de verplaatsing van mijn tweede reeds bestaande vaste lijn+internet naar een andere locatie en tegelijkertijd uitbreiding met tv ....ik heb reeds enkele decoders in bezit v3,v4 en v5 dus kan daar toch ene van gaan gebruiken op de 2de verblijfplaats!
Ik weet dat er naar de toekomst enkel nog huur decoders zullen zijn maar zolang mijn huidige hardware het aankan gaan ze mij geen huur doen betalen!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”