Hoi,
Graag zouden wij meerdere mensen (personeelsleden) gebruik laten maken van de Telenet Homespot via onze logingegevens.
Wij hebben een Telenet Business 120 plus lijn.
Dit zou op de plaatsen waar slechte 3G-dekking is ideaal zijn.
Is het mogelijk om met meerdere mensen tegelijkertijd in te loggen op verschillende homespots?
Wellicht ben ik visueel gehandicapt hoor, maar kan het zo snel niet vinden op de site van Telenet of Google.
Thanks!
Telenet Homespot -> meerdere mensen op één account?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Net even geprobeerd, ik kan alleszins met 2 toestellen tegelijk op een homespot/hotspot surfen met dezelfde account.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Heb het nu trouwens toch gevonden

http://www.telenethomespot.be/portal/info/nl/index.htmlOok al je gezinsleden (max. 4 tegelijkertijd) kunnen met hun eigen aanmeldgegevens op een homespot inloggen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Gaat dat met een beperkt volume van 2 GB? 't Is maar een waarschuwing he, 2 GB met 4 mensen is er snel door, hoor...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Er kunnen maximum 4 gebruikers tegelijk aanmelden:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p409960
Homepage bericht: http://userbase.be/nieuws/telecom/834-t ... ifi-modems
- op jouw Telenet-homespot.
- met jouw Telenet-internetabonnement (of jouw gezin) op een of meerdere Telenet-homespots.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p409960
Homepage bericht: http://userbase.be/nieuws/telecom/834-t ... ifi-modems
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
Wow, 2Gb per maand per gebruiker, da's niks voor een hotspot? Eerste keer dat ik dat opmerk :s Fon Belgacom heeft deze limiet niet of vergis ik me?
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ik ben al enkele keren boven de 2GB gegaan door YeloTV en vind dit op de site van telenet:
Bij Belgacom wordt dit bij uw maandelijks volume gerekend.
Mijn vrouw heeft een ander gebruikersnaam (w******) en ik heb (t******) onder hetzelfde abonnement en zij verbruikt toch ook meer dan 1GB via YeloTV of dergelijks. Wij zijn nog nooit in problemen gekomen.* Telenet behoudt zich het recht voor om de aanbieding van de dienst:
- (tijdelijk) te beëindigen of aan te rekenen wanneer Telenet in alle redelijkheid gelooft dat de gegevensoverdracht via onze dienst buitensporig is (meer dan 2 gigabyte per maand per gebruiker)
- te beëindigen wanneer de dienst wordt gebruikt voor criminele of illegale activiteiten
Bij Belgacom wordt dit bij uw maandelijks volume gerekend.
Het volume dat u verbruikt via deze wifi-hotspots in binnen- of buitenland wordt afgetrokken van uw maandelijks internetverbruik. In geval van overschrijding wordt de verbinding niet verbroken maar verlaagt Belgacom de snelheid naar 128kbps.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
-
- Elite Poster
Dus met andere woorden, bij Belgacom zijn de fon hotspots ongelimiteerd als je zelf ongelimiteerd volume hebt. Stomme vraag van me eigenlijk, zat destijds geregeld op de fon hotspot van de buren omdat mijn bgc connectie al een hele tijd defect is, zelfs eens 75GB op een maand volgens e-services.
Yelo telde niet over hotspots (en vaste connectie?) dacht ik, dat zal misschien de reden zijn? Kan mij eigenlijk niet inbeelden wat een goede reden is om een 2GB limiet te zetten op een hotspot.
Yelo telde niet over hotspots (en vaste connectie?) dacht ik, dat zal misschien de reden zijn? Kan mij eigenlijk niet inbeelden wat een goede reden is om een 2GB limiet te zetten op een hotspot.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Misschien voor kinderen die met het abbo van thuis op kot alzo een alternatief hebben in plaats van een aansluiting te nemen.iRockabizzydilly schreef:Kan mij eigenlijk niet inbeelden wat een goede reden is om een 2GB limiet te zetten op een hotspot.
Hotspots zijn eerder voor occasioneel gebruik lijkt me... niet om 75 GB over te downloaden.
