E-sigaret / de dolle dampers

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Naar aanleiding van de posts in het "Ik heb nieuw speelgoed"-topic heb ik dit draadje gestart.

Voor de leek: e-sigaretten bestaan er in allerlei vormen en smaken. In het buitenland (Nederland o.a.) kan je e-liquid kopen (een vloeibaar mengsel van PG en/of VG met smaak en geurstoffen) met verschillende dossisen nicotine. In ons land is dat vooralsnog zonder nicotine, maar het zou onder de toonbank te krijgen zijn.

E-sigaretten gaan ruimer dan de plastic wegwerpbuisjes die men verkoopt in tankstations op autosnelwegen. Hier een knoert van een batterij (Innokin iTatse MVP) die eveneens de smartphone kan opladen. Een atomizer (Nautilus Mini) van Pyrex glas en metalen driptips.


Ik ben nu een dikke maand aan het dampen en sindsdien 2 sigaretten gerookt (eerste weekend sinds ik mijn materiaal had). Jongens ben ik blij dat ik nu toch niet meer zo loop te stinken naar sigarettenrook.

Momenteel vape ik een mengsel van Herbal tea/appel/sienaadappel en een druppel kaneel aan 6mg/ml nicotine.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nu 20mnd rookvrij, begonnen met een cig-alike. Ondertussen een box mod met dripper, damp 6mg liquids, maar kan dat ding ook perfect vergeten nu.
Ik rookte er 20 per dag, geen enkel probleem ondervonden met overstappen. Na 3 weken wist ik dat ik nooit nog ging roken ;-)
Liquids koop ik in Israël, 20 dollar per 100ml ;-)
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik vraag mij af, is het de bedoeling om op termijn volledig van sigaretten/nicotine af te geraken? Of is dit voor velen gewoon sigaretten -> e-sigaretten en that's it?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Is het de bedoeling om van de koffie/redbull/chocolade te blijven ? :angel:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Ja, hey mannen, ik ben nog maar net aan dag vier begonnen en dus nogal wat groen achter mijn damper oren. :wink:

Eventjes linken naar mijn berichten in de desbetreffende thread zodat ik niet alles moet herhalen :lol: : De link naar volgend document: e-dampersgids voor beginners, 41 pagina's vol leesplezier ga ik ook hier maar even neerzetten. Een echte aanrader, zoals reeds vermeld!!

Qua e-liquid prefereer ik momenteel een menthol @ 18mg/ml (Arctic Winter) boven de "tabak smaak" e-liquid.
Wel wil ik een steviger menthol smaakje vinden want deze is me ietsje te fleps.
iceke schreef:Is het de bedoeling om van de koffie/redbull/chocolade te blijven ? :angel:
Volgens mij hebben ze die smaakjes ook. :angel:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik heb jaren gerookt. Ondertussen is het ruim 25 jaar geleden dat ik gestopt ben, van de ene dag op de andere. Zonder nicotine pleisters, zonder nicotine kauwgum, zonder e-sigaret, zonder... Conclusie: stoppen met roken is uitsluitend een kwestie van karakter hebben. Wie niet kan stoppen (of zegt dat hij niet kan stoppen) met roken heeft een compleet gebrek aan karakter. Als ik het kan, dan moet iemand anders het ook kunnen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik denk dat je het wat simpel voorstelt nu... als je weet dat 50% hervalt :angel: ...maar, goed voor u hoor;-)

Soit, wat kan ik aanraden voor de beginner ?
Nautilus mini of Nautilus tank (die dampen bijna hetzelfde als veel duurder (en moeilijker) high end spul en zijn eigenlijk simpeler dan de ego kits die ik hier zie voorbijkomen.
Eleaf iStick, 20w boxmod met een batterij die lang meegaat en voldoende power om later naar iets beters over te schakelen (lees 15+ watt)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

@ Jack Daniels
Maar gij zijt dan ook nen speciale hé. Op alle vlakken. :twisted:
Wij zijn maar gewoon voetvolk, zonder karakter ... die zelfs niet willen stoppen (met dampen). :P
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ik rook nu 2 maand de e-sigaret... en heb geen sigaret meer aangeraakt. Was vroeger een jaartje gestopt, maar terug begonnen omdat ik me nog nooit zo slecht had gevoeld (van 60kg naar 100kg gegaan). Was dan terug beginnen roken.. toch wel een 30 sigaretten per dag.

