Telepeage - welke keuze?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Iemand een idee van wat een goeie keuze is van telepeage bakske? Ik heb er vroeger (2009-2010) nog een gehad van Sanef en was daar wel content van maar dat bakske werkt al een heel aantal jaren niet meer. Aangezien we nog eens sinds lang met de auto naar Frankrijk gaan van het jaar dacht ik er mij weer eens een te bestellen. Tot nu toe heb ik Bip&Go gevonden (waar ze bij de VAB ook reclame voor maken), via de Touring site krijg je voordeel bij AREA en SANAF zoals voorheen is ook een optie. Ze zijn allemaal rond de 1,60-1,70 EUR per maand je ze gebruikt (+ uiteraard de peage zelf). Iemand ervaring met een, al dan niet goed of slecht? Of een andere die ze kunnen aanraden?

All feedback is welcome. Thanks!
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Mijn info is allicht niet meer echt up-to-date, want inschrijving dateert van 2012, maar ik heb dat toen rechtstreeks bij APRR gedaan: http://www.aprr.fr/fr/telepeagelibert/p ... casionnels

Het systeem op zich werkt prachtig, zeker die 1,70€ waard! :)
ooh. shiny.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Net die via touring besteld sie, was'k ook al eventjes van plan om te doen.
Mooie actie daar dat ge met die voordeelcode geen activatiekosten moet betalen, en er staat nergens dat je touringklant moet zijn. Voordeelcode staat in de url van touring...

Die bip&go was €20, €10 activatie & €10 internationale verzending...
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Wat zijn zoal de voordelen van dit systeem?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1580
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Niet (lang) hoeven aan te schuiven als je naar Frankrijk-Spanje op reis gaat.
Je moet gewoon traag door de daarvoor geschikte baanvakken op de péage rijden en het bakje doet de rest ...
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Maar qua kostprijs betaal je niks meer dan een abonnement voor 1 maand? Stel dat ik in juli afreis en op 1 augustus terugrij, betaal ik dan voor 2 maanden?
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Vorig jaar gebruik gemaakt van de Bip & Go via VAB en dat verliep allemaal zeer vlot. Enkel de maand juli 2014 abonnement (en verbruik natuurlijk) betaald en sindsdien niet meer gebruikt, en dus ook geen kosten meer gehad.

Bakje zelf hangt achter de achteruitkijkspiegel aan de voorruit. Toevallig zijn mijn schoonouders vandaag vertrokken met mijn Bip & Go (zelfde wagen etc), ik wil gerust eens informeren hoe dat verliep...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

sardonis schreef:Maar qua kostprijs betaal je niks meer dan een abonnement voor 1 maand? Stel dat ik in juli afreis en op 1 augustus terugrij, betaal ik dan voor 2 maanden?
Ik zou vermoeden van wel ja.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Merci voor de feedback allemaal. Ik was inderdaad ook aan het neigen om voor die van AREA te gaan via Touring omdat je er inderdaad geen eenmalige kost hebt, enkel maar het abo-geld per gebruikte maand als extra. En het bakje is een grijze versie van diegene die ik voorheen gebruikte van Sanef (die was blauw). Ik heb de indruk trouwens dat iedereen wel een ander gekleurde variant van dat bakje gebruikt. Enige uitzondering is die Bip&Go.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ook van de eerste keer eentje besteld bij met korting van Touring. Mijn schoonouders hebben verleden jaar eentje gekregen op de snelweg zelf (zonder activeringskosten)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

De prijs voor de rit zelf, dus de kost per km., is die evenveel als dat je cash of met visa betaald? Of krijg je korting met dat bakje?
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Kost is in principe dezelfde (+1.70 euro / maand dat je het gebruikt bij e-factuur, 2.20 met gewone factuur), maar als je dikwijls hetzelfde traject aflegt, zijn er wel enkele voordelige mogelijkheden.
Gaat hem vooral om het gemak van niet te moeten aanschuiven en maandelijkse betaling.
Laatst gewijzigd door axs 01 jun 2015, 17:30, in totaal 1 gewijzigd.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Wij gaan binnenkort voor 2 weken naar het Zuiden van Frankrijk. Is het eigenlijk mogelijk om zo'n toestelletje te huren/kopen voor die 2 weken zodat we vlot door de peage's geraken? Indien ja, wat zou dit dan kosten?