-
- Elite Poster
Lukt nochtans perfect. Zelfs TV overal in HD is zeer goed over een Fon Hotspot.
Dat kan goed zijn dat dat is om studenten op kot e.d. een eigen vaste connectie te laten nemen, maar dan is dat dan toch een minpunt tegenover de concurrentie.
'k Bedoel, wat is de kans dat je eens in een station een uur moet wachten, u laptop aanmeld op een hotspot en eens Netflix streamt of muziek beluisterd of youtube of een belangrijk bestand binnenhaalt en of verzendt enzovoort? Niet onbestaande, da's net de bestaansreden van hotspots. En wat is de kans dat dat 2GB of meer zou zijn, laat staan op een maand?
Dat kan goed zijn dat dat is om studenten op kot e.d. een eigen vaste connectie te laten nemen, maar dan is dat dan toch een minpunt tegenover de concurrentie.
'k Bedoel, wat is de kans dat je eens in een station een uur moet wachten, u laptop aanmeld op een hotspot en eens Netflix streamt of muziek beluisterd of youtube of een belangrijk bestand binnenhaalt en of verzendt enzovoort? Niet onbestaande, da's net de bestaansreden van hotspots. En wat is de kans dat dat 2GB of meer zou zijn, laat staan op een maand?
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Als je begint videootjes te streamen elke keer je in een station staat te wachten, en dagelijks de trein neemt, is die kans dat je over de limiet gaat wel reeel lijkt me.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
Maar da's op zich toch niet zo abnormaal om te doen? Je kan evengoed iets gaan drinken in't station terwijl je wacht en terwijl op je laptop bezig zijn, desnoods zelfs gewoon nieuws herbekijken of dergelijke... 2GB is toch sowieso absurd weinig voor een Wifi hotspot? De kans bestaat zelfs als uw pc op achtergrond updates binnenkrijgt dat je al ferme hap uit dat volume meehebt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Volgens de bevindingen van andere gebruikers (vb Titanium) schijnt die 2GB dus geen hardlimiet meer te zijn.
Deze 2GB limiet werd ingevoerd toen ze 2 jaar geleden (December 2011) met het Homespot project begonnen.
Dit was in de testfase (onder andere in Gent), en ik kan mij inbeelden dat ze toen wilden vermijden dat het systeem misbruikt werd.
Misschien is die limiet intussen wel verhoogd of afgeschaft?
Deze 2GB limiet werd ingevoerd toen ze 2 jaar geleden (December 2011) met het Homespot project begonnen.
Dit was in de testfase (onder andere in Gent), en ik kan mij inbeelden dat ze toen wilden vermijden dat het systeem misbruikt werd.
Misschien is die limiet intussen wel verhoogd of afgeschaft?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
'k Mag het hopen! Ofwel is er een verschil tussen Homespots volume en Hotspots?
Misschien omdat er anders op de homespotlijn te veel zou worden afgeknepen en de klant die op zijn lijn die homespot heeft teveel vertraging zou ondervinden, dat zou slechte reclame zijn
?
Misschien omdat er anders op de homespotlijn te veel zou worden afgeknepen en de klant die op zijn lijn die homespot heeft teveel vertraging zou ondervinden, dat zou slechte reclame zijn

- Loeri
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 25 keer
Dit gaat alleen over een limiet via Homespots?
Anders test ik dit vanmiddag eens uit
Edit: Nvm ik las net dat Titanium soms over de 2Gb zit.
Welke melding krijg je dan?
Anders test ik dit vanmiddag eens uit

Edit: Nvm ik las net dat Titanium soms over de 2Gb zit.
Welke melding krijg je dan?
Laatst gewijzigd door Loeri 21 okt 2013, 09:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ik vind ondertussen alleszins geen melding van beperkt volume bij Wi-Free en de hotspots. Homespots dus wel.
Ik kan mij maar een reden bedenken waarom men die beperking nu nog behoudt. Traffic Shaping.
Of hoe de klant die de homespot vrij zet anders vertraagd internet zou hebben door het verbruik van iemand op die homespot.
