"installation full" => aansluitpunt ntp2007 inclusief?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 831
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Dag userbase :-)

Is bij proximus "installation full" (normale prijs 129€) het installeren van het aansluitpunt (ntp2007) erbij?

Ik zou, gezien de "normale prijs" daarvan en dat de NTP (vroeger toch) meegeleverd werd bij de do-it-yourself-kit verwachten van wel maar de sms die je 2 dagen opvoorhand krijgt vermeld dan weer: "zorg aub vor toegang tot de gemeenschappelijke ruimte met onze binnenkomende kabel en aansluitdoos"

Ze komen mij morgen immers proximus installeren => nieuwbouw, smarttube tot in electriciteitskast aanwezig en reeds aangesloten door proxiumus op straat. MAAR er is dus nog niets aangesloten op die smarttube binnen. De vermelding "aansluitdoos" negeren? Of toch maar best de ntp2007 (heb er nog wel ergens een liggen) klaarleggen?

merci
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2643
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

negeren.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Die aansluitdoos zetten ze inderdaad zelf.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 831
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ok, merci voor de reacties :-)

Nu nog hopen dat het een beetje bekwaam/logisch geïnstalleerd word.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3318
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Hou maar een waterpas bij de hand :wink:
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 831
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Installatie sinds enkele uurtjes achter de rug, ik hoor bij de happy few :banana: :

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.7
-----------------------

Downstream current bit rate:   69.999 kbps
Upstream current bit rate:     10.064 kbps

Downstream max bit rate:       138.119 kbps
Upstream max bit rate:         29.421 kbps

Downstream attenuation:        5,9 dB
Upstream attenuation:          0,0 dB

Downstream noise margin:       26,3 dB
Upstream noise margin:         18,1 dB

DSL standard:                  VDSL2
VDSL2 profile:                 17a
Vectoring:                     Yes
Proximus profile:              LP145
DLM:                           No
Repair:                        No
Distance (experimental):       95 m
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9536
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Die laatste commentaar somt voor mij eigenlijk het probleem van proximus op:

Ze *garanderen* je dan wel geen downloadsnelheid, maar ze weigeren ook te testen hoeveel je kan verkrijgen op jouw locatie.

Dan is voor mij de enige juiste werkwijze de klant kostenloos laten opzeggen (bv binnen de 24-48 uur van installatie), met terugbetaling van al zijn reeds gemaakte kosten, als blijkt dat de installatie niet haalt wat de klant verwacht had.

Dat is wel het minste dat ze kunnen doen, aangezien de verschillen gigantisch kunnen zijn.

Maar soit, dat is hier offtopic en eigenlijk voor een andere discussie :-)


[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Niet echt realistisch he.
Mensen bij Proximus werken ook niet gratis hoor :-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ITnetadmin schreef:Die laatste commentaar somt voor mij eigenlijk het probleem van proximus op:

Ze *garanderen* je dan wel geen downloadsnelheid, maar ze weigeren ook te testen hoeveel je kan verkrijgen op jouw locatie.

Dan is voor mij de enige juiste werkwijze de klant kostenloos laten opzeggen (bv binnen de 24-48 uur van installatie), met terugbetaling van al zijn reeds gemaakte kosten, als blijkt dat de installatie niet haalt wat de klant verwacht had.
[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dus diene die 67 Mbps haalt ipv 70 Mbps, mag gewoon kostenloos opzeggen...
Via de website kan er gecontroleerd worden wat de snelheid maximaal zal zijn en of HD beschikbaar is. Er wordt niets geweigerd om te testen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9536
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dus als ik naar proximus bel om over te schakelen maar op voorhand wil weten hoe snel mijn lijn kan zijn, gaan ze dat voor mij komen uitmeten alvorens ik inteken?

En nee, ik vind dat dat gerust onder dezelfde "niet goed geld terug" garantie mag vallen als online aankopen. Als de klant niet tevreden is binnen de 14 dagen, zijn geld terug.

