1 dag snow tv - wil opzeggen

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
marcoo
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 dec 2008, 10:22
Bedankt: 2 keer

hallo iedereen

heb sinds 1 dag snow tv en het overduidelijk dat de beeldkwaliteit veel minder is dan telenet digitale tv
op mijn 55 inch scherm valt het erg op, zelfs de hd zenders zijn minder scherp
ik ben niet van plan om mijn dure tv te laten minder renderen door een onscherp beeld, dus wil terug af van snow tv

als ik nu snow opzeg ben ik dan die 99 euro installatiekost kwijt?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Die 99 euro ben je zeker kwijt, ik zie niets van een minimum contractduur, ik dacht dat telco's 6 maanden hanteren.

http://snow.be/nl/al-snow/hulp-nodig/ad ... gen/20#faq laat uitschijnen dat je gewoon 99 euro + verzendkosten kwijt bent, + je lopende maand ?

Vergeet niet dat je als je terug naar Telenet gaat daar ook weer activatiekosten gaat moeten betalen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoe heb je besteld? Online of via telefoon of in een winkel?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Belgacom bijvoorbeeld hanteert die 6 maand niet maar ze mogen wel
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

marcoo schreef:het overduidelijk dat de beeldkwaliteit veel minder is dan telenet digitale tv
Snow is nochtans hetzelfde als BGC TV... en dat lijkt tegenwoordig toch wel mee te vallen ?
marcoo schreef:dus wil terug af van snow tv
Het gras is altijd groener aan de andere kant hé :lol:
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ik zie toch geen echt verschil met bgctv en telenet hoor. (hd kanalen)
ook bgc scarlet geeft zelfde beeld dus zou me sterk lijken dat snow heel slecht beeld zou geven...

En wat is slecht? Niet scherp? Artifacts?
Instelling van de decoder goed voor je tv? 1080p?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik heb toch ook niet de indruk dat Telenet HD enigszins beter is dan Belgacom HD, integendeel. En da's dan op dezelfde tv met de twee verschillende providers.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Mijn ouders hebben Telenet, wij hebben Snow, en er is echt absoluut geen kwaliteitsverschil op HD kanalen. Ik denk dat je eerder je ogen of instellingen moet nakijken.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Moet ik annuleringskosten betalen?

Neen.

Als je je contract beëindigt, moet je geen compensatie betalen. Je moet enkel je modem/tv-decoder binnen de 5 werkdagen naar SNOW terugsturen. Als dat niet gebeurt, zal SNOW je een laatste factuur met de kosten voor de modem en/of tv-decoder sturen.
Ik wil mijn product annuleren

Je kunt een aanvraag tot annulering van je product indienen:

telefonisch: 02/791.72.72 (bereikbaar van maandag tot zaterdag tussen 10u en 21u)
via e-mail: [email protected]
via post: SNOW, Neerveldstraat, 1200 Woluwe

Vermeld duidelijk je klantennummer en het adres, alsook de datum waarop je je product wilt annuleren.

Belangrijk: je product kan niet door een derde partij worden geannuleerd, het is de eigenaar van de lijn (contracteigenaar) die de annulering moet aanvragen.
http://snow.be/nl/al-snow/hulp-nodig/ad ... n/opzeggen


geen opzegtermijn dus...
probleem met snow is nog steeds hun crapy software op hun slechte hardware... wsl zit er wel iets fout, tenzij je instellingen gewoon verkeerd staan.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ik gok op instellingen, ik kan mijn bgc(scarlet) decoder ook instellen dat het beeld niet om aan te zien is.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Mn pa beweerde dat ook dat telenet scherper was.... En dan had hij zelfs nog een digibox zonder hd....
Tja zichtbaar geen verschil... Behalve in de portefeuille... Hij kon niet geloven dat je voor 39euro per maand evengoed beeeld had als voor 100euro... En dan beginnen ze over vanalles... Geen kanaalz enzo...tjaaaaa

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Zeker dat hij met HDMI is verbonden etc?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Het enige verschil is dat Belgacom / Scarlet dezelfde boxen gebruikt, en snow een eigen box, alhoewel de meeste kanalen uit de shared mux komen dus dezelfde kwaliteit zouden moeten hebben, of de decoder is slecht.
marcoo
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 dec 2008, 10:22
Bedankt: 2 keer

telenet digitale tv is overduidelijk beter dan snow

kleine test op mijn samsung led tv 55inch, en dan een foto nemen met mijn digitale camera
beiden aangesloten op hdmi kabel, beiden op 1080 i resolutie
ik had het niet gedacht, maar zelfs dan is het kwaliteitsverschil zichtbaar

uit terzake van deze avond
telenet is duidelijk scherper dan snow, kijk maar eens naar de haarsprietjes en oneffenheden van de huid
Bijlagen
vergelijking
vergelijking
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Moet zeggen dat ik zowel op men Samsung lcd als mijn Panasonic plasma amperhand verschil kan zien.
Heb hier wel Belgacom geen Snow, maar dat zijn dezelfde streams.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Marcoo, als dat werkelijk waar is dan is inderdaad onaanvaardbaar en dan moet je in dat geval je conclusies uittrekken en uw contract met Snow-Base opzeggen en overstappen naar Telenet of eventueel naar Belgacom.
Ik zou zo'n slechte beeldkwaliteit ook niet aanvaarden en dan ook mijn conclusies uittrekken. :x
Dat ze nog niet beschaamd zijn om zoiets een HD beeld te noemen, een analoog TV beeld ziet er nog beter uit. :x
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik zit zowel bij Telenet als bij Belgacom en over die HD beelden ben ik zeer tevreden over. :-D
Ik heb wel de indruk dat de SD beelden bij Telenet iets beter zijn dan bij Belgacom.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Je hebt zowel SD als HD kanalen.... De juiste kiezen ;)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Jup, overduidelijk een SD kanaal.

