Hi,
Een vraag betreft een probleem dat mijn moeder al een hele tijd heeft maar niet opgelost geraakt.
Zij is BGC klant (gewone vaste liin), haar zuster heeft TN (beide zijn 80-ers en hebben alleen telefoon, heen internet).
Mijn moeder kan niet naar haar zuster bellen BGC>TN maar wel naar alle andere contacten die zowel BGC als TN zijn. Haar zuster kan wel naar haar bellen TN>BGC.
Dit duurt al zeer lang en beiden zijn reeds langs geweest bij hun provider. BGC zegt dat mijn moeder maar TN moet contacteren want dat het probleem daar zit klagen bij een provider waar je geen klant bent?). Haar zuster krijgt te horen dat BGC het probleem is.
Ondertussen geraakt dit niet opgelost en worden beiden van het kastje naar de muur gestuurd.
Iemand dit probleem ook al gehad en een oplossing gevonden/gekregen?
Waar het misloopt is uiteindelijk toch niet het probleem van de klant, het is de telco die de nodige stappen moet zetten om dit op te lossen.
Belgacomklant kan niet bellen naar 1 TN nr (kastje/muur)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2511
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Dit lijkt me een routeringsprobleem bij Belgacom. Kunnen andere Belgacom klanten naar het TN nummer van de zuster bellen ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Is één van de twee dames vroeger klant geweest bij een andere operator?
Bvb jouw moeder bij telenet of haar zus bij belgacom, en het nummer zo geporteerd?
Klinkt inderdaad als een routingprobleem...
Bvb jouw moeder bij telenet of haar zus bij belgacom, en het nummer zo geporteerd?
Klinkt inderdaad als een routingprobleem...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6603
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Beide nummers dateren van de RTT periode 
Het andere nummer is al wel zeer lang TN.
Van waar de onwil (je moet bij de ander gaan klagen) om dit op te lossen. TeleCOM heeft toch veelproblemen met COMmunicatie

Het andere nummer is al wel zeer lang TN.
Van waar de onwil (je moet bij de ander gaan klagen) om dit op te lossen. TeleCOM heeft toch veelproblemen met COMmunicatie

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Gokje : is het mogelijk dat beiden op dezelfde LEX zaten vroeger?
Ik ken een soortgelijk geval : mijn ouders zitten op de LEX 91MOO0 met (voorbeeld) telefoonnummer 09 123 00 01. De geburen zitten op diezelfde LEX bij belgacom met telefoonnummer 09 123 00 02. De geburen gaan naar Telenet en mijn ouders kunnen hun niet meer bereiken (omgekeerd wel!). Grappige was dat niemand hun kan bereiken op hun 00 02 nummer van diezelfde LEX. Andere Belgacommers die op een andere LEX zitten konden probleemloos bellen met de buren. Dit is opgelost door hun nummer naar WeePee te gooien en dan maar alles via VOIP te doen. Ook omdat ze langs geen kanten geholpen werden! Echter begrijp ik dat dit hier niet gewenst is...
Ik ken een soortgelijk geval : mijn ouders zitten op de LEX 91MOO0 met (voorbeeld) telefoonnummer 09 123 00 01. De geburen zitten op diezelfde LEX bij belgacom met telefoonnummer 09 123 00 02. De geburen gaan naar Telenet en mijn ouders kunnen hun niet meer bereiken (omgekeerd wel!). Grappige was dat niemand hun kan bereiken op hun 00 02 nummer van diezelfde LEX. Andere Belgacommers die op een andere LEX zitten konden probleemloos bellen met de buren. Dit is opgelost door hun nummer naar WeePee te gooien en dan maar alles via VOIP te doen. Ook omdat ze langs geen kanten geholpen werden! Echter begrijp ik dat dit hier niet gewenst is...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik denk dat routeringsproblemen niet in de "woordenboek" van eerstelijnklantendiensten staan. Je wordt met zo'n technisch probleem inderdaad van het kastje naar de muur gestuurd. Je zal als klant dus moeten doordringen tot de achterliggende technische diensten. Voor niet-technisch-geschoolde 80'ers lijkt me dit onbegonnen werk.
Ik zou eerst eens testen of de nummers bereikbaar zijn via het Base-netwerk, Mobistar-netwerk, Proximus-netwerk en VoIP(Weepee of OVH).
Indien je twee netwerken vindt waarbij één van beide nummers onbereikbaar is, zou ik het probleem aan het BIPT melden en vragen wat je kan doen om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen:
http://www.bipt.be/nl/165/ShowContent/5 ... unten.aspx
Ik zou eerst eens testen of de nummers bereikbaar zijn via het Base-netwerk, Mobistar-netwerk, Proximus-netwerk en VoIP(Weepee of OVH).
Indien je twee netwerken vindt waarbij één van beide nummers onbereikbaar is, zou ik het probleem aan het BIPT melden en vragen wat je kan doen om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen:
http://www.bipt.be/nl/165/ShowContent/5 ... unten.aspx
Laatst gewijzigd door raf1 24 mei 2013, 12:55, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 18462
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Als je graag een oplossing wilt, kan je toch wel enkele testen doen?on4bam schreef:Geen idee, maar ik heb geen weet van andere familieleden die hetzelfde probleem hebben.
1) kijk of een andere Belgacom klanten naar het Telenet nummer van je tante kunnen bellen.
2) kijk op 1299.be bij welke operator het nummer van je tante gelist staat.
- Op het eerste gezicht lijkt het een Belgacom probleem (gesprek niet correct gerouted naar het TN netwerk)
- Tenzij bij TN oproepen vanaf dit nummer geblokkerd worden (blacklisted), hoewel dit misschien te ver gezocht is?
Of zou er nog een 3rd party tussen zitten (COLT?) tussen BGC en TN?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6603
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Zeker niet. Mijn moeder heeft een 052/21xxxx nr (Dendermonde), haar zuster een 03/29xxxxx (Brasschaat).krisken schreef:Gokje : is het mogelijk dat beiden op dezelfde LEX zaten vroeger?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6603
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Er zijn geen meldingen van andere familieleden die het nr niet kunnen bereiken. De meeste zijn BGC klant sinds de RTTphilippe_d schreef:1) kijk of een andere Belgacom klanten naar het Telenet nummer van je tante kunnen bellen.

