EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
EaSy_D
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2015, 18:18

Wat denken jullie over de EDPnet newer & faster internet? Is het betrouwbaar?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Niet betrouwbaarder of onbetrouwbaarder dan een andere VDSL-provider me dunkt. Je zal het hoogst mogelijke intrainprofiel toegewezen krijgen.
Vanwaar de vraag?
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

EaSy_D schreef:Wat denken jullie over de EDPnet newer & faster internet? Is het betrouwbaar?
Sinds december 2011 heb ik deze formule met nu een jaar ook telefoon (inkomend, uitgaand is via betamaxklonen) en nog steeds tevreden. Er waren in het verleden enkele outages (zie hier op het forum) maar nu gaat het al lang probleemloos.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb het sinds november vorig jaar, en ik ben er heel tevreden van!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
EaSy_D
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2015, 18:18

Dank u de antwoorden. Ik koop deze internet verpakking.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Ik heb Internet + telefoon via TV Vlaanderen, een reseller van EdpNet, die dan weer een reseller is van Proximus VDSL. Momenteel snelheden van 70D/10U, hier in de wijk (fiber tot de ROP hier op 150m vandaan). Super tevreden van!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik weet niet of je EDPnet als reseller van Belgacom/Proximus kan beschouwen. Alle VDSL2-providers moeten verplicht de last mile over het Proximus-netwerk, maar vanaf dan is het volgens mij ieder voor zich (met eigen apparatuur).
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

vanaf heden geven ze ook 100/10

bron ;

- edpnet
- telecompaper
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Vanaf heden?
Gezien EDPNet géén cap zet (noch op de upload, noch op de download), krijgt een EDPNet klant 100/10, van zodra zijn modem aan 100/10 synct (daar heeft EDPNet geen invloed op).

De beperking blijft de ingekochte bandbreedte per LEX, die verdeeld moet worden tussen de gebruikers op dezelfde LEX.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Of moeten we dat bericht nu lezen dat edpnet overal 100 Mbit inkoopt ipv het vorige minimum 50 Mbit en dat alles erboven best effort was.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Misschien wel, gezien ze nu ook adverteren met "High download" (100/10)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Waarschijnlijk wel, allez, hopelijk. Ik heb een 70/10 profiel maar eind vorig jaar konden, of wilden ze niet meer dan 50Mbit geven, nu nog steeds 70/10 sync, maar 50Mbps effectieve bandbreedte vanwege de beperking op het ingehuurde vlan bij bgc
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

Roygenz schreef:Waarschijnlijk wel, allez, hopelijk. Ik heb een 70/10 profiel maar eind vorig jaar konden, of wilden ze niet meer dan 50Mbit geven, nu nog steeds 70/10 sync, maar 50Mbps effectieve bandbreedte vanwege de beperking op het ingehuurde vlan bij bgc
Nu mag je gerust een ticket openen en zouden we de bandbreedte effectief op korte termijn kunnen upgraden.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Super Joachim, i will! :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Ah dus zonder actie van de klant gebeurt er niets bij EDPnet? Goed om te weten :)
Mij lijkt het eerder logisch dat bestaande klanten asap automatisch geupgrade worden.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Voor ons als klant lijkt dat logisch, maar voor de provider een stuk minder: 100Mb inkopen zal wel duurder zijn dan 50Mbit.
Ze zouden proactief kunnen bepalen wie er eerst zal komen 'zagen' (lees: waarvan de effectieve snelheid boven de 50Mbit uitkomt), maar om meteen het hele netwerk te gaan upgraden...
Computer(k)nul
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Als de klant er recht op heeft moeten ze het maar doen zo simpel is het voor iedereen normaal.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

We zullen ook pro-actief upgrades uitvoeren waar nodig, ik geef enkel aan als je het snel wil in orde hebben kan je ons zeker een hint geven :wink:
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dat klinkt al veel beter naar klantvriendelijkheid ;)
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Bij mij werkt die snelheidstest toch niet hoor. Adres ingevuld --> Niks.