Hier geen enkel verschil tussen BTV & Telenet in HD. Even goed.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
marcoo
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 dec 2008, 10:22
Bedankt: 2 keer

er een duidelijk kwaliteitverschil tussen de snow hd en niet-hd kanalen
maar telenet hd is nog veel beter

ik ben wel eens benieuwd of jullie hetzelfde detail zien als mijn telenet hd als jullie naar de aflevering van 16 december van terzake kijken. Wie doet ff de test?

snow terug opzeggen betekent wellicht dat ik de installatiekost van 99 euro kwijt ben, dat bevalt me niet want is toch een ferm bedrag
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Lijkt me toch wel een groter kwaliteitsverschil dan verwacht. Volgens mij is er toch iets met je instellingen.
Herinner me in de winkel eens ooit een telenet & belgacom tv naast elkaar te hebben getest. Het kwaliteitsverschil was daar heel moeilijk te zien.
Ze zullen bij belgacom en telenet ook wel hun resolutie & compressie zo afstellen dat het gelijk is met de concurrentie.
marcoo
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 dec 2008, 10:22
Bedankt: 2 keer

en welke instelling zou dat dan wel kunnen zijn? beiden aangesloten op zelfde hdmi poort, resolutie op 1080 i

zou ik mij kunnen beroepen op volgende:
Indien u, in uw hoedanigheid van consument, deze overeenkomst heeft afgesloten op afstand, is de volgende clausule van toepassing:
- De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de
levering van het goed of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.
- De consument beschikt niet over het recht om van de aankoop af te zien in geval van levering van diensten waarvan de uitvoering met instemming van de consument begonnen is vóór het einde van
bovenvermelde termijn van 14 kalenderdagen.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

als ik het goed interpreteer:
  • indien er tussen afsluiten van het contract en installatiedatum meer dan 14 dagen zit, dan is je termijn reeds verlopen
  • indien je installatie vroeger dan 14 dagen na ondertekenen contract hebt laten uitvoeren, zie je sowieso af van het recht om kosteloos op te zeggen
met andere woorden: volgens mij kan je niet kosteloos opzeggen (en je installatiekosten recupereren)

Ik zou eerst contact opnemen met Snow en eventueel uw vergelijkingsfoto doorsturen. Mogelijks staat er hier of daar nog een instelling verkeerd op je decoder.
Indien er een technieker moet langskomen, kunnen hier volgens mij wel kosten aan verbonden zijn, mocht blijken dat het inderdaad een foutieve instelling is.
Vraag hen zelf dan eens wat ze met de installatiekost zouden doen?
Eventueel kan je ombudsman inschakelen, maar of die veel zal kunnen doen, valt te betwijfelen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

kan ook verschil uitmaken of je de decoder of de TV de upscaling van bv. 720p naar 1080 laat maken volgens mij doen sommige decoders dit beter dan de TV
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Als de bronstream 576p en je decoder staat ingesteld op 720p terwijl je TV een 1080p is dan heb je dubbele scaling met merkbaar beeldkwaliteitsverlies tot gevolg.
1080i nemen als de bronstream 576i is en 1080p nemen als de bronstream 1080p is.

Volgens test-aankoop, artikel van 1/1/12, is de HD kwaliteit bij BelgacomTV even goed als Telenet (quotering 'zeer goed' in beide gevallen) maar is SD kwaliteit van 2BE en Vier bij Belgacom minder (matig vs redelijk). RTL-TVI en LA UNE zijn dan weer beter bij Belgacom. Bij Telenet knijpen ze de minder populaire (niet vlaamstalige) zenders harder toe omdat die allemaal tegelijk op 1 kabel zitten, terwijl belgacom/snow altijd maar 1 stream over je lijn sturen, die hebben dus minder reden om toe te knijpen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

marcoo schreef:telenet digitale tv is overduidelijk beter dan snow

kleine test op mijn samsung led tv 55inch, en dan een foto nemen met mijn digitale camera
beiden aangesloten op hdmi kabel, beiden op 1080 i resolutie
ik had het niet gedacht, maar zelfs dan is het kwaliteitsverschil zichtbaar

uit terzake van deze avond
telenet is duidelijk scherper dan snow, kijk maar eens naar de haarsprietjes en oneffenheden van de huid
Je moet dit dan ook voor ELKE ANDERE BRON anders instellen, dezelfde instellingen voor mn pc als sattelietontvanger gaat ook niet hoor.

Dat de consument dat niet goed kan/weet is correct.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”