Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

DVB-T opnemen doe ik met TVHeadend op de NAS, enkel antennetje nodig
http://wiki.qnap.com/wiki/MythTV_or_TVheadend_on_QNAP
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Vrijdag heb ik toevallig een elektronische sigaret gekocht: eGo-T + ce4 clearomizer (in tweevoud).
Afin, "toevallig": ik was nogal verkouden, behoorlijk aan het hoesten en vroeg me al of zo'n elektronische sigaret niet "beter" zou zijn.
En dus kocht ik niet alleen mijn gewone sigaretten (+ tabak) maar ook de elektronische vorm.
En jawel: zaterdag al direct effect.
Geen ochtend rokershoest...
ego ce4.png
Vrijdag, zaterdag en vandaag heb ik al heel wat liggen "dampen". :lol:

En dan gebeurde er iets totaal onverwacht: ik heb geen enkele "gewone" sigaret gerookt sindsdien. :eek:
Ik ben eens benieuwd hoelang dat zo gaat blijven.
Indien ik de "damper" fora erop nalees blijkt dit bij zéér veel dampers het geval te zijn.

Ik heb nog nooit geprobeerd om te stoppen met roken, maar euh, als ik het zo bekijk (en lees) blijkt dit echt wel iets te zijn voor mensen die wel willen stoppen met roken. Nu ja, echt stoppen is dit niet want men vervangt feitelijk de nicotine uit gewone sigaretten door nicotine inname via het dampen.
Maar goed.
De vele nadelen van gewone sigaretten roken, blijken plots "in rook" opgegaan. :lol: :lol:

Nu zit ik wel opgescheept met mijn voorraad gewone sigaretten en tabak die ik vrijdag nog gekocht heb... :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Je neemt de nadelen voor anderen weg, namelijk meeroken :). Goed dat het helpt. Men ma heeft dat ooit gekocht maar vertikt het te gebruiken om een of andere reden.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik heb nog geen enkele elektronische sigaret gevonden die mij van sigaretten af kan houden...
de reden is simpelweg niet dat ik de nicotine of tabak nodig heb, maar dat gevoel van "iets in de handen", "iets in de mond", en "iets in de longen";

de elektronische sigaret lost enkel punt 1 op (punt 2 is gewoon plastic in je bek en punt 3 voel je eigenlijk helemaal niks)
verder stoort het me ook dat je niet kan "timen": een gewone sigaret is op na ongeveer 5 minuutjes, een elektronische blijft gewoon doordampen.


de chameleon is bij mij trouwens aangekomen, gelijk plex app opgezet en dat draait best vlot.
hier en daar heel soms wel een stottering opgemerkt, maar heb nog niet uitgezocht of het slechte buffering is of wat anders

Afbeelding
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 17 keer

Kunnen de ''dampers'' :) mij even wijzen waar ze hun gerief gekocht hebben. Mijn vader is namelijk een verstokte roker en zou hem graag aan zoiets helpen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Hier is alvast een online shop:
https://roken.nl/product/ego-t-ce4-starterskit/
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gisteren besteld, levering ergens eind februari: Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi 150 EAT6 Exclusive 5pl, full option
Modbreak:
Geen verkoopstopic ;)
PS: te koop Peugeot 5008 eHDi Premium Pack FAP BMP 112PK Aut (02/2012) 5pl, full option
Laatst gewijzigd door TiTanium 16 nov 2014, 18:22, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Zie modbreak!
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Nr10 schreef:Kunnen de ''dampers'' :) mij even wijzen waar ze hun gerief gekocht hebben. Mijn vader is namelijk een verstokte roker en zou hem graag aan zoiets helpen.
Ik heb dat in een gewone tabakswinkel gekocht: de e-sigaretten en de flesjes e-liquid.
Hou in het achterhoofd dat België er (voorlopig) een andere beleidsvisie op na houdt dan bijvoorbeeld Duitsland en Nederland...
Ook Amazon.de verkoopt e-sigaretten en flesjes e-liquid. Of die naar België versturen weet ik niet.
Op AliExpress vind je al een duo starterskit zoals de mijne vanaf een goede 10€ à 12€ (zonder e-liquids welteverstaan).
Zelf heb ik in België 50€ betaald (zonder de flesjes e-liquid).

