BBOX-3 ervaringen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Nedbelg
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2013, 12:45

Naar mijn idee is het tijd om een nieuwe thread te starten met ervaringen t.a.v. de BBOX-3.
Ik kreeg hem, omdat mijn bestaande ADSL verbinding wat traag was en men beval VDSL aan.
Volgens de medewerker zou met het nieuwe modem (ik wist eerlijk gezegd niet eens wat ik ging krijgen) en de VDSL verbinding de zaak veel sneller gaan.
Afspraken gemaakt, binnen een week werd het modem via B-post bezorgd, en op de dag van omschakeling heb ik de modem en nieuwe VDSL splitter geplaatst. Na wat zoekwerk mijn oude Belgacom modem activatie codes gevonden, zodat ik met het nieuwe modem de bestaande ADSL verbinding kon laten werken.
Eind van de middag werd de VDSL geactiveerd, waarvan men mij via SMS op de hoogte stelde.
Omdat ik Nederlander in Wallonië ben, maak ik geen gebruik van televisie (via satelliet altijd helder digitaal en HD beeld!) , maar wel van telefoon via de classic line van Belgacom.
De snelheidswinst (gemeten met speedtest en testmy.net) :
- oude ADSL verbinding: ca. 2,75 Mbps download, 0,6 Mbps upload
- nwe VDSL verbinding: ca. 11,35 Mbps download, 1,14 Mbps upload.
Dus wel winst, maar overdreven snel is het allemaal niet.
Dan de modem: wel mooi, maar erg groot en geen externe antennes.
Kan uitzenden op twee frequenties (2,4 Ghz en 5Ghz). Alleen mijn iPad pakt de 5 Ghz. .
Na wat prutsen heb ik inmiddels alle apparatuur welke wireless werkte aan de praat, o.a. een wi-fi printer (Epson) en een wi-fi camera, die op afstand via internet (DDNS) zichtbaar moet zijn.
De menu's zijn traag en de helpschermen niet ingevuld. Er is totaal geen gebruiksaanwijzing, wat ik een slechte zaak vindt. Ik heb e.e.a. meer via trial and error uitgezocht, dan dat ik logisch en beredeneerd te werk ben gegaan.
Ik blijf het een vreemde zaak vinden, dat Belgacom niet alle mogelijkheden open stelt, en evt. alleen datgene beschermt, wat nodig is voor een goede werking van het netwerk.
Overigens: als je onder "Mijn Computer" naar je netwerk kijkt, zie je waar de BBOX-3 vandaan komt, nl. van de firma Technicolor (http://www.technicolor.com/) . Ook staat hij als Multi-Media apparaat vermeld en dan kun je het modelnummer zien (589Bvn 5Ghz Xtream).
Als je dat (vergelijkbare) model opzoekt op hun website, dan heeft Belgacom blijkbaar o.a. de oorspronkelijke ECO modus er uit laten slopen, of ontoegankelijk gemaakt.
Voorlopig laat ik het hier even bij. Alles werkt, mijn internet is nu sneller (weliswaar geen top, maar ja).
Ben benieuwd naar ervaringen en raadgevingen van andere gebruikers.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat zijn de resultaten als je je telefoonnr ingeeft bij lijntest.be ?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

En is de snelheidstest over wifi gedaan of met internetkabel?

Lijkt me alleszins een raar profiel anders.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

doe eens een speedtest met speedtest.net ipv testmy.net verbonden met netwerkkabel niet via wifi

testmy <> speedtest
16/1,3 <> 21/2,8

ik heb het wel vlug via wifi gedaan om aan te tonen dat testmy niet de iedeale is om te weten wat je lijnsync speed is
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Draadloos draagt niet zo ver en ik heb de indruk dat disconnects nu veel langer duren dan bij de bbox2.