Waarschijnlijk het adres dat weer niet herkend wordt... Was vroeger ook altijd zo met mijn adres.
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 7 keer

Maximum downloadsnelheid voor ons huis volgens de EDP website: 16.5 MBit en dat voor een vrij grote wijk :roll:
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 744
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 429 keer
Bedankt: 28 keer

Toevallig genoeg had ik het eergisteren nagevraagd bij EDPnet of ze ook extra bandbreedte zullen inkopen nu ze ook adverteren met snelheden tot 100 Mbps. Dit is het antwoord die ik gekregen heb:
Beste,

Wij willen u vriendelijk melden dat EDPnet zeker brandbreedte zal verhogen, maar deze snelheid zal nog niet gegarandeerd worden.

Het systeem is nog niet helemaal ontwikkeld, dus het zal wel een tijdje duren tot dat we het zullen kunnen garanderen.

Indien u nog vragen hebt, aarzel niet om ons te contacteren.
Goed om te horen van Joachim dat we mogen een ticket insturen om er wat haast achter te zetten. :P
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Joachim ik hoop van harte dat ge hiermee wat klanten kan winnen.
't is zo triestig met alternatieve isp's sinds verdwijnen van bruo (altijd tevreden adsl2+ bij dommel geweest)
succes!
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De meesten onder ons weten waar de flessenhals zit, maar wat ik dus positief vind aan Edpnet, is dat je op zijn minst mag stellen dat ze met de klanten mee in zee gaan. Dus ja@Joachim, een proactieve benadering is alleen maar lovenswaardig te noemen. Nu hopen dat de technologie, voor mij in ieder geval, dra mag meewerken.

Wat betreft de vraag van de originele poster, als je voor xDSL kiest, is Edpnet zeker aan te raden. Als je bij hen niet de snelheid haalt die je verwacht, ga je ze bij Proximus ook niet halen. Wat je wel krijgt, is een verbinding zonder restricties, echt onbeperkt in volume en geen poorten geblokkeerd.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niet dat het mijn zaken zijn maar ik vraag mij af hoe men tot deze beslissing kwam.
Is het tarief voor verkeer naar rop gedaald of wil men reclame maken met het magische getal '100' ;)
Ik gok op dat laatste. Al vraag ik mij af hoeveel % er kan aangesloten worden hierop. Ikzelf zit nog op 70 (met cap van 50 scarlet) en de rop is vlakbij.
De meesten onder ons weten waar de flessenhals zit, maar wat ik dus positief vind aan Edpnet, is dat je op zijn minst mag stellen dat ze met de klanten mee in zee gaan. Dus ja@Joachim, een proactieve benadering is alleen maar lovenswaardig te noemen. Nu hopen dat de technologie, voor mij in ieder geval, dra mag meewerken.
De meesten onder ons zouden moeten beseffen dat er dringend een grote aardverschuiving nodig is om dat landschap hier gezond te krijgen. EDP kan niet genieten van schaalvoordeel in de rop's. En zoals altijd zijn het de meer ervaren internetgebruikers die naar een aternatieve isp gaan waardoor de grootste gebruikers (volume/snelheid) ook nog eens klant zijn (en diegene die enkel wekelijks zijn mailtjes nakijkt zit braaf bij BGC of tele*). Via BRUO waren er goedkope aanbiedingen in steden van schedom en veel eerder van scarlet en zijn 1000 den resellers (is edpnet ook niet zo begonnen?)
Wat betreft de vraag van de originele poster, als je voor xDSL kiest, is Edpnet zeker aan te raden. Als je bij hen niet de snelheid haalt die je verwacht, ga je ze bij Proximus ook niet halen. Wat je wel krijgt, is een verbinding zonder restricties, echt onbeperkt in volume en geen poorten geblokkeerd
Spijtig dat scarlet en bgc laten uitschijnen dat raw copper niet bestaat waardoor hun aanbiedingen goedkoper zijn. En wat is nu net het bestaansrecht van een alternatieve isp?
Edp heeft geen tv terwijl de pakketten zo in trek zijn. En snow heeft bewezen dat zelfs 35K klanten niet genoeg is om rendabel te zijn met 3play. En als ze willen zetten ze met dochter scarlet gewoon hetzelfde in de markt.. Bipt slaapt rustig verder;)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Beste Flup,