Staat correct op TN, dat werd in de BGCwinkel hier in de buurt ook gezien in hun computer (ook 1299?)philippe_d schreef:2) kijk op 1299.be bij welke operator het nummer van je tante gelist staat.
Die wist dan te zeggen dat ze maar bij TN moest klagen...

-Mogelijkphilippe_d schreef:- Op het eerste gezicht lijkt het een Belgacom probleem (gesprek niet correct gerouted naar het TN netwerk)
- Tenzij bij TN oproepen vanaf dit nummer geblokkerd worden (blacklisted), hoewel dit misschien te ver gezocht is?
Of zou er nog een 3rd party tussen zitten (COLT?) tussen BGC en TN?
-Lijkt inderdaad ver gezocht
Beiden zijn 80ers... ze zijn niet bezig met alternatieve opstellingen.
@Raf1 GSM (base/Mobi) werkt. Geen proximussen in de omgeving.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 952
- Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 78 keer
heb ook zoiets gehad met de GSM
origineel had ik mobistar, dan naar TN gegaan en dan naar BASE
Toen ik naar base ging konden de proximus nrs mij niet meer bereiken.
Bij base werd ik naar bgc gestuurd en vice versa
Dit heeft geduurd tot ik eens uit mijn sloffen geschoten ben en toen heb ik een welwillende HD'er aan de lijn gekregen die dit gefixed heeft op "hoger niveau"
Dus, ik raad u aan van eens uit uw sloffen te schieten :/
origineel had ik mobistar, dan naar TN gegaan en dan naar BASE
Toen ik naar base ging konden de proximus nrs mij niet meer bereiken.
Bij base werd ik naar bgc gestuurd en vice versa
Dit heeft geduurd tot ik eens uit mijn sloffen geschoten ben en toen heb ik een welwillende HD'er aan de lijn gekregen die dit gefixed heeft op "hoger niveau"
Dus, ik raad u aan van eens uit uw sloffen te schieten :/
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Is echt eigenaardig dat slechts één nummer je tante niet kan bereiken. Ik zou dit naar de ombudsdienst sturen, dikwijls de meest snelle weg.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15162
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Snel zou ik het niet noemen. Direct meerdere weken bezig met de ombudsdienst.
Eva van belfacom inschakelen?
[
Post made via mobile device ]
Eva van belfacom inschakelen?
[

-
- Pro Member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 14 keer
Misschien maar afspreken dat je tante steeds naar je moeder belt.on4bam schreef:Zeker niet. Mijn moeder heeft een 052/21xxxx nr (Dendermonde), haar zuster een 03/29xxxxx (Brasschaat).krisken schreef:Gokje : is het mogelijk dat beiden op dezelfde LEX zaten vroeger?
Dus TN naar BGC, is een stuk goedkoper dan omgekeerd. (BGC straft nu eenmaal zijn klanten die het aandurven naar een TN lijn te bellen...)
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6603
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Totaal irrelevant Het moest gewoon werken en dat doet het nu ook.
En de prijs om van BGC naar TN te bellen is 0 Euro (Happy time)
En de prijs om van BGC naar TN te bellen is 0 Euro (Happy time)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6603
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ben naar de BGC winkel geweest uitleg gedaan en men ging het bekijken en iets laten weten. Dag later telefoon van BGC dat de lijn zou moeten werken en dat was ook zo. Sindsdien geen probleem meer.
Aanpassing bij BGC of bij TN op vraag van BGC, ik weet het niet, het resultaat telt.
Aanpassing bij BGC of bij TN op vraag van BGC, ik weet het niet, het resultaat telt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com