Heel interessant om lezen is volgend document: e-dampersgids voor beginners, 41 pagina's leesplezier.
Een echte aanrader!!

Lezers zullen na het doornemen van dit document erg goed begrijpen dat het echt belangrijk is om niet zomaar de eerste de beste oplossing te kopen. Ook heden worden er blijkbaar nog heel wat (dure!) e-sigaretten verkocht die feitelijk weggesmeten geld zijn voor de (verstokte) roker die zou overwegen om een ongezonde gewoonte te vervangen door een minder ongezonde gewoonte.
Splitter schreef:ik heb nog geen enkele elektronische sigaret gevonden die mij van sigaretten af kan houden...
de reden is simpelweg niet dat ik de nicotine of tabak nodig heb, maar dat gevoel van "iets in de handen", "iets in de mond", en "iets in de longen";
Bovenvermeld document schetst onder andere de ontwikkelingen van de afgelopen jaren.
En die zijn wel erg ingrijpend als ik dat zo lees.
Voor zover ik een beetje representatief zou kunnen zijn (ahum :roll: ): ook vandaag heb ik geen enkele "gewone" sigaret gerookt. 8)
En dat te weten dat ik zelfs niet de intentie had om geen gewone sigaretten meer te roken...

=============================================
Let wel: het is niet mijn bedoeling om dampen te promoten.
Wel denk ik dat verstokte rokers baat kunnen hebben bij een veel minder ongezonde gewoonte.
Niet roken of dampen is nog altijd de allerbeste oplossing, natuurlijk.
Maar dat is alles behalve evident voor een verstokte roker...

Edit:
Blijkbaar heeft Koppen er op 18 september 2014 een uitzending aan besteed: http://www.een.be/programmas/koppen/e-sigaret.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Eindelijk :)
WP_20141117_14_50_12_Pro.jpg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het kan niet op precies! Een nieuw breekmes! :banana:
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Nog eens wat airmiles nuttig gespendeerd:

Afbeelding
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

APC Smart-UPS 1500VA LCD RM 2U 230V met een UPS Network Management Card 2 voor op kantoor. 1 hour 10 min runtime.
Mijn 2de handse IBM UPS 3000XHV zag het niet meer zitten.

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1580
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Mijn nieuw speelgoed :

Afbeelding

Leverdatum : begin januari :angel:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Prima! Da's een wagen met tenminste goeie rijeigenschappen!
En F11 of F31?

Ik heb een F10 en super tevreden van! Mijn 2e trouwens al :)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1580
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

520d Touring.

Mijn eerste wagen waarvan ik zeg, yes ... eindelijk eens 1 volledig naar mijn goesting. Ik moet zeggen dat ik me behoorlijk heb laten gaan op de optielijst. :twisted:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Afbeelding

Levering februari 2015.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Wij hebben hier op 12 juni ook een mooi leveringske gehad.
Om het goed te doen zijn we direct voor twee gegaan, ééntje is geentje zoals ze zeggen.

Er is wel wat onderhoud aan, maar dat is al aan't afnemen. De kosten daar spreken we niet over, dat is deels gesubsidieerd.
In't begin was't wel wat wennen, maar eens je het onder de knie hebt, valt dat allemaal best wel mee. Plug & pray ;)

'k Denk wel dat'k ergens op de bestelbon de optie "extra luide dual tone sirene" ben vergeten uitvinken, nog een geluk dat die een nachtstand hebben en er goede geluidsdempers op de markt zijn van Avent & Difrax.


Daan & Tuur hebben we ze genoemd, baby1 en baby2 ging te verwarrend zijn voor de medemens ;)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Uzzi schreef:520d Touring.

Mijn eerste wagen waarvan ik zeg, yes ... eindelijk eens 1 volledig naar mijn goesting. Ik moet zeggen dat ik me behoorlijk heb laten gaan op de optielijst. :twisted:
F11 dus :)
Terecht, geniet er van, zijn fantastische wagens!
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Heb vorige week een 3D printer gekocht. Het is geen dure aankoop maar het is de bedoeling om dan zelf een printer te maken volgens het opensource principe.
ImageUploadedByTapatalk1416729707.173852.jpg

Sent from my device using Tapatalk
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Afbeelding

Samsung 840 EVO van 500GB voor in mijn iMac :bdaysmile: Ging vlot om het te plaatsen en het snelheidsverschil mag er zijn :D
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Gene echte Apple fanboy dus want u harde schijf is niet meer origineel, 'k dacht dat Apple ook nooit traag was :beerchug:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Lol, alsof osx betere random reads haalt met een harde schijf als windows met een SSD...

