Snelheid na upgrade

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
RHE

Hallo,
Kan iemand meer info geven over hoe het zou kunnen komen dat ik sinds de upgrade naar 3,3 Mbps nog steeds dezelfde downloadsnelheid heb van ong. 100 Kbyte/s.
Ik ben duidelijk verbonden met 3.360.000 bps maar adslbox, speedtest enz..geven allemaal gelijkaardige resultaten van zoals ik al zei rond de 100 KByte/s.

Belgacom zegt lijn ok, sync is ok, verbinding wordt nooit uit zichzelf verbroken of zo..

Ik heb een alcatel USB modem

Weet iemand waar ik zou kunnen zoeken naar de oorzaak van deze toch te lage downloadsnelheid ?
Ik zou al tevreden zijn mocht ik het al iets kunnen opkrikken....

dank voor reacties :wink:
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hier is iets mis ik heb dezelfde modem en mijn download snelheid is hoger ik ben nu een cd image aan het downloaden 644 mb groot download snelheid die ik haal is 322 kb /sec misschien is dat uwe isp want tis ni alleen belgacom dat aanpassingen moet doen ....... dus bij wie ben je aangesloten ? ik zal ook es ff ne gok doen ze

planet internet ? ok dan weet ik genoeg die s**** ;) nee nee serieus uw downloadsnelheid hangt ook af hoe druk de server vanwaar ge download het heeft en waar die server gelegen is hoe groter de afstand .............. you get the point he ? asde bij skynet aangesloten zijt kunde is checken of er geen storingen zijn op de adsl diensten maar ja dan zou je ook geen 100 kb / sec halen ik vind dit vreemd er is iets mis maar wat eerlijk gezegd ik heb niet zo direct een idee misschien is proberen van firewall (as ge die hebt) en antivirus uit te schakelen
Registered Linux user #286313
RHE

Alvast bedankt voor de reactie Erik.

Ik ben aangesloten via skynet, antivirus en firewall reeds uitgeschakeld..
Eventuele tweak settings staan ok volgens dslreports.be

Ik ga straks nog eens naar belgacom bellen, volgens status netwerk zijn werken in mijn zone (03) afgerond.

Mijn oude gewone modem zit nog in pc, ik dacht, zou het daar aan kunnen liggen maar heb hem al eens uitgeschakeld in mijn hardwareprofiel maar het verandert niets.

Ik heb ook de indruk (manier van flikkeren usb led) dat de modem hoegenaamd geen moeite heeft om de data binnen te halen.( vroeger bleef hij quasi uit bij hoge downloadsnelheden, nu staat hij wat te flikkeren).

Shit, waaraan zou dat kunnen liggen ?

Dank voor verdere reacties : :o

RHE
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je zegt dat je absoluut zeker bent dat je op 3.3Mbit/s zit...
Hoe weet je dit zo zeker?
Ben je misschien uitgegaan van de datums die belgacom vrijgaf op turboline.be ?
Deze datums durven wel eens niet te kloppen dus daarop zou ik mij zeker niet vastpinnen!

Alles lijkt er eigenlijk gewoon op dat je nog steeds op 1.1Mbit/s zit...
Misschien is je zone wel al op 3.3Mbit/s maar woonde jij juist tever van de centrale waardoor ze je op 1.1Mbit/s hebben laten staan.
Indien je echt op 3.3Mbit zou zitten zou je dit toch zeker moeten merken!
Misschien dus eens bellen naar een helpdesk om te vragen of je nu al op 3.3Mbit/s zit of niet.
NuKeM
RHE

Ik ga zeker naar Belgacom bellen na de middag Nukem...maar ik ben zo zeker omdat in mijn modem settings iets staat in de zin van max. download 3.360.000 en als ik dubbelklik op mijn 2 computertjes in systray er staat dat ik verbonden ben met 3.360.000 bps

Een snelheidstest via een site waarvan me de exacte naam ontsnapt (iets met speedometer) geeft aan dat ik een snelheid van2,9 Mbps heb...maar dat is de enige site die dat aangeeft, alle andere, downloads, ftp = altijd rond de 100 kByte/s

Ik hou jullie op de hoogte wat reactie van Belgacom betreft

En nog eens bedankt voor de reacties
RHE

Heb kontakt gehad met Belgacom...geen verklaring te vinden.
Er komt iemand ter plaatse kijken...
Ik laat nog wel iets weten...wie weet kunnen we er allemaal iets van leren :)

Ciao
RHE

Was vanavond nog wat aan 't experimenteren...
Via ftp skynet haal ik downloadsnelheden tot 350 kByte/ s...
Maar alle andere (testen en downloads) blijven steken op rond de 100 kByte/s
Ik weet echt niet wat te doen, Belgacom technicus laten komen of niet.
Kan iemand dit verklaren ??

Mijn dank is groot :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Als je op de FTP van Skynet zo veel haalt zouden je modem en lijn moeten ok zijn. Maar het rare blijft dat je nog altijd maar 100 KB haalt op speedtesten. Ik zou toch iemand laten komen hoor. Je weet nooit. Probeer de testen eens op verschillende tijdstippen. Vb om 4 uur 's nachts. Dan is er weinig volk online, normaal zou het niet mogen, maar ja..