Nu sinds 2 maand enkel de e-sigaret. En totaal geen zin meer in een gewone sigaret.

Ik heb mij het starterpakket gekocht van de ego-c met 2 x 1100mah batterij'en : http://www.easysigaret.be/starter-kit-s ... 00-giftbox

Ook nog enkele reserve coils en mondstukjes. Van de eliquid heb ik er nu verschillende getest (een 15tal). Het liefst heb ik de 'welsh pipe' tabak lequid (24 of 26mg) die ik dan zelf mix met de 'chocolade liquid' of de 'caramel liquid). Ik vind het superlekker :angel:


Van de ego-c merkt ik wel dat die mondstukjes snel verzadigen, en als je niet voorzichtig ze op de coil duwt, dat ze gaan lekken. Ook is het reservoir te klein (moet wel 3 keer bijvullen per dag). Ik heb me nu 10 stuks clearomizer ce5 besteld. Groter reservoir en hopelijk minder gelek.

Als je morst met de liquid is het een vettig boeltje
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Jack Daniels schreef:Conclusie: stoppen met roken is uitsluitend een kwestie van karakter hebben. Wie niet kan stoppen (of zegt dat hij niet kan stoppen) met roken heeft een compleet gebrek aan karakter.
En vooral een kwestie van de periode waarin je de afkickverschijnselen hebt door te komen... maar da's dus inderdaad karakter.
iceke schreef:Soit, wat kan ik aanraden voor de beginner ?
NIET beginnen :lol:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

had zelf geen problemen met stoppen met roken... jaartje gedaan, en geen last van gehad. Geen enkele keer zin in een sigaret. Maar mijn metabolisme veranderde... had nooit meer gewogen dan 65kg en ineens ging ik naar 100kg. Geloof mij, ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld. Enja, ik kon ook nog stoppen met eten :angel: want ik at niet meer dan toen ik rookte.


Ben gewoon uit armoei terug beginnen roken...
de koe zegt boe
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Arme sukkelaar! :angel:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die afkick verschijnselen..... dat is een week werk, en toch zie ik mensen terug beginnen na maanden gestopt te zijn. raar he ?
Vraag aan een ex-roker of hij nog goesting heeft in een sigaret, 1/2 zegt ja. Volgens mij krijg je dat nooit meer weg :-(

"Niet beginnen" is makkelijker gezegd dan gedaan, in onzen tijd mocht er nog overal gerookt worden & 90% van de vrienden rookten... Volgens mij is het veel makkelijker om nu niet te beginnen, tijden zijn veranderd & eigenlijk is dat vrij snel gegaan (steek maar eens een sigaret op in een club, concert zaal)

Nu, moesten mijn kinderen beginnen experimenteren, dan hoop ik dat het met zo'n sisha pen is en niet met sigaretten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

iceke schreef:"Niet beginnen" is makkelijker gezegd dan gedaan, in onzen tijd mocht er nog overal gerookt worden & 90% van de vrienden rookten...
Beginnen roken deed je stiekem... dus de plaats lijkt me niet echt relevant... wel de druk vanuit vrienden (wederom karakter om daaraan te weerstaan). Die druk is er trouwens op alle gebieden... van het hebben van bepaalde dure gadgets zoals iPhones tem. kleding (in onze tijd waren dat de Milet jassen die je moest hebben).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goh, druk... het roken is het enige dat ik me beklaagd heb uit m'n kindertijd.. Je leert met vallen en opstaan, maar roken verleer je blijkbaar nooit.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik zou het ook niet "druk" noemen. Eerder "erbij horen". Tenminste zo was het bij mij. Nu nog afstappen van dat drinken :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

sirWard schreef:
E-sigaretten gaan ruimer dan de plastic wegwerpbuisjes die men verkoopt in tankstations op autosnelwegen. Hier een knoert van een batterij (Innokin iTatse MVP) die eveneens de smartphone kan opladen. Een atomizer (Nautilus Mini) van Pyrex glas en metalen driptips.

Batterij is (te) groot, maar leuk voor thuis. Wat is je ervaring van de atomizer? Lekken? Coils (of lontjes) vervangen?