Het hangt er natuurlijk ook vanaf voor hoelang het telt. Ik heb het maar voor 2 weken nodig, dus is het wat nutteloos om er eentje te kopen van een maand (tenzij die prijs goed meevalt). Het leukste zou natuurlijk zijn dat je zo'n bakje kan kopen voor bvb €5 en dat je dan enkel nog de kost betaald van wat je aan de peage zou geven als je langskomt.
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Zie de eerste post van deze thread. Daarin wordt verwezen naar een promo actie bij Touring: https://www.touring.be/nl/ledenvoordele ... -frankrijk

Ps. waar je overigens geen lid voor hoeft te zijn! Ik heb er ook een besteld.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Zondag besteld, vandaag in huis.
Wel typisch Frans, je doet je bestelling in't NL op hun site (was'k van verbaasd) & u pakket heeft een begeleidende brief & folder in't Frans :D
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

ik lees op de site van Bip&Go:
bij niet-gebruik van de badge voor elke achtereenvolgende periode van 12 maanden worden kosten voor niet-gebruik ter hoogte van € 10 gefactureerd de 13de maand.
Dus wanneer je een jaar geen gebruik gemaakt hebt van de télépéage, dien je 10 EUR te betalen.

Hoe zit dat bij het systeem via touring? Daar heb ik in de voorwaarden niet direct iets van teruggevonden.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ik kan niet vouchen voor die 2, maar mijn bakje dat ik via APRR heb ontvangen, ligt al enkele jaren in de auto stof te vergaren en daar heb ik nooit iets voor moeten betalen (bij niet-gebruik).
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Idem, dat bakje van Sanef heb ik al sinds 2009 en enkel maar de abo + peage kosten van gekregen, nooit iets als ik het niet gebruikte. Hij werkt wel niet meer en vandaar dus dit topic. Heb gisteren ook die van AREA gekregen na het via Touring te hebben besteld. Goeie service, nu hopen dat hij werkt als ik hem in juli ga gebruiken. De eerste keer maar door een poortje rijden dat zowel met het bakske werkt als met een credit card :)
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

cloink schreef:Ik kan niet vouchen voor die 2, maar mijn bakje dat ik via APRR heb ontvangen, ligt al enkele jaren in de auto stof te vergaren en daar heb ik nooit iets voor moeten betalen (bij niet-gebruik).
Blijft inderdaad geldig. En als de batterijen plat zijn, krijg je gewoon een nieuw.
https://espaceclient.aprr.fr/faq/Pages/ ... stion=1807
1x gebruiken = 1x betalen; niet meer gebruiken = niet meer betalen.
Nog nooit problemen mee gehad. Al begin ik nu na 4j te vrezen dat de batterijen eens gaan leeg geraken en dat die Fransen achter mij gaan denken: "hé een domme belg die door de verkeerde poortjes wou rijden". :)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb er zo eentje van https://www.bipandgo.com/nl/le-telepeage

Werkt goed!
Artliner
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2015, 15:54

Ik vermoed dat dit ook werkt met verschillende tarieven? Ik vertrek binnenkort met een mobilhome die hoger is dan 2m en dat is volgens mij een andere rij dan de wagens.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Artliner schreef:Ik vermoed dat dit ook werkt met verschillende tarieven? Ik vertrek binnenkort met een mobilhome die hoger is dan 2m en dat is volgens mij een andere rij dan de wagens.
Betalen met een carte blue (visa of andere) is er een hoogtebeperking.
Kan je niet even 1 van hun websites bezoeken (er zijn enkele firma's die het franse net uitbaten) daar zal wel alle info te vinden zijn
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

de nieuwe bip en go badge werkt nu ook in spanje
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

Artliner schreef:Ik vermoed dat dit ook werkt met verschillende tarieven? Ik vertrek binnenkort met een mobilhome die hoger is dan 2m en dat is volgens mij een andere rij dan de wagens.
mobilhomes zijn klasse 2, maar de telepeage werkt eveneens voor een klasse 2, behalve in de poorten die een hoogtebeperking hebben (een zogenaamde gabarit)

Dit document (in 't Frans) verklaart eea: https://www.espaceabonne.area-enligne.c ... nue_FR.pdf (ik hoop dat deze link ook werkt voor niet-klanten, want ik heb dit document alleen kunnen terugvinden in de sectie voor bestaande klanten)
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Kan je deze kastjes ook aan een tolhuisje kopen, of voor je op een betalend traject komt ?
Zo kan je de verzendkosten vermijden.