Cheers
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat het normaal is dat je niet overal de hoge snelheid van 3.3Mbits haalt is normaal omdat niet alle servers op het internet 3.3Mbit/s kunnen uploaden. Dat je dan van de ftp van skynet wel aan 3.3 kan surfen dat is dan weer normaal omdat Skynet zijn serverpark grondig gemoderniseert heeft.

Maar het zou mij langs de andere kant zeer verwonderen dat je op de speedtests maar die snelheid haalt. Ik moet el zeggen, dat speedtest.nl nog steeds uitgaat van het feit dat een adsl go max. 750Kbit/s dl heeft, maja normaal mag dit er niet toe doen. :-) Adslbox zou dan wel moeten werken. Is héél raar.

Je kan te weten komen of je zeker op 3.3MBit/s zit door:
- SpeedTouch Diagnostic te starten (doubleclick on modem icoon in tray)
- voor uitvoerige info te kiezen (pijl naar beneden klikken)
- Tabblad adsl kiezen
- kijken welke waarden er bij Lijnsnelheid staan (Kbps)

Kzou zeggen hou ons op de hoogte wat het probleem nu was en wat de BGC techo zegt, kunnen dit maybe nog gebruiken op het forum.
I love it when a plan comes together!
RHE

Belgacom bevestigt me dat ik op 3.3 Mbit zit.
Instellingen in diagnostic zeggen ook inderdaad : 128000 upload, 3360000 download.
Ik heb technicus voorlopig geannulleerd omdat naar mijn mening de lijn goed is,
Heb 400 MB gedownload van skynet aan gemiddeld 357 KByte/s
Ik kan dan niet aannemen dat er iets met mijn lijn mis is.
Geen slecht verzonden pakketten, geen crc fouten...niks...

Ik denk dat er ergens een server is die nog op 100 kB/s staat of zoiets.
Ik ga nog eens spelen met mijn driver en laat dan nog iets weten
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nee, als je diag dat zeggen en je kan downen aan aan max snelheid van Skynet. Dan is er normaal niks fout bij jou. het probleem ligt dan eerder aan de servers vanwaar je wilt downen. kan ook windows zijn zenne, die w filpt. Maybe dumeter eens gebruiken om te zien wat je snelheid is.

Zou niet te veel wijzigen bij jou. Normaal ligt het daar niet aan volgens mij.
RHE

Nog iets wat ik wil bijvoegen :

Zoals ik al zei is download propertjes rond de 100 kByte/S (stabiel)
ftp.skynet.be daarentegen is 350 kB/s (stabiel)

Maar..

Als ik proxy server inschakel, dan wordt downloadsnelheid via ftp.skynet.be ook netjes 100 kByte/s.

Aan allen die er meer van kennen dan ik...

Dit ligt toch aan de servers van skynet nee ?

Mijn theorie is dat mijn verbinding weliswaar al opgewaardeerd is naar 3,3mBps maar dat de weg die de datastroom aflegt doorheen verschillende servers ergens nog gelimiteerd wordt tot 100 kByte/S.
Heb dit aan skynet helpdesk gesteld maar men beweert dat dit niet waar is.
Ik denk dat ik gewoon nog even afwacht...er wordt immers nog op veel plaatsen gewerkt aan de infrastructuur

Stel me wel nog een vraag...skynet zegt in zijn helppagina's dat je proxy server best gebruikt...maar hij trekt wel de downloadsnelheid naar beneden terwijl een proxy server er eigenlijk voor zou moeten dienen om overdracht sneller te laten gaan (enfin, toch http)

Verder zou ik ook nog willen vragen aan mensen die ook al op 3,3 mb/s zitten om ook eens wat downloadtestjes te doen en eens de resultaten mee te delen.

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, dat kan het probleem zijn die proxy-server van skynet is totaal niet interessant. Zet die eens uit, normaal zal het dan direct sneller gaan. Je hebt dat totaal niet nodig.

Zij zeggen best gebruiken, maare dat vertraagt alles héél véél! Gewoon uitzetten die proxy!
temp

:( Zelfde probleem bij mij. Voor upgrade naar 3.3 Mb/sec had ik een bijna continue download snelheid van +/- 85 KB/sec. Na de verhoging nog steeds dezelfde download snelheid. Alle speedtests en andere downloads geven steeds hetzelfde resultaat. In het begin van een download haal ik meestal heel even meer dan 200 KB/sec.
Eerste 2 calls naar helpdesk zonder resultaat. Om sneller te kunnen downloaden zou ik alle software zoals virusscanners, firewalls, P2P, ... van m'n pc moeten verwijderen ????????
3de call heeft iets meer opgebracht : in de centrale in mijn omgeving zouden 2 kabels te dicht bij elkaar liggen. Dit zou het probleem kunnen veroorzaken. Binnen enkele dagen komt een technieker kijken.
Ter info : afstand tot centrale is 1.9 Km, modem is speedtouch home USB en OS is winXPpro.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Temp,

kan idd een probleem zijn in de centrale maar ik vermoed van niet. Ik gok op RWin waarden. Ivm tweaks.

Lees er volgende topic eens op na, en pas je RWIN waarde aan, dit kan veel goed doen: http://www.nosta.org/skynet/forum/viewt ... &start=120

Met DrTCp kan je je RWin waarde aanpassen. Anders kan je ook dmv een tweak op de nadervermelde site in bovenstaande topic, die waarde automatic aanpassen. DrTcp vind je door even te zoeken via Google, je hebt direct een download.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”