Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van de onkyo tx-nr414. Echter zaten hier geen speakers bij. Dus nu de vraag welke speakers passen het beste mbij deze receiver. Nu is dit een nogal persoonlijke vraag maar ik heb ondertussen wat fora bekeken maar de een zweert bij dit en de ander bij dat.
Nu zag ik een mooie set van harman Kardon. de Harman Kardon HKTS 16BQ. Iemand ervaring hier mee, of misschien andere tips?
bedankt alavast.
Onkyo onkyo tx-nr414
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Zoals gezegd, allemaal vrij persoonlijk zoiets.
Veel hangt ook af van de beschikbare plaats die je hebt, hoe opvallend de speakers mogen zijn en hoe je ze wilt plaatsen. En uiteraard hoe groot de ruimte is waar ze komen in te staan...
Ik denk moest ik de surround upgraden, nu is het een éénvoudige yamaha speakerset, dat ik voor zwaardere front en central speakers zou gaan en de rears iets minder groot.
De subwoofer zou ik persoonlijk niet te zot veel geld aan uitgeven. Zowiezo versterkte subwoofer, maar dat wist je wel al.
Veel hangt ook af van de beschikbare plaats die je hebt, hoe opvallend de speakers mogen zijn en hoe je ze wilt plaatsen. En uiteraard hoe groot de ruimte is waar ze komen in te staan...
Ik denk moest ik de surround upgraden, nu is het een éénvoudige yamaha speakerset, dat ik voor zwaardere front en central speakers zou gaan en de rears iets minder groot.
De subwoofer zou ik persoonlijk niet te zot veel geld aan uitgeven. Zowiezo versterkte subwoofer, maar dat wist je wel al.
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Tja, moeilijk hoor, ben niet zo technisch aangelegd, maar heb een huiskamer van ongeveer 50 m2, waar ik in het voorgedeelte, 25 m2 deze set wil plaatsen. De sub staat in een hoek, en niet zichtbaar, de front en rearspeakers kan ik naast de tv en achter naast de bank plaatsen.
Live life to the Max
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik heb jamo's in combinatie met een onkyo, ben daar zeer content van. En was redelijk van prijs.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Ik heb al goed reacties gehoord van Jamo sets icm deze versterker.
http://www.jamo.com/speaker-types/home- ... u=S606HCS3
Het zijn niet de beste speakers, maar wel een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Wil je het beste, stap dan eens een speciaalzaak binnen.
Het zijn vooral de speakers die de kwaliteit van het geluid bepalen, en dan pas in mindere mate uw versterker.
http://www.jamo.com/speaker-types/home- ... u=S606HCS3
Het zijn niet de beste speakers, maar wel een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Wil je het beste, stap dan eens een speciaalzaak binnen.
Het zijn vooral de speakers die de kwaliteit van het geluid bepalen, en dan pas in mindere mate uw versterker.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Ik heb een KEF (KHT3005SE) setje in combinatienmet een Denon receiver. Enorm tevreden van, ben de combinatie eerrst gaan beluisteren in een speciaalzaak.
[
Post made via mobile device ]
[

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Dat is uiteindelijk het enige juiste advies dat je kan geven, ga naar een winkel en luister naar de luidsprekers die in je interieur passen.
Valt dat mee, dan vind je wat je zoekt. Valt dat tegen, dan moet je misschien ergens een toegift doen. (Grotere luidsprekers die een meer prominente rol in je interieur opeisen ofzo)
J.
Valt dat mee, dan vind je wat je zoekt. Valt dat tegen, dan moet je misschien ergens een toegift doen. (Grotere luidsprekers die een meer prominente rol in je interieur opeisen ofzo)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Hier ook. Alleen de sub hiervan veel tegen. Ik heb om dit op te lossen een oude logitech sub van de 5500 reeks herwerkt naar een bijpassende aktieve sub.Heronic schreef:Ik heb jamo's in combinatie met een onkyo, ben daar zeer content van. En was redelijk van prijs.
Wat je met een dremel en velleman kit allemaal kan doen.