Ik kan mij maar een reden bedenken waarom men die beperking nu nog behoudt. Traffic Shaping.
Of hoe de klant die de homespot vrij zet anders vertraagd internet zou hebben door het verbruik van iemand op die homespot.
-
- Deel van't meubilair
Goh, dat is met QoS wel op te lossen... maar moest er geen beperking zijn dan zou iedereen z'n downloads gewoon thuis over z'n Homespot doen.iRockabizzydilly schreef:Of hoe de klant die de homespot vrij zet anders vertraagd internet zou hebben door het verbruik van iemand op die homespot.
-
- Elite Poster
Euh waarom zou je thuis over de homespot surfen terwijl je thuis over u directe connectie kunt surfen?
En als je het hebt over thuis maar over de homespot van de buren en geen eigen connectie... dan moet je een login van iemand anders hebben die wel klant is? En indien je dat kan krijgen, et alors?
Over een Fon kan net hetzelfde dan, en daar is geen limiet.
En dan nog, 2GB is via 3G al relatief weinig voor een laptop/tablet (en zelfs smartphone voor sommigen). Wat is dat dan over Wifi? Peanuts.
Nuja, typisch telenet om limieten op volume te leggen.
En als je het hebt over thuis maar over de homespot van de buren en geen eigen connectie... dan moet je een login van iemand anders hebben die wel klant is? En indien je dat kan krijgen, et alors?
Over een Fon kan net hetzelfde dan, en daar is geen limiet.
En dan nog, 2GB is via 3G al relatief weinig voor een laptop/tablet (en zelfs smartphone voor sommigen). Wat is dat dan over Wifi? Peanuts.
Nuja, typisch telenet om limieten op volume te leggen.
-
- Deel van't meubilair
Moest een Homespot geen limieten hebben (en ook niet van je limiet afgaan) ... dat was het idee waarom je ze zou gebruiken.iRockabizzydilly schreef:Euh waarom zou je thuis over de homespot surfen terwijl je thuis over u directe connectie kunt surfen?
Maar ergens zullen er dus wel limieten aan verbonden zijn, al is het misschien niet meer de 2 GB (al denk ik dat dat nooit een harde limiet is geweest).
- TiTanium
- Moderator
Heb vandaag dit ontvangen:
Weet nu niet of dit ook geld voor klanten met WHOP, of zij de 2GB limiet hebben of van hun downloadvolume afgaat. Maar vind het wel tof dat daar de limiet ook weg is. Heb ook gezien dat ik meerdere accounts kan maken. Ik een eigen account en men vrouw de hare.Beste mijnheer ***,
Wi-Free in 3 woorden? Overal draadloos surfen. Je hebt het vast al eens uitgeprobeerd. De hotspot in het station of de homespot op café. En je bent niet de enige: Wi-Free van Telenet is een succes. We blijven die dienst dan ook continu uitbreiden.
Geen maximum meer.
Vroeger kon je maximaal 2 GB per maand mobiel downloaden via Wi-Free. Maar vanaf nu geldt Vrij Downloaden ook voor Wi-Free!
In elke buurt, in het hele land.
In Vlaanderen vind je ruim 1 miljoen homespots en hotspots. In Wallonië en Brussel kun je nu ook op de VOO-homespots surfen.
Wi-Free is maar één van de leuke extra's bij je Whoppa. Ontdek al onze tips en zet Whoppa helemaal naar je hand!
-
- Deel van't meubilair
Deze link zegt misschien meer... het telt dus voortaan gewoon mee op je Telemeter (voor Whop klanten gaat het dus gewoon af van hun 100 GB).
Weet iemand wat de snelheid trouwens is van Wi Free ?
Weet iemand wat de snelheid trouwens is van Wi Free ?
- TiTanium
- Moderator
Ik zit altijd rond de 2Mbps.r2504 schreef:Weet iemand wat de snelheid trouwens is van Wi Free ?
-
- Deel van't meubilair
Ik ook (vind het eigenlijk maar magertjes)... mar kan het niet meteen ergens op hun website vinden.
- TiTanium
- Moderator
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat dit 2.5down/0.5up was.