Een SSD is zowat de beste upgrade die je kunt doen als er nog geen in je systeem steekt. Ofdat dat nu een iMac, Macbook, een aldi pc of een zelfgemaakte rig is.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

honda4life schreef:Gene echte Apple fanboy dus want u harde schijf is niet meer origineel, 'k dacht dat Apple ook nooit traag was :beerchug:
Oh boy ... :roll:
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Bijna 20 jaar geleden dat ik mijn nog eens liet verleiden maar er nog geen moment spijt van gehad :)

Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

sardonis schreef:Bijna 20 jaar geleden dat ik mijn nog eens liet verleiden maar er nog geen moment spijt van gehad :)
En?
Heeft ze je die doos cadeau gedaan? :mrgreen:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Eindelijk nog eens echt speelgoed. Veel te veel posts hier waarvan ik denk: rap content als ge dat al als speelgoed ziet :).

Onze kleine van 4 is overigens ook zot van Lego... Begint nu zelf al te kriebelen om eens in Mindstorms te duiken :).
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Haha zeker als ge die met c kunt programmeren zijn er leuke dingen met te doen :D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1580
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Het enigste verschil tussen een jongen en een man is de prijs van zijn speelgoed :angel:
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

sardonis schreef:Bijna 20 jaar geleden dat ik mijn nog eens liet verleiden maar er nog geen moment spijt van gehad :)
Ik heb mijn kraan omgebouwd tot full RC:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Welke kits heb je daar voor nodig om ze naar RC om te bouwen? Lijkt me geinig om eens terug met Technics aan de slag te gaan, maar nu ik wat ouder ben (tis een dikke 12 jaar geleden) ligt de interesse ook wat meer naar ze programmeren en/of met RC bedienen :) dat heb ik met Knex ook nog gedaan. Dat ging dan over dergelijke zaken, met een kit kon je dan de sleutel herprogrammeren zodat ze zich anders gingen gedragen.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Voor het ombouwen naar RC heb ik deze handleiding gevolgd: http://www.jurgenstechniccorner.com/ultimate42009.html
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Hier een gemodificeerde versie naar 42009XXL
Doe mij denken aan de hijskranen die op 't werk gebruikt worden :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Toch nog wat gevonden dat vandaag gebracht was :banana:
WP_20141124_21_23_41_Pro.jpg
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Nieuwe laptop BTO (i7, 16gb ram, 240gb ssd)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Hier maar een nieuwe graka gaan halen. Ik speel al niet teveel spellekes wegen te weinig tijd, maar voor Far Cry maak ik altijd een uitzondering.
En als ik het dan speel, dan moet het ook vloeiend gaan. Mijn 2 x GTX 460 in SLI kregen het niet meer getrokken, dus daarom maar de MSI GTX 970 4D Gaming gaan kopen:

En huppa, alles op ULTRA en supervloeiend!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Hier maar een nieuwe graka gaan halen. Ik speel al niet teveel spellekes wegen te weinig tijd, maar voor Far Cry maak ik altijd een uitzondering.
En als ik het dan speel, dan moet het ook vloeiend gaan. Mijn 2 x GTX 460 in SLI kregen het niet meer getrokken, dus daarom maar de MSI GTX 970 4D Gaming gaan kopen:

En huppa, alles op ULTRA en supervloeiend!

Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zo wordt Far Cry wel nogal duur :).
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Is dan ook topspel. Een van de weinigen (naast Civ) waar ik ook al eens aan durf doorgaan tot een kot in de nacht (tot groot jolijt van vrouwlief, de ochtend erop...). :|
ooh. shiny.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Mja, ik heb Far Cry 3 gespeeld en me er heel goed mee geamuseerd, maar als ik de reviews zo lees is Far Cry 4 eigenlijk dezelfde wijn in andere zakken. Afgezien van een paar nieuwe gimmicks (olifantjes, zelfsturende auto's,...)

Ik pik hem wel mee als hij in een sale terechtkomt.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 25 keer

Gisteren mijn hdd uit laptop gesmeten en deze er in gestoken :-)
Afbeelding
Wat een groot verschil :p
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”