En zo ja, zijn die dan ook geschikt voor Italië (wanneer ik het dus in Frankrijk zou kopen) ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Er bestaan inderdaad badges die ook in Frankrijk en erbuiten kan gebruiken. Spanje, Portugal, Italië. Met dezelfde badge.

Kijk even op de site van vab
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Ik weet dat die bestaan, ik weet dat je moet betalen per land (muv SP/PT wat '1' land is).
Maar het lijkt me goedkoper ze te kopen in Frankrijk dan verzendkosten te moet betalen naar België. 27 euro is me wat veel voor gemak dat ik er voor terug krijg (dat is persoonlijk, I know)...

Maar ik dacht dat er soms acties waren, en dan is het misschien wel de moeite.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Niet te koop aan een tolpoort. Je moet die badge op voorhand aankopen en registreren. Een beetje Google brengt je al veel verder
https://www.vab.be/nl/info-en-diensten/tools/telepeage
Tolbadge verkrijgbaar in 2 versies
Een badge voor Frankrijk, Spanje en Portugal
Een badge voor Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië (de Europese badge)

Verder ook nog
https://www.bipandgo.com/nl/?gclid=Cj0K ... GIEALw_wcB
https://www.touring.be/nl/producten/ele ... europ-area
Wie zegt trouwens dat je die in Frankrijk moet aankopen?
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 26 jun 2020, 21:05, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Jack

Ik heb die dingen al door google gehaald, anders zou ik ook niet de prijzen kennen.

Wat ik dus niet wist is dat ze niet te koop waren aan de poortjes (waarmee ik dus transportkosten of activatie kosten wilde vermijden).

En ik schrijf toch niet dat je ze in Frankrijk moet kopen?
Ik dacht juist dat ik - door ze in Frankrijk te kopen - goedkoper af zou kunnen zijn, de initiële vraag.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

ygeffens schreef:Jack

Ik heb die dingen al door google gehaald, anders zou ik ook niet de prijzen kennen.

Wat ik dus niet wist is dat ze niet te koop waren aan de poortjes (waarmee ik dus transportkosten of activatie kosten wilde vermijden).
Die prijzen zijn vastgesteld volgens mij. Ongeacht via welke site je ze koopt. Zie prijzen bij vab voor afhalen, verzenden, leden, niet-leden...
Waarom zou je transportkosten betalen voor iets wat je hier gewoon kan afhalen???
Enne... Als het niets of niet te veel mag kosten, dan neem je toch gewoon de route nationale?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Die badge voor FR/IT... kost bij bipandgo.com slechts 14 euro (zonder verzendkoste).

1° Dan is het toch logisch dat ik denk dat ik die (wanneer ik ze kan afhalen) ook aan die prijs kan krijgen
2° 14 euro is ongeveer de helft van 27 euro (vab/niet-leden)
3° ik heb niet gezegd dat het niets mag kosten, alleen dat ik 27 euro te veel vind in verhouding van die 14 euro (mocht dat al gekund hebben om het aan die prijs te krijgen)
4° heb je een slechte week gehad om zo te reageren?

Bedankt, ik weet nu dat ik ze niet kan kopen in Frankrijk.
Neen, ik ga niet over de Route Nationale met mijn caravan.
Ik zal braaf aanschuiven.

Fijn weekend :-)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Volgens mij kan je ze wel kopen in Frankrijk, die area of anpr, maar niet aan de tolhuisjes.
Ik ben niet meer helemaal zeker, maar in dacht dat er op bepaalde plaatsen in Frankrijk lokale services centers waren van area.

http://espaceclient.aprr.fr/faq/Pages/Q ... stion=1697
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Ik vond ondertussen

https://www.bipandgo.com/actualites/ven ... e-juin2017

Dus het moest zeker kunnen, al is deze pagina al 3 jaar oud.
De links onderaan liepen ook dood.

