Goeie ADSL ISDN router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Budtske
Starter Plus
Starter Plus

Heyhey, ik ben radeloos!
nadat ik een bausch ADSL over ISDN router van EDPNET had aangeschaft lukte alles prima , tot ik deze resette en nu wil die WAN side geen DHCP lease aanpakken ! (is een instelling die je aan mloet zetten en dan naar flash saven , je kan alles veranderen in die router en dat lukt perfect , maar die DHCP setting zet ie gewoon elke keer weer op disabled)

gewone ethernet routers genoeg! dus ik naar een belgacom winkel voor een alcatel ADSL (jaja over isdn :p ) ethernet modem.
kom ik thuis en is het een Thomson met ingebouwde router !
deze heeft gigantisch veel packet loss , laatste firmware (welke van UK kwam , lekker via telnet op VC-mux en VCI enz instellen wat dan weer lekker verstopt zat)

NOG STEEDS, nu heb ik gemerkt dat ik geregeld packet loss krijg maar alleen bij DNS requests, openstaande verbindingen blijven dus perfect werken !

als iemand een gegarandeerde oplossing weet kan hij het mij zeggen , maar ik zoek eigelijk een aanrader om als router te gebruiken !

ik wou een cisco 826 aanschaffen , maar iemand op ebay was me net voor (dammit! worden ook niet meer gemaakt dacht ik) internet is broodnodig , want het is in mijn zaak , staan ook game-pc's waar je online kan spelen / moet online mijn bestellingen doen / ebanking / info opzoeken voor klanten , ......

bah , plz help :(
EDPnet HelpDesk

Beste,

In de bausch ISDN router is het mogelijk om dns proxying uit te schakelen.
Misschien kan je dit eens proberen.

Wat je juist wil zeggen met DHCP lease op de wan, kan ik niet dadelijk thuisbrengen. Kan je hier wat extra uitleg rond geven?

Dank je.

:: EDPnet HelpDesk ::
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster

Dit noem ik service :worship:
Budtske
Starter Plus
Starter Plus

zeker! ;)

Kan met die modem ook static ip gebruiken , en dan moet ie WAN side geen ip aanvragen natuurlijk.

Maar die verdomde optie wilt maar niet veranderen. en ik geraak dus niet connected met die Bausch

Het DNS problmeen doet zich alleen voor bij die thompson. en daar kan ik DNS proxy niet afzetten (of heb ik het nog niet gevonden)

Maar geen nood , heb net een SMC router besteld, hoop dat die het langer trekt dan 2 maanden :)
EDPnet HelpDesk

De bausch zijn wan zijde (adsl kant) moet steeds gebruik maken van ppp om te kunnen connecteren.
Op een andere manier zal dit niet lukken.

Doch vermoed ik dat ik nog niet helemaal doorheb wat je wil zeggen.

In alle geval meer info kan je vinden op onze website :

http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Helpcen ... dem_config

:: EDPnet HelpDesk ::
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”