Waar bestel je het goedkoopste?
de koe zegt boe
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Hoe de tijden veranderen. Vroeger sprak men over Belga, Bastos, Marlboro, St. Michel, Johnson... Tegenwoordig heeft men het over: e-liquid, atomizer, box mod met dripper, Nautilus mini, Nautilus tank, ego kits, eleaf iStick, coils, mondstukjes, ego-c... Blijkbaar een hele ingewikkelde hobby dat elektronisch roken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

valt mee... ik vond ook eerst de bomen niet meer door het bos...

Maar eens je het e-sig principe snapt, is het allemaal vanzelfsprekend. Kwaliteit moet je ondervinden (of lezen op forums als dit).

Kortom : de ego-c is een mooi pakketje om te starten. Maar als je iets definitief wil, zal je beter iets groter nemen.
Ook een batterij van 1100mah, is snel leeg. Daarom lijkt die grote van sir ward voor thuis wel handig. 2200mah en bruikbaar rechtstreeks via stroom. Voor buiten gebruik ik dan wel kleinere batterijen.

Voordeel elektrische sigaret :
- gezonder
- lekkerder
- niet duur (alhoewel ik nog niet weet of ik nu goedkoper af ben, als toen ik mijn eigen sigarettenhulzen vulde)

Nadeel :
- plakkerige boel als je morst
- veel bijvullen tanks
- en opladen batterijen (waardoor je toch een reserve nodig hebt)
Laatst gewijzigd door bambipower 17 nov 2014, 13:17, in totaal 1 gewijzigd.
de koe zegt boe
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Iemand ervaring met zulke kits online te kopen?
Welke online shop is een aanrader?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

mijn komt van easysigaret.be, vanaf 60€ gratis verzending

Lijkt me ook goedkoop, en veel variatie smaken, en verschillende nicotine sterktes
de koe zegt boe
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Toen ik vorige week door de straten van Madrid aan het struinen was viel mij op hoeveel van die e-sigaret winkels er daar te vinden zijn. Tientallen vind je er daar. Ik weet wel dat Spanjaarden hele fervente rokers zijn, veel meer dan de doorsnee Belg.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Ha de elektronische sigaret ook ik heb er een aantal liggen hier.
Zoals veel mensen ben ik eerst gestart met een setje gekocht op zwoofs met wat test liquid staaltjes.
Daarna google je wat rond en zie je dat het allemaal goedkoper kan als je zelf je coils kan draaien en ga zo maar door.
Dit is de setup die ik nu gebruik en waar ik nog steeds zeer tevreden van ben.
Zal er ook de site en de prijzen bij zetten
Kan misschien handig zijn voor sommigen
Afbeelding

- mechanisch mod is een 4nine clone van http://focalecig.com/ was een groupsbuy en kost mij 9€
- in de mod gaat 1 18350 batterij of 1 18650 als je de mod groter maakt http://www.nkon.nl/aw-18350-700mah-battery.html
- de RTA of verdamper is een kayfun lite+ clone van fasttech http://www.fasttech.com/products/1411/1 ... atomizer-4 koste mij toen 21€ dacht.
- kanthal draad koop ik hier kom je wel even mee toe http://kampongshop.com/rebuilding-suppl ... tance-wire
- Liquids koop ik af en toe hier http://www.maakjesmaak.nl/ (mix van perzik/meloen/marshmeloen is mmmmm)
en maak hem ook zelf http://www.vapebase.de/
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

bambipower schreef:
sirWard schreef:
E-sigaretten gaan ruimer dan de plastic wegwerpbuisjes die men verkoopt in tankstations op autosnelwegen. Hier een knoert van een batterij (Innokin iTatse MVP) die eveneens de smartphone kan opladen. Een atomizer (Nautilus Mini) van Pyrex glas en metalen driptips.

Batterij is (te) groot, maar leuk voor thuis. Wat is je ervaring van de atomizer? Lekken? Coils (of lontjes) vervangen?