Màààr:

https://www.bipandgo.com/nl/abonnement- ... e=BIPSUN20

Met deze link (en reeds ingevulde code) krijg je 9 euro korting.
Zo komt het voor mij nog op 15 euro, activatie, en verzending, voor de badge Italië inclusief. En als ik het goed heb begrepen ook geen 1,70 euro / maand gedurende 1 jaar.
Bijlagen
flyerR
flyerR
flyerV
flyerV
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

sky schreef:Volgens mij kan je ze wel kopen in Frankrijk, die area of anpr, maar niet aan de tolhuisjes.
Ik ben niet meer helemaal zeker, maar in dacht dat er op bepaalde plaatsen in Frankrijk lokale services centers waren van area.
http://espaceclient.aprr.fr/faq/Pages/Q ... stion=1697
Idd. Bij sommige tolhuisjes heb je een service center en daar kan je die verkrijgen. Ook als de batterij plat is kan je daar gratis een nieuwe krijgen.

Ik heb zelf eentje van APRR (tarif: Balade). Is wel al een eind rijden tegen dat je in hun zone terecht komt.
Yazin
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jun 2020, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ygeffens schreef:Ik vond ondertussen

https://www.bipandgo.com/actualites/ven ... e-juin2017

Dus het moest zeker kunnen, al is deze pagina al 3 jaar oud.
De links onderaan liepen ook dood.

Màààr:

https://www.bipandgo.com/nl/abonnement- ... e=BIPSUN20

Met deze link (en reeds ingevulde code) krijg je 9 euro korting.
Zo komt het voor mij nog op 15 euro, activatie, en verzending, voor de badge Italië inclusief. En als ik het goed heb begrepen ook geen 1,70 euro / maand gedurende 1 jaar.
Waar zie je de gratis maanden in het eerste jaar?

Ik zie dat activering enkel in eerste jaar betaald is te doen
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

update 2022: ik was aan het kijken voor het bip&go alternatief en kom hier terecht.

Via de website van Mango Mobilité (waar ik terecht kom als ik via Touring probeer): Momenteel betaal je blijkbaar niks voor die bakjes, krijg je gedurende 8 maanden de 1,7€ maandkost cadeau én is er (in tegenstelling tot bip&go) geen jaarlijkse kost als je het niet gebruikt.

Mis ik iets? Is het echt zo goedkoop, zelfs gratis?

We weten nog niet met welke auto we op vakantie zullen gaan, maar met dit aanbod lijkt het alsof ik beter meteen 2 bakjes bestel (waarvan er mss 1 nooit gebruikt zal worden) ipv er 1tje te bestellen en mss de nrplaat nog online te moeten wijzigen. Iemand ervaring met veranderen nrplaat?

Thx
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Er is wel een bij komende kost. 10euro per jaar als je het 2 jaar niet gebruikt.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bij bip&go vind ik deze idd terug (10€/jaar zelfs). Bij APRR rechtstreeks is er niks van terug te vinden. Enkel dat de bakjes retour moeten als je het opzegt en anders 30€ betaalt ...
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb zo een APRR (vroeger AREA?) bakje.
Al meer dan 2 jaar niet gebruikt maar voor zover ik weet geen rekening gekregen. Ik dacht dat het aan Corona lag dat ze die vereiste (tijdelijk?) hadden afgeschaft maar ik vind er ook niets meer over terug op de vernieuwde website.
Dat bakje is trouwens niet gelinkt aan uw nummerplaat (ik heb het in het verleden al uitgeleend aan familieleden).
Ik vermoed wel dat mijn bakje niet meer zal werken vanwege platte batterij, maar je zou dat gratis moeten kunnen vervangen aan de eerste péage.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb er uiteindelijk eentje besteld. Zou normaliter op tijd moeten toekomen (vertrekken over bijna 3 weken). Zal achteraf effe melden hoe alles gelopen is ...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”