Dat excuus van "we garanderen niks" en "tot x mbps (met zo'n disclaimer sterretje bij)" vind ik onzin, een wasmachine die "tot x aantal jaar kan meegaan" heeft ook garantie als het spul binnen de maand het opgeeft. De analogie is mss vergezocht, maar een beetje kwaliteitsgarantie doet geen zeer, en zou hun reputatie zeker ten goede komen, want je moest als klant maar ns op een slechte locatie zitten met dsl technologie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3036
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Ik kan me daar wel in vinden. Maar wat kan Px realistisch gezien nog doen, naast een test geven die per adres kan weergeven wat men kan verachten aan de hand van de xDSL profielen?
Elke lijn (gratis) komen uitmeten om dan een snelheid vast te zetten in d ROP/sync met de modem?
Of zoals ze het nu doen: een test online en variabele technieken (DLM) om je lijnsnelheid zo hoog mogelijk te krijgen en dan zeggen dat je tot xx Mbps kan halen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4061
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Lord Utopia schreef:
ITnetadmin schreef:Die laatste commentaar somt voor mij eigenlijk het probleem van proximus op:

Ze *garanderen* je dan wel geen downloadsnelheid, maar ze weigeren ook te testen hoeveel je kan verkrijgen op jouw locatie.

Dan is voor mij de enige juiste werkwijze de klant kostenloos laten opzeggen (bv binnen de 24-48 uur van installatie), met terugbetaling van al zijn reeds gemaakte kosten, als blijkt dat de installatie niet haalt wat de klant verwacht had.
[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dus diene die 67 Mbps haalt ipv 70 Mbps, mag gewoon kostenloos opzeggen...
Via de website kan er gecontroleerd worden wat de snelheid maximaal zal zijn en of HD beschikbaar is. Er wordt niets geweigerd om te testen.
Die website klopt langs geen kanten: 30/2 volgens site, terwijl ik 40/10 heb.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Die website garandeert u het minimum dat ge krijgt. En als ik de resultaten hier bekijk met de links die destijds gepost werden, lijkt mij dat toch accuraat te zijn. Idem bij mij op mijn oud en huidig adres. 30/6 minimum, wat ik direct kreeg op de dag van activatie en zowel destijds als nu verhoogt is naar 70/6 via dlm.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9536
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Van mij moeten ze dat zelfs niet komen uitmeten "op voorhand", zolang ik dan maar recht tot opzeg heb indien het eindresultaat niet naar mijn zin is. Nu koop je een beetje in het blinde weg.
Goed, je krijgt mogelijk een site met minimumsnelheden, maar die kunnen naargelang je situatie zeer slecht zijn, terwijl je werkelijke link beter is. Alleen ga je het nooit weten op voorhand en wil je het mss niet riskeren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 831
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Als je intekent op een promotie (zoals momenteel als je comfort+TV+tel of gsm neemt) met geheel gratis full installatie dan heb je in feite een niet goed geld terug garantie. Ze hanteren immers geen opzegperiode dus als ze 14e komen installeren en je zegt de 14e of 15e al terug op dan betaal je niets of 1/30e van een maand.

Als ze idd de website gebruiken en je krijgt de garantie erbij dat de daar vermeldde snelheid het minimum behaalde dient te zijn zou nog beter zijn. In de praktijk valt het echter allemaal best mee....
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

vanwaar haal je dat ?

minimum 6 maand abonnement is verplicht, dit zeker bij een promotie.

Enkel bij bestelling op afstand kan je het contract opzeggen
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Enkel Scarlet hanteert nog die 6 maanden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

fvhbrugge schreef:vanwaar haal je dat ?
minimum 6 maand abonnement is verplicht, dit zeker bij een promotie.
niets is verplicht, 6 maand is het wettelijk maximum, bij Proximus is er geen minimum meer, ook niet bij promotie (tenzij koppelverkoop)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Inderdaad enkel als aan de promotie een contract van bepaalde duur of een toestel verbonden is, zal proximus een vergoeding vragen.
Is het contract van onbepaalde duur vanop de 1e dag zonder toestellen is er geen vergoeding
Opzegging door de Klant, verhuizing en
nummeroverdraagbaarheid
68. 1. De Klant kan zijn contract van bepaalde of onbepaalde duur op elk
ogenblik schriftelijk opzeggen zonder de redenen ervan te hoeven
meedelen, onverminderd de in artikel 68.2 bepaalde voorwaarden.
Proximus stuurt de Klant een schriftelijke bevestiging van de
opzeggingsdatum, rekening houdend met de technische specificiteiten.
68.2. Opzeggingsvergoedingen in geval van voortijdige opzeg van een
contract van bepaalde duur :
- Wat betreft de Klanten/consumenten die hun contract in de loop van
de eerste zes maanden opzeggen, behoudt Proximus zich het recht voor
om een opzeggingsvergoeding te eisen die gelijk is aan de totaliteit van
het maandelijkse abonnementsgeld dat verschuldigd is tot aan de afloop
van de eerste zes maanden van het Contract. Deze vergoeding is niet
onderworpen aan btw.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”