Ik kijk met plezier uit wanneer je FTTH provider de eerst klanten gaan voorzien van 3P diensten, maar ik geloof er niet in.

Waarom eenvoudig, de Beligsche urbanisatie is problematisch.

In Nederland heb je FTTH vooral in gebieden waar er zeer geconcentreerde bebouwing is, idem in frankrijk daar komen enkel verstedelijkte gebieden in aanmerking. België heeft wel steden en dorpskernen waar je het zou kunnen uitrollen maar dan nog blijft het voor nog veel minder happy few dan aangename DSL of kabelsnelheden.

Het enige waar we kunnen op hopen is FTTH van Telenet of Belgacom vrees ik. Netwerken openstellen ik ben met alles akkoord, maar je kan ook niet verwachten dat het BIPT TN of PRX gaat verplichten om nieuwkomers te sponseren, financieren. Een een coöperatieve aanpak , eerst 100 000 klanten en dan starten zal het ook niet doen, volgens mij zit er zo een paar jaar al een bank in de pijplijn.

Er gaat altijd een aantal mensen zijn die apart internet en tv gaan afnemen, maar dat zal een zeer kleine minderheid zijn, prijs telt voor bijna iedereen.
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

petrol242 schreef:De meesten onder ons weten waar de flessenhals zit, maar wat ik dus positief vind aan Edpnet, is dat je op zijn minst mag stellen dat ze met de klanten mee in zee gaan. Dus ja@Joachim, een proactieve benadering is alleen maar lovenswaardig te noemen. Nu hopen dat de technologie, voor mij in ieder geval, dra mag meewerken.

Wat betreft de vraag van de originele poster, als je voor xDSL kiest, is Edpnet zeker aan te raden. Als je bij hen niet de snelheid haalt die je verwacht, ga je ze bij Proximus ook niet halen. Wat je wel krijgt, is een verbinding zonder restricties, echt onbeperkt in volume en geen poorten geblokkeerd.
ACK 100%
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Sinds deze ochtend is het VLAN op "mijn" lex geüpgraded, +- 65 down nu, dus normale snelheid op een 70/10 sync. Tnx EDPnet/Joachim! :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
capman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 sep 2014, 08:49
Locatie: Beveren-waas
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Zit al een jaar bij edpnet met een snelheid van 20/2. Als ik een lijntest uitvoer zou ik op 50/6 moeten kunnen gaan.
Ik heb een fritzbox 7490 , v06.20 , dus whitelisted. Hoe lang kan het duren voordat je uiteindelijk op 50/6 wordt gezet
via DLM ? Zelf heb il al naar het nummer 0800 22424 gebeld om een lijntest uit te voeren , maar zonder resultaat.
Dit is al 3 maand geleden.
En nu wordt er al gesproken bij Edpnet over 100/10 , terwijl ik gewoon op mijn 20/2 profiel blijf zitten :-( .
Ik heb nochtans 'newer ,faster internet' van Edpnet. Het zal maar gewoon wachten worden zeker tot DLM nog eens langs komt ?
Heeft wel te maken met de afstand tot de ROP , maar hoe kan deze bepaald worden ? Woonachtig in Beveren-Waas , dus ik denk dat
vectoring hier wel actief is (zie screenshot).
Bijlagen
screenshot.jpg
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