Waar bestel je het goedkoopste?
Het formaat van de batterij went wel, maar ik ben dan ook niet van de kleinste.. :curt: Het is mijn enige batterij trouwens waardoor ik die overal mee heb in mijn broekzak of in de zetel en voorlopig best tevreden van. Al heb ik wel al eens rondgekeken naar een kleiner formaat van batterij, maar daar is verder nog niet direct iets van in huis gekomen. ik bestel trouwens bij ea-sigaret.nl op aanraden van enkele kennissen. De site ziet er bagger uit, maar alle bestelling waren voorlopig toch correct afgehandeld. Nadeel is dat ze verzenden uit Nederland en daar precies wat meer tijd (3 a 4 werkdagen?) voor nodig is dan de verzendingen van Cooblue. :|

Bij de Nautilus Mini (wederom op aanraden van kennissen) vrij tevreden. Worden 2 BVC coils bijgeleverd en in alle "onwetendheid" heb ik er mij nog een setje van 5 bijbesteld om een voorraadje te hebben. Voorlopig nog geen lekken, al heb ik wel al een aantal keer moeten prutsen met het opnieuw openen (te hard aangedraaid? :oops: ). Ondertussen ook een tweede bij besteld en eveneens zeer tevreden van. 't Spullement ook al enkele keren laten vallen/op gaan zitten/... en voorlopig nog geen gevloek.

E-liquid: ook bij ea-sigaret en ik neem daar het huismerk. Verpakkingen wisselen van tijd tot tijd maar ik vind ze over het algemeen wel lekker. Ik heb nog geen ervaring met het bestellen op andere sites of de andere merken liquid dan het huismerk van ea-sig eigenlijk.
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Even bij ea-sigaret.nl gekeken.
En hopla ik zie door het bos de bomen niet meer.
Wat is een goede starterskit?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

hangt van uw budget af...

Waar ik naar zou kijken :

-een 510 (ego) aansluiting, zodat de meeste clearomizers passen
- voldoende grote batterij (of extra batterij)

ik denk me deze nog te bestellen (zelfde als ts heeft) : http://www.ea-sigaret.nl/webshop-assecc ... ar-30-kit/

en nog een reserve clearomizer

Van e-liquids ga ik toch bij easysigaret.be blijven, die hebben iets hogere nicotine gehaltes
de koe zegt boe
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Hier staan er ook nog een hoop . http://www.zwoofs.nl/startsets/

Als je veel tijd hebt dit forum eens lezen. http://www.dampforum.nu/
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb die van mijn moederbij DX besteld, die lijken tenminste op een sigaret en kosten zo goed als niets met verwisselbare "filters" en daar kom je ook lang mee toe. Eens je zo'n filter doorprikt hebt wel oproken want anders beginnen ze inderdaad te lekken. Die olie komt echt door het minste gaatje door. Het enige nadeel dat ze hebben is voornamelijk dat ze niet enorm veel damp geven.

Ik heb trouwens alleen maar mannen zien rondlopen met van die grote, ik noem het al bijna waterpijpen. Voor vrouwen is dit echt wel een beperkende factor, het is weinig elegant.
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

De tijd dat elektrische sigaretten nog op het bekende stokje trokken is toch aan het verdwijnen. Die v mij is compact genoeg en er raakt 4.5 ml in. Door de dag dus geen geprul met bijvullen.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb me ook laten wijsmaken dat vrouwen meer vallen op tabakssmaken dan mannen dat doen. Lijkt me verschrikkelijk om meteen fake L&M of Marlboro smaak te vapen. :?
bombas schreef:Even bij ea-sigaret.nl gekeken.
En hopla ik zie door het bos de bomen niet meer.
Wat is een goede starterskit?

Een goede starterset? Hoeveel wil je uitgeven? Zoek je een set met twee kleinere batterijen of is 1 "kleine" batterij voldoende? Wat is jouw definitie van klein? Wil je zaken zoals voltage en/of wattage aanpassen (het finetunen kan best wel de smaak/dampproductie beïnvloeden)?

Ik ben gestart (en gebruik deze nog steeds) met de Innokin Itaste MVP iClear 30 kit ( http://www.ea-sigaret.nl/webshop-assecc ... ar-30-kit/).
Dat bevat een grote batterij (minder snel opladen, maar groter in formaat én niet cylindrisch) waarmee je bvb ook je smartphone kunt opladen. Door de capaciteit etc is het natuurlijk wel een miniatuur versie van een blaastoestel voor alcoholcontroles. Kan je daar mee leven - het went na enkele dagen wel omdat in plein public boven te halen- of is een cylindrische vorm (wat wat meer aan een sigaret doet denken) iets wat je zoekt?