Voor de rest kan ik niet klagen over het toestel, ik zou wel graag als admin willen kunnen inloggen... maar daar hebben we EU hulp voor nodig waarschijnlijk.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dat draadloos niet zo ver draagt, deze meldingen heb ik al van verschillende personen gekregen en dit is dan nog een vergelijking met de bbox2 die ook gene vette was op dit gebied.
Nu vraag ik mij af indien de vergelijking niet verkeerdelijk gemaakt wordt met de 5Ghz wifi band want dan zou dit wel aanvaadbaar zijn !
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

TS heeft waarschijnlijk een 12/1 8d provisioning profiel. Reden: afstand tussen de 1000 en 1400 meter én een verzwakking tussen de 1 en 1,4 dB tussen zijn huis en de dichtbijzijnde ROP. Kan in Wallonië wel eens meer gebeuren.
Afbeelding Afbeelding
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

dat met de bbox3 het wifi bereik ineens beter zou zijn is een foute veronderstelling: bereik hangt af van het uitgestuurd vermogen, en daar zit een wettelijke limiet op. En zowel bbox2 als 3 zenden uit op het maximaal vermogen. Als je dus een groter of kleiner bereik hebt, zal dat meer te maken hebben met de richting van de interne antennes. Wat WEL een groot verschil zal geven is de snelheid: 11bg voor de bbox2 versus 11n voor de bbox3. Maar ook dan opletten, want zodra een client die alleen 11bg kan zich met de bbox3 associeert, gaat die in 11bg uitzenden en stuikt de snelheid in elkaar.
Nedbelg
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2013, 12:45

Dank voor alle input.
De test via lijntest.be levert via VDSL inderdaad een theoretische download snelheid van 12 Mbps op en een upload van 1 Mbps.
Test via speedtest.net (OOKLA, gedaan via LAN-kabel, alle wi-fi gebruikers even uitgezet): ongeveer hetzelfde resultaat van ca. 10 (9,5-11) Mbps download en 1 (0,95) Mbps upload. Er zit wel wat variatie in, ook afhankelijk van de gekozen server.
Test via megadownloads.nl levert en downloadsnelheid van ca. 14,29 MB/sec (114 Mbps ?) op.
Overigens denk ik dat, gezien mijn locatie, de afstand tot de centrale de beperkende factor is.
Ook is te vermelden, dat testen via de kabel of wi-fi niet echt uitmaakt. Als ik met mijn smartphone (Android) de speedtest via wi-fi doe (ook OOKLA, maar hij kiest een server in Luxemburg), is de test zelfs iets sneller (11,25 Mbps down, 1,13 Mbps up).
Doe ik de test via mijn iPad (5 Ghz verbinding) en als server die van een datacenter in Luxemburg, dan geeft deze de snelste download op van 11,57 Mbps en een upload van 0,95 Mbps.
Kortom, met de snelheid van wi-fi via de BBOX-3 zit het op zich wel goed en is dat voor mijn verbinding in elk geval geen beperkende factor.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Een 'bug' of niet in BBOX3? Mijn vriendin haar laptop maakte upnp poorten in deze modem.
Zoals je kan zijn gebeurde dit via dhcp ip adressen. Ik heb dit uitgeschakeld op haar laptop maar deze verbindingen blijven in het geheugen van de modem zitten.
Enig idee hoe ik deze er uit kan halen? Met mijn eigen toegevoegde settings heb ik een kruisje zodat ik deze kan verwijderen, de upnp's hebben dit niet.

Eva schreef me om de modem te herstarten... kan ik via de powerknop deze herstarten zonder dlm te dwarsbomen? Er is namelijk een test van 90 (!) dagen bezig op deze lijn.

PS upnp op 'off' zetten heeft geen zin, deze staan na neen tijdje terug op 'on'
Geen idee waarom die laptop upnp verbindingen maakte - geen virussen of malware gedetecteerd.
Victory Not Vengeance
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

PS: B-box3 staat achter een B-box2 .... is enkel om te testen, b-box3 is niet van mij :roll:

Mijn lijn profiel VDSL: 50/6.

Vandaag getest.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
B-box2.jpg
(8.39 KiB) 6347 keer gedownload
B-box2 g-norm
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
B-box3.jpg
(8.58 KiB) 6347 keer gedownload
B-box3 n-norm
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Normaal als je de power Off zet wordt dit via de DSLAM doorgegeven als Power off en wordt niet aanzien als een error zodat de DLM daardoor niet beinvloed wordt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik vraag mij af waarom je maar 43,5 Mbps haalt want de cap ligt op 50, of ben je TV aan het kijken of een PVR opname aan het doen mss
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

jackho schreef:Ik vraag mij af waarom je maar 43,5 Mbps haalt want de cap ligt op 50, of ben je TV aan het kijken of een PVR opname aan het doen mss
Geen TV en ook geen PVR ....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Telenet.jpg
(7.8 KiB) 6289 keer gedownload
Wireless n-norm via Telenet kabelmodem, getest in Mariakerke ....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wireless modem met 3 antennes.jpg
(7.85 KiB) 6289 keer gedownload
Hier is er een extra wireless router achter een b-box2 geplaatst met 3 antennes ....
Hier was ook 50/6 als profiel
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PS: al deze snelheids testen zijn gedaan met dezelfde Laptop .... :eek:

Heeft misschien te maken dat de b-box3 en de wireless router achter een b-box 2 staat ? ....
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

jackho schreef:Normaal als je de power Off zet wordt dit via de DSLAM doorgegeven als Power off en wordt niet aanzien als een error zodat de DLM daardoor niet beinvloed wordt.
Ik heb de modem gereset via de webinterface van de bbox3 en de upnp settings zijn weg.
Victory Not Vengeance
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dat is dan toch al gelukt en hou toch eens je lijnsnelheid in 't oog om te zien of het invloed zou kunnen hebben op de DLM, al denk ik van niet als je het maar niet te frequent na elkaar doet volgens mij !
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Idd, volgens Eva kan een éénmalige reboot geen kwaad. Maar ja, dat dacht ik na de ontkoppeling vd bbox2 en installatie vd bbox3 ook :-(
Victory Not Vengeance
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

testertje schreef:Idd, volgens Eva kan een éénmalige reboot geen kwaad. Maar ja, dat dacht ik na de ontkoppeling vd bbox2 en installatie vd bbox3 ook :-(
Een Bbox2 vervangen door een B-box3 zal je terug vallen en moet je wachten terug op DLM :cry:

Idem dito voor het vervangen van B-box2 door B-box 2 .... DLM moet weer langs komen :cry:

Dus het is oppassen geblazen wil je niet terug vallen .... ik veronderstel dat bij het aankoppelen van nieuwe b-box2 of 3
er bepaalde controle is op de lijn (veranderen van MAC adres/serienummer ?) en dat het word aanzien als nieuw materiaal
en dus moet starten met gewoon profiel, om zo dan op te drijven tot de maximum .... denk ik !

Heeft er iemand al iets kunnen testen met de WAN poort op de b-box3 ... ?
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Weet ik. meer dan een maand geleden een bbox3 geïnstalleerd en ik sta nog steeds op 30/6.
Zoals hierboven geschreven, is er nu een lijntest van 90 dagen bezig... ben eens benieuwd.
Victory Not Vengeance
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

je moet niet ongeduldig worden, zoals ik hier nog gemeld heb bij mij heeft het ongeveer 7 maanden geduurd.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Kan je op de bbox3 een switch aansluiten en op die switch dan decoder én pc aansluiten, of is zoals bij de vorige bboxen een bepaalde poort op de bbox toegewezen voor aansluiting decoder en een andere voor pc?

Dus opstelling die ik zou willen:

bbox3 ---- 1 ethernetkabel ---- switch ---- TV & pc
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Geen probleem.
De Bbox3 is standard uitgeleverd in "fully routed" mode: alle poorten zijn te gebruiken zowel voor TV als voor internet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Met mijn mac zit ik op de 5Ghz wifi en met de printer op 2,4 Ghz wifi van de bb3
nu zien die blijkbaar elkaar blijkbaar niet
kan ik ergens de bb3 zo instellen dat beide het 5ghz netwerk en het 2,4 ghz wifi netwerk elkaar zien of hoe kan dit opgelost worden?
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

dit is een reeds gekend probleem dat in de 5GHz drivers van de bbox zit, want alle LAN netwerken hangen aan elkaar. Er wordt aan een oplossing gewerkt, maar wegens alle testprocedures ga je die toch maar pas tegen eind november opgelost zien. :?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

ok bedankt, afwachten dan maar ...
Nedbelg
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2013, 12:45

En nog iets vreemds. Toen ik bij Toegangscontrole (Acces Control) keek naar PortMap, zag ik een hele rij Port Map regels voor lokale IP adressen, de meeste voorzien van de toevoeging Teredo (maar niet allemaal).
Na het modem UIT gezet te hebben en na enkele tellen weer AAN waren alle entries (de Port Map regels) op deze pagina verdwenen.

