Hi,
Hoe kan ik een router instellen voor Telenet? Ik heb Cable gekozen en MACadres gecloond. Moet er iets voor Host ingevuld? Het werkt niet...
router instellen voor Telenet
dacht ik oook...Maar meestal is het gewoon insteken en ze werken.
Het is een Edimax. Je kunt gewoon Cable kiewen, MAX clonen en host name invullen.
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
ik kon direct op het net, omdat ik het MAC address van m'n netwerkkaart gebruik voor m'n router. Een IP adres is toegekend aan een MAC adres, ik kon dus onmiddellijk het net op met de router, want ik had een IP adres voor dat MAC adres...
Als je het MAC adres gaat "clonen" dan betekent dat het MAC adres van de PC vanwaarop je de router configureert gekopieerd wordt naar de router?
Op de huidige installatie staat een router van SMC. Die moet vervangen worden met de Edimax router omdat deze laatste meer mogelijkheden heeft ivm port forwarding enzovoort. Probleem is dat de L*L die de router heeft geconfigureerd een wachtwoord op de setup heeft gezet zonder het wachtwoord door te geven. Ik kan dus niet even de oude router raadplegen voor eventuele instellingen. Het ding een reset geven kan wel maar dan heb ik geen instellingen meer...
Met Edimax heb ik geprobeerd:
(a) Cable kiezen zonder andere opties
(b) Cable kiezen met MAC adres clonen
Het host veld heb ik steeds open gelaten. In elk geval: met geen van beide pogingen kon ik op het net. Ook niet na een reset van modem & router...
Op de huidige installatie staat een router van SMC. Die moet vervangen worden met de Edimax router omdat deze laatste meer mogelijkheden heeft ivm port forwarding enzovoort. Probleem is dat de L*L die de router heeft geconfigureerd een wachtwoord op de setup heeft gezet zonder het wachtwoord door te geven. Ik kan dus niet even de oude router raadplegen voor eventuele instellingen. Het ding een reset geven kan wel maar dan heb ik geen instellingen meer...
Met Edimax heb ik geprobeerd:
(a) Cable kiezen zonder andere opties
(b) Cable kiezen met MAC adres clonen
Het host veld heb ik steeds open gelaten. In elk geval: met geen van beide pogingen kon ik op het net. Ook niet na een reset van modem & router...
- trobbelke
- Premium Member
ok, ge moet dus ofwel het MAC adres van de oude router gebruiken, ofwel wachten tot Telenet uw IP adres gereleased heeft.
Om het MAC adres van de oude router te achterhalen moet ge die gewoon efkes gebruiken, evt ernaartoe surfen, ook al krijgt ge geen toegang, en dan kunt ge met het commando "arp -a" in een CMD prompt netjes het MAC adres van uw routerke uitlezen
Om het MAC adres van de oude router te achterhalen moet ge die gewoon efkes gebruiken, evt ernaartoe surfen, ook al krijgt ge geen toegang, en dan kunt ge met het commando "arp -a" in een CMD prompt netjes het MAC adres van uw routerke uitlezen

doe eerst een ip release dan moet je geen 2 uur wachten eer het werkt.
gewoon een command prompt laden
en ipconfig/release typen en je zou onmiddellijk een verbinding moeten hebben.
Dit moet je natuurlijk wel doen op je actieve connectie anders zal het niet werken
gewoon een command prompt laden
en ipconfig/release typen en je zou onmiddellijk een verbinding moeten hebben.
Dit moet je natuurlijk wel doen op je actieve connectie anders zal het niet werken
mensen, het is opgelost!
De tip om een iprelease te doen heeft niet geholpen. Hiermee gaf ik wel het IP adres van de lokale PC op maar niet dat van de router (er was immers al een aangesloten). Na een telefoontje met Telenet (eerst gingen ze defensief doen dat ik geen support voor de Edimax router moest verwachten
) bleek dat je voor Telenet geen hostname of MAC cloning moet doen.
Finaal heb ik de router een nachtje laten opstaan en ... tegen de morgen had ik verbinding!
Thanks for all input!!!
De tip om een iprelease te doen heeft niet geholpen. Hiermee gaf ik wel het IP adres van de lokale PC op maar niet dat van de router (er was immers al een aangesloten). Na een telefoontje met Telenet (eerst gingen ze defensief doen dat ik geen support voor de Edimax router moest verwachten

Finaal heb ik de router een nachtje laten opstaan en ... tegen de morgen had ik verbinding!

Thanks for all input!!!
- trobbelke
- Premium Member
wel, "gast", als je eerst terug je pc aan de kabelmodem had gehangen, dan een ipconfig /release gedaan had, en dan de pc via de router aan de kabelmodem gehangen, dan zoudt ge dezelfde dag nog gesurft hebben,
blij dat het toch in orde is nu

Niet noodzakelijkerwijs. Bij de "oude" motorola cybersurfr Wave doe je inderdaad best een ipconfig /release en ipconfig /renew om verder te kunnen surfen.trobbelke schreef:wel, "gast", als je eerst terug je pc aan de kabelmodem had gehangen, dan een ipconfig /release gedaan had, en dan de pc via de router aan de kabelmodem gehangen, dan zoudt ge dezelfde dag nog gesurft hebben,
Bij de nieuwere Motorola's SB4100e, SB4200e en SB5100e volstaat een modemreset, terwijl het nieuwe device er aan hangt. Je krijgt gelijk een nieuw IP adres.