capman schreef:Zelf heb il al naar het nummer 0800 22424 gebeld om een lijntest uit te voeren , maar zonder resultaat.
Dit is al 3 maand geleden.
Met of zonder vectoring, jouw lijn zou normaal gezien een 17a profiel moeten krijgen (zone 2)
  • - dat is een provisioning van 20/6 (zonder vectoring) met eventuele verhogingen tot 50/10 (DLM)
    - of een vectoring profiel van 50/6 met eventuele verhogingen tot max 100/10 (DLM + vectoring)
Ik zou die lijntest nog eens doen, maar ken je wel het correcte Proximus lijn nummer (dat is niet jouw EDPNet telefoonnummer)? Of een ticket sturen naar EDPnet om dit (te laten) nakijken.
capman schreef:Woonachtig in Beveren-Waas , dus ik denk dat vectoring hier wel actief is (zie screenshot).
Je zit wel op een Broadcomm ROP, maar of vectoring hierop reeds actief is kan je hieruit niet opmaken.
Als de lijntest successvol is, en vectoring is actief op je ROP, kom je direct op 50/6
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
capman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 sep 2014, 08:49
Locatie: Beveren-waas
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt al voor deze info. Ik heb direct maar een ticket aangemaakt bij Edpnet. We wachten af , en hou het hier op de hoogte.
Gebruikersavatar
capman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 sep 2014, 08:49
Locatie: Beveren-waas
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

:banana: :banana: :banana: Bedankt Edpnet voor de snelle reactie , super !!! Gisteren ticket geplaatst , vandaag opgelost.
Had ik dit maar eerder gedaan... Bedankt voor de tip Philippe_d :-D
Bijlagen
screenshot new.jpg
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Aan je lijnwaarden te zien zit je dus in zone 2, vectoring basis profiel 50/6
Nu rustig en geduldig DLM afwachten, je komt waarschijnlijk vlug op 70/10, en misschien zelfs op 85/10

100/10 zal er niet inzitten, maar de 85/10 zijn al mooie snelheden voor zone 2 (als je van 20/2 komt) :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
capman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 sep 2014, 08:49
Locatie: Beveren-waas
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Mmmm , ik denk dat voor mij het momenteel op 50/6 zal blijven (waar ik al heel tevreden mee ben).
Als ik nl. op de site van edpnet een snelheidstest uitvoer op basis van mijn adres , kom ik niet hoger
dan 50/6. Dus waarschijnlijk zal het hiermee (voorlopig) blijven.
Als het hoger kan , zoveel te beter , maar momenteel hoor je mij niet klagen :-D .
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ik vraag me af hoe nauwkeurig lijntest.be van EDPnet is... ik krijg daar veel lagere waarden dan op de lijntest van Proximus zelf. Nochtans dezelfde kabeltjes ;-)
Gebruikersavatar
capman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 sep 2014, 08:49
Locatie: Beveren-waas
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Ja , dat is waar. Als ik een lijntest doe op de proximus site zijn mijn waarden ook veel hoger dan wat edpnet aangeeft.
We zien wel 8) .
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Is mijn Sagem FAST 3464 even geschikt voor vectoring als de BBox 3 of de FRITZ!Box 7360?
Wij hebben er destijds toch allemaal een update voor gehad.
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 44 keer

Neen, de Sagem/BBox2 is enkel vector-friendly. Dat wil zeggen dat hij de vectoring activiteiten van full-vector modems (BBox3) niet gaat verstoren. Modems die niet minstens vector-friendly zijn worden door Proximus op een heel wat lagere snelheid gezet.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

riji schreef:Is mijn Sagem FAST 3464 even geschikt voor vectoring als de BBox 3 of de FRITZ!Box 7360?
Wij hebben er destijds toch allemaal een update voor gehad.
De update was om de modem "vectoring friendly" te maken. D.w.z. dat je je gewone profiel zou behouden als vectoring actief werd.
Ik heb lang een 40/6 en later 40/10 profiel gehad maar sinds ik verleden week een Fritzbox 7490 heb is mijn profiel nu 70/10 (een paar uur nadat ik alles had geïnstalleerd).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”