Gigaset CX610A ISDN werking

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
yvesvn
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat mijn Gigaset CX610A maar voor de "helft" werkt.
Na het inpluggen en configureren van de CX610A , kan ik bellen maar kan NIET OPGEBELD worden.
De MSN's aangepast en veranderd 'met vorwahl" , zonder"vorwahl' met Landcode ,zonder landcode maar het lukt mij niet het toestel klaar te maken om oproepen te ontvangen.
Mijn configuratie:
Telefoon : Gigaset CX610A ISDN (basis met draadloos toestel)
Centrale: Euracom :181F
Internetmodem : Fritzbox 7390
Provider: Weepee
Internet: Belgacom.

Na het laten zoeken via de Fritzbox 7390 werd de Gigaset CX610A werd herkend en dus nu werkt de ontvanger WEL van de Gigaset.
Is er iemand die mij dit kan uitleggen/verklaren ? waarom de Gigaset maar 'half" werkte door rechtstreeks op de ISDN centrale Euracom aan te sluiten ???
terwijl met andere ISDN telefoons (bv Eurit Ascom 30) er geen probleem is.
grtz

yves
Fritzbox 7690 en traag Internet Edpnet 16/3 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 9pro -Proximus/JIM
INTERNET: EDPNET
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

yvesvn schreef:Na het inpluggen en configureren van de CX610A , kan ik bellen maar kan NIET OPGEBELD worden.
De MSN's aangepast en veranderd 'met vorwahl" , zonder"vorwahl' met Landcode ,zonder landcode maar het lukt mij niet het toestel klaar te maken om oproepen te ontvangen.
Als je toestel achter de centrale is ingeplugd moet het worden aanzien als een intern toestel, weet niet wat nummers dat de interne
toestellen hebben maar zeker en vast niet een MSN nummer.

VB:
als je toestel intern nummer 20 heeft moet ge in het toestel CX610A niet de MSN zetten maar het intern nummer 20 !!
VB:
uw MSN nummer is 021234567, dan programmeer je in de telefooncentrale Euracom :181F ----- MSN 21234567 en dat nummer doorverwijzen
naar het intern nummer 20.

Ik veronderstel dat dit de fout is ....
yvesvn
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Er is toch nog iets anders aan de hand.
Als ik de nieuwe CX610A aanmeld bij mijn bestaande Gigaset 3035(die goed werkt)
ontvang ik niet het bestaande telefoonboek.??
Als ik de Gigaset CX610A laat intregreren via de Fritzbox 7390 en ook het telefoonboek overstuur(wat goed gaat)
maar als ik dan een nr wil bellen dan krijg ik 3123456 ipv 00323123456 en komt plotseling ook de naam 'weepee' te voorschijn. Deze laaatste gebruik ik alleen voor mijn inkomende gespekken terwijl ik voor de uitgaande 'freevoipDeal' gebruik.
Ik weet dus echt niet hoe ik dit moet oplossen
Fritzbox 7690 en traag Internet Edpnet 16/3 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 9pro -Proximus/JIM
INTERNET: EDPNET
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”