De kit bevat overigens reeds een clearomizer met een dual coil, maar die is bvb in plastic en voelt wat cheap aan.

Doordat er ook een (of meerdere?) 'standaard" aansluiting bestaat kan je daar met alle gemak een andere clearomizer (het stuk dat mondstuk, clearomizer, tank bevat zeg maar) op plaatsen. In mijn geval heb ik daar de Nautilus Mini bij besteld (http://www.ea-sigaret.nl/webshop-assecc ... earomizer/). Die voelt al heel wat degelijker aan door de gebruikte materialen maar maakt ook gebruik van vervangende "BVC" coils (http://www.ea-sigaret.nl/webshop-assecc ... -mini-bvc/). Die laatste kan je apart bijkopen maar kosten dus ook wat meer geld dan voor zij die zelf hun coils draaien.

In principe zou je dus met louter de kit (eerste url in de post) toekomen. Maar met bvb die Nautilus Mini (die je ook op andere batterijen met een 510 eGo aansluiting kan gebruiken) heb je niet alleen een degelijkere afwerking/materialen, je hebt óók een reservestuk of meer vrijheid in het afwisselen van smaken.

EDIT: Voorbeeld: andere batterijen met eGo aansluiting én variabele voltage regeling: http://www.ea-sigaret.nl/variabele-volt-batterijen-vv/. Op deze zou je dus evengoed die Nautilus Mini op kunnen draaien bvb. Het ziet er allemaal veel ingewikkelder uit dan dat het eigenlijk is. :bdaysmile:
Laatst gewijzigd door sirWard 17 nov 2014, 16:06, in totaal 1 gewijzigd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

4.5ml lijkt me ook mooi, nu doe ik het nog met 1ml (ego-c), en dat is echt te weinig, omdat er met dat systeem toch ook nog wat verloren raakt, en je misschien maar 0.8ml gebruikt.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoe beter het systeem hoe meer liquid je er doordampt ;-) Ik gebruik al lang geen tankjes meer maar druppel gewoon op een watje, nadeel is dat je dan ook nog met een flesje moet rondzeulen, maar heb nu flesjes in zippo formaat. Dus weer wat minder beziens als ik buitenkom.
http://www.vintagevapours.com/eliquid.html
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

op een watje? Hoe werkt dat dan?
de koe zegt boe
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

En wat met het nicotine gehalte?
Normaal rook ik Kent.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ik koop de tabak smaken met 24 of 36mg... maar ik mix dan met caramel of chocolade 6mg... dan kan ik wat spelen met smaak en nicotine sterkte

Marlboro kan je vergelijken met 24mg als je 20sig/dag rookt
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Simpel werk dat, je pakt een spoel kanthal , draait je coil en steekt daar een stukje makeup watten door, die absorberen je liquid en geven het terug af... voordeel is dat je veel warmer kan & veel meer lucht kan happen = meer damp = minder nicotine, ik damp 4 of 6 mg & dat geeft meer voldoening dan de 24mg in een ego tankje ;-)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

kanthal? En hoe draai je een coil? De coil die ik gewoon ben is van ijzer...
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nee die is van kanthal ;-)
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Zou dit een goede starterskit zijn? : http://www.ea-sigaret.nl/webshop-assecc ... superrrrr/
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Die van kanthal vind ik er wat over... kan je een vliegtuig mee opblazen :angel:

Zou dit een goede starterskit zijn?
Moeilijk te zeggen... ik heb ongeveer dezelfde kit gekocht, maar met de pijpjes. Die is met de clearomizer, wat denk ik wel iets beter is.

Maar het hangt echt van jezelf af. Als je wat roker bent, wil je snel 'meer' damp... en dan zijn die ego-c spullen zwak. Vanaf batterijen wat platter komen, krijg je ook weer minder damp... en als er al niet veel uitkomt, kan het een gemis zijn.

Dusja is wel een goede kit, voor een starter... maar bij de flavors (smaken) zitten zoveel lekkere, dat je snel meer wil, en waarschijnlijk snel naar iets groter zal overgaan
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”