Iemand een idee waarom dat is ?
Nedbelg
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2013, 12:45

jackho schreef:Met mijn mac zit ik op de 5Ghz wifi en met de printer op 2,4 Ghz wifi van de bb3
nu zien die blijkbaar elkaar blijkbaar niet
kan ik ergens de bb3 zo instellen dat beide het 5ghz netwerk en het 2,4 ghz wifi netwerk elkaar zien of hoe kan dit opgelost worden?
Dit is vreemd.
Mijn iPad zit op 5Ghz, mijn draadloze printer/scanner op 2,4 Ghz. Mijn iPad kan prima via het netwerk (via de BBOX-3) communiceren en alles werkt OK.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

dit zijn ook andere drivers
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Nedbelg schreef:En nog iets vreemds. Toen ik bij Toegangscontrole (Acces Control) keek naar PortMap, zag ik een hele rij Port Map regels voor lokale IP adressen, de meeste voorzien van de toevoeging Teredo (maar niet allemaal).
Na het modem UIT gezet te hebben en na enkele tellen weer AAN waren alle entries (de Port Map regels) op deze pagina verdwenen.

Iemand een idee waarom dat is ?

Code: Selecteer alles

https://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play
Hier ook last van (gehad) door de laptop van mijn vriendin. UpnP services afgezet en 'opgelost'.
Voor Eva was het heropstarten de oplossing. Persoonlijk vind ik van niet. UPnP kan handig zijn en ik heb geen zin in een lijst van 100 ip adressen die niet meer nodig zijn.
Victory Not Vengeance
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

hoe kan je het paswoord van de wifi veranderen op de bbox3 ? Is dit dan niet op de zelfde manier als bij de bbox2 !
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

2.4 of 5 Ghz kiezen, Global Settings en dan 'KeyPassPhrase' ... simpel :)
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Via Chrome duurt het zeer lang om in het 'portmap' menu te geraken, en wanneer ik er dan eindelijk in geraak is dit leeg.
Via Opera geen probleem en zie ik al mijn ingevulde mappings.
Victory Not Vengeance
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 494
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb last van een zeer wisselende sterkte van de wifi verbinding. Op wifi analyzer danst het op en neer. Nog mensen met dit probleem en wat kan je hier eventueel aan doen ?

Verstuurd van mijn iOCEAN X7 met Tapatalk
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dat het ontvangst niveau wat op en neer springt is normaal, het hangt er natuurlijk van af hoeveel dB's het springt !
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 494
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Zal ik eens bekijken.

Edit: van - 55 tot - 75 soms

Nu heb ik wel de indruk dat het slecht is op mijn galaxy tab 2 dan op mijn gsm

Verstuurd van mijn iOCEAN X7 met Tapatalk
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

-60 <> -70 op mijn laptop, als je vergelijkt tussen verschillende apparaten ook best op dezelfde plaats .
't zal ook wel afhangen van de richtingsgevoeligheid van de ontvanger.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ikzelf bezit (nog) geen BBox3, maar ik wilde wel eens weten of je je eigen DNS-servers wel kunt ingeven in de plaats van die van BGC ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Ik zie de mogelijkheid niet.

Code: Selecteer alles

"Toon Geavanceerde Instellingen":
Status 
Aangesloten
Uptime 
2Days 19h 3min 17Sec
Username 

Password 

PPP Enable 
Inschakelen  
Disable  
VLAN ID 
10
Protocol 
PPP
IPv4 Address 
91.x...
Subnet Mask 
255.255.255.255
Gateway 
  
IPv6 Address 
 
DNS Servers 
 195.238.2.22 195.238.2.21 
NTP Servers
 ntp.belbone.be   195.238.16.47   195.238.16.48 
Enkel PPP uit/in-schakelen, paswoord en gebruikersnaam kan je veranderen.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

En wireless instellingen ook nog neem ik aan ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Ik heb ergens op het forum alle menu-instellingen gegeven.
De Wi-Fi instellingen staan apart.
In ieder geval:

Code: Selecteer alles

2.4 GHz
Global SettingsToon Geavanceerde Instellingen
Status
AAN
UIT
SSID
 
Broadcast SSID
Kanaal
 
Extension
upper 
Modus
 
Beveiliging
 
KeyPassPhrase
 
Standaardinstellingen herstellen
Herinitialiseren

Code: Selecteer alles

5 Ghz
Global SettingsToon Geavanceerde Instellingen
Status
AAN
UIT
SSID
 
Broadcast SSID
Kanaal
 
Extension
upper 
Modus
802.11a/n  
Beveiliging
 
KeyPassPhrase
 
Standaardinstellingen herstellen
Herinitialiseren
Victory Not Vengeance
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”